موزه فراری؛ رایگان فراری برانید

4 ماه پیش 0 دیدگاه

در این مقاله با ما باشید تا همراه با فراری، اتوموبیل لوکس و جذاب ایتالیایی، سفری به این کشور زیبا داشته باشیم. بدون شک، یکی از برجسته‌ترین و کامل‌ترین عوامل موثر در آشنایی با فرهنگ، تمدن و تاریخ یک کشور موزه‌های آن است؛ جایی که هر شخصی را برای دقایقی یا حتی ساعتی، به اعماق تاریخ و اصالت یک فرهنگ و رسوم متفاوت فرو می‌برد.

در این مبحث تصمیم داریم به معرفی موزه فراری بپردازیم؛ موزه‌ای که اگرچه نشان‌دهنده تاریخ و تمدن محض نیست، شناختی جامع از قدمت و اصالت یک وسیله نقلیه لوکس و معروف همچون اتومبیل فراری را نشان می‌دهد؛ بنابراین برای آشنایی بیشتر با فراری یا به عبارت دیگر، انزو فراری و تاریخچه موزه فراری ایتالیا (اتومبیلی که محبوب اشخاص بسیاری در سراسر جهان است) تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انزو فراری؛ مؤسس کارخانه فراری

انزو آنسلمو فراری یکی از قهرمانان مسابقات اتومبیل‌رانی ایتالیا بود که سال ۱۸۹۸ در شهر مودنا به دنیا آمد. پدر انزو گاهی اوقات او و برادرانش را برای تماشای مسابقات اتومبیلرانی به محل مسابقه می‌برد. همین اقدام سبب شده بود که او به‌تدریج، شیفته اتومبیلرانی شود.

با وجود اینکه در ابتدا اوضاع مالی خانواده انزو به‌دلیل شغل پدرش (داشتن شرکت ساخت قطعات فلزی) خوب بود، با مرگ پدر و برادرش و همچنین آغاز جنگ جهانی اول و درنهایت، ورشکسته شدن شرکت وضعیت مالی سختی پیدا کرد.

از این‌رو، برای کار وارد یک کارخانه تبدیل وانت و کامیون به خودروی سواری شد و هم‌زمان در مسابقات رانندگی آن شرکت کرد. بعد از مدتی کار در این کارخانه، وارد مجموعه حرفه‌ای‌تری (در زمینه ساخت اتومبیل‌های مسابقه‌ای و برگزاری مسابقات رانندگی) به نام آلفا رمئو شد.

انزو فراری فعالیت در شرکت آلفا رمئو، مسابقات اتومبیلرانی خود را ادامه داد و بعد از کسب موفقیت‌های بسیار در ۳۱ سالگی، گروه اتومبیل‌رانی فراری را تأسیس کرد و با قرار گرفتن در سمت مدیر تیم، شرکت در مسابقات رانندگی را کنار گذاشت.

در سال ۱۸۳۹ انزو فراری به قصد راه‌اندازی کارخانه خود در مودنا، شرکت آلفا رمئو را ترک کرد. کارخانه خودروسازی انزو فراری بعد از آنکه در بدو جنگ جهانی دوم بسته شد، فعالیت خود را در مارانلو نزدیک مودنا ادامه داد.

کارخانه انزو در ابتدا به طراحی و تولید اتومبیل‌های مسابقه‌ای می‌پرداخت، اما انزو برای جذب مشتریان ثروتمند نیز خط تولید اتومبیل‌های اسپورت و لوکس را عملیاتی کرد.

در آگوست سال  ۱۹۸۸، انزو فراری ۹۰ ساله به‌دلیل سال‌ها تلاش و فعالیت در صنعت اتومبیل‌سازی، ایجاد نوآوری و خلاقیت در طراحی و تولید اتومبیل‌های خاص و منحصربه‌فرد و مهم‌تر و مشهور کردن زادگاهش شهر مودنا از سوی دانشگاه مودنا، مدرک افتخاری فیزیک را دریافت کرد، اما این پاداش کوچک، تنها چندین ماه قبل از مرگش اهدا شد.

موزه انزو فراری؛ تاریخچه اتومبیلرانی ایتالیا

امروزه موزه فراری مودنا یکی از معروف‌ترین و پربازدیدترین موزه‌های شهر مودناست. این موزه که مدتی با نام گالری فراری نیز شناخته می‌شد، در سال ۱۹۹۰ به پاس زنده نگه‌داشتن نام انزو  فراری، در زمین محل تولدش واقع در شهر مودنا ساخته شد.

در موزه انزو فراری، علاوه بر اتومبیل‌های لوکس سواری و مسابقه‌ای کلاسیک آثار، غنایم و عکس‌هایی مربوط به صنعت و تاریخچه اتومبیلرانی ایتالیا، شرکت، لوگو، برند فراری و شخصیت‌شناسی بینان‌گذار آن، انزوفراری نیز نمایش داده می‌شود.

ضمن اینکه موزه فراری نمایشگاهی برای نشان دادن خلاقیت و نوآوری‌های تکنولوژیکی به‌کاررفته در فرایند طراحی، تبدیل و تولید خودروهای مسابقه‌ای و سواری نیز شناخته می‌شود. با این اوصاف، با انتخاب تور ونیز فرصت بازدیدی لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را برای خود غنیمت شمرده‌اید.

طراحی و سبک موزه فراری

موزه فراری با مساحت ۳۳۰۰ متر، به سبکی منحصربه‌فرد طراحی شده است. این موزه در واقع نماد صنعت اتومبیل‌سازی ایتالیا، به‌ویژه برند کارخانه اتومبیل‌سازی فراری شناخته می‌شود. نمای بیرونی یا به عبارت دیگر، سقف خارجی موزه فراری تصویر کاپوت یک اتومبیل اسپرت را نشان می‌دهد. سقف موزه خودروهای فراری حتی از فاصله دور، بسیار مجذوب کننده است.

تیم‌های اتومبیلرانی ایتالیا و همین‌طور گروه انزو، از رنگ قرمز برای مسابقات خود استفاده می‌کردند، اما از آنجا که رنگ سنتی یا نماد شهر مودنا زرد است، انزو نیز آن را برای پس‌زمینه لوگوی کارخانه خود انتخاب کرد. بر همین اساس، رنگ پشت‌بام کاپوتی موزه فراری زرد روشن است. ساختار سقف کاپوتی موزه نیز از جنس آلومینیوم خمیده است.

روی سقف موزه، ۱۰ شکاف تداعی‌کننده کاپوت باز طراحی شده‌اند که علاوه بر القای نمای بیرونی جذاب، سبب انتقال رگه‌های نور طبیعی به درون موزه نیز می‌شوند. جلوه خارجی موزه فراری مودنا، در قالب صفحات مستطیلی شکل شیشه‌ای مجهز به نگهدارنده‌های فولادی خمیده و متمایل به سقف کاپوتی طراحی شده است.

در این موزه، برای دریافت انرژی گرمایی لازم، پنل‌های خورشیدی تعبیه شده‌اند. همچنین برای تأمین آب مورد نیاز، سیستم‌های مخصوص ذخیره آب باران به کار رفته است.

سایر جاهای دیدنی ونیز؛ دیدار با تاریخ و تمدن

ایتالیا همواره کشوری تاریخی و تمدنی شناخته می‌شود؛ به‌گونه‌ای که سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا برای بازدید از صلابت بناهای تاریخی، اصالت تمدن و ظرافت هنر و معماری آن روانه آن می‌شوند. برخی از شهرهای ایتالیا از جمله ونیز و رم، به‌دلیل داشتن عمده آثار این کشور، در مقایسه با دیگر شهرهای آن مشهورتر هستند.

برای نمونه در زیر به معرفی چند مورد از زیباترین جاهای دیدنی ونیز می‌پردازیم تا درصورت سفر به ایتالیا و رفتن به شهر ونیز، تجربه بازدید لذت‌بخش از آن‌ها را از دست ندهید.

کلیسای سن مارکو؛ سازه‌ای طلاکوبی‌شده

یکی از جذابیت مسحورکننده ونیز، کلیسای سن مارکو است که درواقع مهم‌ترین کلیسای این شهر شناخته می‌شود. این بنا در سال ۱۰۹۴ در ضلع شرقی میدان سن مارکو ساخته شد. دیوارها و سقف کلیسا پوشیده از نقاشی‌ها و طلاکوبی‌های حجیم و برجسته‌ای است که هر شخصی به محض ورود، مجذوبشان می‌شود.

آثار موجود در کلیسا را می‌توان تعدادی مجسمه‌های کوچک و بزرگ، چندین گنبد، آثار هنری، تاریخی و عتیقه‌های فراوانی برشمرد که عمده آن‌ها به‌واسطه بازرگانان در قرن ۹ از مصر به این شهر وارد شده‌اند.

پل افسوس؛ به‌سوی میدان اعدام

پل افسوس از دیگر جاذبه‌های خاص شهر ونیز است که همواره گردشگران بسیاری را به سمت خود سوق می‌دهد. طول این پل کم است (یازده متر) با این حال سازه‌ای زیبا و دیدنی است که بیشتر افراد از آن بازدید می‌کنند.

این پل در بین سال‌های ۱۶۰۲ تا ۱۶۰۴ ساخته شده است. ساختار پل افسوس آهکی است. سقف آن، اندکی هلالی شکل و دو پنچره در هر طرف آن تعبیه شده است. روی ستون‌های آن نیز چندین مجسمه وجود دارد که چهره در هم فرو رفته آن‌ها غم و ناراحتی را القا می‌کند.

دلیل نام‌گذاری پل افسوس این است که پل به محل زندانی و اعدام محکومن منتهی می‌شده است. به این صورت که هر گاه شخصی را به زندان می‌بردند از روی این پل عبورش می‌دادند. از این‌رو شخص، هنگام خروج از پل، با چهره‌ای  ناراحت و توأم با پیشمانی شهر را نظاره می‌کرد.

جزیره مورانو؛ بازدید از هنر مینیاتور

یکی دیگر از جاذبه‌های منحصربه‌فرد شهر ونیز جزیره مورانو از جزایر هشتگانه متصل به هم در حومه ونیز است. این جزیره حدود 2 کیلومتر با ونیز فاصله دارد. همچنین به هنر مینیاتوری روی شیشه و درواقع شیشه‌سازی معروف است. برای بازدید از این مکان زیبا می‌توانید با تور ایتالیا همراه شوید.

به گونه‌ای که مغازهای متعددی مختص طراحی، ساخت و تولید شیشه، مجسمه، اشیاء، ظروف و اجناس در مدل، رنگ، طرح و قالب‌های مختلف در آن وجود دارد. از جمله جاهای شگفت‌انگیز جزیره مورانو، موزه شیشه است که مراحل شیشه‌سازی مردم در دوره‌های مختلف را نمایش می‌دهد.

گوندولا؛ لذت سفر روی آب

گوندولا یکی از قایق‌های سنتی و قدیمی ونیز است که درحقیقت نماد این شهر شناخته می‌شود. اگرچه قایق‌های دیگری در ونیز وجود دارد، میزان محبوبیت و معروفیت قایق گوندولا به قدری است که بیشتر گردشگران تنها برای تجربه سوار شدن به این قایق به ونیز سفر می‌کنند.

گوندولاها به واسطه قایقرانان ونیزی حرفه‌ای و دارای دانش تاریخی بالا هدایت می‌شوند که شناختی کافی از تمام شهر و بناهای تاریخی دارند. گوندولاها، قایق‌های دست‌ساز چوبی هستند و ساختار آن‌ها تقریباً کف مانند است. همچنین یک جفت صندلی برای سرشنینان در وسط آن‌ها قرار دارد. قایقران گوندولا در حالت ایستاده، به وسیله پاروی بلند چوبی، قایق را به سمت مقصد هدایت می‌کند.

سخن پایانی

ایتالیا از معدود کشورهایی است که از انبوه بناهای تاریخی، به‌ویژه کلیساهای عظیم و دارای طراحی‌های حجیم تشکیل شده است. این کشور در هنر، معماری، تاریخ، فرهنگ و نقاشی مملو از آثار و نمادهایی منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز است؛ به همین دلیل، در تمام ماه‌های سال، گردشگران بی‌شماری به آن وارد می‌شوند.

با این اوصاف، در مطلب حاضر، سعی کردیم به تعداد انگشت‌شماری از عظمت‌های تاریخی و هنری ایتالیای کلاسیک با پوشش مدرن بپردازیم تا هنگام سفر به آن، از بازدید این شگفتی‌های اصیل غافل نشوید. برای ثبت خاطرات لذت‌بخش از این سرزمین غنی از هنر و فرهنگ با کارشناسان رز آبی در ارتباط باشید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات