معرفی فرودگاه بین المللی میلانو مالپنسا

2 سال پیش 0 دیدگاه

شهر میلان ایتالیا به طور کلی دارای سه فرودگاه است که فرودگاه بین المللی میلانو مالپنسا، مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌هاست.

این فرودگاه به قدری ارزشمند است که از آن به عنوان قطب مهم اقتصادی ایتالیا نیز یاد می‌شود، دلیل این نام‌گذاری هم این است که این فرودگاه دارای ترمینال اختصاصی بوده و همین امر آن را به یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های ایتالیا در زمینه‌ی اقتصاد تبدیل کرده. جالب است بدانید فرودگاه بین المللی میلانو مالپنسا حدود 100 سال قدمت دارد و در تمامی این صد سال در صنعت هوانوردی فعالیت داشته و یکی از فرودگاه‌های پیشکسوت جهان محسوب می‌شود.

تاریخچه‌ی فرودگاه بین المللی میلانو مالپنسا در ایتالیا

این فرودگاه اولین فعالیت خود را در سال 1910 انجام داده یعنی درست زمانی که برادران کاپرونی هواپیما‌ی دوبال خود را در این منطقه آزمایش و بعدها کارخانه‌ی خود را در همین مکان تاسیس کردند. این کارخانه خیلی سریع تبدیل به یکی از نقاط اصلی تولید هواپیما در ایتالیا شد؛ پس از جنگ جهانی دوم باند این فرودگاه بازسازی شد و در نهایت در سال 1948 این فرودگاه فعالیت تجاری خود را رسما آغاز کرد.

چندین سال بعد تعدادی از خطوط هوایی بزرگ جهان پروازهای خود را به فرودگاه لینیت میلان انتقال دادند که همین امر باعث شد گردش مالی و تعداد مسافران فرودگاه بین المللی میلانو مالپنسا تا حد زیادی کاهش پیدا کند، اما این فرودگاه با استفاده از تجهیزات به‌روز و گسترش مسیر‌های پرواز توانست قدرت پیشین خود را دوباره به دست آورده و به صدر جدول بهترین فرودگاه‌های ایتالیا باز گردد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی میلانو مالپنسا

این فرودگاه سالانه حدود 19 میلیون نفر را در خطوط هوایی بین المللی جابه‌جا می‌کند و با توجه به این اعداد یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان محسوب می‌شود. هواپیماهای این فرودگاه به 200 مقصد مختلف در دنیا از جمله تهران سفر می‌کنند؛ لازم است بدانید که حدود 100 ایرلاین در آن در حال فعالیت هستند. در این فرودگاه دو ترمینال اصلی وجود داشته که با استفاده از اتوبوس‌های شاتل به یکدیگر متصل هستند؛ علاوه‌بر این‌ها یک ترمینال باری هم در این فرودگاه وجود دارد. نکته‌ی جالب توجه این است که این فرودگاه در هر هفته بیش از 900 پرواز داخلی و 4 هزار پرواز خارجی را مدیریت می‌کند. فرودگاه بین‌المللی میلانو مالپنسا دارای پارکینگی اختصاصی است، که در صورت لزوم می‌توانید با پرداخت هزینه مشخصی وسیله نقلیه خود را تا مدت معینی در آن پارک کنید.

بسیاری از برند های معروف در فرودگاه بین المللی میلانو مالپنسا در ایتالیا شعبه دارند، علاوه‌بر فروشگاه‌های برند تعداد زیادی مارکت دیگر نیز در این فرودگاه مشغول به فعالیت هستند. به طور کلی حدود 74 فروشگاه در طبقه هم‌کف، 11 فروشگاه در طبقه اول و چندین فروشگاه هم در طبقه‌ی دوم فرودگاه وجود دارد.

بهتر است بدانید در فرودگاه بین‌المللی میلانو مالپنسا ایتالیا از شما مالیات دریافت نمی‌کنند و چرخ دستی‌های  داخل فرودگاه هم جهت جا‌به‌جایی بارهای مسافران کاملا رایگان هستند. در سرتاسر فرودگاه رستوران و کافه‌های ایتالیایی و بین المللی وجود دارد و پلیس ایتالیا نیز به صورت بیست و چهار ساعته مشغول حراست این فرودگاه است که مسافران می‌توانند در صورت لزوم به راحتی به آنها مراجعه کنند. مسافرینی که پروازشان تاخیر داشته یا به هر دلیلی در فرودگاه حضور دارند، می‌توانند از هتل‌هایی که در فرودگاه تعبیه شده استفاده کنند، به عنوان نمونه می‌توان به هتل آیدیا میلانو مالپنسا، فرست هتل مالپنسا، هتل کرون پلازا، هتل سروو، مکسی میلان مالپنسا و هتل شرایتون میلان اشاره کرد.

آشنایی با فرودگاه بین المللی میلانو مالپنسا در ایتالیا

این فرودگاه دارای سه پایانه بوده که در ادامه‌ی مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

پایانه اول: این پایانه در سال 1988 ساخته شد و نسبت به دو پایانه‌ی دیگر از ظرفیت و اهمیت بیشتری برخوردار است.

پایانه‌ی اول فرودگاه بین‌مللی میلانو مالپنیسا در ایتالیا از سه قسمت مختلف تشکیل شده؛ قسمت اول آن مربوط به پروازهای داخلی البته در محدوده‌ی ویزای شینگن است، قسمت دوم آن مربوط به پروازهای خارجی و خارج از محدوده‌ی ویزای شینگن است و درون قاره‌ی اروپا است و در نهایت قسمت سوم این پایانه مربوط به پروازهای بین المللی و خارج از محدوده‌ی ویزای شینگن است.

پایانه دوم: این پایانه در حال حاضر مخصوص ایزی جت‌ها است؛ در سال 2016 مدیریت فرودگاه یک خط مترو جهت تسهیل رفت‌وآمد مسافران داخل فرودگاه در این پایانه راه‌اندازی کرد. لازم به ذکر است که سیستم شاتل برای حمل و نقل بارها و افراد بین دو ترمینال در فرودگاه بین‌المللی ملانو مالپنسا کاملا رایگان است. در گذشته تنها وسیله‌ای که برای حمل‌ونقل داخل فرودگاه در نظر گرفته بودند اتوبوس بود.

پایانه سوم: این پایانه تنها برای ارسال و دریافت بار و ترانزیت مورد استفاده قرار می‌گیرد، این پایانه سالانه حدود 410 هزار تن بار را با روش‌های متفاوت به نقاط مختلف جهان ارسال می‌کند.

راه‌های ارتباطی فرودگاه بین المللی میلان مالپنسا

  • استفاده از اتوبوس: برای اینکه خود را به ایستگاه مرکزی شهر میلان برسانید می‌توانید از اتوبوس شرکت‌های باکس اسپرس و مالپنسا باس شاتل کمک بگیرید. حدود 50 الی 60 دقیقه طول می‌کشد تا این اتوبوس‌ها شما را به شهر برسانند، تایم حرکت اتوبوس‌ها نیز هر بیست دقیقه یکبار است. لازم به ذکر است که اتوبوس‌ها برای حمل چمدان و بار‌های مسافران هزینه‌ی اضافی دریافت نمی‌کنند.
  • تاکسی: شما با ابتدا به قسمت ورودی هر یک از ترمینال‌های فرودگاه می‌توانید با پرداخت مبلغی تاکسی کرایه کنید. تاکسی‌های موجود در این فرودگاه سفید هستند و شما با پرداخت مبلغ بیشتری می‌توانید قبل از فرود آمدن هواپیمایتان تاکسی خود را رزرو کنید.
  • مترو: در تمامی ترمینال‌های این فرودگاه ایستگاه مترو قرار دارد. قطار های موجود در ترمینال‌ها هر نیم ساعت حرکت می‌کنند؛ حدود 20 دقیقه هم طول می‌کشد تا شما را به شهر برساند. در مورد مترو باید گفت که قیمت بلیط بزرگسالان و کودکان با یکدیگر تفاوت دارد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات