جاذبه نورنبرگ | شهر هنر و فرهنگ در کشور آلمان

2 سال پیش 0 دیدگاه

شهر نورنبرگ یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کشور آلمان است که هرساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به‌خود جذب می‌کند. این شهر قرون وسطایی یکی از مهم‌ترین مراکز هنر و فرهنگ آلمان محسوب می‌شود و در علم‌و‌فناوری بسیار پیشرفته است. جالب است بدانید نورنبرگ اولین چاپخانه مرکزی اروپا برای مطالعه نجوم بود. این شهر زیبا در بخش جنوب‌غربی آلمان واقع شده و دومین شهر بزرگ ایالت فدرال آلمان بایرن (باواریا) است. شهری هیجان‌انگیز، رنگارنگ، قدرتمند و درعین‌حال با تاریخی طولانی، محل تجمع حزب نازی و مکانی که ناسیونال سوسیالیست‌ها راهپیمایی گسترده خود را در آن برگزار کردند. این شهر محل محاکمه عاملان اصلی جنایات نازی در سال 1946 بوده است. برای شناخت بیش‌تر این شهر زیبا و تاریخی در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر نورنبرگ

بسیاری از مکان‌های دیدنی شهر نورنبرگ با وجود آسیب‌های شدید در جنگ جهانی دوم به شکوه و عظمت گذشته خود برگشته و بازسازی شده‌اند. درحقیقت بسیاری از این جاذبه‌ها در داخل دیوارهای شهر تاریخی حدود پنج کیلومتر در اطراف شهر گسترش یافته است.

جاذبه‌های نورنبرگ

بیشتر بخوانید: معرفی کلیسای جامع آخن در آلمان | هرآنچه پیش از رفتن باید بدانید

قلعه باشکوه شهر نورنبرگ

مجموعه‌ای از ساختمان‌های تاریخی که سراسر خط افق آسمان را در بخش شمال‌غربی پوشانده و توانسته است جلوه‌ای زیبا و بی‌نظیر در این شهر خلق کند. ساختمان‌هایی که شامل قلعه نورنبرگ، قلعه امپراتوری نورنبرگ با ارتفاع 351 متر به‌عنوان یکی از قلعه‌های مهم باقی‌مانده از دوران قرون وسطا، اقامتگاه همه پادشاهان و امپراتوران آلمان در سال‌های 1050 تا 1571 بوده است. اسطبل‌های امپراتوری که در سال 1495 ساخته شده، در انتهای پایینی قلعه وجود دارد. در این مکان می‌توانید از برج زیبای پنج‌ضلعی و محله‌های پالاس دیدن کنید. همچنین چاه عمیق یکی از مکان‌های مهم و دیدنی در قلعه و یکی از قدیمی‌ترین سازه‌ها به دست بشر است که در عمق 50 متری، در سال 1563 ساخته شده است. با پیوستن به یک تور پیاده‌روی می‌توانید در شهر قدیمی نورنبرگ به سال‌های 1525 بازگردید.

جاذبه‌های شهر نورنبرگ

هاوپ مارکت، بازار تاریخی نورنبرگ

این مکان تحسین‌برانگیز برای قرن‌ها بازار روزانه سنتی و مکان «فواره زیبا» بوده که به‌درستی نام‌گذاری شده است. این فواره زیبا با تزئینات و پیکره‌های پرآذین خود یکی از جاذبه‌های دیدنی در این مکان است. در این بازار بنای باشکوه دیگری قرار دارد که در سال 1616 ساخته شده است. این ساختمان قدیمی که به سبب درهای باشکوه خود شهرت دارد، محل شکنجه و سیاه‌چالی برای زندانیان بوده است. فواره معروف دیگری در سال 1555 در این مکان ساخته شده که پیکر یک دهقان و دو غاز را درحالی‌که از منقارهایشان آب جریان دارد، نشان می‌دهد. هر سال بیش از 1 میلیون نفر از این بازار که با جشن‌ها و نورپردازی‌ها و غرفه‌های متعدد تزئین شده بازدید می‌کنند. در این مکان کلیسای سنت گیلز، تنها کلیسای باروک را خواهید دید.

جاذبه‌های شهر نورنبرگ آلمان

دیوارهای تاریخی نورنبرگ

نورنبرگ شهر منحصربه‌فردی است که بخش عظیمی از دیوارهای قدیمی خود را که متعلق به قرن 16 و 17 بوده، حفظ کرده است. این شهر مکانی حیرت‌انگیز برای افرادی است که به‌دنبال ماجراجویی و کشف حقایق تاریخی و قرون وسطایی هستند. با گذر از میان این دیوارهای تاریخی به دروازه‌ها و برج‌های متعدد می‌رسید که بهترین آن‌ها در سمت غربی شهر واقع شده است. یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر نورنبرگ سیاه‌چال‌ها و زندان‌های قدیمی است که در نزدیکی این مکان قرار دارد.

جاذبه‌های نورنبرگ آلمان

بیشتر بخوانید: قلعه نوی شوان اشتاین | قلعه‌ای افسانه‌ای در باواریا آلمان

موزه ملی ژرمنی

موزه ملی ژرمنی‌ یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنری و فرهنگی آلمان است که از 1 میلیون اسناد تاریخی نگهداری می‌کند. مجموعه‌ای از 17000 مهر و آرشیو هنری و اسناد تاریخی روی پوست و طراحی‌ها و نقاشی‌های مدرن و مجموعه چاپ‌ها، مجسمه‌ها، آلات‌موسیقی و اسباب‌بازی‌های قدیمی از جمله آثار چشم‌گیر این موزه هستند. این موزه با معماری شگفت‌انگیز خود یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی در نورنبرگ است که با تلفیق معماری سنتی و مدرن بیننده را مسحور خود می‌کند. از دیگر بخش‌های موزه نمایشگاهی می‌توان به آثار هنرمندان معاصر بین‌المللی اشاره کرد.

جاذبه گردشگری نورنبرگ

موزه حمل‌و‌نقل نورنبرگ

بیرون از دیوارهای قدیمی، موزه حمل و نقل نورنبرگ از جاذبه‌های شگفت‌انگیز این شهر قرار دارد که از موزه دویچه بان (راه‌آهن شهر) و موزه ارتباطات تشکیل شده است. راه‌آهن شهر، مکانی جذاب برای کاوش به‌خصوص همراه با کودکان است. این موزه قدیمی به سال 1899 تعلق دارد و شامل قطارهای سلطنتی، موتورهای بخار و دیزل است که کاملاً بازسازی شده‌اند، همچنین نمونه‌ای از اولین قطار آلمان در آن وجود دارد. این موزه با ارائه برنامه‌های متنوع و سفرهای توریستی تجربه‌ای به‌یادماندنی برای گردشگران خواهد بود.

جاذبه‌های گردشگری نورنبرگ

کلیسای سنت لورنس

سنت لورنس در مجاورت لورنزر پلاتز یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای شهر در قرن چهاردهم ساخته شده است. یکی از جلوه‌های زیبای این کلیسا پنج پر بزرگ به‌شکل گل‌رز است که به قطر 9 متر در بالای درگاه غربی قرار دارد. داخل این کلیسا آثار هنری مجللی متعلق به طبقات ثروتمند و اشراف‌زاده‌ها وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به خیمه‌ای متعلق به قرن پانزدهم، شیشه‌های رنگی و محراب کرل که از قدیمی‌ترین نمادهای نورنبرگ است اشاره کرد. در این کلیسا یک ارگ خارق‌العاده با بیش از 12 هزار لوله از بزرگ‌ترین سازه‌ها که به این شکل ساخته می‌شوند، وجود دارد.

آشنایی با جاذبه‌های نورنبرگ

کلیسای بانوی ما

قدمت کلیسای کاتولیک رومی (کلیسا بانوی ما) متعلق به سال 1352 یکی از مکان‌های دیدنی گوتیک در شهر نورنبرگ آلمان است؛ نمای خیره‌کننده و زیبای ساختمان که با جزئیات ظریف از مجسمه‌های ارزشمند تزئین شده است. همچنین ساعتی قدیمی با فیگورهای مکانیکی زیبا در زمان امپراتور چارلز چهارم برای نمایش‌های روزانه نصب شد و این بنا را به یکی از زیباترین و نمادین‌ترین کلیساها در نورنبرگ تبدیل کرد. از قسمت‌های قابل‌توجه داخلی کلیسا می‌توان به محراب «توخر» اشاره کرد که متعلق به سال 1440 است و توسط آدام کرافت ساخته شد. این کلیسا همچنین روزانه از بازدیدکنندگان برای شرکت در مراسم مذهبی دعوت می‌کند.

بازدید از جاذبه‌های شهر نورنبرگ

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی فرانکفورت

باغ وحش نورنبرگ

پس از بازدید از مکان‌های تاریخی و موزه‌ها باغ وحش نورنبرگ گزینه مناسبی برای گذراندن اوقات خوش و لذت‌بخش به‌همراه کودکان است. این جاذبه گردشگری محل نگهداری بیش از 2000 حیوان از 300 گونه مختلف است. این باغ وحش که در سال 1912 ساخته شد، به دوران قرون وسطی می‌رسد؛ زمانی که اشراف‌زاده‌ها حیوانات عجیب‌و‌غریب را برای سرگرمی از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کردند. این باغ وحش با مساحت 170 هکتار یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین باغ وحش‌های اروپاست که شامل ببرهای سیبری، شیرهای آسیایی، پلنگ برفی، گوریل‌ها و گاومیش‌های آفریقایی است.

نورنبرگ آلمان شهری زیبا و تاریخی است که با مکان‌های دیدنی و قلعه‌های امپراتوری در بافت قدیمی شهر محصور شده و به‌سبب موقعیت قرارگیری یکی از مراکز تجاری مهم به‌شمار می‌رود. همچنین مؤسسات آموزش عالی زیادی در این شهر وجود دارد که می‌توان از میان آن‌ها به ارلانگن سومین دانشگاه بزرگ باواریا اشاره کرد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات