معرفی دریاچه زوریخ | یکی از جاذبه‌های دیدنی سوئیس

7 ماه پیش 0 دیدگاه

 زوریخ یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های سوئیس است و صرف‌نظر از اینکه در چه فصلی به این منطقه سفر می‌کنید، جاذبه‌های فراوانی برای مهمانان و گردشگران دارد. اطراف این دریاچه را مناظر و رویدادهای خیره‌کننده‌ای احاطه کرده و به همین دلیل این دریاچه زوریخ برای افرادی با سلیقه‌های مختلف تفریحات متنوعی فراهم کرده است؛ از داشتن یک وعده غذایی در محیطی آرام گرفته تا کاوش کردن در پیچ و خم‌های جاده و شنا در دریاچه همگی در این محدوده یافت می‌شوند.

زوریخ بزرگ‌ترین مرکز تجاری، صنعتی و ارتباطی در سوئیس و مقصدی محبوب برای شنا و فعالیت‌های آبی است. ماه آگوست به‌دلیل هوای گرم بهترین زمان برای سفر به این شهر و خرید تور زوریخ است که در جنوب شرقی دریاچه قرار دارد. لازم است بدانید دریاچه زوریخ علاوه بر اهداف تفریحی، منبع مهم آب آشامیدنی شهر زوریخ و مناطق اطراف آن است. در ادامه با تعدادی از جاذبه‌های دریاچه زوریخ و سواحل آن آشنا می‌شوید.

 

جاذبه‌های گردشگری دریاچه زوریخ

چه با تور سوئیس به زوریخ سفر کرده باشید چه به تنهایی، دریاچه زوریخ یکی از اصلی‌ترین مکان‌هایی است که در برنامه بازدید خود قرار خواهید داد. در ادامه چند پیشنهاد برای بازدید از این جاذبه دیدنی آورده شده است:

1. در امتداد دریاچه قدم بزنید و دوچرخه‌سواری کنید

چندین پارک مختلف در امتداد دریاچه زوریخ قرار دارد که بهترین فرصت برای بهره‌ بردن از زیبایی‌های این دریاچه است. در این چند کیلومتر مسیرهایی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری وجود دارد که برای تماشای دریاچه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در رستوران‌ها و کافه‌ها نیز میان‌وعده‌های خوشمزه‌ای سرو می‌شود؛ پس با آرامش خاطر به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، اسکیت‌بازی و تماشا بروید و سپس میان وعده‌ای دل‌نشین میل کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به زوریخ

 

2. در رستوران‌های کنار دریاچه از خوردن غذا لذت ببرید

اغلب رستوران‌های اطراف دریاچه زوریخ در فصل‌های گرم مانند تابستان باز می‌شوند؛ از این‌رو شما می‌توانید وعده‌های مختلفی در این زمان‌ها سرو کنید. فضای این رستوران‌ها بسیار خودمانی و صمیمی است و شما می‌توانید بعد از شنا کردن در دریاچه مستقیم برای خوردن یک وعده غذا به آنجا سر بزنید.

 

3. موج‌سواری کنید البته به سبک زوریخ!

پیشنهاد می‌کنیم یک تخته موج‌سواری کرایه کنید یا بخرید و روی سطح صاف زوریخ حرکت کنید. منظره‌ای که از وسط دریاچه خواهید داشت بسیار زیبا و غیرمنتظره است.

سواحل دریاچه زوریخ

 

4. به ساحل دریاچه بروید

ساحل‌های دریاچه زوریخ بسیار دیدنی و جذاب هستند و برای گذراندن اوقاتی خوش بسیار مناسب‌اند. در امتداد زوریخ ساحل‌ها و چمنزارهایی در کنار زمین‌های شنی هستند و مناطقی برای شنا دارند. اطراف این سواحل انواع غرفه‌ها برای خرید خوراکی وجود دارد. همچنین اسکله‌ها، مکان‌هایی برای اجاره قایق، امکانات پیک‌نیک و... وجود دارد. برای خوردن وعده‌های مختلف نیز رستوران‌هایی وجود دارند. جالب است بدانید استخرهایی در اطراف دریاچه وجود دارد که به‌صورت روزانه برای گردشگران کمد و وسایل مورد نیاز را فراهم می‌کند.

 

5. دوچرخه‌سواری کنید

در اطراف زوریخ ده‌ها مسیر وجود دارد که گردشگران می‌توانند دوچرخه‌سواری را از امتداد زوریخ آغاز کنند و از مناطق طبیعی مختلف بگذرند. این مسیرها سختی‌های متفاوتی دارند و در آن‌ها مناظر شگفت‌انگیزی همچون کوه‌ها و سرسبزی‌های اطراف را خواهید دید.

 

6. قایق کرایه کنید

اگر می‌خواهید به جز راه رفتن اطراف دریاچه و تماشای آن از راه دیگری از زیبایی زوریخ لذت ببرید پیشنهاد می‌کنیم قایق کرایه کنید. قایق‌های موتوری کوچکی که نیاز به مجوز قایقرانی ندارند در اطراف دریاچه یافت می‌شوند که می‌توانید با کرایه کردن آن‌ها تجربه‌ای جدید کسب کنید.

 

کرایه قایق در دریاچه زوریخ

7. از صومعه Unfenau دیدن کنید

قایق‌ها براساس قرارداد شرکت ناوبری زوریخ از آوریل تا نوامبر به unfenau سفر می‌کنند که محل کلیسای سن پیتر و سنت مارتین است. در این جزیره شنا کردن مجاز نیست، اما مکانی دلپذیر برای گذراندن وقت است.

 

8. از سونا لذت ببرید

اگرچه با پایین آمدن دما دیگر امکان شنا در دریاچه زوریخ نیست، باز هم می‌توانید از شنا کردن در این منطقه لذت ببرید. در ساحل غربی دریاچه یک سونای زمستانی وجود دارد که مهمانان می‌توانند از آن استفاده کنند و از پشت شیشه‌ها از منظره بیرون لذت ببرند. افرادی که بیماری قلبی و مواردی مشابه ندارند می‌توانند بعد از سونا در آب سرد دریاچه شیرجه بزنند، این کار برای فشارخون و گردش خون مفید است.

 

9. روی یخ اسکیتسواری کنید

از جمله دیگر تفریحات زوریخ می‌توان به اسکیت روی یخ اشاره کرد. در فصل زمستان پیست‌های مختلف اسکیت در سراسر زوریخ ظاهر می‌شوند که تعدادی از آن‌ها درست در دریاچه هستند. اغلب این پیست‌ها روزانه اسکیت و تجهیزاتی اجاره و اسنک باری در اختیار مهمانان قرار می‌دهند.

 

10. قایق‌سواری کنید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در زوریخ انجام دهید قایق‌سواری است. با این کار بدون اینکه خیس شوید از آب و دریاچه لذت می‌برید. ناوگانی از کشتی‌های مختلف همچون کشتی‌های بخار و قایق‌های موتوری، توسط شرکت ناوبری دریاچه زوریخ اداره می‌شوند.

 

 11. در دریاچه شنا کنید

اگر در تابستان به زوریخ سفر کنید متوجه خواهید شد همه در حال شنا در دریاچه هستند. امکانات حمام کردن نیز در سراسر ساحل دریاچه وجود دارد که به شما امکان می‌دهد در یک منطقه محصور از «استخر» پر از آب دریاچه شنا کنید یا فقط در دریاچه باز شیرجه بزنید. همچنین می‌توانید تقریباً در هر نقطه‌ای از دریاچه قدم بزنید؛ البته تا زمانی که علائمی وجود نداشته باشد که خلاف آن را به شما بگوید. دریاچه زوریخ مانند تمام دریاچه‌ها و رودخانه‌های سوئیس شفاف و تمیز است.

 

12. از شهر رپرسویل دیدن کنید

این شهر در انتهای بالای دریاچه زوریخ قرار دارد و به‌خاطر وجود گل رزهای زیبایی که شهر را تزئین کرده محبوب است. سه باغ عمومی گل رز در مناطق شناخته شده است. این شهر زیرساختی توریستی دارد و مقصدی ایده‌آل برای خانواده‌هایی است که با فرزندان خود سفر می‌کنند. همچنین امکانات مختلف برای گردشگران در دسترس است. یکی از نمادین‌ترین مکان‌ها برای بازدید در این شهر، قلعه‌ای است که بر فراز دریاچه قرار دارد و منظره‌ای پاناروما از کوه‌های آلپ گلاروس و اوبرلند زوریخ ارائه می‌دهد.

بازدید از شهر رپسویل زوریخ

 

سخن پایانی

زوریخ منطقه‌ای است که امکانات تفریحی مناسبی برای گردشگران به وجود آورده است. دریاچه زوریخ، پنجمین دریاچه بزرگ سوئیس است و آبی شفاف و تمیز دارد که برای شنا بسیار لذت‌بخش است. در مناطق مختلف نیز فعالیت‌های متنوعی فراهم شده است تا تعطیلات و سفری دلخواه را تجربه کنید و از گذراندن وقت خود در این منطقه رضایت کافی داشته باشید.

 

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات