میدان سن مارکو ونیز و جاذبه‌های اطراف آن

2 سال پیش 0 دیدگاه

می‌دانید میدان سن مارکو کجاست؟ سن مارکو در قلب ونیز ایتالیا قرار دارد. این میدان 590 فوت (180 متر) طول و 230 فوت (70 متر) عرض دارد. در تاریخچه میدان سن مارکو ونیز آمده است که در ابتدا به عنوان یک میدان کوچک با درختان و فضای باز فراوان بود. بعدها، میدان سن مارکو ونیز به سرعت به محل تجمع ونیزی‌ها تبدیل و وسعت آن بیشتر و در نهایت در سال 1267 سنگ فرش شد که از بهترین جاهای دیدنی ونیز به‌شمار می‌رود.

با افزایش محبوبیت آن، دولت آندره آ تیرالی، معمار مشهور ونیزی را به طراحی مجدد میدان سن مارکو منصوب کرد. در سال 1735، آجرها با سنگ طبیعی جایگزین شدند و به شیوه‌ای سازماندهی شده با مکان‌های مشخص، بازرگانان غرفه‌های خود را در میدان برپا کردند. سنت مارکو که بزرگ‌ترین میدان شهر است، ساختمان‌های مهم دولتی و امکانات مختلف در مرکز شهر را در خود جای داده ‌است. ناپلئون این میدان را "زیباترین اتاق طراحی جهان" نامید. در سفر به ونیز می‌توانید از مکان زیبا دیدن کنید.

میدان سن مارکو در کجا قرار دارد؟

میدان سن مارکو در پایین‌ترین نقطه در ونیز قرار دارد. این بنا در قرن نهم تأسیس شد، اما در سال 1177 اندازه و شکل فعلی خود را گرفت و صد سال بعد سنگفرش شد. این میدان یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی ونیز به شمار می‌رود. 

 

میدان سن مارکو ونیز

جاذبه‌های میدان سن مارکو ونیز

جاذبه‌های زیادی اطراف میدان سن مارکو ونیز وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم: 

کلیسای سنت مارک

جاذبه میدان سن مارکو ایتالیا به طرز خیره‌کننده‌ای زیبا و بدیل بوده و برای گردشگران تور ونیز بسیار جذاب است. کلیسای سنت مارک که با تأثیرات سنگین بیزانسی ساخته شده، پر از جزئیات باورنکردنی است از جمله موزاییک‌های خارق‌العاده، یادگارهای خود سنت مارک، چهار اسب برنزی (که در واقع بیشتر بخش‌های آن از مس ساخته شده‌اند!).

جاذبه‌های میدان سن مارکو ونیز

گشت و گذار در داخل کلیسا رایگان و زمان انتظار برای ورود به کلیسا 45 دقیقه است. کلیسای سنت مارک در ساعت 9:30 صبح باز می‌شود، اگر بتوانید تا ساعت9:00 صبح (به ویژه در فصل شلوغ تابستان) در صف باشید، روز بسیار آرام‌تری در ونیز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: برترین مراکز خرید ونیز

کافههای زیبا در سن مارکو

 کافه‌های زیبا در امتداد لبه‌های Piazza San Marco در ونیز قرار دارند و بازدیدکنندگان را با قهوه و شیرینی‌های عالی و بی‌نظیر که همراه با تماشای مردم و موسیقی زنده سرو می‌شوند، به خود جذب می‌کنند. معروف‌ترین آن‌ها، کافه فلوریان است که در سال 1720 افتتاح و قدیمی‌ترین کافه اروپا محسوب می‌شود و از مشهورترین کافه‌های ونیز است. بدون شک شما هم قبول دارید که نوشیدن یک کافه ایتالیایی در یک مکان 300 ساله که مشرف به کلیسایی (تقریبا) 1000 ساله است، تجربه‌ای ارزشمند برای شما خواهد بود.

جاذبه‌های میدان سن مارکو

 برج ساعت میدان سن مارکو

امکان ندارد که بدون دیدن برج ساعت از میدان سن مارکو عبور کنید.‌ این شاهکار هنری در ونیز حدود 500 سال پیش ساخته شد. شما حتی می‌توانید از داخل برج ساعت بازدید کنید. برج ساعت که بین سال‌های 1496 و 1499 توسط مائورو کودوسی طراحی و ساخته شد، نمونه‌ای از معماری رنسانس ونیزی به شمار می‌رود، ساعت بزرگی که نام این برج را به خود اختصاص داده نیز توسط رانیری و پسرش ساخته شده و ساعت‌ها، مراحل ماه و نشانه‌های زودیاک را نشان می‌دهند.

جاذبه‌ میدان سن مارکو

سن زکریا

 در میدان سن مارکو، دقیقا پشت کلیسای کامپو سان زاکاریا، این کلیسای منحصر به فرد صومعه ونیز واقع شده است. کلیسای اصلی آن‌ها در سال 827 ساخته شد و شامل بقایای زکریا، پدر جان باپتیست بود که توسط امپراتور بیزانس لئو پنجم به ونیز هدیه شد. سمت راست نیز دری است که به سه کلیسای کوچک منتهی می‌شود که اولین آن‌ها شبستان و یک راهرو کلیسای سابق بود.

محراب تینتورتو، تولد جان باپتیست را به تصویر می‌کشد و در سمت راست آن،  نقاشی پرواز به مصر اثر پسرش دومنیکو تینتورتو است. بر فراز محراب دوم در سمت چپ، مدونا و چهار مقدس جیووانی بلینی، یکی از بهترین آثار او قرار دارد.

ستون‌های باشکوه سن مارکو

ستونهای باشکوه سن مارکو و سن تودارو

بالای این دو ستون چشمگیر در میدان سن مارکو، شیر بالدار سنت مارکو و مجسمه سنت تئودور (یکی از اولین محافظان ونیز-تودارو در ایتالیایی) از میدان سن مارکو و شهر محافظت می‌کنند.

  • منشأ ساخت این دو مجسمه کاملا مبهم است، نام‌های هنرمند آن‌ها مدت‌هاست که در تاریخ گم شده است، فقط می‌دانیم که آن‌ها در قرن دوازدهم در ونیز ساخته شده‌اند.
  • در قرن هجدهم، اعدام در ملاء‌عام بین این دو ستون انجام می‌شد و به همین دلیل، اگر می‌خواهید هنگام بازدید از میدان سنت مارک، سنت ونیزی را حفظ کنید، باید از عبور از میان دو ستون خودداری کنید.

کاخ دوج

اگر عاشق قدم زدن در میان برخی از چشمگیرترین معماری‌های ونیز هستید، باید از کاخ خیره‌کننده دوج دیدن کنید. این کاخ مجلل، خانه حاکم منتخب ونیز در دوران قرون وسطی و رنسانس، مملو از نقاشی‌های دیواری زیبا، گچ‌کاری‌های استادانه و پلکان‌های بزرگ است.

 امروزه این کاخ، نمادی از گذشته قدرتمند و ثروتمند ونیز است. این ساختمان به زیبایی طراحی شده که جلوه‌ای مشبک مانند روی دیوارهای بیرونی ایجاد شده توسط آجرهای سفید و تصویری است و از طریق پورتا دلا کارتا یا 'دروازه کاغذی' وارد می‌شود. این ورودی بزرگ توسط برادران جووانی و بارتولومئو ساخته شده و با گلدسته‌ها و مجسمه‌هایی از جمله شیر بالدار که نماد ونیز و سنت مارک است، تزئین شده است.

میدان سنت مارکو ونیز

موزه ملی باستانشناسی

در ضلع جنوبی میدان سن مارکو، یکی از اولین موزه‌های هنر باستانی در اروپا، موزه ملی باستان‌شناسی ونیز قرار دارد. این موزه که در قرن شانزدهم توسط کاردینال دومنیکو گریمانی ساخته شد، ابتدا در کتابخانه سنت مارک قرار گرفت، اما بعدا در سال 1812 قبل از یافتن خانه فعلی خود در سال 1912 به کاخ دوج منتقل شد.

این موزه، مجموعه‌ای باورنکردنی از مجسمه‌های یونانی، پرتره‌های رومی و آثار باستانی را در خود جای داده است. تا قرن 1 قبل از میلاد، بازدیدکنندگان از دیدن گلدان‌های زیبا، پرتره‌های امپراتورها و جواهرات خیره‌کننده شگفت‌زده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره گوندولا سواری در ونیز ایتالیا

جاذبه‌های دیگر برای بازدید در میدان سنت مارکو ونیز

با وجود چیزهای زیادی که برای دیدن در میدان سنت مارکو وجود دارد، بازدیدکنندگان تور ایتالیا می‌توانند روزها را با قدم زدن در میان جاذبه‌های متعدد آن بگذرانند. اگر عاشق کاوش در موزه‌ها هستید، موزه Correr با فضای داخلی قرن هجدهم و مجموعه‌های عطری که تاریخ ونیز را به تصویر می‌کشند، خیره‌کننده است.

میدان سنت مارکو

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات