خیابان بانهوف زوریخ، لوکس‌ترین خیابان سوئیس

4 ماه پیش 0 دیدگاه

 

خیابان بانهوف زوریخ تنها خیابانی است که می‌تواند سخت‌پسندترین افراد دنیا را نیز راضی کند. این خیابان قدمتی 150 ساله دارد و مصداق بارز ضرب‌المثل وجود شیر مرغ تا جان آدمیزاد است. گشت و گذار در این خیابان برای بیشتر گردشگران جذابیت دارد. شما با ورود به این خیابان معروف حتی اگر هیچ خریدی هم انجام ندهید، تجربه‌ای تکرارنشدنی را برای همیشه در ذهنتان ثبت خواهید کرد.

معمولاً تمام آژانس‌های مسافرتی در برنامه‌ریزی‌هایی که برای سفر با تور سوئیس انجام می‌دهند، اهمیت ویژه‌ای برای بازدید از خیابان بانهوف زوریخ قائل‌اند؛ چراکه مغازه‌های لوکس با اجناس اورجینال، رستوران‌های بزرگ با غذاهای آماده، خیابان‌های پهن و دل‌باز، کافی‌شاپ‌هایی که بوی عطر قهوه‌شان هوش از سر می‌برد و مغازه‌های شکلات‌فروشی تنها بخشی از جذابیت‌های خیابان بانهوف سوئیس (Bahnhof Strasse) هستند؛ از این‌رو نمی‌توان به سوئیس سفر کرد و از این خیابان غافل ماند. در ادامه با مجموعه رز آبی همراه شوید تا با هم در خیابان بانهوف زوریخ قدم بزنیم.

تاریخچه خیابان بانهوف زوریخ

قدمت خیابان بانهوف در زوریخ به سال 1864 می‌رسد. در ابتدا این خیابان به شکل سازه‌ای برای محافظت از شهر زوریخ در مقابل جنگ ساخته شده بود. همچنین در این منطقه دیوارهای حفاظتی شهر و خندق‌های متعددی وجود داشت. به‌دلیل وجود این دیوارهای حفاظتی این قسمت از شهر «Fröschengraben» نام داشت که در لغت به معنای «خندق قورباغه» است. بعدها با اتمام جنگ در این منطقه، این خیابان قدیمی تغییر کاربری داد و نام خیابان بانهوف را هم بر خود گذاشت.

گفتنی است محل قرار گرفتن خیابان بانهوف، در امتداد بافت تاریخی زوریخ قرار گرفته است. ابتدای این خیابان از هاپت بانهوف (Hauptbahnhof) آغاز می‌شود و تا دریاچه زوریخ امتداد می‌یابد. طول خیابان بانهوف امروزی، حدود ۲ کیلومتر است و قدمتی 150 ساله نیز دارد. ناگفته نماند که خیابان بانهوف زوریخ وظیفه دیگری را نیز بر عهده ‌دارد و آن اتصال ساحل دریاچه زوریخ به ایستگاه قطار اصلی شهر زوریخ است.این تاریخچه جذاب گردشگران زیادی از تور زوریخ را به دیدن این خیابان مشتاق می‌کند. 

تاریخچه خیابان بانهوف سوئیس

کارهایی که می‌توان در خیابان بانهوف سوئیس انجام داد (Bahnhof Strasse)

خیابان بانهوف سوئیس را می‌توان یکی از مشهورترین و زیباترین خیابان‌های دنیا نام‌گذاری کرد. معمولاً تمامی گردشگران حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشند، از سر کنجکاوی دوست دارند برای یک بار هم که شده در این خیابان گشت و گذاری داشته باشند. مجموعه رز آبی در بازدید از خیابان بانهوف زوریخ برای شما چند پیشنهاد دارد که از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

 

اجناس برند و اورجینال بخرید

خیابان بانهوف زوریخ همان خیابانی است که هوش از سر عاشقان برند و کالاهای اورجینال می‌برد؛ چراکه بهترین مراکز خرید زوریخ و تمامی برندهای معروف و شناخته‌شده دنیا در این خیابان شعبه و نمایندگی دارند. همچنین بهترین و باکیفیت‌ترین اجناس اورجینال و لوکس همچون برندهای رولکس، تیفانی، سواروفسکی، دیور، کارتیه، لاکوست، گوجی، اسپریت، لویی ویتان، امگا، زارا و بولگاری را به مشتریان عرضه می‌کنند. البته ناگفته نماند که قیمت این اجناس با توجه به اینکه برند هستند نسبتاً بالاست.

پیاده‌روی کنید و از زیبایی‌های خیابان لذت ببرید

خیابان بانهوف در زوریخ برای پیاده‌روی هم مناسب است، خیابانی پهن که در تمام ساعات شبانه‌روز زندگی در آن جریان دارد. چراکه مغازه‌ها و کافه‌ها و رستوران‌ها تا نیمه‌های شب باز هستند و به مشتریان سرویس ارائه می‌دهند. مغازه‌های موجود در این خیابان همگی لوکس هستند و دکوراسیون‌های خاصی دارند. از طرفی دیگر در شب چراغ‌های خیابان بانهوف روشن می‌شوند و نورپردازی زیبایی را به وجود می‌آورند.

معمولاً بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند طول این خیابان را پیاده طی کنند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند. شما هم می‌توانید در این خیابان زیبا پیاده‌روی کنید و اگر هم خسته شدید خود را به یک کافه در همان خیابان دعوت کنید و یک نوشیدنی سرد یا گرم با توجه به زمان سفرتان سفارش دهید و نوش جان کنید.

جاهای دیدنی بانهوف سوئیس

از دیپارمنت استورها دیدن کنید

دیپارمنت استورها به معنای فروشگاه‌های بزرگ چندبخشی هستند که معمولاً اجناسی را برای فروش ارائه می‌دهند که بین آن‌ها هم‌پوشانی است. چهار دیپارمنت استور بزرگ و مجلل در خیابان بانهوف زوریخ وجود دارند که از میان آن‌ها، شعبه مانور (Manor) در ساختمان اسکار وبر (Oscar Weber) در مقایسه با باقی دیپارمنت استورها قیمت‌های اقتصادی‌تری دارد. همچنین افراد بیشتری می‌توانند از آن خرید کنند؛ از این‌رو اگر شما هم قصد ندارید هزینه مضاعفی برای خرید پرداخت کنید، به این دیپارمنت استور مراجعه کنید. البته متأسفانه به‌دلیل بالا رفتن اجاره‌های مغازه‌های این خیابان، ممکن است این دیپارمنت استور نیز تا چند وقت دیگر بسته شود؛ بنابراین اگر به این مکان رفتید و خبری از دیپارمنت استور مانور در خیابان بانهوف زوریخ ندیدید، اصلاً تعجب نکنید.

 

دپارتمان استور مانور در بانهوف

 از شکلات‌های سوئیسی غافل نشوید

همان‌طور که در خیابان بانهوف در زوریخ قدم می‌زنید و محو تماشای مغازه‌ها و اجناس برند هستید، ناگهان چشمان شما به شیرینی‌فروشی‌ها و شکلات‌فروشی‌های خیابان بانهوف زوریخ می‌افتد. حتی اگر شکلات هم دوست نداشته باشید، قطعاً وسوسه می‌شوید طعم برخی از این شکلات‌ها را امتحان کنید.

این شکلات‌ها مرغوبیت بالایی دارند و اگر برای سوغاتی خریده شوند، بسیار لاکچری محسوب خواهند شد؛ به‌ویژه اگر این خرید از فروشگاه شیرینی و شکلات اشپرونگلی ((Café Sprungli انجام شود که از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین شکلات‌فروشی‌های سوئیس محسوب می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله با عنوان خیابان بانهوف زوریخ، لوکس‌ترین خیابان سوئیس، سعی کردیم زیبایی‌های این خیابان را توصیف کنیم. البته ممکن است به نظر برسد که یک خیابان نباید در لیست جاهای دیدنی زوریخ قرار بگیرد، اما همان‌طور که توضیح داده شد، خیابان بانهوف زوریخ خیابانی معمولی نیست و به‌تنهایی قابلیت این را دارد که یک روز کامل از سفر گردشگران به زوریخ را به خود اختصاص دهد.

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات