دانستنی‌های سفر به اروپا، نکاتی که باید بدانید!

8 ماه پیش 0 دیدگاه

 

سفر به اروپا تجربه‌ای هیجان‌انگیز و بسیار خاطره‌انگیز است که می‌تواند در عین دلپذیر بودن همراه با چالش بسیاری باشد. از آنجا که قاره اروپا قاره‌ای وسیع است و کشورهای متعددی با فرهنگ‌های گوناگون را در خود جای داده است و با توجه به تفاوت‌های فراوانی که میان این کشورها با کشور ما وجود دارد، این سفر پر از موقعیت‌های غیرمنتظره خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با چالش‌های سفر به این قاره سبز و زیبا، لازم است اطلاعات بیشتری را درباره تجارب و وقایعی که با آن‌ها مواجه خواهید شد کسب کنید. در این مقاله که با عنوان دانستنی‌های سفر به اروپا نگاشته شده است، قصد داریم شما را با آداب و رسوم مردم این منطقه، فرهنگ این کشورها و قوانین سفر به اروپا آشنا کنیم. اگر می‌خواهید نکات مهم برای سفر به اروپا را بدانید، بهتر است تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

 

مهم‌ترین دانستنی‌های سفر به اروپا

اروپا یکی از پرطرفدارترین و اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در میان گردشگران سراسر جهان است که با سفر به آن، گردشی بسیار پرماجرا و به‌یادماندنی را تجربه خواهید کرد. هر ساله افراد زیادی با تور اروپا به این قاره شگفت‌انگیز سفر می‌کنند. تجربه یک بعدازظهر دل‌نشین در سواحل یونان یا عصرانه‌ای دلپذیر در کافی‌شاپ‌های آمستردام، تنها بخش کوچکی از تجارب شیرین شما در این قاره خواهد بود. معماری بی‌نظیر و متفاوت در جای جای این قاره پهناور توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

برای سفر به این قاره بهتر است قوانین سفر به اروپا را بدانید تا در طول ماجراجویی خود با مشکل مواجه نشوید؛ برای مثال سفر به اروپا در فصول گرم یا سرد سال نیازمند صرف هزینه متفاوت است و در پرداخت‌های مالی شما تأثیر بسزایی خواهد داشت. با توجه به این مسائل می‌توانید سفری مقرون به‌صرفه‌تر، آسان‌تر، راحت‌تر و خاطره‌انگیزتر داشته باشید. برخی از دانستنی‌های سفر به اروپا شامل موارد زیر هستند:

 

  • در فصول پرگردشگر و high season به اروپا سفر نکنید

فصول گرم سال محبوب‌ترین ایام برای سفر به اروپا هستند. با توجه به این موضوع می‌توان انتظار داشت قاره اروپا در فصل‌های گرم سال، شلوغ‌ترین روزهای خود را تجربه کند. این شلوغی بیشتر در شهرهای بزرگ و پرطرفدار مثل پاریس دیده می‌شود، اما ممکن است حتی به شهرهای کوچک و کم‌جمعیت قاره سبز هم برسد. مسلماً با سفر به اروپا در فصل‌های گرم سال هم مجبور به پرداخت هزینه‌های بالاتری خواهید بود و هم برای بازدید از اماکن تاریخی، دیدنی و مهم مجبور هستید در صف‌های طولانی منتظر بمانید؛ از این‌رو توصیه می‌شود در ماه‌های تیر و مرداد به‌هیچ‌وجه به این قاره سفر نکنید تا بتوانید با خیال راحت از آثار ارزشمند و معروفی همچون تابلوی نقاشی مونالیزا یا آثار میکل آنژ دیدن کنید. به‌طورکلی اوایل بهار یا فصل پاییز، فصول بهتر و مناسب‌تری برای سفر به قاره اروپا هستند. برای مثال تور اروپا تابستان 1403 قیمت بالاتری دارد.

در این دو فصل، نه‌تنها هزینه‌های سفر کمتر از فصل تابستان خواهد بود، بلکه شرایط آب و هوایی نیز برای سفر مساعد است و در عین حال توریست‌های کمتری برای سفر به این منطقه می‌آیند و خبری از سواحل شلوغ یا صف‌های طولانی نخواهد بود. اگر باز هم قصد دارید هزینه‌های سفر خود را کمتر کنید، می‌توانید در فصل زمستان از این قاره دیدن کنید؛ زیرا در این فصل هتل‌های مختلف تا ۴۰ درصد تخفیف را برای اقامت به مسافران ارائه می‌کنند؛ البته سفر به اروپا در فصل زمستان به مسافرانی که به سرمای هوا بسیار حساس هستند توصیه نمی‌شود.

  • پروازهای کم‌هزینه‌تری را برای سفر خود انتخاب کنید

هزینه‌های مربوط به تهیه بلیت و پرواز به کشورهای اروپایی می‌توانند بسیار سنگین باشند و حتی با هزینه اقامت در هتل برابری کنند؛ از این‌رو توصیه می‌شود پروازهای ارزان‌قیمت‌تر و مقرون به صرفه‌تری را برای سفر به کشورهای اروپایی انتخاب کنید. از جمله این پروازهای ارزان و مقرون به صرفه می‌توان به پروازهای داخلی اشاره کرد؛ البته چنان‌چه نتوانستید پرواز داخلی مناسبی را برای سفر به اروپا پیدا کنید و همه پروازها در تاریخ مورد نظر شما رزرو شده بودند، می‌توانید از پروازهای خارجی ارزان‌قیمت و مناسب استفاده کنید؛ از جمله پروازهای خارجی کم‌هزینه می‌توان به خطوط هوایی EasyJet و Ryanair اشاره کرد.

 

  • از اقامت در هتل‌های گران‌قیمت و لوکس خودداری کنید

هزینه رزرو هتل در کشورهای اروپایی قابل‌توجه و نسبتاً زیاد است و اقامت در هتل در کشورهای اروپایی، بیشتر برای کسانی که می‌خواهند سفری بسیار لوکس را تجربه کنند مناسب خواهد بود. اگر می‌خواهید سفری لذت‌بخش به قاره اروپا داشته باشید و بیشتر پول و بودجه خود را صرف گشت و گذار در این قاره و لذت بردن از سفرتان کنید، اقامت در هاستل‌ها و مسافرخانه‌های ارزان‌قیمت گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

هاستل‌ها اقامتگاه‌های عمومی هستند که مسافران مختلف به‌صورت اشتراکی استفاده می‌کنند و هزینه کمتری از اقامتگاه‌های اختصاصی دارند. اقامت در هاستل‌ها به‌قدری مقرون به صرفه است که می‌تواند هزینه‌های سفر شما را به میزان بسیار چشمگیری کاهش دهد. رزرو هاستل‌ها به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است و شما می‌توانید هزینه اقامت را حضوری بپردازید. هتل بوتیک‌ها و هتل‌های زنجیره‌ای از جمله دیگر اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت هستند که با اقامت در آن‌ها می‌توانید هزینه سفر را کمتر کنید و در عین حال از فضای اختصاصی لذت ببرید. از جمله هتل‌های زنجیره‌ای مقرون به صرفه می‌توان به هتل ایبیس اشاره کرد.

 

نکات تور اروپا

  • از وسایل حمل و نقل ارزان‌قیمت استفاده کنید

حمل و نقل و جا‌به‌جایی با تاکسی در کشورهای اروپایی بسیار گران‌قیمت و هزینه‌بر است و در صورت استفاده، باید مبلغ قابل‌توجهی را برای جابه‌جایی با تاکسی کنار بگذارید. هر چند استفاده از تاکسی‌های اینترنتی از تاکسی‌های معمولی ارزان‌تر و کم‌هزینه‌تر است، توصیه می‌شود برای جابه‌جایی در اروپا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. از جمله راه‌های حمل و نقل ارزان‌قیمت در اروپا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جابه‌جایی با دوچرخه

جابه‌جایی با دوچرخه یا اسکوتر در مسیرهای داخل شهری و گاهی بین شهری نه‌تنها هزینه‌های حمل و نقل شما را به میزان چشمگیری کمتر می‌کند، بلکه به حفظ طبیعت و جلوگیری از ورود آلودگی به آب و هوا نیز کمک خواهد کرد و روشی سالم و ایمن برای جابه‌جایی محسوب می‌شود.

  1. جابه‌جایی با قطار

قطار یک وسیله حمل و نقل عمومی و مقرون به صرفه برای جابه‌جایی داخل شهری یا حتی بین شهری است. سفر با قطار بسیار راحت خواهد بود و امکان استفاده از مناظر طبیعی بسیار زیبا را در قاره اروپا برای شما فراهم می‌کند. بعضی از قطارهای بین شهری در اروپا حتی امکانات ویژه‌ای برای استراحت و خواب مسافران فراهم می‌کنند و در ازای این خدمات هزینه‌ای مناسب از شما دریافت خواهند کرد.

سفر با قطار به اروپا

 

  1. جابه‌جایی با اتوبوس

سفر با اتوبوس یکی از ارزان‌ترین راه‌های حمل و نقل در اروپاست و خدمات اتوبوس‌رانی تقریباً تمامی مسیرها را در این قاره پوشش می‌دهند؛ درنتیجه شما می‌توانید با پرداخت هزینه بسیار مناسبی با کمک اتوبوس در این قاره زیبا جابه‌جا شوید و با پرداخت هزینه بسیار کمی، مکان‌های متنوعی را در اروپا بگردید. این موضوع در همه کشورهای اروپایی صدق می‌کند، فرقی ندارد تور پاریس رفته باشید یا ایتالیا؛ همیشه حمل‌ونقل عمومی ارزان‌تر هستند.

 

  1. جابه‌جایی با خودروهای اشتراکی

اگر راحتی سفر برای شما بسیار مهم است و دوست ندارید با وسایل حمل و نقل عمومی پرجمعیت در اروپا سفر کنید، سفر با خودروهای اشتراکی یکی از راه‌های مناسب و کم‌هزینه برای شما خواهد بود. در این راه شما می‌توانید با همراهی شخص دیگری یک خودرو را اجاره کرده و هزینه اجاره را بین خودتان تقسیم کنید.

  1. جا‌به‌جایی با هواپیما

جا‌به‌جایی بین شهرهایی با فاصله زیاد در اروپا بسیار چالش‌برانگیز است و گاه با وسایل حمل و نقل زمینی بسیار خسته‌کننده می‌شود؛ از این‌رو استفاده از خطوط هواپیمایی ارزان‌قیمت از جمله راه‌های جا‌به‌جایی در قاره اروپاست که سرعت جا‌به‌جایی شما را بیشتر کرده و از هزینه‌های شما کم می‌کند.

 

  1. پیاده‌روی

پیاده‌روی در مسافت‌های داخل شهری کوتاه تا حد زیادی به کم کردن هزینه‌های شما کمک خواهد کرد.

 

  • زبان انگلیسی را بیاموزید

آموختن زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین نکات برای سفر به اروپاست. اگر نمی‌توانید به‌خوبی انگلیسی صحبت کنید، کافی است چند جمله کاربردی را یاد بگیرید. دانستن زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند با مردم محلی ارتباط بهتری برقرار کنید. بسیاری از مردم محلی تلاش توریست‌های خارجی را برای صحبت کردن به زبان خودشان دوست دارند. با یادگیری زبان محلی کشور مقصد یا زبان انگلیسی می‌توانید توجه این دسته را به خود جلب کنید و ممکن است حتی تخفیف‌های خوبی از آن‌ها بگیرید.

  • در رستوران‌های محلی کوچک غذا بخورید

رستوران‌های محلی کوچک رستوران‌هایی هستند که کمتر توجهی به آن‌ها می‌شود و بیشتر مسافران دوست دارند غذای خود را در رستوران‌های لاکچری و زیبا میل کنند. بهتر است بدانید این رستوران‌ها در بیشتر موارد منوهایی گران‌قیمت دارند و گران بودن غذاها در این رستوران‌ها تنها به معنای بالاتر بودن کیفیت غذا نیست. این گران‌تر بودن بیشتر به‌دلیل زیبایی و لوکس بودن محیط رستوران و تزیینات است. شما می‌توانید با صرف هزینه بسیار کمتری، یک وعده غذایی خوشمزه و دل‌چسب را در رستوران‌های محلی اروپا میل کنید. این کسب و کارهای کوچک بیشتر به‌صورت خانوادگی اداره می‌شوند و کیفیتی فوق‌العاده را به مشتریان ارائه می‌کنند.

  • از بلیت‌های تخفیف‌دار برای بازدید از اماکن دیدنی استفاده کنید

استفاده از بلیت‌های تخفیف‌دار برای بازدید از اماکن دیدنی اروپا به کاهش بخشی از هزینه‌های شما کمک می‌کند. کشورهای اروپایی برای جذب توریست بیشتر و کمک به صنعت توریسم، تخفیف‌های متنوعی را به گردشگران ارائه می‌کنند. این تخفیف‌ها در وب‌سایت‌های مربوط به فروش بلیت قابل مشاهده هستند. همچنین همه گردشگران می‌توانند رایگان از موزه‌های دولتی بریتانیا دیدن کنند یا در روز یکشنبه اول ماه کاملاً رایگان به موزه‌های شهر پاریس بروند. پیش از سفر به اروپا بهتر است از تخفیف‌های مربوط به اماکن دیدنی و تفریحی آگاه شوید تا بتوانید با هزینه کمتری گشت و گذار کنید.

	در اروپا شهرهای کوچک‌تر را برای اقامت انتخاب کنید

 

  • از کشورهایی که در عضویت یورو نیستند دیدن کنید

کشورهایی مانند مجارستان، جمهوری چک، بلغارستان، لهستان و رومانی که عضویت یورو ندارند، کشورهای ارزان‌تری در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی محسوب می‌شوند و اقامت در آن‌ها مقرون به صرفه‌تر و ارزان‌تر است؛ درنتیجه بهتر است زمانی که مقصد خود را انتخاب می‌کنید، به این مسئله توجه داشته باشید.

 

  • شهرهای کوچک‌تر را برای اقامت انتخاب کنید

تقریباً در تمام دنیا، شهرهای بزرگ‌تر شهرهایی گران‌تر و پرهزینه‌تری از شهرهای کوچک‌تر محسوب می‌شوند. با اقامت در شهرهای اروپایی کوچک‌تر نه‌تنها هزینه اقامت کمتری را پرداخت خواهید کرد، بلکه می‌توانید هزینه‌های مربوط به جابه‌جایی و خورد و خوراک خود را تا حد زیادی کاهش دهید و در عین حال دسترسی آسان و سریعی به شهرهای بزرگ‌تر داشته باشید.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم نکات مهم برای سفر به اروپا را به شما بگوییم و شما را با قوانین سفر به اروپا آشنا کنیم. این دانستنی‌های به شما کمک خواهند کرد که با هزینه بسیار کمتری از مکان‌های متنوع‌تر و بیشتری بازدید کنید و سفر دل‌انگیزتری داشته باشید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات