شهرهای دیدنی استرالیا

3 ماه پیش 0 دیدگاه

استرالیا کشوری قاره‌ای است که در جنوب شرقی آسیا و جنوب غربی اقیانوس آرام قرار دارد. از آنجا که این کشور از سراسر جهان با شرایط مناسب مهاجر می‌پذیرد، گوناگونی فرهنگ در این کشور موج می‌زند. این کشور وسیع با داشتن طبیعتی وحشی به یکی از مقاصد گردشگری محبوب تبدیل شده است.

صحراها، جنگل‌های بارانی، ساحل‌ها، گیاهان و جانوران منحصربه‌فرد و گوناگون همگی از جاذبه‌های دیدنی استرالیا هستند. برای تجربه سفری خوش و شاد در ادامه با ما همراه باشید.

شهرهای دیدنی استرالیا

استرالیا دارای شهرهایی با ویژگی‌های متنوع است که تفریح و گشت و گذار را برای افراد مختلف با سلیقه‌های متفاوت راحت کرده است. برخی شهرهای توریستی معروف در استرالیا که گردشگران بازدید از آن‌ها را بسیار توصیه می‌کنند عبارت‌اند از:

سیدنی

اولین شهری که به آن می‌پردازیم پرجمعیت‌ترین و معروف‌ترین شهر استرالیا یعنی سیدنی است. این شهر از جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است که سبب شده توریست‌ها با سلیقه‌های مختلف به آن سفر کنند. در ادامه برخی جاهای دیدنی سیدنی را به شما معرفی خواهیم کرد.

اپرا هاوس: این مکان که بیشتر مواقع برای برگزاری اجراهای موسیقی, تئاتر و هنرهای نمایشی به کار می‌رود، به‌دلیل آثار معماری برجسته‌ای که دارد برای گردشگران جالب است.

پل هاربر: این پل که به پل سیدنی نیز معروف است از بزرگ‌ترین پل‌های تمام فلزی دنیاست.

باغ حیوانات تارونگا: یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های حیوانات جهان با مجموعه گسترده‌ای از حیوانات، تارونگا در سیدنی است.

موزه هنر مدرن استرالیا: این موزه که میزبان هنرمندان معاصر است جاذبه فرهنگی متفاوتی در استرالیا محسوب می‌شود.

ملبورن

ملبورن با داشتن کافه‌ها و رستوران‌های متنوع یکی از شهرهای زیبای استرالیاست که طرفداران بسیاری دارد. جالب است بدانید ملبورن پایتخت فرهنگی ورزشی استرالیا انتخاب شده است. این شهر در کنار مدرنیته بودن فضای سبز فوق‌العاده‌ای دارد. فستیوال‌های رنگارنگ، شب‌های شلوغ و غذاهای متنوع نیز آن را به یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی استرالیا تبدیل کرده است.

باغ ملبورن: این باغ در قلب شهر واقع شده و دارای گونه‌های متفاوتی از گیاهان و گل‌های زینتی است. بازدید از این باغ از فصل بهار تا پاییز بسیار مناسب است.

میدان فدراسیون: میدان فدراسیون یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی در ملبورن است. در این میدان رویدادهای فرهنگی، هنری و تجاری از جمله کنسرت‌ها، فیلم‌ها، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های متنوعی برگزار می‌شود.

جزیره فیلیپ: جزیره فیلیپ به‌دلیل رژه پنگوئن‌ها هنگام غروب خورشید بسیار معروف است. این مکان همچنین دارای پیست دوچرخه‌سواری و مسابقات اتومبیل‌رانی است.

بریزبن 

این مقصد یکی از بهترین شهرهای توریستی استرالیاست.

پناهگاه کوالای لون پاین: اگر عاشق نوازش کردن حیوانات هستید و با آن‌ها رابطه خوبی دارید، پیشنهاد می‌کنیم از این پناهگاه دیدن کنید. این مکان از کوالاهای لون پاین و البته کانگوروها، طوطی‌ها و دیگر حیوانات بومی استرالیا نگهداری می‌کند.

گالری هنر مدرن: این گالری که در شهر بریزبن استرالیا قرار دارد در هنر مدرن پیشگام است و یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنر مدرن در اقیانوسیه به شمار می‌آید.

کوه کولوم: این کوه گنبدی‌شکل به‌دلیل چشم‌اندازی که به ساحل دارد بسیار معروف است. کوه کلوم به‌عنوان یک تک کوه آتشفشانی شناخته می‌شود؛ پس توصیه می‌کنیم هنگام طبیعت‌گردی در استرالیا بالا رفتن از کولوم را تجربه کنید.

پرت

این شهر برای افرادی که به‌دنبال اوقاتی آرام هستند پیشنهاد می‌شود. همچنین اگر فردی با روحیه ورزشی هستید پرت، مسیرهای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و شنا دارد.

باغ گیاه‌شناسی و پارک کینگز: این پارک دارای ۲۰۰۰ گونه متنوع از گیاهان و گل‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و همچنین مکان‌هایی برای پیک‌نیک است.

پارک ملی راتن: این پارک ملی یکی از مراکزی است که برای کمپینگ پیاده‌روی و لذت بردن از مناظر طبیعی در نزدیکی پرت توصیه می‌شود.

رودخانه قو: رودخانه قو یکی از مراکز مهم شهر پرت و محلی برای قایقرانی، مهمانی‌های شبانه ساحلی و تفریحات آبی است.

کنبرا

برخلاف دانسته‌های بیشتر توریست‌ها، کنبرا پایتخت استرالیاست؛ چراکه طبق آنچه مردم از استرالیا می‌شنوند گمان می‌کنند سیدنی پایتخت این کشور است. کنبرا شهری در سواحل دریاچه برلی گریفین است که ابتدا تنها محل سکونت سیاست‌مداران و کارمندان دولت بود، اما به‌تدریج به کلان‌شهر تبدیل شد. کنبرا طبیعت وسیعی دارد که شامل انواع جنگل‌ها، بوته‌ها، باغ‌های زیبا و... است.

باغ گیاه‌شناسی ملی استرالیا: در این باغ می‌توانید انواع گیاهان بومی استرالیا را شناسایی کنید و از محیط آرام و زیبای آن لذت ببرید. کنبرا به‌دلیل داشتن انواع گل‌های وحشی و گیاهان کمیاب معروف است که در این باغ از همه این مجموعه‌ها دیدن خواهید کرد.

کوه سیاه و برج تلسترا: برج تلسترا یکی از مناظر برجسته‌ای است که دیدن آن را پیشنهاد می‌کنیم. این برج با طراحی زیبای خود 195 متر ارتفاع دارد و در بالای کوه سیاه است. کوه سیاه که چشم‌انداز بی‌نظیری دارد یکی از مکان‌هایی است که بسیار توصیه می‌شود.

گالری ملی پرتره: این گالری پر از پرتره‌های شگفت‌انگیز از افراد معروف استرالیاست. تصاویر مختلفی از نویسندگان، موسیقی‌دانان، سیاست‌مداران و... در حالت‌های مختلف در این گالری مشاهده می‌شود.

داروین 

شهر داروین از نظر گردشگری یکی از بهترین مقاصدی است که می‌توان به آن سفر کرد. این شهر فستیوال‌ها، سرگرمی‌های متنوع، باغ‌ها، مراکز ماهیگیری و... بسیاری دارد که در ادامه به تعدادی از این جاذبه‌ها اشاره خواهیم کرد.

پارک ملی کاکادو: این پارک ملی دارای یکی از بزرگ‌ترین معادن اورانیوم جهان و برای گردشگران بسیار دیدنی است. کاکادو علاوه بر داشتن مناطق طبیعی دارای سایت باستان‌شناسی نیز است که فرهنگی با قدمتی 4000 ساله را در خود جای داده است. جالب است بدانید پارک ملی کاکادو در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

آکواریوم داروین: این مکان برای تفریحات و بازدیدهای خانوادگی بسیار مناسب است. دیدن آکواریوم و انواع گونه‌های آبی به همراه فضای سبز، مراکز خرید و رستوران‌ها اوقاتی خوش را فراهم می‌کند.

بازار میندیل: این بازار محلی آخر هر هفته برگزار می‌شود و در آن انواع هنرهای سنتی، محصولات و غذاهای محلی و... به فروش می‌رسد.

آدلاید 

یکی دیگر از شهرهای دیدنی استرالیا آدلاید است.

باغ وحش آدلاید: با بازدید از این باغ‌وحش می‌توانید غذا دادن به کانگوروهای درختی و کوالاها را تجربه کنید. حیواناتی همچون شیر آفریقایی، ایگوانا، تمساح آمریکایی و پنگوئن‌های کوچک در اینجا زندگی می‌کنند.

موزه مهاجرت: توصیه می‌کنیم برای درک بهتر فرهنگ‌های متنوع در آدلاید، از این موزه دیدن کنید.

 

وسترن 

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های استرالیا در این استان قرار دارد. کوبر پدی (kooboor peddy) یک روستای معدنی نسبتاً متروک است که بیشتر در زیرزمین قرار دارد. کوبر پدی از سرب و روی بنا شده و امروزه یکی از جاذبه‌های عجیب و دیدنی استرالیاست. گردشگران با رفتن به زیرزمین‌های این روستا می‌توانند اطلاعات مختلفی درباره زندگی در معدن در آن دوران به دست بیاورند.

هوبارت

موزه و گالری هنر تاسمانی، پناهگاه حیات وحش بونورونگ، کوه ولنگتون و بازار سالامانکا از مکان‌هایی است که می‌توانید در شهر توریستی هوبارت از آن دیدن کنید.

کایرنز

کایرنز یکی از شهرهای زیبای استرالیاست که جنگل‌های بارانی، تنقلات خوشمزه و تفریحات شادی برای گردشگران دارد. جزیره سبز، آکواریوم کایرنز و بازارهای شبانه از مکان‌هایی است که دیدن آن‌ها توصیه می‌شود.

سخن پایانی

تور استرالیا گزینه‌ای مناسب و هوشمندانه برای گشت و گذار است. شهرهای دیدنی استرالیا بسیار متنوع‌اند و برای تمامی افراد با سلیقه‌های متفاوت، مقاصد مختلفی در نظر گرفته شده است. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد و سفر خوشی را تجربه کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات