جاهای دیدنی پالرمو کجاست؟ | راهنمای سفر به تاریخ زنده مافیای سیسیلی

3 ماه پیش 0 دیدگاه

آیا می‌خواهید بدانید پالرمو کجاست و جاذبه‌های گردشگری آن چه جاهایی هستند؟ می‌خواهید بدانید قدم زدن در بازارهای سیسیل چه لذتی دارد؟ می‌دانستید در پالرمو تاریخ با هالیوود ملاقات می‌کند؟ به نظرتان پالرمو پایتخت کجاست؟ در این مطلب، ما به تمامی این سؤالات پاسخ می‌دهیم. همچنین با جاهای دیدنی پالرمو آشنا خواهید شد و می‌توانید خود را برای سفری فراموش‌نشدنی به قلب سنت‌های سیسیلی در ایتالیا آماده کنید.

پالرمو کجاست؟

پاسخ مستقیم برای پرسش «پالرمو کجاست» این است که پالرمو در شمال غربی سیسیل، مستقیم روی دریا واقع شده است. در تصاویر ماهواره‌ای، ایتالیا مانند یک چکمه و پالرمو مانند یک توپ فوتبال در بالای آن به ‌نظر می‌رسند. این توپ فوتبال، بقایای پلی زمینی است که زمانی ایتالیا را به آفریقا متصل می‌کرد. البته نزدیکی پالرمو به آفریقا، در آب ‌و هوای این شهر احساس می‌شود. برای درک بهتر می‌توان به این موضوع اشاره کرد که پالرمو تنها 308 کیلومتر با تونس فاصله دارد. در ادامه با 10 مورد از بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا خواهید شد که از طریق خرید تور اروپا و ایتالیا می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

  • بازارهای تاریخی؛ قدیمی‌ترین مکان شهر

اگر به دنبال این هستید که بدانید قدیمی‌ترین جای دیدنی شهر پالرمو کجاست و طعم غذاهای این شهر را بچشید، بازارهای تاریخی شهر قدیمی (Old Town) مناسب شماست. در این بازارها می‌توانید تقریباً هر چیزی، از غذای تازه سیسیلی گرفته تا لوازم الکترونیکی و لباس را خریداری کنید. بازارهای تاریخی در مرکز شهر پالرمو قرار دارند و قدمت بیشتر آن‌ها به دوران حکومت اعراب بازمی‌گردد. در این مناطق، شما در دنیایی از رنگ و صدا غوطه‌ور خواهید شد.

  • خلیج بندر لاکالا؛ مکانی برای ثبت خاطرات به‌یادماندنی

خلیج بندر لاکالا یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر پالرمو است که در آن می‌توانید عکس‌های جذابی از خود و عزیزانتان بگیرید. از زمان بازسازی این اسکله در سال 2008، بسیاری از قایق‌های تفریحی، بارها و کافه‌های دنج در آن شروع به کار کرده‌اند. به لطف وجود این مراکز تفریحی، امروز بندر لاکالا به نقطه‌ای مهم برای مردم پالرمو تبدیل شده است.

  • فونتانا پرتوریا؛ چشمه شرم

فواره بزرگ فونتانا پرتوریا یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر سیسیلی پالرمو است که به سبک اواخر دوران رنسانس ساخته شده و تاریخ پرحادثه‌ای دارد، اما به نظرتان شهرت این جاذبه حیرت‌انگیز پالرمو در کجاست؟ در قرن شانزدهم، این سازه که در ابتدا برای ویلای خصوصی توسکانی ساخته شده بود، جای خود را در پالرمو پیدا کرد. هیچ بنای دیگری نیست که در این شهر چنین جلب توجه کند و حتی سبب عصبانیت مردم شود. مردم شهر پالرمو به‌دلیل عریان بودن خدایان رودخانه در فونتانا پرتوریا، آن را چشمه شرم می‌نامیدند. مدت‌هاست که پالرمیتی‌ها روی چنین مسائلی حساس نیستند، اما این نام تا به امروز روی آن باقی مانده است. این موضوع به شما یادآوری می‌کند که حقیقتاً پالرمو کجاست و چگونه جایی است!

  • کلیسای جامع ماریا سانتیسیما اسونتپا؛ مقبره فردریک دوم 

اگر به‌دنبال این هستید که جاهای دیدنی پالرمو کجاست، باید حتماً از کلیسای جامع ماریا سانتیسیما آسونتا دیدن کنید. این کلیسا در وسط شهر قدیمی قرار دارد و زیباترین و مهم‌ترین کلیسای پالرمو محسوب می‌شود. این کلیسای جامع نه‌تنها نمای زیبایی دارد، بلکه با داشتن باسیلیکای باروک خود از درون نیز چشم‌نواز است. دخمه زیرزمینی و خزانه‌داری زیبای آن هم بی‌شک ارزش دیدن دارند. همچنین آثار مربوط به اسقف اعظم سابق شهر، سانتا روزالیا و مقبره سلطنتی پادشاه فردریک دوم در این مکان قرار گرفته‌اند.

  • عبادتگاه پالاتینا در کاخ سلطنتی؛ نماینده معماری قرون مختلف

اگر هنوز در پی پاسخ این پرسش هستید که جاهای دیدنی پالرمو کجاست و این جاذبه‌ها چگونه جاهایی هستند، باید بدانید شهر پالرمو علاوه بر کلیسا و ساختمان‌های مذهبی، دارای ساختمان‌های مسکونی قدیمی زیادی است که نماینده معماری قرون مختلف هستند. کاخ‌های نجیب‌زادگان و نایب‌السلطنه‌های سابق، ثروت صاحبان خود را نشان می‌دهند و حاکی از این هستند که معماران پالرمو چقدر به ساخت بناهای مسکونی اهمیت می‌داده‌اند، اما این اماکن مسکونی تاریخی پالرمو در کجاست؟

یکی از این جاذبه‌های اصلی در مرکز شهر قرون واسطایی پارمو، پالاتزو رئاله به معنای کاخ سلطنتی است که به آن کاخ نورمن هم می‌گویند. هدف بسیاری از گردشگران برای بازدید از این کاخ، تماشای کلیسای کوچک پالاتینا است. این بنا بین سال‌های 1132 تا 1140 ساخته شده و یکی از معروف‌ترین کلیساهای قرون وسطایی محسوب می‌شود. عبادتگاه پالاتینا بیشتر به‌دلیل موزاییک‌های طلایی خود که مجموعه‌ای از صحنه‌های کتب مقدس عهد عتیق و عهد جدید را به تصویر می‌کشند، جزئیات قابل توجه و پیام اخلاقی آن یعنی بردباری، بین گردشگران، مردم و مذهبیون شهرت دارد.

  • تئاتر ماسیمو؛ لوکیشن پدرخوانده

تا اینجای مطلب دیگر باید بدانید که پالرمو کجاست، پالرمو برای کجاست و پالرمو پایتخت کجاست! تئاتر ماسیمو به‌عنوان میزبان نمایش‌های اپرا و باله در حد بین‌المللی، پایتخت سیسیل را به یکی از سه شهر مهم اروپا در زمینه پرفورمنس‌های اپرا و باله تبدیل می‌کند. تئاتر ماسیمو جاذبه‌ای بسیار خاص است که امکان ندارد در پالرمو باشید و بازدید از آن را از دست بدهید. فرانسیس فورد کاپولا، سکانس پایانی «پدرخوانده: قسمت سوم» را در راه پله و سالن اصلی این آمفی‌تئاتر فیلمبرداری کرد. به‌ همین دلیل این جاذبه گردشگری پالرمو، تداعی‌گر پیوند تاریخ و هالیوود خواهد بود.

  • کواترو کانتی؛ میدانی هشت‌ضلعی

کواترو کانتی، محل تقاطع بلوارهای ویا ویتوریو امانوئله و ویا نوواست. این نام تا حدودی گمراه‌کننده است؛ چراکه معنای آن به زبان ایتالیایی، «چهارگوشه» است، اما این میدان درواقع هشت‌ضلعی است. وجود کاخ‌های کاملاً متقارن در میدان کواترو کاتی، هر بیننده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این تقارن بصری در نام میدان نیز منعکس شده است.اگر از هر پالرمیتی بپرسید که جذاب‌ترین جاهای دیدنی پالرمو کجاست، یکی از مکان‌هایی که به شما معرفی می‌کند قطعاً کواترو کانتی است. البته مردم این شهر اینجا را به نام تئاتر دل سول، یعنی تئاتر خورشید می‌شناسند؛ چراکه در هر زمانی از روز یکی از نماهای آن با نور خورشید روشن به ‌نظر می‌رسد.

  • پارک جیاردینو گاریبالدی؛ قتلگاه سرسبز

به نظر شما آرام‌ترین جای شهر پرهیاهوی پالرمو کجاست؟ پارک جیاردینو گاریبالدی، مکانی برای آرامش در میان شلوغی‌های مکرر شهر پالرموست. در این پارک می‌توانید بین فضاهای سبز قدم بزنید و روی نیمکت‌های آن استراحت کنید. جذاب‌ترین چیزی که در این پارک وجود دارد، سه درخت انجیر معروف آن است که هم‌اندازه درخت سکویا هستند. یکی از این درختان در کنار درخت دیگری که در باغ گیاه‌شناسی پالرمو قرار دارد، از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین درختان انجیر در اروپا محسوب می‌شود. اما این پارک اسرار دیگری را هم در خود جای داده است و تاریخ آن فقط مربوط به درخت‌های انجیر کهنسال نمی‌شود. یکی از این اسرار، اولین قتل پلیس به‌دست مافیای سیسیلی در پالرمو است که در جیاردینو گاریبالدی اتفاق افتاد.

  • مومیایی‌های پالرمو در سردابه کاپوچین؛ موزه مردگان

به نظر شما ترسناک‌ترین جاذبه گردشگری پالرمو کجاست؟ سرداب کاپوچین بزرگ‌ترین مجموعه مومیایی‌های جهان را در خود جای داده است. همچنین در کنار سردابه راهبان کاپوچین در رم یکی از بدترین جاذبه‌های گردشگری در جهان محسوب می‌شود! معروف‌ترین این مومیایی‌ها، جسد روزالیا لومباردو، دختر دو ساله مومیایی‌شده است که به «زیبای خفته سیسیل» شهرت دارد. این جسد زیباترین مومیایی جهان محسوب می‌شود.

  • کلیسای جامع مونرئاله؛ بزرگ‌ترین چرخه موزاییک بیزانسی

به نظر شما جذاب‌ترین جاذبه گردشگری حاشیه شهر پالرمو در کجاست؟ پاسخ کلیسای جامع مونرئاله، در ارتفاع 300 متری کوه سلطنتی مونته رئاله است. شهر کوچکی به همین نام که در 5 کیلومتری پالرمو قرار دارد و مهم‌ترین جاذبه گردشگری حاشیه این شهر است. این کلیسا بزرگ‌ترین کلیسای سیسیل است و به‌دلیل موزاییک‌های طلایی بیزانسی خود شهرت دارد. در این مکان بزرگ‌ترین چرخه موزاییک بیزانسی را خواهید یافت که در سراسر دنیا شناخته شده است.

آیا پالرمو شهر مافیای سیسیلی است؟

در کنار سؤال معروف «پالرمو کجاست»، یکی دیگر از سؤالاتی که همواره درباره پایتخت سیسیل مطرح می‌شود، این است که آیا پالرمو هنوز هم محل فعالیت مافیای سیسیلی است؟پالرمو همیشه به‌دلیل گذشته مافیایی خود شناخته می‌شود، اما امروز این شهر امن‌ترین کلان‌شهر ایتالیاست؛ چراکه از دهه 1980، ساختارهای جنایی قوه قضاییه و مردم با هر مافیا و کرزانسترایی در این شهر مبارزه کرده‌اند. پالرمو از این لحاظ تا حدودی با جزیره کاپری در ورودی خلیج ناپل شباهت دارد.

تغییر برخورد پلیس با مافیا، پیش از هر چیزی به جیووانی فالکونه مربوط می‌شود. این قاضی در اوایل دهه 1980 کمیسیونی ویژه در پالرمو تشکیل داد و حدود 400 نفر از اعضای مافیا را از طریق محاکمه قانونی به بند کشید. فالکونه که در این مبارزه قانونی پیروز شده بود، در راه فرودگاه به‌دلیل بمب‌گذاری در خودرو کشته شد. دومین دادستان این دادگاه، پائولو بورسلینو نیز دو ماه بعد قربانی یک حمله دیگر شد و به قتل رسید.

این دو مورد ترور شخصیت‌های برجسته، موجی از خشم را در مردم غیرنظامی برانگیخت. جمعیت خشمگین این شهر از آن زمان شروع به تلاش و مقاومت برای رهایی از نفوذ سازمان‌های مافیایی جنایتکار کردند. این تلاش تا به امروز نیز به قوت خود باقی مانده است. این یکی دیگر از حقایق مهمی است که در پاسخ به پرسش «پالرمو کجاست» مطرح می‌شود.

دیگر دیدنی‌های پالرمو کجاست؟

اکنون که با 10 مورد از جاهای دیدنی پالرمو آشنا شدید، بیایید برخی دیدنی‌های دیگر این شهر را هم بررسی کنیم. اگر سفر شما به پالرمو از طریق تور ایتالیا 3 روزه است، می‌توانید از جاذبه گردشگری فوق دیدن کنید، اما اگر تصمیم گرفته‌اید یک روز بیشتر در پایتخت سیسیل بمانید، تماشای جاهای دیدنی زیر به شما توصیه می‌شود.

  • خلیج ساحلی موندلو

پس از گشت‌ و گذار گسترده در پایتخت سیسیل، اکنون زمان استراحت رسیده است. سفر یک روزه به ساحل چطور است؟ جذاب‌ترین خلیج ساحلی پالرمو کجاست؟ خلیج ساحلی موندلو واقع در حومه شهر، تنها چند کیلومتر با پالرمو فاصله دارد و بهترین ساحل شنی منطقه سیسیل است. شن‌های گرم، آب شفاف و مناظر طبیعی زیبا از ویژگی‌های فوق‌العاده این ساحل هستند.

  • مونته پلگرینو

مونته پلگرینو به معنای «کوه زائر» در چهار کیلومتری حومه شهر پالرمو قرار دارد. اگر بتوانید به قله مونته پلگرینو صعود کنید، مناظر برجسته‌ای را می‌بینید که تماشای آن‌ها نفس‌گیر خواهد بود. در مسیر صعود نیز جاهای دیدنی زیادی وجود دارند. از جمله آن‌ها می‌توان به کلیسای سنت روزالیا اشاره کرد که در دل کوه حفاری شده و گوته، شاعر و نویسنده معروف آلمانی آن را «زیباترین دماغه سنگی جهان» نامیده است. دریاچه بهشتی گورگو سانتا روزالیا نیز در این مسیر قرار دارد.

سخن پایانی

با خواندن این مطلب دانستید که پالرمو پایتخت منطقه ساحلی سیسیل و یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری در ایتالیا و اروپاست. این شهر تاریخچه‌ای غنی از مافیای سیسیلی را نیز در خود جای داده است. آژانس مسافرتی رز آبی، مجری تورهای اروپا و ایتالیا، بهترین و اقتصادی‌ترین تور پالرمو را برای شما آماده کرده است. پس اگر می‌خواهید لوکیشن فیلم پدرخوانده را از نزدیک ببینید یا تاریخ مافیای سیسیلی را از نزدیک لمس کنید، با کارشناسان واحد فروش رز آبی تماس بگیرید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات