جاهای دیدنی ماربیا اسپانیا

3 ماه پیش 0 دیدگاه

ماربیا یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی در اسپانیاست که در سواحل مدیترانه قرار دارد. شهرداری ماربیا نیز شهرداری مستقلی در جنوب اسپانیاست. ماربیا به‌دلیل اقلیم خاص خود به مرکز گردشگری بین‌المللی تبدیل شده و دارای میراث باستان‌شناسی، موزه و فضاهای زیباست. در ادامه مطلب شما را با مکان‌های دیدنی ماربیا آشنا خواهیم کرد.

در بافت قدیمی ماربیا قدم بزنید

این شهر که از ساختمان‌های سفید و خیابان‌های سنگ‌فرش شده پوشیده شده، گزینه مناسبی برای گشت و گذار است. بافت قدیم رستوران‌های زیادی دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. همچنین عکاسی در کنار ساختمان‌هایی که از گل‌های رنگارنگ پوشیده شده‌اند نیز بسیار جذاب خواهد بود.

از خیابان دل مار و مجسمه‌های دالی دیدن کنید

این خیابان که در انتها بافت قدیمی را به ساحل ماربیا متصل می‌کند، دارای جاذبه‌ای شگفت‌انگیز از انواع مجسمه‌هایی است که دالی و دیگر هنرمندان ساخته‌اند. با اینکه دالی ساکن ماربیا نبوده، اولین بار که برای تعطیلات به این شهر سفر کرد، عشق و شگفتی خود به ماربیا را با ساختن مجسمه‌ها جاودانه کرد. در این میان با تور ایتالیا نیز می‌‌توانید از این مکان دیدن کنید.

پارک آلامدا

یکی دیگر از دیدنی‌های ماربیا، تفریحگاه آلامداست؛ مکانی آرام و دور از هرگونه شلوغی شهر. این پارک دارای درختان خرما و سرخس‌هایی است که می‌توانید زیر سایه آن‌ها استراحت کنید. آلامدا مسیری مرمری به همراه نیمکت‌های سرامیکی دارد. این نیمکت‌های خاص آزولخو نام دارند و عمداً در سایه درختان قرار گرفته‌اند.

برای دیدن غروب اسپانیا قایق اجاره کنید

قایق‌هایی از اسکله ماربیا اسپانیا حرکت می‌کنند که بیشتر گردشگران برای دیدن غروب آفتاب بر آن‌ها سوار می‌شوند. با سوار شدن بر این قایق‌ها شبی پر از آرامش به همراه مناظر شگفت‌انگیز در انتظار شما خواهد بود.

تور کایاک‌سواری

اگر قایق‌سواری به اندازه کافی برای شما هیجان‌انگیز نیست، پیشنهاد می‌کنیم با تور کایاک‌سواری همراه شوید.

پورتو بانوس

یکی دیگر از دیدنی‌های ماربیا بندر بانوس و رستوران‌های ساحلی آن است؛ بهترین مکان برای تفریحات شبانه و صرف یکی از بهترین غذاهای دریایی. این بندر میزبان جمعیتی از سرمایه‌داران است که برای شامی مجلل در کنار آب به ماربیا سفر کرده‌اند.

میدان نارنجی

این میدان در قلب ماربیا قرار دارد و محل استراحت و معاشرت گردشگران است. نام این میدان از درخت‌های پرتقالی که در آن روییده گرفته شده است. قدیمی‌ترین کلیسای محلی شهر ماربیا اسپانیا در این میدان قرار دارد که متعلق به قرن شانزدهم است.

سواحل ماربیا

ماربیا به معنای «دریای زیبا» و دارای بهترین سواحل شنی و جاذبه‌های توریستی است. این سواحل آب‌های آرامی دارند و همگی دارای سرویس بهداشتی و غریق نجات هستند. سواحل ماربیا در رده پرچم آبی قرار می‌گیرند که یعنی برای شنا و آبتنی مناسب‌اند.

Playa de la fontanilla: محبوب‌ترین ساحل ماربیا این ساحل است که ورزش‌های آبی و مکان‌هایی برای استراحت به گردشگران اجاره می‌دهد.

Bounty: این ساحل با شن‌های طلایی محلی مناسب تفریحات آبی است.

از دیگر سواحل ماربیا می‌توان به Capobino, Alicate, Zaragoza و... اشاره کرد.

کلیسای بانوی تجسم ما

یکی دیگر از جاهای دیدنی ماربیا این کلیساست که کلیسای جامع شهر نیز به شمار می‌آید و قدمتش به قرن هفدهم برمی‌گردد. این کلیسا ترکیبی از معماری باروک و رنسانس است که روی یک مسجد ساخته شده و همچنان برخی از عناصر مسلمانان را حفظ کرده است.

قلعه ماربیا

یکی دیگر از دیدنی‌های ماربیا این قلعه است. قدمت آن به قرن دهم بازمی‌گردد و آخرین بقایای یک ارگ قدیمی از قوم مورهاست. این قلعه تنها یادگار تمدن مسلمانان و مهم‌ترین بقایای معماری عربی محسوب می‌شود.

کلیسای براکروز

قدمت این کلیسا که در بافت قدیمی قرار دارد به قرن پانزدهم برمی‌گردد. نمای آن نیز سنگی و سقفی هشت ضلعی از کاشی و سرامیک لعابدار است.

موزه رایی

این موزه ارزشمند دارای ده اتاق نمایشگاهی است و دبهترین مجموعه از هنر آمریکای لاتین است. مجموعه بزرگی از آثار هنرمندان معاصر که بخش بزرگی از آن تحت تأثیر استادان اروپایی است در این موزه قابل مشاهده است.

مسجد پادشاه عبدالعزیز آل سعود یا مسجد ماربیا

پس از فتح مجدد اسپانیا توسط مسیحیان، این اولین مسجدی بود که در قرن پانزدهم ساخته شد. معماری مسجد ماربیا با الهام از نمونه‌ معماری اندلس معاصر بنا شده است. مسجد ماربیا با باغ‌های مدیترانه‌ای احاطه شده و دارای مجموعه کتابخانه 30000 جلدی است.

ویلای رومی

با اینکه ماربیا را مورها اداره می‌کردند، تاریخی رومی نیز دارد. ویلای رومی بین بافت قدیم و پورتو بانوس قرار دارد که دارای محوطه‌ای باستانی است. این ویلا زمانی جزء امپراتوری روم بزرگ بود. کاشی و موزاییک‌های سیاه و سفید و طراحی منحصربه‌فرد آن نشان‌دهنده تاریخ رومی آن بناست.

موزه حکاکی‌های معاصر اسپانیا

هنگام گشت و گذار در بافت قدیم ماربیا، از این موزه دیدن کنید. این تنها موزه اسپانیاست که هنر گرافیک معاصر اسپانیا را حفظ کرده است. ساختمان آن در قرن شانزدهم تأسیس شده و معماری‌اش سبک گوتیکی و مودجار رنسانسی است. آثار هنری افرادی همچون گویا (Goya), پیکاسو (picasso), میرو (miro) و دالی (Dali) در این موزه وجود دارد.

 

کامینیتو دل ری

در نزدیکی ماربیا می‌توانید یکی از خطرناک‌ترین مسیرهای پیاده‌روی اروپا را تجربه کنید. 5 کیلومتر پیاده‌روی در امتداد این پیاده‌رو مرتفع درنهایت شما را به زیباترین مناظر ماربیا دعوت می‌کند.

فستیوال‌های ماربیا

از آنجا که ماربیا شهر گردشگری محبوبی به شمار می‌آید، میزبان تعدادی از بهترین فستیوال‌های اسپانیا نیز محسوب می‌شود؛ برای مثال Feria de Marbella جشنواره‌ای شامل موسیقی زنده، رقص، محصولات محلی و... است. جشنواره بین‌المللی فیلم ماربیا نیز فرصتی مناسب برای کارگردانان، بازیگران و صنعت فیلمسازی است تا آثار خود را به نمایش بگذارند.

Starlite festival: این جشنواره یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های موسیقی و فرهنگی در ماربیاست.

Marbella luxury weekend: در این رویداد فرصتی عالی در حوزه مد و لباس برای طراحان مد و برندهای لوکس فراهم می‌شود. به‌منظور بازدید از این فستیوال‌ها می‌توانید پس از مطلع شدن از قیمت تور اسپانیا برای سفر اقدام کنید.

سخن پایانی

ماربیا با داشتن بهترین سواحل در جنوب اسپانیا و مقاصد تفریحی خود گردشگران زیادی را جذب می‌کند. در این مقاله از گشت و گذار در بافت قدیمی و بناهای تاریخی تا تفریحات آبی و لذت از غذاهای مختلف ماربیا اسپانیا ارائه دادیم. رز آبی با ارائه بهترین خدمات، سفری خوش برای شما فراهم می‌آورد. امیدواریم از این طالب استفاده مفید کرده باشید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات