10 موزه مادرید که دیدن آن‌ها ضروری است

7 ماه پیش 0 دیدگاه

بسیاری از پایتخت‌های اروپایی به‌دلیل موزه‌ها و گالری‌هایشان شناخته می‌شوند، اما وقتی صحبت از موزه‌های مادرید به میان می‌آید، باید گفت واقعاً چیزی منحصربه‌فرد در این موزه‌ها وجود دارد. سه مورد از برجسته‌ترین موزه‌های مشهور مادرید در امتداد یک خیابان قرار دارند و بسیاری از مراکز فرهنگی شناخته‌شده دیگر در فاصله نزدیک هم هستند و دسترسی به آن‌ها آسان است. این شرایط بازدید از چنین شاهکارها و آثار هنری مشهور را برای بازدیدکنندگان بسیار راحت می‌کند و چه کسی دسترسی آسان به جاذبه‌های فرهنگی مهم را دوست ندارد؟ در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین موزه‌های مادرید اسپانیا آشنا شوید.

1. موزه ملی دل پرادو

موزه دل پرادو اسپانیا مجموعه‌ای از شاهکارهای اسپانیایی و بین‌المللی و منبع غرور ملی اسپانیاست. معمار این موزه juan de villanueva آثار نئوکلاسیک متعددی را در اطراف شهر طراحی کرد، اما از هیچ‌کدام به‌اندازه این موزه تجلیل نشد. این ساختمان که در اصل کابینه تاریخ ملی بود، اکنون ایستگاه شماره 1 برای گردشگران است.

درواقع جاناتان براون، مورخ هنر، این موزه مادرید را که واقعاً منحصربه‌فرد است، «مهم‌ترین موزه جهان برای نقاشی اروپایی» نامیده است که مجموعه هنر اروپا از قرن 12 تا 20 را شامل می‌شود. از معروف‌ترین آثار موجود در موزه می‌توان به «لاس منیناس» اثر دیگو ولازکز و «سوم می 1808» اثر فرانسیسکو گویا اشاره کرد.

موزه دل پرادو مادرید؛ معروف ترین موزه های اسپانیا

2. موزه ملی باستان‌شناسی

یکی از مهم‌ترین موزه‌های مادرید موزه نئوکلاسیک ملی (National Archaeological Museum) است. این موزه در مجاورت کتابخانه ملی، پس از یک تعطیلی شش ساله برای بازسازی، آثار باستان‌شناسی و قوم‌نگاری چشمگیری ارائه می‌دهد. مجموعه‌های پیش از تاریخ از شبه‌جزیره ایبری در این موزه وجود دارد. هنگام بازدید از موزه سقف‌های مرمت شده Mudejar مجموعه اندلس در طبقه اول (شاید معروف‌ترین قطعه موزه) «La Dama de Elche» را از دست ندهید، مجسمه نیم‌تنه معروف یک زن ایبریایی ماقبل تاریخ که بسیاری معتقدند کوزه خاک‌سپاری است در این موزه وجود دارد. اگر گردشگر تور مادرید هستید، این موزه مادرید را از دست ندهید.

 

3. موزه نیروی دریایی مادرید

موزه نیروی دریایی واقع در مقر فعلی ارتش اسپانیاست. این موزه ترکیبی سرگرم‌کننده از مصنوعات و اقلام تاریخی مربوط به فعالیت‌های دریایی اسپانیا را دارد. شیشه‌های رنگی که با دقت تمام با تزئینات دریایی مزین شده و حیاط‌ها را می‌پوشانند به چشم می‌خورند. بازدید از نقشه Juan de la Cosa را از دست ندهید که اولین نقشه حفظ‌شده قاره آمریکا شناخته می‌شود. سکه‌ها و جواهرات بازپس گرفته‌شده نمونه‌های کاملی از غارت ارزشمند کاوشگران هستند. این موزه مکانی عالی برای خانواده‌هایی است که کودک دارند. بچه‌ها قایق‌ها و سلاح‌های بسیاری از گالری‌ها را دوست خواهند داشت.

موزه آمریکا مادرید

4. موزه آمریکا

موزه de America واقع در نزدیکی بسیاری از ساختمان‌های دولتی مجموعه‌ای بی‌رقیب است که بسیاری از فرهنگ‌ها و مذاهب قاره آمریکا را گرد هم آورده است. این موزه به دوران ماقبل تاریخ نگاه می‌کند و جزئیات چگونگی تکامل قاره آمریکا در طول زمان و پس از تعامل آن‌ها با اسپانیایی‌ها را نشان می‌دهد. این گالری‌ها که به پنج موضوع مجزا از جمله ارتباطات، مذهب و زندگی اجتماعی تقسیم شده‌اند، بیش از 25000 قطعه باستان‌شناسی، قوم‌نگاری و استعماری را به نمایش می‌گذارند.

5. موزه سورولا

موزه سورولا یکی از بهترین موزه‌های حفظ‌شده در تمام اروپاست. این موزه که به خواکین سورولا، نقاش اهل والنسیا تقدیم شده است، در خانه‌ای قرار دارد که این هنرمند در محله چامبری، در مادرید، با همسر و موزه‌اش، کلوتیلد گارسیا دل کاستیلو در آن زندگی و کار می‌کرد.

این موزه پس از مرگ بیوه سورولا به روی عموم باز شد و مجموعه‌ای گران‌بها با حدود هزار اثر را در خود جای داده است. گشت و گذار در این موزه شما را به کشف آینه‌های روکوکو، سرامیک‌های اسپانیایی، مجسمه‌های جذاب، جواهرات، تخت‌خواب قرن نوزدهمی و سایر آثاری می‌برد که زمانی متعلق به این هنرمند بوده است.

همچنین مجموعه‌ای بیش از 1200 نقاشی و طراحی از Sorolla وجود دارد. پس از گشت و گذار در مجموعه موزه، حتماً باغی را ببینید که سورولا خود با ترکیب سبک‌های ایتالیایی و اندلسی به‌عنوان ادای احترام به مدیترانه طراحی کرده است. این موزه گل سرسبد موزه‌های تور اسپانیا محسوب می‌شود.

موزه سورولا

6. موزه CaixaForum

در ادامه معرفی موزه‌های مادرید به موزه‌ای خاص و متفاوت می‌رسیم. این موزه با نمای سرسبز با باغی عمودی توسط گیاه‌شناس فرانسوی پاتریک بلان، میزبان رویدادهای متنوعی مانند جشنواره‌های موسیقی و شعر، بحث‌های مربوط به امور جاری و کارگاه‌های آموزشی است. موزه CaixaForum همچنین تعداد زیادی نمایشگاه هنری چرخشی دارد که همه چیز را از هنر پاپ گرفته تا سورئالیسم و هنر مصر باستان پوشش می‌دهند.

7. موزه del Romanticismo

کاخ نئوکلاسیک که زمانی متعلق به مارکیز ماتالانا بود، مجموعه‌ای باشکوه از نقاشی‌ها، مبلمان و هنرهای تزئینی قرن نوزدهمی را در خود جای داده است که شما را به کشف روزهای باشکوه مادرید می‌برد.

برخی از برجسته‌ترین ویژگی‌های نمایش داده شده در Museo del Romanticismo شامل مجموعه‌ای از آثار افسانه‌ای از جنبش رمانتیک هنرمندانی مانند گویا، لئوناردو آلنزا، و فدریکو د مدرازو، به غیر از جواهرات آبنوس، 15 پیانو و مبلمان امپراتوری است. نمایشگاه دائمی موزه شامل برخی از اقلام ترسناک مانند تپانچه‌ای است که نویسنده ماریانو خوزه دا لارا برای کشتن خود از آن استفاده کرد.

پس از بازدید از اتاق‌های پر از گنج موزه، به بیرون از محوطه موزه بروید تا نگاهی اجمالی به باغ ماگنولیا بیندازید که با‌دقت به سبک مدل فرانسوی قرن هجدهم طراحی شده است.

8. موزه ملی هنرهای تزئینی

موزه ملی هنرهای تزئینی با الهام از موزه سابق کنزینگتون جنوبی (که امروزه موزه ویکتوریا و آلبرت نام دارد) در لندن و موزه هنرهای تزئینی در پاریس، یکی از اولین موزه‌ها در نوع خود در اروپاست. اگر بخواهید نگاهی اجمالی به آثار ارزشمند موزه بیندازید سفری جذاب در تاریخ چندین منطقه جغرافیایی، از قرن 4 قبل از میلاد تا به امروز خواهید داشت.

این مجموعه بیش از 70000 اثر از سراسر جهان دارد که شامل منسوجات، فلزکاری، مبلمان، سرامیک، شیشه، لباس، نقره، کار آهن، عاج و چاپ است. مطمئن شوید بازدید از مجموعه هنرهای شرقی را که شاه کارلوس دوم گردآوری کرده و شامل سرامیک‌ها و ظروف چینی، طلا و نقره و فلزکاری پیچیده است، از دست نمی‌دهید.

 

9. موزه سرالبو

موزه سرالبو از موزه‌های مادرید اسپانیاست که در عمارتی به سبک کلاسیک که قبلاً خانه باشکوه هفدهمین مارکیز سرالبو بوده، مانند جواهری پنهان در صحنه فرهنگی مادرید است. این عمارت قرن نوزدهمی که به‌شکلی بی‌عیب و نقصی حفظ شده، به‌طور کامل با عناصر نئوباروک و روکوکو تزئین شده است که زیباترین محیط را برای کاوش در یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های خصوصی در کشور ایجاد می‌کند.

این موزه در چهار طبقه گسترده شده است، مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از هزاران اثر هنری، عتیقه‌جات و کنجکاوی که مارکی سرالبو در طول سفرهای متعددش به اسپانیا و اروپا جمع‌آوری کرده است. در میان این مجموعه، اقلام ارزشمندی مانند نیم‌تنه مرمری قرن هجدهم از یک زن رومی، کلاه ایمنی آلمانی قرن شانزدهمی ساخته شده از فولاد حکاکی شده و ست دودی تریاک از سلسله چینگ چین را خواهید دید.

10. موزه لازارو گالدیانو

 پارک فلوریدو در مادرید که زمانی محل اقامت کلکسیونر پرکار خوزه لازارو گالدیانو بود، تعدادی از نفیس‌ترین آثار هنری کشور را در خود جای داده است. گالدیانو اغلب «یکی از بزرگ‌ترین حامیان فرهنگ در اسپانیا در قرن نوزدهم» در نظر گرفته می‌شود. در زمان مرگ او، مجموعه‌اش بیش از 11000 قطعه را شامل می‌شد که عمدتاً مربوط به دوره‌های استاد قدیمی و رمانتیک بودند. او همچنین اسناد ارزشمندی مانند نامه‌های نوشته‌شده لوپه دو وگا و همچنین بسیاری از دست‌نوشته‌های قرون وسطایی را جمع‌آوری کرده است.

منزلی که گالدیانو در آن زندگی می‌کرد و میزبان چندین گردهمایی ادبی بود، پس از مرگ او در سال 1947 به موزه تبدیل شد. موزه لازارو گالدیانو در داخل آن، شاهکارهای بی‌شماری از گویا، آل گرکو، زورباران، و Hieronymus Bosch، به غیر از مجموعه‌ای از پارچه‌ها، سلاح‌ها، سکه‌ها، مدال‌ها، عاج، برنز، میناکاری، سرامیک و غیره را نمایش می‌دهد.

سخن پایانی

وقتی صحبت از فرهنگ و موزه می‌شود، مادرید مانند یک گنجینه است. پایتخت پر جنب ‌و جوش اسپانیا مجموعه‌ای متنوع از موزه‌ها را دارد و یکی از بهترین‌های جهان را به نمایش می‌گذارد. موزه‌های مادرید به اندازه‌ای غنی است که همه را از هنردوستان گرفته تا علاقه‌مندان به تاریخ راضی می‌کند. علاقه یا کنجکاوی شما هر چه باشد، بی‌َشک یک موزه درباره آن برای فرونشاندن اشتیاق خود در مادرید پیدا خواهید کرد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات