زیباترین جاهای دیدنی کوبه ژاپن

7 ماه پیش 0 دیدگاه

شهر کوبه جواهری تاریخی در کشور ژاپن است. این شهر که در جزیره هونشو واقع شده، با آثار تاریخی و طبیعی خود، گردشگران را به‌سوی خود فرامی‌خواند. کوبه مرکز استان هیوگو و یکی از ده شهر بزرگ ژاپن است که بین دریا و رشته‌کوه روکو واقع شده و یکی از جذاب‌ترین شهرهای ژاپن نیز محسوب می‌شود.

کوبه، قرن‌ها شهر بندری مهمی به شمار می‌آمده و بندر آن یکی از اولین بندرهایی بود که در قرن نوزدهم در کنار بنادر یوکوهاما، ناکازاکی، هاکوداته و نیگاتا به روی تجارت خارجی باز شد. کمی بعد نیز شهر پذیرای مهاجرانی از اروپا، آمریکا، چین و جاهای دیگر بود که مجموعه‌ای از خانه‌ها و مغازه‌ها را در مناطق کوچک خارجی در داخل شهر ایجاد کردند. 

در این مقاله جاذبه‌های زیبای این شهر تاریخی و فرهنگی بررسی شده‌اند. از آنجا که کوبه همواره یکی از شهرهای مهم ژاپن در سیاست، تاریخ و فرهنگ بوده است، قطعاً جاذبه‌های فراوانی برای ارائه به بازدیدکنندگانش دارد. پس با ما همراه باشید تا این جاذبه‌ها را بررسی کنیم.

جاذبه‌های دیدنی کوبه

زندگی در شهر کوبه بیشتر در اطراف بندر آن متمرکز شده است؛ یعنی نزدیک به مرکز شهر (منطقه پر جنب و جوش) و با پارک‌های متعدد و امکانات تفریحی پوشیده شده است. همچنین کوبه دستاوردهای خیره‌کننده‌ای در توسعه زیرساخت‌ها دارد؛ از جمله طولانی‌ترین پل معلق جهان و جزایر بزرگ ساخته دست بشر.

 

  1. محله چینی‌ها در کوبه (Kobe Chinatown)

در اواخر سده 1800، بازرگانان چینی در یک منطقه دوبلوکی که اکنون به نام نانکین-ماچی یا محله چینی‌ها شناخته می‌شود، مغازه ساختند؛ به همین دلیل امروزه طعم و فرهنگ چینی در این منطقه پر جنب و جوش فراگیر شده است و این منطقه را محله چینی‌ها نامیده‌اند. در میدان مرکزی آن در پارک نانکین، مجسمه‌های حیوانات هریک از 12 سال تقویم نجومی چینی (زودیاک) را نشان می‌دهند. این محله فضای گرمی دارد و تمامی ساکنان و فروشندگان آن با شما به خونگرمی رفتار می‌کنند که این امر سبب جلب رضایت شما می‌شود. شما می‌توانید در بازارچه‌های این منطقه به‌دنبال سوغاتی یا کادو باشید تا با خود از تور ژاپن به ایران بیاورید؛ به رستوران‌ها بروید و از صرف وعده غذایی‌تان لذت ببرید.

محله چینی‌ها در کوبه

  1. برج بندر کوبه (Kobe Port Tower)

برج بندر کوبه از زمان ساخت یعنی سال 1963، نقطه عطفی در کنار دریا برای کوبه بوده است. این برج مشبک قرمز با ارتفاع 108 متر دارای یک سکوی دید با چشم‌اندازی از سراسر خلیج به سمت رشته‌کوه روکو است. فرودگاه کوبه و بزرگراه هانشین نیز از این برج مشاهده می‌شوند.

شکل لوله‌مانند برج بندر کوبه در اصطلاح معماری هایپربولوئید نامیده می‌شود، اما طراحی آن از ساز طبل سنتی تزومی که در نمایش کابوکی استفاده می‌شود الهام گرفته شده است. این طراحی غیرمعمول زمانی که در زلزله بزرگ کوبه در سال 1995 آسیب ندید، محکم و همچنین جذاب بود. بسیاری از ساختمان‌های دیگر در منطقه بندر فرو ریختند. این برج در پارک مریکن، محل اولین کنسولگری آمریکا، جایی که یک بنای یادبود زلزله کوچک و همچنین یک نقطه پرتاب برای سفرهای دریایی در بندر وجود دارد، واقع شده است. موزه دریایی کوبه نیز در همان نزدیکی قرار داشته و ارزش دیدن دارد.

برج بندر کوبه ژاپن

  1. هاربرلند کوبه (Kobe Harborland)

چند دقیقه پیاده‌روی از برج بندر کوبه و پارک مریکن، هاربرلند کوبه یکی از محبوب‌ترین مقاصد شهر برای بازدیدکنندگان و مردم محلی است. شما در این ناحیه می‌توانید از کشتی‌های در حال حرکت دیدن کنید و به کافه یا رستورانی بروید و چیزی میل کنید. همچنین می‎توانید به سیرک هاربر بروید و از نمایش‌های آنجا لذت ببرید. فروشگاه بزرگ هانکیو کوبه که در هاربرلند قرار دارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید کردن و گشت و گذار است. مجموعه موزاییک نیز متشکل از مغازه‌ها برای خرید و یک سالن غذاخوری با حال‌و‌هوای مدیترانه‌‎ای است که می‌تواند یکی از گزینه‌ها برای بازدید باشد. باغ موزاییک که در همان حوالی قرار دارد شهربازی کوچک و باصفایی است که دارای چرخ و فلک، وسایل سواری و دیگر بازی‌هاست.

هاربرلند کوبه

  1. مجموعه بزرگ یادبود از زلزله هانشین-آواجی (Great Hanshin-Awaji Earthquake Memorial)

این مجموعه که در دهمین سالگرد زلزله بزرگ هانشین-آواجی افتتاح شد، 2 موزه چشمگیر را در خود جای داده است که به توضیح وقایع فاجعه 7.3 ریشتری کوبه رخ داد و همچنین پویایی زمین لرزه‌ها می‌پردازد. در موزه بلایای طبیعی، فیلم‌های مستند بینندگان را به دل ویرانی می‌برد و نشان می‌دهد چگونه شهر و مردمش پس از آن زلزله مهیب روزگار گذراندند و شهر را بازسازی کردند. علائم انگلیسی، راهنماهای الکترونیکی و داوطلبان انگلیسی‌زبان برای همه بازدیدکنندگان در دسترس هستند تا آن‌ها با مشکلی رو‌به‌رو نشوند. موزه دوم، موزه نوسازی انسانی با یک فیلم سه‌بعدی و تعدادی نمایشگر است که به‌ویژه کودکان از آن لذت خواهند برد و یکی از جاهای دیدنی ژاپن برای کودکان محسوب می‌شود و بیشتر بر زندگی، طبیعت و محیط‌زیست تمرکز دارد.

مجموعه بزرگ یادبود از زلزله هانشین

  1. موزه هنر استان هیوگو (Hyogo Prefectural Museum of Art)

این موزه در فاصله کوتاهی از مجموعه یادبود زلزله بزرگ هانشین-آواجی قرار دارد. ساختمانی خیره‌کننده که مجموعه عظیمی از هنرهای ژاپن و سراسر جهان را در خود جای داده است. این موزه که معمار مشهور، تادائو آندو آن را طراحی کرده است و نمونه خوبی از مهارت‌های او است، فضاهای داخلی و خارجی را در هم آمیخته است.

  • نمایشگاه‌های دائمی، آثار دو نقاش اهل کوبه، ریوهی کویسو و هیزو کانایاما را به نمایش می‌گذارند که به‌دلیل نقاشی‌های سبک غربی‌شان تحسین شده‌اند.
  • نمایشگاه‌های هنر مدرن و معاصر عبارت‌اند از: گویا، مانه، کلینگر، پیکاسو، کاندینسکی، وارهول و جاسپر جانز.

  1. کیتانو-چو (Kitano-Cho)

کیتانو-چو کوبه محل اسکان سابق تجار خارجی است. آن‌ها زمانی وارد این شهر شدند که یکی از اولین بنادر ژاپن بود و در اواخر سده 1800 به روی کشتیرانی بین‌المللی باز شد. این منطقه مملو از اقامتگاه‌های خارجی به سبک ویکتوریایی یا گوتیک است. بسیاری از آن‌ها به بوتیک‌فروشی‌ها و رستوران‌های مد روز تبدیل شده‌اند؛ درحالی‌که برخی دیگر به شکوه سابق خود بازگردانده شده‌اند و به‌عنوان موزه فعالیت می‌کنند.

کیتانو-چو (Kitano-Cho)

  1. پارک مایکو (Maiko Park)

پارک مایکو منطقه تفریحی ساحلی در نزدیکی پل آکاشی کایکو، طولانی‌ترین پل معلق جهان است. این شاهکار مهندسی که کوبه را به جزیره آواجی متصل می‌کند، 3911 متر است و دو برج اصلی آن 300 متر ارتفاع دارند که تنها 33 متر از برج توکیو کوتاه‌تر هستند. این پارک دارای کافه، رستوران، رصدخانه، فروشگاه‌ها و نمایشگاه است.

پارک مایکو کوبه ژاپن

  1. آبشار نونوبیکی (Nunobiki Falls)

آبشار نونوبیکی در کوه روکو یکی از تاریخی‌ترین جاذبه‌های کوبه است. این آبشار برای نسل‌های زیادی الهام‌بخش شاعران و نویسندگان بوده و اولین بار در ادبیات ژاپنی در قرن دهم ظاهر شده است. ژاپنی‌ها نونوبیکی را به همراه آبشار کگون و ناچی یکی از «آبشارهای الهی» کشور می‌دانند. نونوبیکی مجموعه‌ای از چهار آبشار مجزا است: اونداکی، مندکی، تسوسومیگاداکی و میوتوداکی. در پشت آبشار نیز غاری قرار دارد که به قصر اژدها معروف است.

  1. جزیره روکو (Rokko Island)

ساخت جزیره روکو حدود 20 سال طول کشید و از زمانی که این جزیره دست‌ساز در سال 1992 افتتاح شد، به یک منطقه مسکونی، توریستی و تجاری بزرگ تبدیل شده است. مردم محلی و بازدیدکنندگان به جزیره روکو می‌آیند تا از پارک تفریحی آبی، امکانات ورزشی و همایش، مسیرهایی برای دویدن، رستوران‌ها، سینماها و موزه‌های آن لذت ببرند.

  1. قلعه هیمِجی (Himeji Castle)

یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های کوبه برخلاف بسیاری از قلعه‌های ژاپنی دیگر، قلعه هیمجی است که در جنگ، زلزله یا آتش‌سوزی ویران نشده و به شکل اصلی خود باقی مانده است. این مکان هم گنجینه ملی و هم میراث جهانی یونسکو است. بسیاری از مردم محلی و بازدیدکنندگان در اوایل بهار برای دیدن شکوفه‌های گیلاس در محوطه اطراف و پیک‌نیک و گذراندن کل روز در این مکان دل‌پذیر به آنجا می‌آیند.

قلعه هیمِجی

سخن پایانی

شهر کوبه هر آنچه را که برای لذت بردن یک بازدید‌کننده لازم است در اختیار دارد و این امکانات را به‌خوبی ارائه می‌دهد. سفر به این شهر تجربه‌ای شگفت‌انگیز و جدید خواهد بود و شما را با فرهنگ شرقی و ژاپن آشنا می‌کند. برای خرید انواع تور ژاپن، تور اروپا و کشورهای دیگر می‌توانید روی آژانس گردشگری رز آبی حساب باز کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات