راهنمای بازدید از شهر توریستی هالیفاکس + جاذبه‌های هالیفاکس

11 ماه پیش 0 دیدگاه

امروز با وجود آسمان‌خراش‌های غول‌پیکر، شهر هالیفاکس کانادا هنوز تحت‌ سلطه ارگ ستاره‌ای شکل بالای تپه قرار دارد. این شهر نه‌تنها پایتخت نوااسکوشیاست، بلکه مرکز تجاری استان‌های دریایی کانادا و همچنین مرکز مهمی برای تحقیقات محسوب می‌شود که حدود شش دانشگاه و کالج دارد.

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های هالیفاکس بندر طبیعی آن است که زیبایی آن با اسکله‌ها، پارک‌ها و رشد بسیار، مورد توجه است. در طول هر دو جنگ جهانی، شهر هالیفاکس مورد توجه بود. در سال 1917، کشتی مهمات فرانسوی «Mont-Blanc» که وارد شهر شده بود، با «ایمو» بلژیکی برخورد کرد و سبب بدترین انفجار جهان بعد از پرتاب بمب اتمی در هیروشیما در سال 1945 شد.

کل قسمت شمالی هالیفاکس با خاک یکسان شد و 1400 نفر به‌طور کامل کشته و حدود 9000 نفر مجروح شدند. همچنین شیشه پنجره‌ها تا Truro در حدود 100 کیلومتری شهر شکسته شدند. در این مقاله از مقالات رز آبی، با جاذبه‌های هالیفاکس بیشتر آشنا خواهید شد.

شهر هالیفاکس

معرفی جاذبه‌های هالیفاکس

جاذبه‌های توریستی هالیفاکس برای هر نوع سلیقه و هر فردی چشمگیر است. در ادامه می‌توانید با تعدادی از مکان‌های دیدنی هالیفاکس بیشتر آشنا شوید.

خانه ولایت

اولین مورد از جاذبه‌های هالیفاکس که به آن می‌پردازیم خانه ولایت است. این ساختمان ماسه‌سنگی گرجستانی معروف به خانه استان، که در سال 1819 تکمیل شد، مقر پارلمان نوااسکوشیاست که از سال 1758 وجود دارد. این تور با راهنما شامل «اتاق سرخ» جایی که شورا در آن جلسه تشکیل می‌داد، همچنین اتاق پارلمان است. همچنین کتابخانه‌ای با دو پلکان بزرگ، زمانی دادگاه عالی نوااسکوشیا بود.

در سال 1835 در همین مکان جوزف‌هاو از خود در برابر اتهام افترا دفاع کرد. تبرئه او آغاز یک مطبوعات آزاد در نوا اسکوشیا در نظر گرفته شد. او بعدها وارد سیاست شد و مبارزات انتخاباتی علیه کنفدراسیون را رهبری کرد، اما درنهایت به دولت سلطه در اتاوا پیوست.

هالیفاکس کانادا

پارک Point Pleasant

یکی از باشکوه‌ترین مکان‌ها برای قدم زدن در هالیفاکس، پارک پوینت پلیسنت (point pleasant park) است که در جنوبی‌ترین نقطه شبه‌جزیره شهر قرار دارد. این منطقه طبیعی دارای درختان سر به فلک کشیده، مسیرهای پیاده‌روی پیچ در پیچ و مناظر عالی از بندر هالیفاکس و بازوی شمال غربی است. این پارک به روی وسایل نقلیه بسته است.

داخل پارک بسیاری از آثار تاریخی و بقایای دوران جنگ وجود دارد. برج شاهزاده ولز یک برج سنگی گرد است که شاهزاده ادوارد آن را در سال 1796 ساخته است. این اولین نمونه از نوع خود در آمریکای شمالی بود و نمونه اولیه «برج مارتلو» است.

جاهای دیدنی هالیفاکس

گالری هنری نوااسکوشیا

در مرکز شهر هالیفاکس، گالری هنری نوااسکوشیا بزرگ‌ترین موزه هنری در استان‌های اقیانوس اطلس قرار دارد. این موزه دارای مجموعه‌ای دائمی از هنرهای تجسمی از دریانوردی و سراسر جهان است که بیش از 13000 قطعه دارد. کل آثار موجود در نمایشگاه روی کار هنرمند فولکلور نوااسکوشیایی، مود لوئیس متمرکز است. بخشی از مجموعه گالری نیز که شامل خانه‌ای به اندازه سوله اوست با نقاشی‌های فوق‌العاده تزئین شده است.

پارک استانی جزیره مک نابز و لاولور

این پارک در دهانه بندر هالیفاکس قرار دارد و از دیگر جاذبه‌های هالیفاکس است. قایق‌های زیادی بازدیدکنندگان را به این منطقه طبیعی می‌برند تا از تماشای پرندگان، پیاده‌روی یا کمی گردش تاریخی لذت ببرند؛ درحالی‌که جزیره لاولور به روی عموم باز نیست، جزیره مک‌ناب دارای 400 هکتار جنگل به همراه فورت مک‌ناب، یک مکان تاریخی ملی است. سایر ساختمان‌های میراثی عبارت‌اند از: خانه‌های تابستانی، فانوس دریایی ساحلی Maugers و چای‌خانه‌ای که مدت‌هاست بسته شده و در حال بازسازی است تا به مرکز جزیره برای آموزش در فضای باز و فعالیت‌های اجتماعی تبدیل شود.

سفر یک‌روزه به یاروپگی

Peggy's Cove یک خلیج کوچک لذت‌بخش در ساحل ناهموار اقیانوس اطلس، در 43 کیلومتری جنوب غربی هالیفاکس است. خانه‌های رنگارنگ روی صخره‌های گرانیتی در امتداد ورودی باریکی قرار گرفته‌اند که در اثر موج‌سواری شسته شده‌اند. حتی در یک روز آفتابی آرام، آب‌های به‌ظاهر آرام اینجا خطرناک هستند و در معرض امواج سرکش قرار دارند؛ پس به نشانه‌ها توجه کرده و از صخره‌های خیس دوری کنید.

در بالای دهکده، فانوس دریایی Peggy's Cove مجموعه منظره‌ای را تکمیل می‌کند و یکی از نشانه‌های نمادین نوااسکوشیا و احتمالاً پرعکس‌ترین فانوس دریایی در کاناداست. به‌دلیل محبوبیت این مکان، می‌توانید انتظار داشته باشید صحنه‌ای مملو از گردشگران را پیدا کنید. سعی کنید در اوایل روز یا اواخر بعدازظهر، زمانی که اتوبوس‌های تور وجود دارند از آن بازدید کنید.

جاذبه های توریستی هالیفاکس

بندرگاه هالیفاکس

بخش عمده‌ای از اسکله مرکز شهر در هالیفاکس دارای یک پیاده‌رو در طول آن است که کشتی‌های میراث فرهنگی، قایق‌های بادبانی کوچک، یدک‌کش و کشتی‌ها می‌آیند و می‌روند. این قسمت به‌عنوان یک محوطه عابر پیاده جذاب از انبارهای سنگی قرن نوزدهمی و ساختمان‌های قدیمی اسکله بازسازی شده است و اکنون به‌عنوان استودیوهای هنرمندان و رستوران‌هایی با تراس‌های مشرف به بندر کار می‌کنند.

خیابان‌ها به روی ترافیک عادی بسته است. میدان بین دو انبار مسقف شده است تا مرکزی خریدی به همان اندازه جذاب ایجاد شود. در طول روز قایق‌هایی برای گشت و گذار، فروشگاه‌ها برای عبور و مرور و رستوران‌هایی که غذاهای دریایی تازه سرو می‌کنند وجود دارد. در یک شب تابستانی، بندر با کافه‌های فضای باز و موسیقی دریایی پر جنب و جوش در هوا به مکانی رمانتیک برای قدم زدن تبدیل می‌شوند.

محوطه تاریخی ملی اسکله

در سال‌های 1928 تا 1971، زمانی که به‌عنوان سوله مهاجرت خدمت می‌کرد، اسکله 21 شاهد ورود بیش از یک میلیون مهاجر به کانادا بود. نمایشگاه‌های تعاملی تمام سنین را درگیر داستان‌های شخصی مهاجران از سراسر جهان می‌کنند. بچه‌ها می‌توانند لباس‌های دورهمی بپوشند، تصور کنند از اقیانوس اطلس داخل کابین یک کشتی ماکت عبور می‌کنند و در واگنی می‌نشینند که مهاجران را به خانه‌های جدید در غرب می‌برد.

همچنین از پنجره‌ها، مناظر خوبی به سمت فانوس دریایی در جزیره جورج وجود دارد که می‌توان از مشاهده آن‌ها لذت برد. بازار کشاورزان بندر هالیفاکس در یک پیاده‌روی کوتاه، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های شهر برای بازدید و مملو از غذاهای محلی است. این بازار هر روز باز است و یک منطقه زیبای پیک‌نیک روی پشت بام آن وجود دارد.

اماکن دیدنی هالیفاکس

باغهای عمومی هالیفاکس

باغ‌های عمومی هالیفاکس از جاذبه‌های هالیفاکس است که در یک پارک هفت هکتاری قرار دارد و در سال 1867 به روی عموم باز شده است. این باغ‌ها نمونه خوبی از باغبانی دوره ویکتوریایی محسوب می‌شوند و دارای پایه‌های موسیقی زینتی، فواره‌ها، مجسمه‌ها و تخت گل‌های رسمی هستند.

اردک‌ها و دیگر پرندگان آبزی در حوضچه‌های باغ خانه می‌سازند. تورهای رایگان هفتگی به بررسی تاریخچه باغ و گیاهان آن می‌پردازند و بعدازظهرهای یکشنبه از اواسط ژوئن تا اواسط سپتامبر، کنسرت‌های بعدازظهر در غرفه‌ها برگزار می‌شود.

محل اقامت در هالیفاکس برای گشت و گذار

بهترین مکان برای اقامت در هالیفاکس درست در مرکز شهر در نزدیکی بندر و منطقه تاریخی خیره‌کننده قرار دارد. این منطقه به‌شکلی فوق‌العاده‌ کوچک زیباست و به راحتی می‌توان از آن به سمت جاذبه‌های اصلی شهر از جمله موزه دریایی، خانه استان و محوطه تاریخی ملی اسکله 21 پیاده‌روی کرد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات