گالری لافایت پاریس؛ قصر یا مرکز خرید؟

3 ماه پیش 0 دیدگاه

در سفر بعدی خود به‌جای خرید از مراکز خرید معتبر، از قصری باشکوه لذت ببرید و خرید کنید. به احتمال زیاد شما هم درباره زیبایی و شکوه گالری لافایت در پاریس زیاد شنیده‌اید. شعبه اصلی این مرکز خرید بزرگ در بلوار هاوسمان در ناحیه نهم پاریس قرار گرفته است. پس از گذشت چند سال از تأسیس شعبه اول، شعبه‌های دیگری در فرانسه و کشورهای دیگر ساخته شد و به‌خوبی رونق یافت. زمانی که برای اولین بار می‌خواهید وارد این فروشگاه زنجیره‌ای شوید با خود فکر می‌کنید در قصری باشکوه پا گذاشته‌اید.

جالب است بدانید درآمد این فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در سال ۲۰۰۹ بیش از 1 میلیارد یورو در سال گزارش شد. همین مورد نشان می‌دهد مرکز خرید لافایت پاریس جزء بزرگ‌ترین و معروف‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای جهان است. در ادامه به معرفی کامل گالری لافایت پاریس خواهیم پرداخت؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

گالری لافایت پاریس چگونه به وجود آمد؟

جالب است بدانید فروشگاه لافایت پاریس از ابتدا به این بزرگی نبوده است، بلکه در سال‌های اولیه راه‌اندازی تنها مغازه‌ای کوچک بود. به‌تدریج شرکتی که کالاها را برای این فروشگاه کوچک تأمین می‌کرد این فروشگاه و مغازه‌ها و ساختمان‌های اطراف آن را خریداری و آن را به‌ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگی تبدیل کرد. تأسیس این فروشگاه از سال ۱۸۹۵ آغاز شد و تا سال ۲۰۲۰ همچنان دستخوش تغییرات بود. درنهایت در سال ۲۰۲۰ گالری لافایت بیش از ۵۰ فروشگاه را تنها در فرانسه افتتاح کرد.

شعبه اولیه و اصلی گالری لافایت پاریس

همان‌طور که گفتیم شعبه اولیه و اصلی این فروشگاه در یکی از محله‌های پاریس به نام بلوار هاوسمن افتتاح شد و به همین دلیل اوایل این گالری را با نام پاریس هاوسمن می‌شناختند. طراحی و معماری هیچ‌کدام از شعبه‌ها به شعبه اصلی نرسیده است. زیبایی این فروشگاه به‌گونه‌ای است که در ابتدا فکر می‌کنید وارد قصر شده‌اید و محو جذابیت بی‌حد و اندازه آن خواهید شد. مساحت این فروشگاه بزرگ حدود 70 هزار متر مربع است. همچنین گنبدی به ارتفاع ۴۳ متر روی آن واقع شده که زیبایی آن را چند برابر کرده است.

برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در گالری لافایت پاریس

در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۰ نمایشگاه‌های بین‌المللی زیادی در زمینه‌های مختلف در این گالری که یکی از بهترین مراکز خرید پاریس است برگزار شد. سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ این مرکز خرید محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بهترین تولیدات ایتالیایی بود و استقبال بسیاری از آن شد. در سال ۱۹۶۲ اولین طراح مشهور فرانسوی که لورا نام داشت در گالری لافایت شروع خط طراحی لباس‌های خود در این فروشگاه را راه‌اندازی کرد و بسیار خوش درخشید.

یکی دیگر از جشنواره‌های جالبی که در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ برگزار می‌شد، جشنواره مد و انتخاب بهترین طرح لباس بود که طرفداران زیادی را از سراسر جهان به پاریس می‌کشاند. امروزه نیز در این گالری لباس‌های فاخر با طراحی بسیار زیبا به مشتریان ارائه می‌شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در کنار دیگر جاهای دیدنی پاریس حتما از گالری لافایت پاریس نیز دیدن کنید.

کافه و رستوران‌های جذاب گالری لافایت پاریس

معمولاً کسانی که به کافه و رستوران در پاریس می‌روند اولین چیزی که در نظر می‌گیرند این است که آیا از آنجا برج ایفل یا مون پارناس مشاهده می‌شود یا خیر. باید بدانید رستورانی که در پشت بام این مجموعه ساخته شده به هر دوی این‌ها دسترسی دارد و می‌توانید بهترین لحظات خود در تمام طول عمر را در این مکان تجربه کنید. البته این تنها رستوران فروشگاه نیست، بلکه در جاهای دیگر آن نیز می‌توانید کافه و رستوران‌های مدرن زیادی را ببینید.

امکانات گالری لافایت پاریس

از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مرکز خرید امکانات نامحدود آن است. از جمله این امکانات عبارت‌اند از:

  • خوشامدگویی vip
  • ارسال اکسپرس
  • خرید خصوصی
  • راهنمایی‌های چندزبانه در داخل فروشگاه‌ها
  • کالسکه
  • ویلچر اجاره‌ای برای افراد سالمند، ناتوان یا معلول
  • سرویس رزرو تاکسی
  • پارکینگ با ظرفیت بالا

در این فروشگاه هر آنچه بخواهید با قیمت‌های مناسب‌تر از جاهای دیگر برای شما وجود دارد. در اینجا می‌توانید محصولات برندهای معروف و گران دنیا را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید. تنوع فروشگاه‌هایی که در این جا هستند نیز بالاست و حتی لوازم خانگی خود را نیز می‌توانید از این مکان تهیه کنید.

بخش‌های مختلف گالری لافایت پاریس

گالری لافایت از سه قسمت اصلی شامل فروشگاه مخصوص آقایان، فروشگاه لوازم خانگی و سالن غذاخوری و کافه و‌ رستوران تشکیل شده است. گنبد شیشه‌ای این مجموعه که حدود ۴۳ متر ارتفاع دارد، با شیشه‌های رنگی‌اش قدمتی بیش از یک قرن دارد. در طبقه اول این گالری می‌توانید از فشن شو‌ها لذت ببرید و هنرهای مدرن را تماشا کنید. همچنین می‌توانید به پشت بام بروید و به تماشای مناظری همچون برج ایفل بپردازید.  

 

شعبه‌های دیگر گالری لافایت

چندین سال پس از افتتاح شعبه اصلی، در سال ۲۰۱۸ شعبه‌ای دیگر در خیابان شانزلیزه افتتاح شد و به‌سرعت مورد توجه مردم در سراسر جهان قرار گرفت. غیر از فرانسه، می‌توانید در شهرهای برلین، دبی، پکن و استانبول شعبه‌هایی از گالری لافایت را بیابید و با اطمینان کامل از آن‌ها خرید کنید.

لا سوئیت گالری لافایت

این مجموعه جذاب برای جذب مشتریان هر آنچه را که لازم است انجام داده تا بتواند رضایت آنان را جلب کند. یکی از این کارها وجود آپارتمانی ۴۰۰ متری در طبقه ششم این مجموعه است که به‌صورت بسیار خار‌ق‌العاده طراحی شده است. در این سازه باشکوه متخصصان ماهر در مد، مهارت‌های خود را با مشتریان در میان می‌گذارند و در انتخاب طرح مناسب آنان را راهنمایی می‌کنند. بی‌شک می‌توان گفت لا سوئیت دروازه‌ای به روی مد و طراحی لوکس پاریس است. درصورت سفر با تور پاریس به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این گالری دیدن کنید.

چگونه به گالری لافایت پاریس برسیم؟

برای رفتن به گالری لافایت می‌توانید از ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. در برخی روزها ممکن است ترافیک سنگینی در بلوار هاوسمن باشد؛ به همین دلیل بهتر است از وسیله نقلیه عمومی برای رفتن به گالری استفاده کنید. خط 7 و خط 9 متروی پاریس از ایستگاه شوسه دانتن-لافایت می‌گذرد. این ایستگاه نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به فروشگاه لافایت پاریس است. درصورت اطلاع نداشتن از قیمت تور فرانسه نیز می‌توانید با مشاوران ماهر در آژانس‌های مسافرتی مشورت کنید.

سخن پایانی

گالری لافایت فروشگاه زنجیره‌ای بسیار لوکسی در پاریس است که شعبه‌های زیادی هم در فرانسه و هم در دیگر کشورهای جهان دارد. در این فروشگاه می‌توانید برندهای مختلف و گران‌قیمت در سراسر جهان را با قیمت مناسب پیدا کنید. همچنین بهتر است بدانید این مجوعه لوکس، دومین جاذبه پربازدید پاریس بعد از موزه لوور است. در این مطلب سعی کردیم گالری لافایت در پاریس را کامل به شما معرفی کردیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

سؤالات متداول

شعبه اصلی گالری لافایت پاریس کجاست؟

شعبه اصلی این گالری در بلوار هاوسمن پاریس قرار دارد که با استفاده از خط متروی ۷ و ۹ پاریس می‌توانید به آنجا برسید.

شعبه‌های دیگر گالری لافایت در کدام شهرها قرار دارند؟

شعبه‌های معروف این گالری در شهرهایی همچون برلین، پکن، استانبول و دبی قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید.

در گالری لافایت پاریس چه چیزی به فروش می‌رسد؟

به‌صورت کلی هر چیزی که نیاز داشته باشید می‌توانید از این گالری خریداری کنید، اما قسمت‌های اصلی این گالری از پوشاک مخصوص آقایان، وسایل خانه و کافه و رستوران‌ها تشکیل شده است.

چند کافه و رستوران در گالری لافایت پاریس وجود دارد؟

حدود ۲۴ کافه در این مکان وجود دارد که یکی از آن‌ها روی پشت بام این مجموعه و منظره آن رو به برج ایفل است.

گالری لافایت پاریس چه امکاناتی دارد؟

خوشامدگویی به‌صورت vip، ارسال اکسپرس، راهنماهای چندزبانه در فروشگاه‌ها، کالسکه و ویلچر اجاره‌ای، پارکینگ و سرویس رزرو تاکسی.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات