راهنمای بازدید معبد کک لوک سی بزرگترین معبد بودایی مالزی

12 ماه پیش 0 دیدگاه

کشور سرسبز و زیبای مالزی یکی از دیدنی‌ترین کشورهای آسیایی است که سالانه مسافران زیادی از سراسر جهان برای گذراندن تعطیلات یا گشت و گذار به آن سفر می‌کنند. جاذبه‌های دیدنی مالزی، در کنار طبیعت زیبا و بکر این کشور، واقعاً ارزش یک بار دیدن را دارد.

اگر قصد دارید در تعطیلات و ایام استراحت خود سفری کوتاه به کشور مالزی داشته باشید، لازم است از قبل اطلاعاتی درباره مکان‌های دیدنی این کشور کسب کنید. در این مقاله قصد داریم یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین معابد جهان را که در کشور مالزی واقع شده است به شما معرفی کنیم. این معبد زیبا، معبد کک لوک سی نام دارد که برای بازدید از آن باید به شهر ایتام سفر کنید. در ادامه شما را با معبد کک لوک سی مالزی، بزرگ‌ترین معبد بودایی مالزی آشنا خواهیم کرد تا بتوانید در زمان سفر به این کشور، سفر بهتری را تجربه کنید.

معبد کک لوک سی کجاست؟

همان‌طور که گفتیم، این معبد زیبا در شهر ایتام مالزی، در جنوب شرق آسیا واقع شده است. این مکان شگفت‌انگیز و دیدنی در بالای یک تپه قرار دارد که اگر برای بازدید از آن به فراز تپه بروید، منظره بسیار زیبای شهر ایتام را زیر پای خود مشاهده خواهید کرد. این معبد با وجود باغ‌های دیدنی، مجسمه‌های بسیار زیبا و یک حوض لاک‌پشت، شما را مجذوب خود خواهد کرد؛ به‌طوری‌که اصلاً از شنیدن اینکه ساخت آن بیست سال طول کشیده است تعجب نخواهید کرد.

این معبد یکی از معابد مقدس بودایی‌های سراسر دنیاست که با معماری سنتی بی‌نظیری ساخته شده است. جذابیت این مکان به حدی زیاد است که هیچ‌کدام از معابد مالزی توان رقابت با آن را ندارند. همین مسئله موجب شده است علاوه بر افراد مذهبی و روحانیان بودایی، گردشگران نیز برای دیدن این جاذبه گردشگری از سراسر جهان به این محل بیایند.

اگر به ایالت پنانگ مالزی می‌روید، حتماً از معبد کک لوک سی پنانگ دیدن کرده و از آرامش بی‌نظیر این محل استفاده کنید. همچنین فستیوال‌ها و جشن‌های زیادی در طول سال در این معبد برگزار می‌شوند که در شرکت در آن‌ها می‌تواند برای شما هیجان‌انگیز باشد. از جمله این جشن‌ها می‌توان به جشن سال نو چینی‌ها اشاره کرد که در این روز، معبد کک لوک سی پنانگ با فانوس‌های متعدد تزیین می‌شود و منظره‌ای بسیار زیبا به وجود می‌آید.

معبد کک لوک سی پنانگ

معماری و ساخت معبد کک لوک سی پنانگ

بی‌نظیر بودن معماری این معبد زیبا زمانی مشخص می‌شود که هنگام بازدید از آن، فرهنگ‌های مختلف را در کنار هم نظاره کنید. در نگاه اول، تاج و قسمت بالایی این بنای باشکوه توجه شما را به خود جلب خواهد کرد که ساخت آن برگرفته از معماری به سبک میانمار است. کمی پایین‌تر از تاج بنا، به سبک معماری تایلندی ساخته و پایین‌ترین قسمت آن با الهام از سبک زیبای معماری چین ساخته شده است.

همان‌طور که گفتیم، جشن‌ها و فستیوال‌های مختلفی در این معبد برگزار می‌شوند که این مسئله با وجود تالارهای بزرگ و باشکوه این معبد کاملاً طبیعی است. به علاوه وجود یک بت‌خانه شامل هزار مجسمه بودایی مرمری و برنزی به شکوه و جلال این محل افزوده است که در میان تمامی این مجسمه‌ها، مجسمه کوان یین الهه رحمت، که یک مجسمه برنزی سی متری است خودنمایی می‌کند.

معماری معبد کک لوک سی پنانگ

چه زمانی به معبد کک لوک سی پنانگ سفر کنیم؟

جشن سال نوی چینی‌ها که در ماه فوریه برگزار می‌شود، بهترین زمان برای سفر به معبد کک لوک سی مالزی است. در این زمان، این معبد پر از تزیینات زیبا، ریسه‌ها و فانوس‌های قرمز است که در حین انتقال و به نمایش گذاشتن فرهنگ چینی، زیبایی این محل را چند صد برابر می‌کند.
معبد کک لوک سی مالزی

راه‌های رسیدن به معبد کک لوک سی

معبد کک لوک سی تقریباً نزدیک مرکز شهر و مکان‌های مهم پنانگ قرار دارد، اما پیاده‌روی تا این معبد می‌تواند برای شما مشکل باشد و بهتر است برای رسیدن به آن از یک وسیله نقلیه استفاده کنید. راه‌های رسیدن به این معبد شامل استفاده از موتورسیکلت، رفتن با اتوبوس شهری و تاکسی است که در ادامه به بررسی هریک از این روش‌ها و هزینه آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • جابه‌جایی با موتورسیکلت و اسکوتر

تنها با کرایه کردن یک موتورسیکلت در این شهر می‌توانید به‌راحتی و با هزینه کم به قسمت‌های مختلف از جمله معبد کک لوک سی بروید. پیدا کردن یک محل برای کرایه اسکوتر یا موتورسیکلت کاری بسیار راحت خواهد بود که تنها با چند پرس و جوی ساده محقق خواهد شد. علاوه ‌بر موتورسیکلت‌ها، اسکوترها نیز می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند؛ چراکه جابه‌جایی با آن‌ها بسیار ساده‌تر است و نیازی به پیدا کردن جای پارک برای اسکوتر خود نخواهید داشت.

  • جابه‌جایی با اتوبوس شهری

اتوبوس‌های شهری بسیار کم‌هزینه هستند؛ به‌طوری‌که تنها با نیم رینگیت می‌توانید سوار اتوبوس شوید و از Air Itam به معبد برسید.

  • جابه‌جایی با تاکسی

اگر هزینه جابه‌جایی در این شهر برای شما مهم نیست، می‌توانید از تاکسی برای رسیدن به معبد کک لوک سی استفاده کنید. جابه‌جایی با تاکسی بسیار آسان و سریع است و شما را بدون هیچ معطلی یا اذیتی به مقصدتان خواهد رساند، اما هزینه این روش در مقایسه با سایر روش‌ها بسیار زیاد است. اگر می‌خواهید هزینه جابه‌جایی با تاکسی در پنانگ را به حداقل میزان ممکن برسانید، می‌توانید از اپلیکیشن Grab برای گرفتن تاکسی استفاده کنید.

آیا برای ورود به معبد کک لوک سی باید هزینه‌ای پرداخت کنید؟

خیر. به‌طورکلی برای ورود به این معبد نیازی به پرداخت هزینه ورودی ندارید و به‌راحتی می‌توانید به‌صورت رایگان به این معبد وارد شوید و از باغ‌ها و قسمت‌های مختلف بنا دیدن کنید. البته برای ورود به محل نگهداری مجسمه‌ها و تندیس‌ها لازم است دو رینگیت بپردازید.

معبد بودایی کک لوک سی پنانگ

لوازم مورد نیاز برای رفتن به معبد کک لوک سی پنانگ

زمانی که درباره معابد بودایی صحبت می‌شود، بیشتر افراد تصور می‌کنند باید با لباس‌ها و پوشش‌های بسیار سفت و سخت به آنجا بروند، اما برای رفتن به این معبد زیبا نیازی به چنین کاری نیست و سخت‌گیری خاصی صورت نمی‌گیرد. هر چند اگر می‌خواهید به فرهنگ مردم این منطقه و این محل مقدس احترام بگذارید بهتر است لباس‌هایی بپوشید که دست‌ها و پاهای شما را کاملاً بپوشاند. به همراه داشتن کرم ضد آفتاب، پول نقد، آب آشامیدنی و یک دوربین برای ثبت تصاویر، برای ورود به این معبد ضروری است.

شما می‌توانید با تور دور آسیا رزآبی از مالزی نیز دیدن کنید.

جمع‌بندی

بزرگ‌ترین معبد بودایی مالزی، معبد کک لوک سی پنانگ، از جذاب‌ترین مکان‌های کشور مالزی است که ارزش یک بار بازدید را دارد و با وجود مذهبی بودن، مکانی دیدنی و یک جاذبه گردشگری است که مردمان زیادی از سراسر جهان و برای آرامش روح و استراحت در تعطیلات خود به آن سفر می‌کنند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات