کارناوال ریو دوژانیرو؛ از بزرگ‌ترین جشن‌ها در سراسر جهان

4 ماه پیش 0 دیدگاه

 

اگر می‌خواهید موجودی افسانه‌ای را در کنار افرادی که به‌شکلی منظم رژه می‌روند تماشا کنید و چنانچه قصد دارید جشن و پایکوبی هزاران نفر را هم‌زمان مشاهده کنید، پیشنهاد ما به شما شرکت در مراسم کارناوال ریو است؛ یکی از باشکوه‌ترین و بزرگ‌ترین جشن‌هایی که در سراسر دنیا برگزار می‌شود

. این جشن با داشتن رنگ‌های شاد و فضایی مفرح توانسته است گردشگران و علاقه‌مندان زیادی را در سراسر جهان به خود جذب کند. شاید باور این موضوع برایتان راحت نباشد، اما بیشتر گردشگرانی که به برزیل سفر می‌کنند، تنها برای شرکت در کارناوال ریو به آنجا می‌روند. احتمالا تا همین لحظه برایتان سوال شده است که یک مراسم مگر چقدر می‌تواند جذاب باشد که این چنین گردشگران سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. برای یافتن پاسخ دیگر سوال‌هایی که در ذهن خود دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای متن با ما همراه باشید.

 

کارناوال ریو دوژانیرو چیست؟

کارناوال ریو‌ دوژانیرو از جمله مراسمی است که بلیط‌های مخصوص و جایگاه ویژه آن نیز حتی تا میلیون‌ها دلار نیز به فروش می‌رسند و در کسری از ثانیه خریداری می‌شوند. این مراسم در برزیل جشنی باشکوه است که ریشه مذهبی دارد و از مهم‌ترین منبع درآمدهای کشور برزیل به شمار می‌آید. این مراسم رنگارنگ‌ برای افرادی است که عاشق دنیای رنگارنگ هستند و دوست دارند خود را در شادی غوطه‌ور کنند. یکی از بهترین فستیوال‌های برزیل که می‌توانید در آن شرکت کنید کارناوال ریو برزیل است.

 

دلیل برگزاری کارناوال ریو دوژانیرو

اگر تا به حال در کارناوال ریو شرکت کرده‌ یا مراسم‌ آن را تماشا کرده‌اید، می‌دانید که در این جشن انواع و اقسام رقص‌ها مانند سامبا، رقص آفریقایی و... و همچنین سرو انواع غذاها و مشروبات و نوشیدنی‌ها انجام می‌پذیرد. تمامی این شادی‌ها و پایکوبی‌ها به‌دلیل این است که پس از برگزاری این مراسم افراد با مذهب کاتولیک وارد یک‌ دوره روزه‌داری ۴۰ روزه خواهند شد؛ به همین دلیل پیش از برگزاری این مراسم، ۴۰ روز سنگ تمام می‌گذارند و خوش‌گذرانی می‌کنند. جالب است بدانید روزه‌داری یکی از واجبات مذهب کاتولیک است و بیشتر مردم به آن پایبند هستند.

 

تاریخچه کارناوال ریو دوژانیرو

جشن‌های کارناوال ریو به زمان خیلی قدیم و دهه ۱۶۵۰ بازمی‌گردد. این جشن در ابتدا به‌صورت جشن بت‌پرستی برگزار می‌شد که در طول زمان دستخوش تغییراتی شد. این جشن اهمیت بسیاری برای کاتولیک‌ها دارد و دلیل آن ارزش‌گذاری و ارج نهادن به زیاده‌روی در روزهایی غیر از روزه‌داری است.

کارناوال ریو مدرنی که امروزه برگزار می‌شود، از جشنواره Entrudo در پرتغال شکل گرفته است. امروزه پرتغال بزرگ‌ترین شهر برزیل، این مراسم جهانی را برگزار می‌کند و بیش از 2 میلیون نفر در خیابان‌ها جمع می‌شوند و این جشنواره  فراموش‌نشدنی را جشن می‌گیرند.

تاریخچه کارناوال ریو دوژانیرو

 

کارناوال ریو‌ دوژانیرو؛ کارناوالی نمادین

هر جشن کارناوال براساس رسم و‌ رسومات محلی یک منطقه برگزار می‌شود. با وجود این، همة کارناوال‌ها فعالیت‌هایی ثابت و مشترک دارند. در کارناوال ریو نیز مانند دیگر کارناوال‌ها همیشه رژه رفتن منظم و روی ریتمی فوق‌العاده زیبا، گروه‌های پرانرژی برای راهپیمایی، رقص و تعداد بالای شرکت‌کنندگان جزء جدایی ناپذیر این مراسم هستند.

اگر تا به حال ویدئویی از این مراسم مشاهده کرده‌اید، قطعاً متوجه شده‌اید که رقص سامبا یکی از ضروری‌ترین عناصر جشن کارناوال ریو است و اگر شما نیز با تور برزیل به این کشور سفر کردید و به جشنواره رفتید هرگز از رقصیدن غافل نشوید.

 

تأثیر کارناوال ریو دوژانیرو بر اقتصاد برزیل

همان‌گونه که اشاره شد، کارناوال ریو دوژانیرو تنها جشنی ساده نیست. این کارناوال نه‌تنها از بزرگ‌ترین مراسم‌ خود برزیل، بلکه از باشکوه‌ترین‌ها و جذاب‌‌ترین مراسم‌ها در سراسر جهان است. درباره زمان کارناوال ریو بهتر است اطلاعاتی داشته باشید.

شاید با خودتان فکر کنید چطور یک جشن می‌تواند منبع درآمدی برای کشور باشد. به این فکر کنید که مسافران از هر جا آمده باشند باید از چند روز قبل به برزیل سفر کنند و در آنجا‌ اقامت داشته باشند. سپس در طی این چند روز باید از امکانات رفاهی برزیل استفاده کنند که این امر سبب بهبود چرخه اقتصادی کشور برزیل خواهد شد. جالب است بدانید در سال ۲۰۲۲ درآمد کشور برزیل از کارناوال ریو بالای ۷۰۰ میلیارد دلار برآورده شده است.

 

حقایق جالب درباره کارناوال ریو دوژانیرو که خوب است بدانید

قبل از سفر به هر منطقه‌ای یا شرکت در هر مراسمی بهتر است از قبل درباره آن اطلاعاتی جمع‌آوری کرده باشید تا با دید بازتری از آنجا بازدید کنید. در ضمن اگر در سفر به برزیل قرار است کودکی را نیز با خود به همراه ببرید، بهتر است که درباره جاهای دیدنی برزیل برای کودکان مانند آکواریوم سائوپائولو، پارک دریاچه سیاه، پارک مینی موند و... نیز تحقیق کنید و ‌از مکان دقیق و ساعات کاری آن‌ها مطلع شوید تا این سفر برای کودکتان هم لذت‌بخش باشد. در ادامه به معرفی چندی حقیقت درباره کارناوال ریو دوژانیرو خواهیم پرداخت:

  • دارای اصلیت پرتغالی است

منشأ این جشنواره رنگارنگ و پر جنب و جوش از زمان استعمارگران پرتغالی بوده است. به‌تدریج با گذشت زمان، تأثیر فرهنگ های آفریقایی موسیقی و رقص جدید را به برزیل آورد. آمیختگی بین فرهنگ پرتغالی و آفریقایی چیزی را ایجاد کرد که امروزه بزرگ‌ترین و مشهورترین کارناوال جهان است.

 

  • ریشه‌ مذهبی

اگرچه برگزاری کارناوال ریو‌ معمولاً با مهمانی‌های دیوانه‌کننده، رژه زیاد رفتن، خوردن نوشیدنی‌های مختلف و رقصیدن بسیار همراه است، ریشه مذهبی دارد. این کارناوازال رسمی کاتولیک است که قبل از اقدام برای روزه‌داری در فصل روزه برپا می‌شود.

 

  • اولین کارناوال ریو به سال‌ 1650 بازمی‌گردد

با توجه به اینکه این مراسم مذهبی از قبل در برزیل برگزار می‌شود، اما آموزش رقص سامبا از سال‌های حدوداً ۱۹۲۰ فراگرفته شد که بخشی جدایی‌ناپذیر از رژه‌ها در این مراسم است.

 

  • رژه سامبا

رژه‌های سامبا نه‌تنها یکی از ویژگی‌ اصلی برگزاری مراسم کارناوال است، بلکه از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور نیز به شمار می‌آید. هر ساله مردم بسیاری از دیگر کشورها به برزیل می‌آیند و در کلاس‌های آموزشی رقص سامبا ثبت‌نام می‌کنند. در کارناوال ریو دوژانیرو، مدارس سامبا برای انجام این رقص شرکت می‌کنند که در نهایت پس از ۴ شب شرکت در مسابقه، برنده آن اعلام و هدایای نفیسی نیز به آنان عرضه خواهد شد.

رژه سامبا کارناوال ریودوژانیرو

  • شاه مومو

شاه مومو موجودی افسانه‌ای است که کارناوال ریو با رونمایی از آن آغاز می‌شود. شکل شاه مومو از اساطیر یونانی گرفته شده است و با جنبه‌های معمولی هر کارناوال ارتباط دارد. در کارناوال ریو، پادشاه مومو معمولاً با یک فرد شناخته شده با قد فیزیکی بزرگ بازی می‌کند. صرف نظر از ریشه و ظاهر آن، مهم است تا زمانی که پادشاه مومو تصمیم نگیرد، مهمانی شروع نمی‌شود.

 

  • ملکه کارناوال

اگر کارناوال ریو شاهی دارد، پس حتما پای ملکه‌ای نیز در میان است. هر سال برای کارناوال یک‌ ملکه انتخاب می‌شود. این شخص براساس زیبایی چهره و بیشتر بر مبنای میزان مهارت بالا در رقص سامبا برگزیده می‌شود و هر ساله تعداد زیادی از خانم‌ها بر سر این مسئله با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

ملکه کارناوال ریودوژانیرو

سخن پایانی

در این مطلب با یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌ جهان، یعنی کارناوال ریو به‌طور مختصر آشنا شدیم. علاوه بر اینکه کارناوال ریو دوژانیرو منبع درآمدی بزرگ برای کشور برزیل است، از لحاظ معنوی نیز برای تمامی افراد آن کشور مهم است. برای اینکه خوب بتوانید از صحنه‌های رقص و پایکوبی دیدن کنید بهتر است در ردیف‌های جلو بلیط تهیه کنید. اگر هم دوست ندارید برای آن هزینه کنید می‌توانید در خیابان‌های فرعی به تماشای آن‌ها بپردازید. اگر به برزیل سفر می‌کنید شما را به دیدن کارناوال ریو دوژانیرو دعوت می‌کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشند.

 

پرسش‌های متداول

  • کارناوال ریو دوژانیرو به چه دلیلی برگزار می‌شود؟

افراد با مذهب کاتولیک به روزه‌داری در یک فصل از سال معتقدند و برای همین قبل از این ۴۰ روز خودشان را به یک مهمانی دعوت می‌کنند.

 

  • آیا کارناوال ریو در بهبود شرایط اقتصادی برزیل کمکی کرده است؟

بله، هر ساله گردشگران زیادی به این کشور به‌دلیل برگزاری کارناوال ریو می‌آیند و در سال ۲۰۲۲ کشور برزیل حدود ۷۰۰ میلیارد دالار از بابت برگزاری این جشن سود کرد.

/

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات