جاذبه‌های شگفت‌انگیز پارک ملی لینسویز ماراینسیز برزیل + راهنمای بازدید

2 سال پیش 0 دیدگاه

پارک ملی لینسویز ماراینسیز نه تنها یکی از بهترین پارک‌های ملی کشور برزیل که یکی از مکان‌های شگفت‌انگیز و خاص در دنیاست. وقتی به این این پارک ملی اعجاب‌انگیز می‌نگرید، 1550 کیلومترمربع زمینی از شن‌های سفید و نرم می‌بینید که در فواصل منظم به دریاچه‌های آبی فیروزه‌ای و خنکی مزین شده است. این پارک از آن رو لینسویز ماراینسیز نام گرفته، که این کلمات در پرتغالی به معنای ملحفه‌های مارانو معنا شده است. این سطح شنی و سفید رنگ، همانند روکش‌هایی بر روی بستر پارک دیده شده‌اند. مارانو یکی از ایالت‌های برزیل است که پارک ملی لینسویز ماراینسیز خارق‌العاده در قسمت شمال شرقی این کشور شده است.

در نگاه اول، پارک ملی لینسویز ماراینسیز در برزیل مانند دیگر صحراها به چشم می‌آید که تا مایل‌ها هیچ اثری از پوشش گیاهی در آن نیست. اما باید بدانید که این پارک تفاوت فاحش بسیاری با بیابان‌ها دارد؛ پارک ملی لینسویز ماراینسیز بیابان نیست چرا که بارش سالانه منطقه نزدیک به 1200 میلی‌متر است. پس بارش این منطقه بیش‌تر از آنی است که بیابان در نظر گرفته شود زیرا به‌طورکلی، میزان بارندگی در بیابان‌ها کم‌تر از 25.4 میلی‌متر در سال است.

از آن جایی که لینسویز ماراینسیز درست در کناره حوزه رودخانه‌ای آمازون قرار گرفته، هنگام شروع سال، مورد هجوم باران‌های سیل‌آسا قرار می‌گیرد. آب باران در دره‌های میان تپه‌های شنی پارک جمع می‌گردد و در طی شش ماهه اول سال، تالاب‌های فصلی متعدد چهره متفاوتی در این پارک شنی به وجود می‌آورد.

اتفاق نادری که مشابه آن را در هیچ جای دیگری نخواهید دید؛ تپه‌های شنی و گودال‌های شفاف آبی که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. البته حوضچه‌های این پارک ملی اعجاب‌انگیز همیشگی نیست و در طی فصول کم باران، تابش آفتاب استوایی، منطقه را به سرعت خشک می‌کند. تبخیر آب تالاب‌ها به حدی افزایش می‌باید که تنها در طی یک ماه، حداکثر 8 سانتی‌متر از عمق تالاب‌ها باقی می‌ماند.

راهنمای سفر به پارک ملی لینسویز ماراینسیز در برزیل

پارک ملی لینسویز ماراینسیز قطعا یکی از عجیب‌ترین و جالب‌توجه‌ترین مکان‌های طبیعی روی زمین است که نامش را می‌توان در لیستی 15 سیاره بر روی زمین دید. این پارک را در تاریخ 2 ژوئن 1981 به‌عنوان پارک ملی نام‌گذاری کردند.

چناچه مایل به سفر به برزیل و دیدن جاذبه‌های شگفت‌انگیز پارک ملی لینسویز ماراینسیز هستید، می‌توانید تور برزیل را با قیمتی بسیار مناسب از سایت رزآبی خریداری کنید.

جاذبه پارک ملی لینسویز ماراینسیز

بسیاری از گردشگران به پارک ملی لینسویز ماراینسیز می‌روند و خوب است بدانید که علاوه‌بر پیاده‌روی میان تپه‌های شنی و عکاسی از این مناظر خارق‌العاده، مناطق گردشگری دیگری نیز در این‌جا وجود دارند:

پارک ملی لینسویز ماراینسیز برزیل

آفرود و موتور چهارچرخ‌ سواری

با استفاده از موتورهای چهارچرخ می‌توانید لذت سواری بر بالا و پایین تپه‌های شنی پارک را تجربه کنید. البته می‌توانید این لذت را با عکاسی و ثبت جاودانه مناظر و در ازای حفظ سلامت محیط‌زیست پارک ملی، جابه‌جا کنید.

با جیپ‌سواری در پارک به بازدید تالاب‌های پارک ملی مانند بونیتا، آزول و گایووتا می‌روید. برای جیپ‌سواری دو نوع تور نصفه روزه و تمام روزه در اختیار شماست که انتخاب با خودتان است. وسیله دیگری به نام جاردینیرا با گنجایش 10 نفر هم وجود دارد که هزینه 35 رئالی دارد.

جاذبه پارک ملی لینسویز ماراینسیز

گشت هوایی

امکان آن وجود دارد که با 30 دقیقه پرواز بر فراز پارک ملی لیتسنویز‌ ماراینسیز برزیل، به تماشای هوایی تپه‌های شنی و تالاب‌های فصلی بپردازید که هزینه این پروازها 180 رئال است.

جاذبه‌های گردشگری پارک ملی لینسویز ماراینسیز برزیل

آب‌تنی در تالاب

اگر دمای آب به اندازه بالا باشد، امکان شنا و آب‌تنی در تالاب‌ها وجود دارد. درجه آب برخی از تالاب‌ها تا 25 درجه سانتی‌گراد اندازه‌گیری شده‌اند که مناسب آب‌تنی هستند.

پارک ملی لینسویز ماراینسیز در برزیل

قایق‌سواری

همان‌طور که از قبل گفتیم، دو رودخانه از میان این پارک ملی عبور می‌کند، یکی از آن‌ها رودخانه ریو پرگیسس است که امکان قایق‌سواری در آن خواهید داشت. این رودخانه از شهر بررینس شروع می‌شود و از کنار جنگل نخل‌ها و درختان کرنا و تپه‌های شنی عبور می‌کند و در نهایت به اقیانوس اطلس می‌رسد.

بیشتر بخوانید: مهیج‌ترین جاذبه‌های برزیل برای کودکان

با استفاده از راهنمای پارک لینسویز ماراینسیز در برزیل می‌توانید با قایق‌های موتوری در طول رودخانه ریو پرگیسس سفر کنید. شما چندین توقف در طول رودخانه برای شنا، خرید ماهی و کباب کردن آن به‌عنوان ناهار خواهید داشت. همین‌طور یک توقف در مانداکارو خواهید داشت که در آن ایستگاه، می‌توانید از فانوس دریایی روستا بالا روید و از آنجا با زاویه دید 360 درجه تپه‌های شنی ماه شکل را تماشا کنید.

راهنمای پارک ملی لینسویز ماراینسیز در برزیل

تیوپ‌سواری در رودخانه

رودخانه دیگری به نام ریو کاردوسا وجود دارد که می‌توانید در آن، سوار قایق شده و در این رودخانه نسبتا خروشان، غرق تفریح و هیجان بشوید. تورهای نصف روزه رودخانه نوردی، شامل 90 دقیقه تفریح در رودخانه ریو اردوسا هستند.

از دیگر تفریحاتی که در پارک ملی لینسویز ماراینسیز وجود دارند، تفریحاتی آبی مانند استفاده از چتر پاراسل است که البته از هزینه و نوع تهیه آن‌ها اطلاعات دقیقی در دست نیست.

بهترین جاذبه پارک ملی لینسویز ماراینسیز

همچنین امکان آن را دارید تا در محیط‌های مشخص در پارک، به پیک‌نیک بپردازید. بعضی از تالاب‌ها و حوضچه‌هایی که در میان زمین شنی پارک ملی لینسویز ماراینسیز به چشم می‌خورند، بسیار بزرگ‌اند. از آن جمله می‌توان به تالاب بونیتا و آزول اشاره کرد که هر دو در نزدیکی شهر بررینس قرار گرفته‌اند. همچنین ارزش آن را دارد که از تالاب تراپیکال که در نزدیکی روستای آتینس قرار گرفته نیز دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: جالب‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های برزیل

تالاب گایووتا  یکی از بزرگ‌ترین حوضچه‌های پارک ملی لینسویز ماراینسیز است که در نزدیکی روستای سانتو آمارو دومارانو قرار دارد.

راهنمای پارک ملی لینسویز ماراینسیز

پارک ملی لینسویز ماراینسیز گرچه متوسط بارش سالانه بالایی دارد، اما به دلیل وجود بادهای قوی در اغلب اوقات سال، پوشش گیاهی چندانی در این منطقه به چشم نمی‌خورد. بااین‌حال، این منطقه کاملا بیابانی نیست و هر چند کم، اما گیاهانی همانند درخت مانگرو یا کرنا و نوعی درخت تزئینی نخل در میان تپه‌های شنی این منطقه به چشم می‌خورد. 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات