چرا باید به ژاپن سفر کنیم + بهترین زمان سفر به ژاپن

9 ماه پیش 0 دیدگاه

 در حال حاضر کشور ژاپن مقصد گردشگری محبوبی است که با استقبال زیادی از گردشگران مواجه شده است. تخمین زده شده که در سال گذشته حدود 24.04 میلیون نفر از این کشور دیدن کرده‌اند. فرهنگ کهن این شهر و همچنین مناظر طبیعی بی‌مانند و پیشرفت‌های مدرن و عالی آن سبب رونق و شکوفایی صنعت گردشگری و جذب گردشگران بیشتر به این کشور آسیایی شده و طی چند سال اخیر تعداد بازدید‌کنندگان بیشتر از دو برابر شده است. اگر دوست دارید بدانید چرا باید به ژاپن سفر کنید، دلایل زیادی در این زمینه وجود دارد؛ پس با ما همراه باشید.

 چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟

ژاپن یکی از زیباترین کشورهای دنیاست که جاذبه‌های زیادی را در خود جا داده است. با بازدید از جاذبه‌های ژاپن پی خواهید برد که تجربه‌ای بسیار متفاوت با تور اروپا یا سایر کشورهای جهان را کسب کرده‌اید. در ادامه دلایل سفر به ژاپن را بیشتر توضیح می‌دهیم:

1. وجود هتل‌های کپسولی و خنک

منظور از هتل‌های کپسولی، اتاق‌های کوچکی هستند که مانند کپسول در کنار هم قرار دارند که برای کسانی که دنبال اقامت کوتاه‌مدت و بدون تجهیزات مجلل و ارزان‌قیمت‌ هستند طراحی شده‌اند. اگر قصد دارید اقامتی یک‌شبه را در چنین هتلی داشته باشید، قبل از هر چیزی ذهنیت خودتان را به چنین اماکنی تغییر دهید. اتاق‌های این هتل کوچک‌اند، اما دارای تجهیزات ویژه‌ای مثل ماساژدرمانی، لوازم مدرن بهداشتی و نمونه‌های رفاهی و سرگرمی مثل دستگاه‌های مجهز مرطوب‌کننده هوا و انواع تبلت‌ها هستند. مهمان‌خانه «گرند پارک» نیز که در منطقه «کیتاسن جوی» شهر توکیو قرار دارد انواع نوشیدنی‌ها را به میهمانانش ارائه می‌دهد.

هتل های کپسولی ژاپن

2. وجود زیباترین شکوفه‌های گیلاس

فصل شکفتن شکوفه‌های گیلاس برای مردم ژاپن و بازدیدکنندگان این کشور باستانی بسیار زیبا و تماشایی است. درواقع بهار یکی از زیباترین فصل‌ها برای بازدید گردشگران است. همچنین در فصل پاییز زمانی که برگ‌های درختان سرخ یا طلایی رنگ هستند و در مزارع با وزش باد به حرکت درمی‌آیند صحنه زیبایی دارند.

شکوفه های گیلاس ژاپن در فصل بهار؛ بهترین زمان سفر به ژاپن

3. بازدید از استودیو دیسنی و گیبیلی

شهر توکیو یکی از مهم‌ترین مراکز ارائه سرگرمی و تفریحات استودیوهای آمریکایی از قبیل پارک «دیسنی لند توکیو» در شرق پایتخت و در منطقه اورایاسو در گیبلاست. این مرکز تفریحی از سال 1983 فعالیت خودش را آغاز کرده و درواقع، اولین پارک تفریحی دیسنی در خارج از کشور آمریکاست. بیشتر کسانی که طرفدار سازهای انیمیشنی هستند می‌خواهند استودیو گیبیلی را به موزه تبدیل کنند؛ چراکه بر این باورند جذابیت بالایی از لحاظ فیلم‌های موردپسند ژاپنی دارد که جوایز اسکار زیادی را نصیب فیلم‌ساز و کارگردان‌هایی که مسئول و سازنده فیلم‌هایی همچو پرواز روح، قلعه متحرک اشباح و همسایه من است کرده است.

4. آرامش یافتن در بیشه‌های زیبای ژاپن؛ بیشه‌درمانی

 جالب است بدانید که حمام کردن در یک بیشه یا جنگل، بدون وجود آب امکان‌پذیر است! درواقع این جمله از تجربیات زیبای «یوکو» است که مدت‌زمان زیادی را در بیشه‌ها برای دلایل بهداشتی صرف کرده بود؛ چراکه شدت هورمون‌های استرس و نگرانی افراد کاهش می‌یابد و همچنین سبب بهبود سلامتی ذهنی و روانی اشخاص می‌شود و درنهایت بر هوشیاری و بیداری مغز آن‌ها تأثیر می‌گذارد. حتی در یکی از گزارش‌ها درباره همین موضوع ذکر شده که سطح گلوکز خون در افراد دیابتی به طرز عجیبی کاهش پیدا کرده است؛ پس رفتن به چنین مناطقی برای بالا بردن بهداشت جسمی و روانی افراد ضروری است. بیشه‌درمانی یکی از روش‌های رایج که شامل حرکات نرمشی، مدیتیشن، بوییدن و استشمام عطر درختان، تغذیه مواد طبیعی و تماشای گل‌های زیبا روح انسان را نوازش می‌کند.

 

5. وجود گوزن و آهوان مقدس

اگر دیدن مناظر بدیع معابد برای شما هم جالب و دیدنی است در کشور ژاپن می‌توانید به‌وفور از تعداد زیادی از آن‌ها دیدن کنید، سعی کنید بازدید از منطقه «نارا» را در رأس فهرست خود قرار دهید. معابد متعدد «تودایجی» که به شکل ستونی و گسترده در میان درختان سربرافراشته جنگلی، در این محدوده نه‌تنها منظره دل‌نشینی به وجود آورده، بلکه مجسمه برنزی غول‌پیکر 15 متری بودا در داخل معبد نیز یکی دیگر از چیزهایی است که سبب جلب‌توجه گردشگران در سراسر دنیا شده است. همچنین تعداد زیادی از گوزن‌های دم‌سفید در محوطه خارجی معبد هستند که سبب بیشتر شدن جذابیت این منطقه شده است.

اغلب این جانوران رام و اهلی هستند؛ اگرچه به نظر می‌رسد خجالتی باشند و از انسان دوری کنند، با بینی‌های مخملی مرطوب خود مسیر حرکت انسان‌ها را تشخیص می‌دهند و دنبال می‌کنند، به امید اینکه تکه غذایی از آن‌ها دریافت کنند که البته در بیشتر موارد موفق می‌شوند. خوراک اصلی این آهو یا گوزن‌ها برنج برشته است که در بیرون از دروازه معبد «تو دایی جی نارا» میل می‌کنند.

آهوان اهلی معبدهای ژاپن

 

6. وجود هنر مدرن در جزیره استوایی

در میان جزایر کوچک و پراکنده ماهیگیری «نااوشیما» هنر معاصر برگرفته از هنر سبز مدرن تات تعجب همگان را به خود جلب کرده است. موقعیت این جزیره به‌عنوان قسمتی از کانون هنر اصلی در سال 2010 با راه‌اندازی نمایشگاه «ستوچی ترینال» ثابت شده است. این فستیوال هنری هر سه سال یک بار در میان 12 جزیره جدا، با هدف بهره‌وری جمعیت سالخورده ماهیگیر در همه مناطق جزیره‌های وجود تشکیل می‌شود. سعی کنید که بازدید از این 12 جزیره عجیب ژاپن را از دست ندهید؛ چراکه واقعاً ارزش دیدن دارد.

 

7. تجربه آرامش در میان صخره‌ها

همه باغداران و پرورش‌دهنده‌های ژاپنی از «فلسفه ذن» یا تفکر و عبادات و ریاضت پیروی می‌کنند. به این صورت که قسمت خشک خارج از محوطه گل و درخت‌کاری شده خود را که صخره‌های نرم و شنی دارد و نمادی از آب تلقی می‌شود به این کار اختصاص می‌دهند.

مهم‌ترین باغ‌ در کشور ژاپن معبد ریوآن-جی در شهر توکیوست. در این معبد 15 ستون وجود دارد که در نگاه اول و هم‌زمان همه این‌ها قابل دیدن نیستند. همچنین فضای بین آن‌ها به‌دلیل خواص باطنی خود از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به‌طوری‌که هر وقت در چنین مناطقی نشسته و تمرکز کنید ذهنتان به آرامش عجیبی دست پیدا می‌کند که تاکنون مانند آن را تجربه نکرده‌اید. تماشای دقیق و براساس قواعد فلسفی و راهنمایی پرورش‌دهنده‌ها در همه سطوح سبب کاهش فشار خون می‌شود.

 

8.قهوه خوردن با حیوانات

همه افراد آگاه هستند که خانه‌های ژاپنی یک رستوران مجهز برای انواع حیوانات به شمار می‌آید؛ مثلاً اگر برای صرف چایی به خانه دوستی دعوت می‌شوید در خانه میزبان با این موجودات دوست‌داشتنی که در گوشه و کنار باغ تجمع می‌کنند روبه‌رو می‌شوید. می‌توان گفت در همه نقاط شهر توکیو می‌توانید انواع خرگوش‌ها، جغد، بزغاله، سگ و گربه را در خیابان ببینید و عکس بگیرید.

 

9. زندگی در کنار راهبان 

کوهستان کویا سان یا کوه «کویا» یکی از کمیاب‌ترین دهکده‌های دارای سرتپه‌های ستیغ با پوشش بیشه‌های سروی و بیش از 100 معبد است. بازدیدکنندگان می‌توانند یک شب را در این معبد به سر ببرند و در آنجا سبک زندگی «بودا شینگون» را تجربه کنند.

ماندن در چنین مکان‌هایی برنامه‌های خاص خود را دارد؛ مثل خوردن شام و صبحانه با راهبان، بیدار شدن در سپیده‌دم برای عبادت یا مدیتیشن، سنج زدن با حالت زانو زدن در میان راهبان و به حرکت درآوردن و سوسو زدن شمع‌هاست.

 سعی کنید رفتن به آرامگاه بزرگ «کوبودایشی» را که بنیان‌گذار این فرقه مذهبی است از دست ندهید، این مکان در منتهی‌الیه گورستان در دامنه تپه واقع شده که پوشیده از گیاهان جنگلی است و همچنین صدها لامپ روشن نیز دارد.

 

10. خوردن غذاهایی به سبک بودا

کوهستان کویاسان تنها جایی است که می‌توانید سبک زندگی «بودا شوجین ریوری» را به‌صورت پخت سبزی‌های غده‌ای و ریشه‌دار، همراه با لوبیای سویا و انواع مغزها امتحان کنید. با رفتن به منطقه «تاتامی مات» به‌آسانی به این شیوه آشپزی دست پیدا می‌کنید و به‌راحتی می‌توانید همه انواع غذاهای مختلف نرم و خوش‌طعم‌شده به شیوه بخارپز را در آنجا میل کنید.

تجربه خوردن غذاهای آب پز بودایی در ژاپن

11. ژاپن مفتخر است که بهترین نوع برف پودری را در جهان دارد

برف ژاپنی سبک‌ترین و نرم‌ترین برف شناخته‌شده در جهان است. در پربرف‌ترین سال‌های بارش، مخزن‌های ذخیره برف هوکایدو که شامل نیسکو، روسوتسو و وفورانوست، 17 متر برف زیبا و سفید دارد. صعود با پیست در کل ممنوع است، اما در سال‌های اخیر برای برخی از منابع برفی مجوز صعود داده شده است و مانعی برای این ورزش وجود ندارد.

 

برف های متفاوت ژاپن در فصل زمستان؛ بهترین زمان سفر به ژاپن

12. آب گرم‌های شفابخش ژاپن

کشور ژاپن از سال‌های اولیه قرن 8 دارای حمام‌های عمومی است؛ یعنی از زمانی که به این باور رسیدند آب چشمه‌ها حاوی خاصیت درمانی و شفابخش است. این نوع حمام‌های آب گرم با درجه دمای 25 درجه سانتی‌گراد یا شاید هم بیشتر حاوی حداقل یکی از 19 عنصر مفید جدول عناصر شناخته شده است که در فصل بهار می‌توان از آن بهره گرفت. در فرهنگ همه مردم ژاپن این نوع حمام کردن نوعی ورزش با خاصیت‌های متعدد جسمانی است، که علاوه بر دست یافتن به استراحت و آرامش، هم‌صحبتی و هم‌نشینی غیر مداخله‌آمیز و سکون طبیعت را به نمایش می‌گذارد.

 

13. شروع عشقی رمانتیک در «هتل دلدادگی»

هتل‌های اقامتی کوتاه‌مدت، برای زوج‌های عاشق آماده ارائه خدمات است و بیشتر مردم هم استقبال خوبی از این اقامتگاه‌ها می‌کنند. این نوع هتل‌ها معمولاً با دو نوع قیمت اجاره اتاق، تحت عنوان استراحت برای یک شب ماندن پیشنهاد می‌شود. همچنین نام و مظهر نمادین قلب به زوج‌ها داده می‌شود. ارزان‌قیمت‌ترین هتل‌های دلدادگی هم زیبایی و امکانات مختص به خود را دارند، اما تجهیزات متفاوت آن، به‌کارگیری خدمه و وسایل موجب گران‌ترشدن اتاق‌هایی می‌شود که دارای این امکانات است.

 

14.  بهترین و پیشرفته‌ترین توالت‌های جهان در ژاپن!

شاید شما هم چیزهایی را درباره بهداشتی بودن توالت‌های ژاپن شنیده باشید؛ زمانی که فقط با فشار دادن یک دکمه آب درون سیفون توالت به حرکت می‌افتد و به شکل فواره‌ای و با جهش زیادی حرکت می‌کند؛ به‌طوری‌که همه کثیفی و جرم‌های کاسه توالت را از بین می‌برد و همه آن‌ها را به‌سوی لوله فاضلاب می‌راند.

 

15.  شرکت در جشن هالووین ژاپن

همه مردم ژاپن حتی افراد پیر هم در این جشن شرکت می‌کنند و لباس‌های تجملاتی خود را می‌پوشند. خدمتکاران نوجوان دختر نیز با چایی از مردم پذیرایی می‌کنند. هدف از برگزاری این جشن این است که ذهنیت شما را در برخی مواقع زندگی تغییر دهد؛ مثلاً عمر کوتاه خود را به مسائلی همچو غول و گانگسترها یا شلوغی ترافیک یا در حالت کلی به مشکلات متعدد زندگی مشغول کند، اما همه آن‌ها را از ذهن خود خارج کنید و هیچ‌وقت خود را به شرایط محدود نکنید. شاد باشید و از زندگی لذت ببرید.

 

16. سفر با قطارهای فوق‌العاده

خط آهن یا شبکه راه‌آهن اصلی ژاپن ریل پس، یکی دیگر از جاذبه‌های ضروری است که حتماً باید از آن دیدن کنید. این خط آهن سریع‌السیر و تمیز طی مراحل آسانی شما را به همه مناطق و محدوده‌های کشور ژاپن می‌رساند. ایستگاه‌های شهری مجهز به خدمات اختصاصی و ویژه حمل و نقل هستند. اگر زبان و علائم ژاپنی را نفهمید این ایستگاه‌ها با داشتن خدمه و کارکنان مربوط به خود می‌توانند به‌خوبی شما را به‌سوی سکوهای اصلی راهنمایی کنند.

 

قطارهای ژاپن؛ بهترین دلیل برای سفر به ژاپن

بهترین زمان سفر به ژاپن

بهترین زمان برای لذت بردن از آب و هوای و مناظر زیبای ژاپن فصل بهار و پاییز است. یکی از دیدنی‌ترین چیزها در این فصل‌ها جوانه‌زدن درختان و تغییر رنگ شاخ و برگ و گل‌ها به رنگ نارنجی است. اگرچه در این دو فصل قیمت رزرو هتل در اوج گرانی است، زیبایی‌های این دو فصل به‌حدی است که ارزشش را دارد.

بهار، بهترین زمان سفر به ژاپن

از ماه مارس تا ماه آوریل ژاپن فصل بهار را می‌گذراند که معتدل‌ترین آب و هوا را دارد و دمای هوا معمولاً 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد است. در فصل بهار علاوه بر منظره‌های طبیعی و زیبای ژاپن جشنواره‌های بهاری و فستیوال‌های سنتی به مناسبت سال نو برگزار می‌شوند. در این صورت جای هیچ تردیدی نیست که بهار مناسب‌ترین زمان سفر به ژاپن است. اگر قصد خرید تور ژاپن را دارید، این فصل بهترین زمان ممکن است.

سفر به ژاپن در فصل تابستان

از ماه‌های ژوئن تا آگوست ژاپن در فصل تابستان به سر می‌برد و در این فصل به گرم‌ترین حالت خود یعنی دمای 50 تا 60 درجه می‌رسد.

پاییز، بهترین زمان سفر به ژاپن

بین ماه‌های اکتبر تا نوامبر ژاپن فصل پاییز را تجربه می‌کند که در این فصل دمای هوا بین 15 تا 25 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند. برای دیدن درختان «maples» ژاپنی و درختان «wax» بوته‌های قرمز و همچنین کنسرت‌ها و فستیوال‌های که در این فصل برگزار می‌شود می‌توانید نهایت لذت را از این سفر ببرید.

سفر به ژاپن در فصل در زمستان؛ اقتصادی و به‌صرفه

بین ماه‌های اکتبر تا نوامبر ژاپن جامه سفید را بر تن می‌کند و میانگین دمای هوا به 5 درجه می‌رسد. اگر دنبال سفر اقتصادی هستید، فصل زمستان بهترین زمان برای سفر به ژاپن است. هنگام سفر به ژاپن در این فصل اسکی‌بازی و رفتن به چشمه‌های آب گرم می‌تواند سفر را برای شما لذت‌بخش کند.

تور ژاپن و تجربه‌ای تکرارنشدنی

با بازدید از جاذبه‌های دیدنی ژاپن دید شما به دنیا تغییر خواهد کرد. این جاذبه‌های خاص در هر جایی از دنیا پیدا نمی‌شود. اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، سایت رز آبی با ارائه بهترین و متنوع‌ترین تورهای ژاپن به شما کمک می‌کند. کافی است بعد از انتخاب تور مدنظرتان، شماره تماس خود را بگذارید تا در اولین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات