جاذبه‌های پارک ملی باکو در مالزی+ راهنمای بازدید

11 ماه پیش 0 دیدگاه

هر زمان که صحبت از پارک‌های دیدنی و جذاب و به‌خصوص پارک‌های ملی می‌شود، بیشتر افراد تصور می‌کنند باید صحبت از یک پارک بزرگ در میان باشد؛ درحالی‌که این قاعده همیشگی نیست و همه پارک‌های زیبای جهان بزرگ و پهناور نیستند.

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از پارک‌های ملی کوچک و زیبا که در کشور مالزی قرار گرفته است، آشنا کنیم. پارک ملی باکو مالزی یکی از کوچک‌ترین پارک‌های موجود در کشور مالزی است، اما به دلایل مختلفی می‌توان این پارک را یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین پارک‌های کشور مالزی دانست.

پوشش گیاهی بی‌نظیر و متنوع، وجود حیوانات جنگلی و موقعیت جغرافیایی عالی و مناسب از جمله دلایلی هستند که این پارک را به یکی از بهترین و دیدنی‌ترین پارک‌هایی تبدیل می‌کنند که ارزش یک‌بار دیدن را خواهد داشت. در ادامه شما را بیشتر با پارک ملی باکو در مالزی، تفریحات پارک ملی باکو و جاذبه‌های پارک ملی باکو آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با پارک ملی باکو

پارک ملی باکو مالزی از کوچک‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌های کشور مالزی است. این پارک در سال ۱۹۵۷ ساخته شده و از جمله پارک‌های ملی موجود در ساراواک است. از جمله مزایای این پارک می‌توان به موقعیت مکانی مناسب آن اشاره کرد؛ به‌طوری‌که فاصله این پارک تا شهر کوچینگ تنها 37 کیلومتر است و به‌راحتی می‌توانید از شهر کوچینگ به پارک ملی باکو در مالزی بروید.

این پارک بسیار کوچک است و تنها مساحتی به اندازه 27 کیلومتر دارد. وجود میمون‌های پروبوسیس از جمله برترین ویژگی‌های این مکان است که آن را به مکانی ارزشمند برای بازدید تبدیل می‌کند؛ چراکه این گونه میمون بسیار نادر و کمیاب است و ۲۷۵ مورد از آن وجود دارد که همه آن‌ها در بورنئو هستند.

از جمله جالب‌ترین مسائلی که در ارتباط با این میمون‌ها وجود دارد این است که گونه نر این میمون بسیار جالب، عجیب و غریب است و دیدن آن حقیقتاً شما را شگفت‌زده می‌کند. شب‌ها می‌توانید این حیوان را درحالی‌که در رودخانه‌ها به‌دنبال غذا می‌گردند ببینید و شاهد باشید پس از آن برای خوابیدن روی درخت‌ها می‌روند. غذای این حیوانات دوست‌داشتنی غالباً میوه‌های ترش، دانه‌ها و برگ‌های تازه و جوان درخت‌ها هستند. محل زندگی آن‌ها نیز در بیشتر موارد جنگل یا حرا است.

پارک ملی باکو مالزی

میمون‌های پروبوسیس تنها حیوانات و جانوران دیدنی این پارک زیبا نیستند. میمون‌های دم‌بلند ماکویی، میمون‌های خاکستری، گراز وحشی، سنجاب‌ها، بزمجه‌ها، دارکوب سیاه، سفید و قرمز بخشی دیگر از حیوانات و جانوران این پارک هستند که دیدن آن‌ها شما را شگفت‌زده و خوشحال خواهد کرد. درباره پوشش گیاهی این پارک نیز می‌توان گفت شما می‌توانید تمامی پوشش‌های گیاهی موجود در بورنئو مالزی را در این پارک مشاهده کنید. این پوشش گیاهی متنوع و زیبا، بازدید از این پارک را برای شما بسیار جذاب‌تر خواهد کرد.

شاید باورتان نشود، اما در این پارک هفت نوع و گونه تنوع زیستی را مشاهده خواهید کرد. این پوشش‌ها شامل پوشش گیاهی ساحلی، پوشش گیاهی صخره‌ای، جنگل‌های استوایی، جنگل حرا، چمنزار و... است و تمامی این پوشش‌ها تنها در وسعت 27 کیلومتری این جنگل قرار گرفته‌اند. به علاوه خلیج‌های کوچک و مناطق ساحلی این پارک می‌توانند محلی برای استراحت شما و یافتن آرامش باشند.

ایالت ساراواک کجاست؟

پارک ملی باکو در ایالت ساراواک واقع شده است. ساراواک جزیره‌ای استوایی در مالزی و سومین جزیره بزرگ در جهان است. این منطقه علاوه‌ بر وجود پوشش گیاهی متنوع و گونه‌های جانوری مختلف، جمعیت انسانی با نژادها، زبان‌ها و ادیان مختلف را در خود جای داده است؛ درحالی‌که تنها ۷۰۰ نفر در ساراواک زندگی می‌کنند. غارهای طبیعی، اماکن جذاب و دیدنی و سواحل زیبا از جمله دلایلی هستند که گردشگران را برای رفتن به این منطقه ترغیب می‌کنند.

به علاوه فستیوال‌های مختلفی در این قسمت برگزار می‌شوند که بسیار جذاب و شگفت‌انگیز هستند؛ از این‌رو شرکت در این جشن‌های باشکوه می‌تواند تجربه‌ای بسیار دوست‌داشتنی و جالب برای شما باشد. چنانچه به طبیعت علاقه‌مند هستید، این منطقه با وجود اکوسیستم متنوع، گزینه مناسبی برای سفر شماست.

چگونه می‌توان به پارک ملی باکو مالزی رسید؟

اگر می‌خواهید به ساراواک بروید و از پارک ملی باکو بازدید کنید، مسیری مشکل و پیچیده‌ای پیش رو نخواهید داشت. برای رفتن به این ایالت هم می‌توانید از پروازهای داخلی و هم از پروازهای خارجی به مقصد ساراواک استفاده کنید. پس از رسیدن به ایالت ساراواک، راه‌های بسیار زیادی پیش رو خواهید داشت تا به این پارک برسید که سه مورد از آن‌ها رایج‌تر و راحت‌تر هستند و دسترسی بهتری برای شما ایجاد می‌کنند.

پارک ملی باکو در مالزی

اول از همه بهتر است بدانید مبدأ شما شهر کوچینگ خواهد بود که می‌توانید از آنجا با تاکسی به‌راحتی به پارک ملی باکو مالزی بروید. استفاده از تاکسی راه‌حلی آسان، بی‌دردسر و سریع است، اما هزینه بالاتری از روش‌های دیگر به همراه خواهد داشت. به‌طور متوسط برای سفر به پارک ملی باکو از کوچینگ با تاکسی باید 35 رینگیت بپردازید.

استفاده از اتوبوس عمومی برای رفتن به پارک ملی باکو بسیار کم‌هزینه‌تر و مناسب‌تر است؛ به‌طوری‌که تنها ۳ رینگیت برای شما هزینه خواهد داشت. به این منظور لازم است اتوبوس عمومی شماره ۶ پترا جایا را سوار شوید و سختی‌هایی از جمله شلوغ بودن وسیله نقلیه عمومی، امکان استفاده تنها در ساعت‌های مقررشده و کند بودن این وسیله را بپذیرید. البته اتوبوس‌های شرکتی هم وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان سریع‌تر به پارک ملی باکو رسید و همچنین سوار شدن به آن‌ها نیازمند صرف هزینه بیشتری است.

ورودی پارک ملی باکو در مالزی و دیگر هزینه‌ها

شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که آیا برای ورود به پارک ملی باکو مالزی به پرداخت هزینه خاصی نیاز خواهید داشت یا نه. بهتر است بدانید ورود به این پارک با پرداخت هزینه 10 رینگیت امکان‌پذیر است. البته هزینه‌های جانبی دیگری را با ورود به این پارک خواهید پرداخت که در این قسمت به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت؛ برای مثال برای رسیدن به پارک از اسکله باید قایق سوار شوید. هر پنج نفر می‌توانند یک قایق را برای رسیدن به پارک سوار شوند که هزینه آن 47 رینگیت است که با توجه به فاصله نیم ساعته تا پارک، معقول به نظر می‌رسد.

جاذبه های پارک ملی باکو مالزی

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی باکو در مالزی

با توجه به اینکه این پارک در منطقه استوا قرار گرفته است، تنها باید انتظار دو فصل خشک و مرطوب را از آن داشته باشید. اگر می‌خواهید به این ایالت سفر کنید، بهتر است فصل مرطوب را برای سفر کردن انتخاب نکنید؛ زیرا در فصل مرطوب با توجه به بارندگی‌های شدید در مناطق استوایی و رطوبت بسیار بالای هوا، گشت و گذار برای شما مشکل خواهد بود.

به هر حال حتی اگر در فصل خشک به ساراواک سفر می‌کنید و قصد دارید از پارک ملی باکو مالزی بازدید کنید لازم دارید چتر به همراه داشته باشید. با سفر در فصل خشک به این منطقه امکان کمپ زدن و گذراندن شب در پارک ملی باکو مالزی را خواهید داشت که سفری بسیار خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی برای شما خواهد بود.

تفریحات پارک ملی باکو

جمع‌بندی

در این مقاله در بلاگ رزآبی، پارک ملی باکو در مالزی را به شما معرفی کردیم که با وجود کوچک بودن، بسیار معروف و دیدنی است و یکی از زیباترین پارک‌های ملی جهان به شمار می‌رود. همان‌طور که دیدید، این پارک انواع مختلفی از اکوسیستم‌ها را در خود جای داده است.

با ورود به این پارک کوچک می‌توانید از مناطق صخره‌ای بازدید کنید، به ساحل بروید و از زیبایی ساحل و دریا یا از انواع مختلف جنگل‌ها با پوشش‌های گیاهی مختلف استفاده کنید. دیدن حیوانات بامزه از دیگر مزایایی هستند که با رفتن به این پارک ملی می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

تصور کنید یک شب کمپ در سواحل استوایی یا جنگل‌های استوایی این پارک چقدر خاطره‌انگیز خواهد بود و تا چه اندازه می‌تواند شما و خانواده‌تان را خوشحال کند. همچنین پارک ملی باکو مالزی تنها مکان جذاب و دیدنی این کشور نیست و چنانچه قصد سفر به مالزی و بازدید از این پارک را دارید، بهتر است بدانید شگفتی‌های مختلفی در این کشور در انتظار شما خواهند بود.

امیدواریم این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و با نگارش آن توانسته باشیم شما را تا حدی با این جاذبه گردشگری زیبا و دیدنی، تفریحات پارک ملی باکو و جاذبه‌های پارک ملی باکو مالزی آشنا کنیم یا شما را برای بازدید از آن ترغیب کنیم.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات