معرفی کامل موزه کونستهاوس زوریخ؛ بزرگ‌ترین موزه سوئیس

3 ماه پیش 0 دیدگاه

 

موزه‌های سوئیس شهرت زیادی دارند و گردشگران بسیاری را از همه دنیا به خود جذب می‌کنند. موزه کونستهاوس زوریخ، یک موزه‌ هنری در شهر زوریخ است که در سال 1910 فعالیت خود را شروع کرده است. ‌در این موزه شامل آثار نقاشی اروپایی از دوره رنسانس تا دوره‌ مدرن وجود دارد و این موزه بیشتر به‌دلیل آثار نقاش‌های سوئیسی و پیکره‌های چوبی و سنگی موجود در آن شهرت دارد. بهتر است بدانید زوریخ ترکیبی از تاریخ، هنر و فرهنگ در سوئیس است. کسانی که دوست دارند این ترکیب کامل را شخصاً در سفر به زوریخ تجربه کنند، می‌توانند از این موزه دیدنی بازدید کنند.

این موزه، در نزدیکی محله تاریخی زوریخ، یعنی نقطه برجسته و مهم در شهر قرار دارد. در این مطلب، به شما نشان می‌دهیم که این موزه عظیم چه آثاری را در خود جای داده است. اگر علاقه‌مند هستید اطلاعات بیشتری از مهم‌ترین موزه زوریخ به دست آورید ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

معرفی آثار موزه کونستهاوس زوریخ

بازدید از آثار هنری و تاریخی در این موزه‌ تاریخی سوئیس، برای بسیاری از گردشگران تأثیرگذار خواهد بود. بیش از 4000 نقاشی و مجسمه و همچنین بیش از 95000 اثر گرافیکی برای بازدید در موزه Kunsthaus Zürich وجود دارد که آثار استادان قدیمی کلاسیک و معاصر را نشان می‌دهد. مجموعه‌های موجود در موزه فوق‌العاده هستند و تنوع زیادی در آثار هنری مختلف وجود دارد که در دنیای هنر برجسته هستند و در اتاق‌های خالی بزرگ ارائه می‌شوند. 

آثار موزه کونستهاوس زوریخ

برای مثال، از آثار معروفی مانند Gotthard Post اثر رودولف کولر، Cabanes blanches aux Saintes-Marles اثر ونسان ون‌گوگ، Les lumières du mariage اثر مارک شاگال، کنسرو سوپ کمپبل مشهور جهان، اثر اندی، شگفت‌زده خواهید شد. همچنین می‌توانید در تور سوئیس با بازدید از این نمایشگاه تاریخی با قطعاتی از ویکتور شولت، یوزف هافمن، گوستاو کلیمت و فردیناند هودلر لذت ببرید.

در ادامه معرفی آثار هنری در بزرگترین موزه هنر سوئیس، Kunsthaus Zürich، باید بدانید آثار هنری این موزه به بیش از 800 سال پیش مربوط می‌شود و بیشتر مجموعه نگهداری‌شده در موزه از قرون وسطا تا به امروز را شامل می‌شود. این آثار شامل نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، همچنین آثار روی کاغذ، عکس‌ها، فیلم‌ها و آثار دیجیتالی است.

همچنین، در موزه‌ کونستهاوس زوریخ مجسمه‌هایی از پیکره‌سازانی چون آلبرتو جاکومتی، هنری مور و آگوست رودن نگهداری می‌شود. در سال 1920 مجموعه هانس شولر و همراه با آن آثاری از امپرسیونیسم فرانسوی و پست امپرسیونیسم توسط رنوار، سزان، ون گوگ و بونارد به کونستهاوس زوریخ اضافه شد.

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد، کارل موزه کانستهاوس را گسترش داد و در سال 1929 دکتر هانس ماینفیش شروع به خرید آثار هنرمندان زنده سوئیسی برای موزه کرد. تا زمان مرگ او در سال 1957، این مجموعه به بیش از 450 اثر افزایش یافت.

بخش‌های مختلف موزه کونستهاوس زوریخ سوئیس

این موزه دارای چند بخش مجزاست:

  1. آثار قرون وسطی در موزه زوریخ: مجسمه‌های قرون وسطایی و تابلوهای گوتیک متأخر
  2. نقاشان سوئیسی: نکته برجسته این مجموعه، هنر سوئیس از 1500 تا به امروز است. این هنر نقاشی، چاپ، مجسمه، عکس، هنر رسانه ای و غیره را گرد هم می آورد. هنر فیگوراتیو شامل پرتره، منظره، تمثیل، نقاشی های تاریخی و صحنه های روزمره است. مجموعه هنر سوئیس با جنبش های واقع گرایانه و آوانگارد قرن بیستم ادامه می یابد، از جمله آثار انتزاعی مهمی از Concretists زوریخ.
  3. آثار امپرسیونیسم: مجموعه نقاشی های فرانسوی قرن نوزدهم با ژریکو، کورو، دلاکروا، کوربه و مانه شروع می شود و در گروه بزرگی از آثار کلود مونه به اوج خود می رسد.
  4. آثار مدرنیسم کلاسیک: کنستهاوس در سال 1910 در اوج فوویسم در فرانسه و اکسپرسیونیسم در آلمان افتتاح شد. نمایشگاه های هنر مدرنیستی در اوایل آغاز شد. اما تا سال 1925 و با ورود هانری ماتیس مارگو (1906) بود که آثار هنرمندان بین المللی مانند پابلو پیکاسو، فرناند لژر و همکاران. شروع به ورود به مجموعه کرد.
  5. آثار بعد از سال 1945
  6. آثار هنری معاصر

تاریخچه موزه کونستهاوس زوریخ سوئیس

مهم‌ترین موزه زوریخ، یعنی موزه کونستهاوس را هنرمندان خلاق و دوستداران هنر در سوئیس تأسیس کردند. این مکان در ابتدا از یک ساختمان مسکونی منحصراً برای نمایشگاه‌های هنری استفاده می‌شد، اما پس از مدت کوتاهی، به‌دلیل فضای کم موزه، تصمیم به ساخت ساختمان جدید با فضای بزرگ‌تر برای موزه گرفته شد.

موزه kunsthaus zürich از نظر مساحت، بزرگ‌ترین موزه هنری سوئیس است و یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های هنری در سوئیس را در خود جای داده است. از موزه Künstlerhaus برای نمایشگاه‌های موقت هنری و مجموعه‌های تاریخی و همچنین به‌عنوان یک کتابخانه گسترده استفاده می‌شد. درنهایت کارل موزر مأمور ساخت موزه کونستهاوس جدید شد که تا اوایل سال 1910 طول کشید.

در سال 2021،  گروه معماری دیوید چیپرفیلد مستقر در برلین مسئول توسعه این ساختمان شد. این بار ، فضای موزه Kunsthaus بیش از 80 درصد افزایش یافت. ساختمان جدید دیوید چیپرفیلد یک قطعه معماری خارق‌العاده است. این موزه، آثار هنری از ژانرهای مختلف، از جمله هنر انتزاعی، هنر مدرن، امپرسیونیسم، فوویسم، رئالیسم، مینیمالیسم، اکسپرسیونیسم و غیره را گرد هم آورده و آثار هنری از قرون وسطی تا به امروز را ارائه می‌دهد‌. از این‌رو بازدید از موزه‌های زوریخ شما را با آثار و سبک‌های گوناگون آشنا می‌کند.

موزه کونستهاوس زوریخ

بهترین زمان سفر به موزه کونستهاوس زوریخ

از آنجا که شهر زوریخ دارای آب و هوای معتدل و مساعدی است در همه فصل‌های سال زمان خوبی برای مسافرت به شهر زوریخ است. گرم‌ترین دما در طول سال 19 درجه سلسیوس و سردترین دما صفر درجه سانتی‌گراد است. بین ژوئن و آگوست، فصل اوج مسافرت در زوریخ است، یک فصل عالی برای گشت و گذار در فضای باز در شهر زوریخ و اطراف آن محسوب می‌شود. بنابراین در تور اروپا نوروز 1403 می‌توانید سفری عالی به این مکان زیبا داشته باشید. در این زمان طبیعت زوریخ در حال شکوفایی کامل است و تمام جاذبه‌های گردشگری اطراف در شلوغ‌ترین زمان ممکن هستند. همچنین فصل تابستان به‌علت شلوغی و جمعیت بالای گردشگران گران‌ترین فصل در سال است.

قیمت بلیط موزه کونستهاوس

بازدید از  کونستهاوس در تور زوریخ برای گروه‌های زیر رایگان است:

  • پذیرش رایگان
  1. کودکان و نوجوانان زیر 14 سال
  2. گروه‌های مدارس سوئیس تا سن 20 سال
  3. دانشجویان هنر از سوئیس (هنر و تاریخ هنر)
  4. دانشجویان تمام وقت
  5. گروه‌های کالج از سوئیس
  • پذیرش با تخفیف
  1. گروه‌های 20 نفره یا بیشتر
  2. گروه‌های دانشگاه، کالج و مدرسه از خارج از کشور
  3. دانش‌آموزان، کارآموزان، دانش آموزان مدرسه به صورت انفرادی
  4. شهروندان معلول

 ساعات کاری موزه در ایام هفته

ساعت بازدید از موزه کونستهاوس در طول ایام هفته به شکل زیر است:

  • دوشنبه: تعطیل
  • سه شنبه: 10:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر
  • چهارشنبه: 10:00 صبح تا 8:00 بعد از ظهر
  • پنجشنبه: 10:00 صبح تا 8:00 بعد از ظهر
  • جمعه: 10:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر
  • شنبه: 10:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر
  • یکشنبه: 10:00 صبح تا 6

سخن پایانی

زوریخ سوئیس، در میان جاذبه‌های بسیار جذابش، موزه‌های متنوع و جالبی را در خود جای داده است. موزه کونستهاوس، همه جنبه‌های تاریخ و فرهنگ زوریخ را دارد و از مکان‌های دیدنی برای گردشگران است. اگر به آثار هنری فاخر و ارزشمند علاقه‌مند هستید، یکی از بهترین مکان‌هایی که در سفر به زوریخ باید از آن بازدید کنید، موزه هنر جهانی زوریخ Kunsthaus است. در آخر باید گفت هیچ بازدیدی از زوریخ بدون ‌توقف در این موزه کامل نمی‌شود. برای اطلاعات بیشتر برای سفر به سوئیس با کارشناسان رز آبی تماس بگیرید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات