رومن فروم؛ یادگاری از عظمت امپراتوری روم

4 ماه پیش 0 دیدگاه

آیا تا به حال بر روی خرابه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی امپراتوری رم قدم زده‌اید؟ آیا با شکوه و عظمت امپراتوران رم آشنا هستید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا با رومن فروم یا فروم رومی، مجموعه‌ای از خرابه‌های باستانی در مرکز شهر رم ایتالیا آشنا شوید.

این مکان زمانی مرکز سیاسی، اقتصادی و اجتماعی امپراتوری روم باستان بوده و مملو از معابد، بناهای دولتی، بازارها و میدان‌های عمومی بوده است.در این مقاله از رز آبی با ما همراه باشید تا از رومن فروم بازدید کنیم، اما پیش از این باید دانستنی‌های جالب آن را هم  بدانید:

  • رومن فروم رم بزرگ‌ترین میدان عمومی در رم باستان بود.
  • این مجموعه حدود 15 هکتار وسعت دارد.
  • تخمین زده می‌شود در دوران اوج خود، این مکان می‌توانسته تا 200.000 نفر را در خود جای دهد.
  • این کلکسیون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

امروزه این محل یکی از جاذبه‌های توریستی محبوب ایتالیا شناخته می‌شود و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که در تاریخ باشکوه امپراتوری روم غوطه‌ور شوند. اگر قیمت تور ایتالیا را بررسی کردید و در نظر داشتید از این مکان بازدید کنید، ادامه مقاله را بخوانید.

تاریخچه رومن فروم ایتالیا

قدمت این مکان به قرن هشتم قبل از میلاد باز می‌گردد، زمانی که اولین سکونتگاه‌های انسانی در این منطقه شکل گرفت. در طول قرن ششم قبل از میلاد، رومی‌ها این منطقه را به‌عنوان مرکز شهر خود انتخاب کرده و شروع به ساخت بناهای مختلف در آن کردند.

در طول جمهوری روم، این مکان به عنوان مرکز فعالیت‌های سیاسی بود و محل برگزاری جلسات سنا، سخنرانی‌های عمومی و انتخابات بود. در طول امپراتوری روم، این مجموعه به طور چشمگیری گسترش یافت و با بناهای باشکوهی مانند معبد ژوپیتر کاپیتولینوس، بازیلیکا امیلیا و قوس تیتوس تزئین شد.

با سقوط امپراتوری روم در قرن پنجم میلادی، رومن فروم به‌تدریج رو به ویرانی گذاشت. در قرن هجدهم، کاوش‌های باستان‌شناسی در رومن فروم رم آغاز شد و این مکان به‌تدریج به‌ یک جاذبه توریستی محبوب تبدیل شد.

مهم‌ترین جاذبه‌های رومن فروم ایتالیا

در هر تور رم مسافران و گردشگران به بازدید این مکان تاریخی می‌روند. در اینجا برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های آن آورده شده است.

کولوسئوم؛ آمفی تئاتری از جنس سنگ

این آمفی تئاتر عظیم محل برگزاری مسابقات گلادیاتوری و سایر رویدادهای عمومی بود. کولوسئوم بزرگ‌ترین آمفی تئاتر در جهان است و می‌تواند تا 80.000 تماشاگر را در خود جای دهد. این بنا از بتن و سنگ ساخته شده و دارای یک سیستم پیچیده از زیرزمین‌ها و طاق‌هاست که برای بالا بردن حیوانات استفاده می‌شده است.

پالاتین؛ دیدار با امپراتوران رم

این تپه یکی از هفت تپه رم است و محل استقرار امپراتوران روم بوده است. پالاتین دارای تعدادی ویرانه از کاخ‌ها، معابد و باغ‌هاست. از این تپه مناظر خیره‌کننده‌ای از رومن فروم و شهر رم دیده می‌شود.

معبد ژوپیتر کاپیتولینوس؛ محل سکونت ژوپیتر

این معبد بزرگ به خدای ژوپیتر، پدر خدایان رومی اختصاص داشت. معبد ژوپیتر کاپیتولینوس بزرگ‌ترین معبد در رم باستان بود و مجسمه عظیمی از ژوپیتر را دارد. این معبد چندین بار در طول تاریخ ویران و بازسازی شد. ویرانه‌های فعلی معبد به قرن دوم میلادی بازمی‌گردد.

بازیلیکا امیلیا؛ دادگاهی عظیم

این ساختمان بزرگ به‌عنوان یک دادگاه و تالار ملاقات استفاده می‌شد. بازیلیکا امیلیا یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌ها در رومن فروم و دارای یک سالن بزرگ بود که می‌توانست تا 10000 نفر را در خود جای دهد. این ساختمان در قرن اول قبل از میلاد ساخته و در طول تاریخ چندین بار بازسازی شد.

قوس تیتوس؛ یادگاری از زمان میلاد

این طاق برای بزرگداشت پیروزی امپراتور تیتوس بر یهودیان ساخته شد. قوس تیتوس از مرمر ساخته و با مجسمه‌ها و نقش برجسته‌هایی تزئین شده است که پیروزی‌های تیتوس را به تصویر می‌کشد. این طاق در سال 81 میلادی ساخته شد و یکی از نمادهای معروف رومن فروم است.

کومیتیم؛ مکان ترور ژولیوس

این میدان محل برگزاری جلسات سنا بود. کومیتیم یک فضای مستطیلی شکل بود که با معابد و بناهای دولتی احاطه شده بود. این مکان محل برگزاری برخی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ روم از جمله ترور ژولیوس سزار بود.

روسترا

این سکوی بلند محل سخنرانی مقامات رومی بود. روسترا از چوب ساخته شده بود و به طاقچه‌ای مشرف بود که محل ایستادن سخنرانان بود. از این مکان برای سخنرانی‌های عمومی، اعلامیه‌ها و سایر رویدادهای مهم استفاده می‌شده است.

معبد وستا؛ دیدار با ویرجین‌های زن

این معبد به الهه وستا، الهه آتش، اختصاص داشت. معبد وستا ساختمانی گرد بود که با یک آتش مقدس دائمی نگهداری می‌شد. این معبد را کشیشان زن به نام ویرجین‌های وستال محافظت می‌‌کردند.

خانه ویرجین‌های وستال؛ خرابه‌های مسکونی

خانه ویرجین‌های وستال در رومن فروم، مجموعه‌ای از خرابه‌های باستانی است که زمانی محل سکونت کشیشان زن به نام ویرجین‌های وستال بوده است. ویرجین‌ها مسئول نگهداری از آتش مقدس در معبد وستا بودند که به الهه وستا، الهه آتش، اختصاص داشت.

نکاتی برای بازدید از رومن فروم

بهترین زمان برای بازدید رومن فروم رم صبح زود یا اواخر بعدازظهر است، زمانی که جمعیت کمتری وجود دارد. برای ورود به این مکان باید بلیت تهیه کنید. بلیت‌ها را می‌توان به‌صورت آنلاین یا در محل خریداری کرد.

پوشش مناسب بپوشید و از کفش‌های راحت استفاده کنید؛ زیرا باید مسافت زیادی را پیاده‌روی کنید. از کرم ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید. آب آشامیدنی هم به همراه خود داشته باشید؛ زیرا در داخل رومن فروم مغازه‌های زیادی برای خرید آب وجود ندارد.

از یک راهنمای تور استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری درباره تاریخ و اهمیت آن به دست آورید. از عکس گرفتن از این مکان تاریخی شگفت‌انگیز لذت ببرید! این مکان یادآور عظمت و شکوه امپراتوری روم باستان است. با بازدید از این مکان می‌توانید در تاریخ قدم بزنید و با زندگی و فرهنگ رومیان باستان آشنا شوید.

سخن پایانی

رومن فروم ایتالیا مجموعه‌ای از خرابه‌های باستانی در مرکز رم ایتالیاست که زمانی مرکز سیاسی، اقتصادی و اجتماعی امپراتوری روم باستان بود. این مکان مملو از معابد، بناهای دولتی، بازارها و میدان‌های عمومی بوده است. قدمت این مکان به قرن هشتم قبل از میلاد بازمی‌گردد و در طول قرون بعد شاهد تحولات و گسترش بسیاری بوده است.

امروزه این محل یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی ایتالیا شناخته می‌شود و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که در تاریخ باشکوه امپراتوری روم غوطه‌ور شوند. کولوسئوم، پالاتین، معبد ژوپیتر کاپیتولینوس، بازیلیکا امیلیا، قوس تیتوس، کومیتیم، روسترا، معبد وستا و خانه ویرجین‎‌های وستال از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های این مکان هستند. بازدیدکنندگان می‌توانند برای بازدید از این جاذبه زیبا با کارشناسان رز آبی در ارتباط داشتند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات