معرفی فرودگاه شنزن چین و معماری آن

2 سال پیش 0 دیدگاه

فرودگاه شنزن چین در 32 کیلومتری (20 مایلی) شمال غربی مرکز شهر شنزن، در نزدیکی روستاهای هوانگتیان و فویونگ در منطقه بائوآن و ساحل شرقی رودخانه مروارید واقع شده است. حتما می‌دانید کشور چین به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری است. بنابراین، اکنون در حال ساخت فرودگاه‌هایی برای باز کردن تمام مناطق کشور برای بهبود ارتباطات و تجارت خود در کل دنیاست. در حال حاضر بیش از 40 فرودگاه در مراحل مختلف ساخت و ساز در کشور وجود دارد و هنگامی که ساخت این فرودگاه‌ها کامل شوند، چین چندین فرودگاه خواهد داشت که می‌توانند به عنوان قطب اصلی در آسیا رقابت کنند که در سفر به چین از ترمینال‌های آن‌ها عبور خواهید کرد.

همان‌طور که اشاره شد، فرودگاه شنزن چین یکی از این فرودگاه‌هاست که در یک منطقه صنعتی و توریستی رو به رشد قرار دارد و اولین بار در سال 1991 افتتاح شد. این فرودگاه توسط اداره فرودگاه شنزن چین اداره می‌شود و مساحتی معادل 10.8 کیلومتر مربع را اشغال می‌کند. در سال 2007 این فرودگاه 20,619,154 مسافر و 616,172 تن بار جابجا کرد و در مجموع، ششمین شلوغ‌ترین فرودگاه در چین شناخته شد.

باند آن به گونه‌ای طراحی شده که حجم پروازی معادل 16 میلیون مسافر در سال را تحمل کند. شنزن در کشور چین یکی از مهم‌ترین مکان‌های صنعتی و توریستی کل چین به شمار می‌رود. در واقع، ترمینال فرودگاه بین‌المللی شنزن دروازه ورود به این شهر خواهد بود. در این مقاله به معرفی کامل فرودگاه شنزن در کشور چین و نوع معماری آن می‌پردازیم.

درباره فرودگاه شنزن

همان‌طور که در بالا ذکر شد، به علت این که فرودگاه شنزن چین در مجاورت دلتای رودخانه مروارید و هنگ کنگ قرار دارد، به آن مزیت جغرافیایی برای توسعه اقتصادی می‌دهد. طرح جامع فرودگاه بین‌المللی شنزن بائوآن در نظر دارد خدمات حمل و نقل را در سطح جهانی ارائه دهد. دستیابی به این امر به این معنی است که فرودگاه شنزن باید در سطوح زیر فعالیت کند:

  • در سطح جهانی،T3 در فرودگاه بین‌المللی Shenzhen Bao'an باید به عنوان دروازه حمل و نقل هوایی جهانی بین چین و سایر نقاط جهان عمل کند.

.

فرودگاه شنزن در چین

  • فرودگاه بین‌المللی شنزن بائوآن در سطح ملی به عنوان چهارمین فرودگاه بزرگ پس از پکن، شانگهای و گوانگژو در چین، مرکز پروازهای داخلی و مرکز پروازهای ملی است. افزایش خدمات ترانسفر بین پروازهای بین‌المللی و داخلی باعث رونق در بین تمام شهرهای چین می‌شود.
  • به صورت منطقه‌ای در حال حاضر، بیش از 40 شهر با جمعیت بیش از یک میلیون نفر در مدت زمان 3.5 ساعت پرواز شنژن وجود دارد. این باعث می‌شود شنزن یک مکان عالی برای یک مرکز منطقه‌ای باشد. مسافرانی که از شهرهای همسایه سفر می‌کنند، می‌توانند به فرودگاه شنزن پرواز کنند تا با پروازهای بین‌المللی یا پروازهای دیگر با شهرهای آسیایی ارتباط برقرار کنند. در فرودگاه T3 شنزن بائوآن سه فاز وجود دارد:
  • فاز ۱ در سال (2015): امکانات عمده در فاز 1 شامل ترمینال واحد با 63 گیت تماسی، مرحله اول APM، سیستم ترافیک، مکان پارکینگ، چشم‌انداز و مرکز است.

ترمینال فرودگاه شنزن چین


  • فاز 2 (در سال 2025): توسعه این فاز پس از فاز 1 بر اساس طرح جامع اتفاق خواهد افتاد. در طول فاز 2، اولین کانکس مسافری راه دور برای افزودن گیت‌ها ساخته می‌شود و پایانه ماهواره‌ای با ایستگاه‌های راه‌آهن به بهره برداری می‌رسد. این امر مستلزم گسترش APM است.
بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی در چین
  • فاز 3 (در سال 2035): توسعه ضلع غربی فرودگاه تا حدود سال 2035 ادامه خواهد داشت تا زمانی که فرودگاه بین‌المللی T3 شنزن به طور کامل ساخته شود. فاز 3 روند توسعه مبتنی بر تقاضا را ادامه می‌دهد.

معرفی فرودگاه شنزن در چین


معماری فرودگاه شنزن در چین

ترمینال ۳،  سه سطحی جدید 1.2 میلیارد پوندی پس از یک مسابقه بین‌المللی معماری در سال 2007 طراحی شد و در نهایت توسط شرکت معماران Fuksas مستقر در ایتالیا به ریاست ماسیمیلیانو و دوریانا فوکساس ساخته شد. این طرح دارای یک سایبان دو پوسته طرح‌دار از فولاد و شیشه است که اجازه می‌دهد نور طرح‌دار وارد ساختمان شود، همچنین با محافظت از محیط در برابر افزایش گرمای بیش از حد خورشیدی، مصرف انرژی را کاهش و همچنین اجازه می‌دهد تا سیستم‌های مکانیکی پنهان شوند. ترمینال دارای یک ساختمان بزرگ با سقف بال مانند در یک طرف ساختار متقاطع و حاوی دروازه‌های خروج خواهند بود.

آشنایی با فرودگاه شنزن

فضای بزرگ سالن فرودگاه شنزن چین، شبیه یک پرتوی بزرگ مانتاست که مسافران را در بر می‌گیرد. سالن با نوری که از طریق پوسته دوتایی پخش می‌شود، روشن شده و شامل میزهای اطلاعات، منطقه کرایه اتومبیل و باجه‌های چک‌ است. جلوه‌های بصری در سرتاسر ترمینال با استفاده از فضاهای سایبان مشبک ایجاد می‌شوند. سه سطح ترمینال به عنوان مناطق خروج، ورود و خدمات به طور مستقل عمل خواهند کرد.

 

فرودگاه شنزن

ترمینال فرودگاه شنزن چین

 ترمینال و میدان مسافری بخش عمده رضایت مسافران از فرودگاه را تشکیل می‌دهند. عواملی که بر برداشت مسافران تأثیر می‌گذارد شامل زمان پردازش، مسافت پیاده‌روی، سهولت جهت‌گیری، شلوغی و در دسترس بودن امکانات مورد نظر است. هر یک از این‌ها در توسعه پایانه مسافربری به دقت در نظر گرفته شده است.

معماری فرودگاه شنزن

 این ترمینال برای چشم‌اندازهای بیرونی باز بوده و زیر یک سقف یکپارچه طراحی شده است. نور طبیعی از طریق پوستی که دارای پوسته‌های دوتایی با طرح است وارد می‌شود. این لایه، برای کاهش مصرف انرژی و ایجاد فضایی زیبا از نور مستقیم خورشید جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود مسافران هوایی، احساس راحتی کنند.

بیشتر بخوانید: جاذبه ووژن چین | یکی از زیباترین شهرهای آبی باستانی در چین

 دسترسی به سالن حمل و نقل، خروج و ورود چمدان‌ها در طبقه همکف و همچنین دسترسی به کافه‌ها و رستوران‌ها، دفاتر و امکانات برای جلسات کاری را فراهم می‌کند. سالن بزرگ خروج دارای میدان وسیعی با پیشخوان‌های ورود است که با انتشار نور از پشت بام به زیبایی روشن می‌شود.

معماری فرودگاه شنزن چین

 این یک فضای انتظار دلپذیر با میز، پیشخوان اطلاعات، شرکت‌های کرایه اتومبیل و پیشخوان خطوط هوایی را فراهم می‌کند. سایبان فرودگاه با جلوه نوری که توسط شکاف دوتایی سایبان ایجاد می‌شود، احساس خوش‌آمدگویی به مسافران می‌دهد. پس از ورود مسافر، خروجی بین‌المللی و داخلی به صورت عمودی به دو مسیر مجزا تقسیم می‌شود. مسافران بین‌المللی خروجی باید با استفاده از پله برقی پایین بیایند در حالی که مسافران داخلی به منطقه امنیتی می‌روند.

جاذبه فرودگاه شنزن

درباره شهر شنزن

 شهر شنزن، در استان جنوبی گوانگدونگ چین واقع شده و با قلمروهای منطقه اداری ویژه هنگ کنگ هم مرز است. این شهر به خاطر وجود مرکز مالی اصلی چین، دفتر مرکزی بورس و همچنین موفق‌ترین شرکت‌های چینی با فناوری پیشرفته مانند Huawei، ZTE، Hasee، G'Five، Dingo و غیره شناخته شده است. بهترین جاذبه‌های شهر شنزن شامل پنجره جهان، Kingkey 100، دره شاد، روستای هاکا مستحکم دریاچه کرین، معبد هونگفا، باغ گیاه‌شناسی دریاچه پری، کوه Wutong و قلعه Dapeng است.

فرودگاه شهر شنزن

امکانات و خدمات فرودگاه شنزن چین

 شنژن به برخی از خدمات زیر مجهز است:

  • امکانات مراقبت از نوزاد
  • فضای بازی کودکان
  • صرافی
  • فروشگاه‌های معاف از مالیات
  • فروشگاه‌ها و رستوران‌ها
  • میز اطلاعات
  • انبار چمدان
  • خدمات پزشکی

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات