جاذبه‌ نانت | منطقه‌ای جذاب که در سفر به فرانسه باید دید! 

2 سال پیش 0 دیدگاه

نانت یکی از زیبا‌ترین شهرهای کشور فرانسه است. این شهر به دلیل زیبایی شگفت‌انگیزش توانسته سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب کند. در این شهر، جاذبه‌های متنوع بسیار عالی وجود دارد که دیدن از آن‌ها می‌تواند هر ببینده‌ای را مسحور کند و خاطره‌ای دل‌انگیز را برای آن‌ها رقم بزند. شهر نانت حدود ۳۰۰۰۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از جمله شهرهای پرجمعیت و شلوغ فرانسه به حساب می‌آید.

چنانچه با تور فرانسه به شهر نانت سفر کنید، می‌توانید از جاذبه‌های رنگارنگ و متنوع این شهر دیدن فرمایید و نهایت لذت را ببرید. شهر نانت کنار رودخانه لوار واقع گردیده که از جمله دلایلی که به زیبایی این شهر می‌افزاید، موقعیت جغرافیایی آن در کنار همین رودخانه است. در شهر نانت، موزه‌ها و گالری‌های‌ مشهور و همچنین قلعه‌ و موزه‌های مختلفی وجود دارد. در گذشته، در شهر نانت خانه سلطنتی سابق دوک بریتنی قرار داشته که از ثروت هنگفتی برخوردار است و جلوه بسیار زیبا و اعیانی را به نمایش می‌گذارد که چشم هر ببینده‌ای را به خود خیره می‌کند. جاذبه‌های نانت فرانسه بسیار پرابهت و دیدنی هستند که می‌توان از میان آن‌ها به کلیساها و جاذبه‌های گردشگری جذاب اشاره کرد. در ادامه درباره‌ جاذبه‌های شهر نانت مانند موزه‌ها و باغ‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

جاذبه‌های نانت

 

معرفی جاذبه‌های شهر نانت

لِماشین دو لیل(Les Machines d l’Ile) نتییک توسط یک پروژه هنری به وجود آمده‌ است که از مهم‌ترین جاذبه‌های نانت به‌شمار می‌رود. در لماشین دو لیل سازه‌های بسیار جدید و زیبایی وجود دارند که در تمام این منطقه پراکنده شده‌اند. این سازه‌ها تصاویر شهر را به طور یک متروپل خیال‌انگیز و عالی به نمایش می‌گذراند. اولین ماشین نانت، فیل بزرگ بود و الان تعداد دیگری از ماشین‌های متفاوت به این مجموعه ماشین‌های نانت افزوده شده است مانند مانتاری (Manta Ray) و ماردریایی.

بیشتر بخوانید: ۱۰ تفریح در فرانسه که حتما باید تجربه کنید

سازه‌های فرانسوا دولاروزیِ (François Delarozière) و پیراورِفیس (Pierre Orefice) در کنار کارخانه‌های کشتی‌سازی سابق نانت توسط دو هنرمند سرشناس طراحی و ساخته شده‌اند. طراحی‌هایی که برای این مجسمه‌ها صورت گرفته، مکانیزمی آشکار دارند. دنیاهای اختراع شده اثر ژول ورن و دنیای مکانیکی داوینچی از جمله آثاری هستند که به آن‌ها جان بخشیده شده است.

 

جاذبه‌های دیدنی شهر نانت

 

باغ گیاه‌شناسی

باغ گیاه‌شناسی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین باغ‌های نانت به شمار می‌رود. ساعات بازگشایی این باغ به صورت روزانه از ساعت ۱۲:۳۰ بعدازظهر تا ساعت ۶ عصر است. بازدیدکنندگان می‌توانند برای دیدن از این باغ طبق ساعت‌های ذکرشده به باغ گیاه‌شناسی مراجعه کنند. باغ گیاه‌شناسی یکی از جاذبه‌های گردشگری نانت به شمار می‌رود که در قرن ۱۸ تأسیس شده است و سال‌ها به لطف بذرهایی که کشتی‌رانان از سفرهای خارجی خود به این باغ آورده‌اند، هر روز غنی‌تر و کامل‌تر گردید.

این باغ مساحتی بیش از ۷۰۰۰ هکتار و ۵۰۰ گونه گل متفاوت دارد که از آن‌ها می‌توان به ماگنولیاهای شگفت‌انگیز و کاملیاهایی با رنگ‌های متفاوت و زیبا اشاره کرد. قدم زدن در این پارک می‌تواند حس بسیار خوب و آرام‌بخشی به شما القا کند. قدمت یکی از درختان این باغ به ۳۰۰ سال نیز می‌رسد که ماگنولیای نام دارد.

 

باغ گیاه شناسی نانت

کاخ دوک‌های بریتنی

این کاخ یکی از مشهورترین کاخ‌های فرانسه است که در سال ۱۲۰۷ ساخته و در مرکز شهر نانت واقع گردیده است. دولتمردان بریتنی در گذشته از این کاخ، به عنوان محل استقرار خود استفاده می‌کردند و این روند تا سال ۱۹۴۱ به همین صورت ادامه داشت. بدوک‌های بریتنی از این کاخ به عنوان اقامتگاه خود تا ۳۰۰ سال استفاده می‌کردند. درسال ۱۸۶۲، قلعه جزو یادمان‌های تاریخی ملی ثبت شد و امروزه، موزه تاریخ نانت در آن قرار دارد که شامل بیش از۸۵۰ دست سازه است که میراث غنی و متنوع منطقه‌ را منعکس می‌کنند. اینجا در واقع یک نمونه زیبا و عالی از معماری فرانسوی در قلب شهری شلوغ به حساب آمده که تماشای آن در شب خالی از لطف نیست؛ زیرا نور پردازی‌های هیجان‌انگیزی روی آن صورت می‌گیرد که پیچیدگی معماری‌ و طراحی‌اش را دو چندان می‌کند.

 

جاذبه‌های گردشگری نانت

کلیسای جامع سن‌پیر و سن‌پل

این دو کلیسا از کلیساهای مهم شهر نانت هستند که به کلیسای جامع نانت‌ نیز شناخته شده‌اند. این کلیساها در قرن ۱۵ در مرکز شهر واقع گردیده‌اند. ساخت کلیسای رومن کاتولیک حدود ۳۵۷ سال به طول انجامید و در سال ۱۹۸۱ به پایان رسید. این کلیسا بر روی یک کلیسای رومانسک ساخته و طراحی گردیده است و سبک آن گوتیکی است. جنگ جهانی دوم که رخ داد، این کلیسا آسیب‌های بسیار جدی و شدیدی دید و در نهایت در دهه ۱۹۷۰ آتش گرفت. علاقه‌مندان می‌توانند با دیدن از این ‌منطقه و کلیسا نهایت لذت را ببرند.

 

جاذبه‌های توریستی نانت


باغ ژاپنی

این پارک افسونگر، زیبایی بسیاری داراست که در کنار کانال واقع گردیده است. باغ ژاپنی، چشم‌انداز بسیار زیبایی به محله آنری باربوس (Henri Barbusse) داده است. قدم زدن در این باغ، حس بسیار دلپذیری به شما القا خواهد داد. درست است که مساحت آن کم است اما حال و هوای خاصی دارد. در این باغ حوضچه‌های زیادی وجود دارد که مانند منظره شرقی شبیه‌سازی شده است. چنان‌چه قصد دارید از این پارک دیدن کنید، بهتر است در فصل بهار باشد، زیرا در این فصل شکوفه‌های گیلاس باز شده‌اند و منظره‌ خیره‌کننده‌ای را به وجود آورده‌اند. در باغ ژاپنی، آبشار و گیاهانی مانند بامبو، سرو، کاملیا و گل صد تومنی وجود دارد که قدم زدن درمیان آن‌ها حس بسیار خوبی ایجاد می‌کند.

 

تئاتر گرالن

تئاترگرالن در سال‌های پایانی قرن ۱۸ساخته و طراحی شده است. ظرفیت تئاترگرالن حدود۸۲۲ نفر است. طراحی آن توسط یک معمار بسیار معروف و مشهور به نام متورن کروسی انجام شده است. ساخت این سالن در نهایت در سال ۱۷۸۸ به پایان رسید اما پس از مدت کوتاهی، این سالن گرفتار آتش‌سوزی شد. این سالن در سال ۱۸۱۱ بازسازی و تعمیر گردید؛ همینطور درسال ۲۰۰۳ دوباره بازسازی شد.

سبک طراحی که برای ساخت این سالن به کار رفته، سبک ایتالیایی است. در ورودی این سالن ۸ ستون امپراطوری طراحی شده است که می‌توان در آن معماری یونانی و رومی را نیز مشاهده کرد. در قسمت بالایی این ستون‌ها تندیس‌های یونانی قرارگرفته که به زیبایی و با ظرافت تراشکاری شده‌اند. چنان‌چه علاقه مند به تماشای تئاتر اپرا بودید، می‌توانید از این مکان نیز دیدن فرمایید.

جاذبه شهر نانت فرانسه

موزه چاپ

 هدف اصلی تشکیل این موزه، کشیدن تصاویر به روش‌های متفاوت دستی، مکانیکی و تایپوگرافیک است. در این موزه، آثار بسیار ارزشمند و مهمی را نگهداری می‌کنند. گردشگران و علاقه مندان می‌توانند از این آثار زیبا دیدن کنند. اگر به این موزه رفتید، با راهنمایان بسیار باتجربه روبه رو خواهید شد که شما را راهنمایی خواهند کرد و ماشین‌هایی را نشان‌تان می‌دهند که در حال حاضر نیز کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین شهرهای فرانسه برای سفر و گردشگری کدامند؟

در این موزه، نمایش‌هایی با موضوع‌های متفاوت برگزار می‌شود که نحوه ساخت کاغذ و چاپ انمیشن را به زیبایی به نمایش می‌کشند. چنان‌چه به دیدن آن‌ها علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌شود حتما از این موزه متفاوت و خاص، بازدید و تجربه‌ای به یادماندنی برای خود ثبت کنید.

جاذبه توریستی نانت

لو لیو اونیک

 لولیواونیک مرکز انجام تئاترهای متفاوت رقص و ادبیات تا معماری و اجراهای سیرک است. لولیو اونیک در یک کارخانه بیسکوئیت‌سازی افتتاح و تاسیس شده است. این مکان در ۲۰۰۰ سال پیش مرکز هنرهای نانت و یک مکان هنری و تجربی بوده که در این کار بسیار موفق نیز بوده‌اند. لو لیو اونیک از نظر طراحی و معماری خود مانند دیگر بناهای نانت نیست و همانطور که از نظر ‌اسم خود مشخص و خاص است، بی‌همتا و بی‌مانند خواهد بود.

 

دیدنی‌های نانت فرانسه

موزه ژول ورن

این موزه وقف یک نویسنده مشهور و معروف فرانسوی ‌به نام ژول ورن بوده که در شهرنانت متولد شده است. درسال ۱۹۷۸ که پنجاهمین سالگرد این نویسنده فرانسوی بود، نام این موزه به او اختصاص یافت. این موزه در سال ۲۰۰۵ مورد بازسازی قرار گرفت و در آن می‌توانید آثار ارزشمندی همانند کتاب‌های جذاب، نسخ خطی، اسناد و تصویرسازی‌ها و اشیایی که به نویسندگان متعلق است را مشاهده کنید. شما می‌توانید از ساعات ۱۰صبح تا ۷ عصر برای تماشا و بازدید به این موزه مراجعه کنید. این موزه نیز مانند موزه چاپ، بسیار شگفت‌انگیز و خاص است که می‌تواند برای همه‌ بازدیدکنندگان جذاب و عالی به نظر برسد.

جاذبه نانت فرانسه

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات