معرفی ۱۱ مورد از معروف‌ترین پارک‌های ملی ژاپن

8 ماه پیش 0 دیدگاه

بی‌شک تا به حال تصاویری از شکوفه‌های زیبای بهاری این کشور را دیده‌اید و از صمیم قلب آرزو داشته‌اید برای یک بار هم که شده، در میان این شکوفه‌های زیبا قدم بزنید یا در دامنه کوه‌های معروف و زیبای این کشور عکاسی کنید. اگر به طبیعت زیبای این کشور علاقه‌مند هستید به شما توصیه می‌کنیم در زمان سفر به ژاپن، کشور آفتاب تابان، حتماً از پارک‌های ملی دیدن کنید؛ چراکه فرصت گشت و گذار در ساحل، کوهنوردی، لذت بردن از جنگل‌ها، شکوفه‌ها و اکوسیستم جانوری فوق‌العاده‌ را برای شما فراهم می‌کند که مانند آن را در کمتر جایی خواهید یافت. در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۱ مورد از معروف‌ترین پارک‌های ملی ژاپن آشنا کنیم.

آشنایی با معروف‌ترین پارک‌های ملی ژاپن

پارک‌های ملی ژاپن به‌قدری زیاد است که قطعاً با یک بار سفر به این کشور قادر به بازدید از همه آن‌ها نخواهید بود. به‌جرئت می‌توان گفت در هر منطقه جغرافیایی ژاپن، تعدادی پارک ملی زیبا و چشم‌نواز وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست:

  1. پارک ملی شیکوتسوتویا (Shikotsu-toya)؛ مقصدی هیجان‌انگیز در منطقه هوکایدو

وجود دریاچه کالدرا، کوه‌های آتش‌فشانی کم‌نظیر و چشمه‌های آب‌گرم اونسن، پارک ملی شیکوتسوتویا را به یکی از هیجان‌انگیزترین پارک‌های ملی در ژاپن تبدیل کرده است. با ورود به این پارک شما می‌توانید از تفریحاتی از جمله گشت و گذار در طبیعت جنگلی، شیرجه زدن و شنا در آب شفاف و زلال دریاچه، کایاک سواری و ریلکس کردن در چشمه‌های آب گرم بهره بگیرید. با بازدید از این منطقه در فصل بهار می‌توانید با کمک قایق‌های کف شیشه‌ای از میان شکوفه‌های صورتی عبور کنید و از منظره اطراف و منظره زیبای کف دریاچه لذت ببرید. این منطقه یکی از دیدنی‌ترین جاهای دیدنی ژاپن برای کودکان و بزرگسال است. 

  1. آکان ماشو Akan-Mashu؛ پارکی با تاریخچه فرهنگی غنی در هوکایدو

از جمله دیگر پارک‌های ملی واقع در منطقه هوکایدو ژاپن می‌توان به پارک زیبای آکان ماشو اشاره کرد که تاریخچه آن به زمان مردم بومی ژاپن یعنی آینو می‌رسد؛ به همین دلیل می‌توان گفت این پارک یکی از غنی‌ترین پارک‌های ملی این کشور از نظر فرهنگی و تاریخی است. با ورود به این پارک دیدنی علاوه‌ بر آشنایی با فرهنگ ژاپن می‌توانید در کشتی‌های تفریحی کروز اقامت کنید یا برای یک وعده غذایی خوشمزه و هیجان‌انگیز به صید ماهی بپردازید. قایق‌رانی و ریلکس کردن در چشمه‌های آبگرم از جمله دیگر امکانات تفریحی این پارک هستند. البته اگر در اوایل بهار به پارک آکان ماشو خواهید رفت، می‌توانید منظره‌ای شگفت‌انگیز از آب شدن یخ‌های روی دریاچه را شاهد باشید. اکوسیستم جانوری این منطقه نیز شگفتی‌های فراوانی را برای شما به همراه خواهد داشت؛ به‌طوری‌که اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید حیوانات زیبایی از جمله روباه قرمز و گوزن ژاپنی را در طبیعت این منطقه از نزدیک ببینید.

پارک آکان ماشو Akan-Mashu

  1. پارک ملی یخی شیرتوکو Shiretoko

دستان گرم بهار، پارک ملی شیرتوکو را دیرتر از هر جای دیگری در منطقه هوکایدو لمس می‌کند؛ به‌طوری‌که اگر در این فصل به شیرتوکو بروید، می‌توانید تکه‌های یخ معلق روی دریاچه را رؤیت کنید. همچنین قدم زدن در مناطق کوهستانی برفی برای شما ممکن خواهد بود. بازدید از گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب و در حال انقراض شیرتوکو، تجربه‌ای بسیار متفاوت و به‌یادماندنی را برای کسانی که از این منطقه بازدید می‌کنند، رقم خواهد زد. وجود بنفشه‌های بومی واقع در جنگل‌هایی با درختان برگ‌سوزنی و برگ‌پهن، نقاشی مسحور‌کننده‌ای برای بازدیدکنندگان است. گونه‌های جانوری شکارچی از جمله عقاب دریایی استلر و نهنگ قاتل نیز در این منطقه رؤیایی مشاهده می‌شوند.

پارک ملی یخی شیرتوکو Shiretoko

  1. سانریکو فوکو Senriku fokku؛ پارک ملی آرام برای استراحت در منطقه توهوکو

پس از زمین‌لرزه و سونامی ویرانگر و ناراحت‌کننده‌ای که در سال ۲۰۱۱ قسمت‌های مختلفی از ژاپن را ویران کرد، دولت ژاپن برای احیای این منطقه اقدام کرد تا پارک ملی سانریکو فوکو به یکی از آرامش‌بخش‌ترین و زیباترین استراحتگاه‌های تابستانی تبدیل شود. با گشت و گذار در دهکده‌های ساحلی پارک ملی سانریکو فوکو می‌توانید با مردم محلی ملاقات و گفت‌وگو کنید و با فرهنگ سنتی ژاپن آشنا شوید. سواحل این منطقه به‌قدری بکر هستند که قدم زدن در آن‌ها برای شما بسیار آرامش‌بخش خواهد بود. همچنین می‌توانید با سوار شدن به قایق ماهیگیری یا کایاک یک ماجراجویی کوچک را تجربه کنید. علفزارهای زیبا، گلزارهای ساحلی زیبا با گل‌های سوسن و زنبق وحشی و پرندگان کمیاب و زیبا تنها بخشی از اکوسیستم گیاهی و جانوری زیبای سانریکو فوکو هستند که در نگاه اول توجه شما را به خود جلب خواهند کرد.

سانریکو فوکو Senriku fokku

  1. پارک ملی بندای آساهی Bandai-Asahi؛ پارکی محبوب برای دوستداران اسکی

این پارک ملی از جمله معروف‌ترین پارک‌های ملی ژاپن در میان دوستداران ورزش هیجان‌انگیز اسکی است. اگر می‌خواهید از اسکی کردن در پارک بندای آساهی لذت ببرید، بهتر است در فصل زمستان به این منطقه سفر کنید. حوضچه‌های آبی رنگارنگی که در سال ۱۸۸۸ به‌دنبال فوران کوه‌های آتش‌فشانی باندای ایجاد شدند، منظره‌ طبیعی دیدنی و شگفت‌آور را ایجاد کرده است که می‌توانید در اطراف آن‌ها قدم بزنید و از زیبایی‌های طبیعی بندای آساهی لذت ببرید. تابستان در این پارک ملی، خنک و دل‌نشین بوده و میزبان فستیوال‌ها و جشن‌های هیجان‌انگیز و دیدنی مختلفی است که شرکت در آن‌ها شما را به وجد می‌آورد. اگر در فصل تابستان با تور ژاپن به این کشور سفر کرده‌اید، به این پارک‌ ملی سری بزنید.

پارک ملی بندای آساهی ژاپن

  1. تووادا هاچیمانتای Towada-Hachimantai؛ پارکی ملی با چشمه‌های آب‌گرم درمانی

بسیاری از گردشگرانی که به ژاپن سفر می‌کنند، برای حمام در چشمه‌های آب‌گرم درمانی از پارک ملی تووادا هاچیمانتای بازدید می‌کنند. البته امکان استفاده از چشمه‌های آب‌گرم، تنها مزیت اقامت در این پارک نیست و با ورود به این پارک می‌توانید از سرگرمی‌های لذت‌بخش زیر استفاده کنید:

  • پیاده‌روی در مسیرهای سرسبز کوهستانی
  • اسکی در کوهستان‌های برفی
  • قایق‌رانی در دریاچه‌ها

تووادا هاچیمانتای Towada-Hachimantai

  1. پارک ملی نیکو Nikko؛ استراحتگاه امن گونه‌های مختلف جانوری

شاید به‌جرئت بتوان گفت بازدید از این پارک، متنوع‌ترین و متفاوت‌ترین تجربه‌ها را از سفر به کشور زیبای ژاپن برای شما رقم خواهد زد. وجود معابد مختلف در محیط آرام این پارک، فضایی معنوی و آرامش‌بخش را ایجاد کرده است تا بازدیدکنندگان بتوانند ذهن و روح خود را پاک و آزاد کرده و به آرامش ذهنی برسند. از سوی دیگر، شرکت در تورهای قایق‌رانی این پارک و پرسه زدن در دره‌های سرسبز و زیبا شما را هیجان‌زده کرده و میزان زیادی آدرنالین را به شما تزریق خواهد کرد.

همچنین دشت‌های آرام و سرسبز این پارک، مأمن گونه‌های جانوری مختلفی از جمله ماکاکی ژاپنی، گوزن ژاپنی، خرس سیاه آسیایی و پرندگان مهاجر است که اگر خوش‌شانس باشید در طول سفر هیجان‌انگیز خود می‌توانید آن‌ها را ببینید.

پارک ملی نیکو Nikko

 

  1. پارک ملی فوجی هاکون ایزو Fuji-Hakone-isu؛ پربازدیدترین و معروف‌ترین پارک ملی ژاپن

این پارک در میان گردشگران و به‌ویژه کوهنوردان از اهمیت و محبوبیت بسیاری برخوردار است؛ به‌طوری‌که چنانچه قصد سفر به آن را دارید، بهتر است از قبل اقامتگاه خود را رزرو کرده باشید تا در طول سفر با مشکل مواجه نشوید. مسیرهای کوهنوردی در کوهستان معروف فوجی اگرچه بسیار رؤیایی و زیبا هستند، در عین حال خطرناک بوده و توصیه می‌شود درصورت تاریکی هوا در مکانی امن توقف کنید. همچنین به همراه داشتن لوازم کوهنوردی حرفه‌ای در این مسیر ضروری است.

حتی اگر به کوهنوردی علاقه‌ای ندارید و در این پارک ملی اقامت می‌کنید، حیف است تمام مدت در اقامتگاه خود بمانید و بیشتر زمان روز را به گشت و گذار نباشید. کایاک‌سواری، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در مناظر زیبای این منطقه، به‌خصوص در فصل بهار و در زمان پیدایش شکوفه‌های گیلاس، دوست‌داشتنی و هیجان‌انگیز خواهد بود. همچنین چنانچه دلفین‌ها را دوست داشته باشید، می‌توانید برای دیدن تعداد زیادی از آن‌ها به آب‌های طراف سر بزنید.

پارک ملی  Fuji-Hakone-isu

  1. پارک ملی چیچیبو- تاما- کای Chichibu-tama-kai؛ نزدیک‌ترین پارک به شهر محبوب توکیو

اگر در طول اقامت خود در توکیو از شلوغی و هیاهوی این شهر خسته شدید و دوست داشتید به مکانی آرام با طبیعتی زیبا بروید، بازدید از پارک ملی چیچیبو تاماکای به‌شدت به شما توصیه می‌شود. این پارک به‌سبب نزدیکی به شهر محبوب توکیو از اهمیت بالایی برخوردار است که وجود کوه‌ها، دره‌ها و رودخانه‌های مختلف، زیبایی طبیعی خارق‌العاده‌ای به آن می‌بخشند. از جمله محبوب‌ترین تفریحات این پارک می‌توان به کمپینگ در طبیعت زیبا و آرامش‌بخش، تجربه پیاده‌روی در هوایی پاک و دلپذیر، کوهنوردی و ماهیگیری اشاره کرد.

پارک ملی Chichibu-tama-kai

  1. پارک ملی یوشینو کومانو Yoshino- Kumano؛ پارک شکوفه‌های گیلاس

اگر اصلی‌ترین قصد شما برای سفر به ژاپن، دیدن شکوفه‌های گیلاس معروف این کشور است، پارک ملی یوشینو کومانو بهترین انتخاب شما برای اقامت در فصل بهار خواهد بود؛ به طوری که در این فصل، دامنه کوه‌های این منطقه یک دست صورتی خواهد شد و فرصتی طلایی برای عکاسی از طببعت و ثبت مناظر کم‌نظیر را برای بازدیدکنندگان فراهم خواهد کرد.

  1. پارک ملی سایکای Saikai؛ پارکی شگفت‌انگیز شامل ۴۰۰ جزیره کوچک و بزرگ

این پارک ملی زیبا و خیره‌کننده درواقع مجمع‌الجزایری شامل ۴۰۰ جزیره بزرگ و کوچک است که گونه‌های نادر و کمیاب گیاهی و جانوری از جمله خرچنگ نعل اسبی را در خود جای داده است. بازدید از کلیساهای مسیحی، سوار شدن به کشتی کروز، شنا در آب‌های آزاد درخشان و تماشای منظره دریا بر فراز فانوس دریایی بخشی از تفریحات مفرح این پارک هستند.این پارک را می‌توان جزو زیباترین جزایر ژاپن به حساب آورد.

پارک ملی Saikai

جمع‌بندی

در این مقاله تعدادی از معروف‌ترین پارک‌های ملی ژاپن را به شما معرفی کردیم و دیدیم کشور زیبای ژاپن می‌تواند با طبیعت زیبای خود شما را هر لحظه شگفت‌زده کند. چنانچه تجربه اقامت در هریک از پارک‌های ملی زیبای ژاپن را دارید، خوشحال می‌شویم نظرات خود را در این باره در کامنت با ما و دیگر خوانندگان این مطلب در میان بگذارید. هنچنین می‌توانید از سایت رز آبی انواع تور ژاپن، تور اروپا و کشورهای دیگر را خریداری کنید. 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات