راهنمای سفر به اسلواکی

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| راهنمای سفر به اسلواکی

 

| ایمنی و امنیت سفر

از نظر ایمنی و امنیت سفر، اوضاع اسلواکی نظیر باقی کشورهای اروپایی همسایه است.شما باید حواستان به وسایل شخصی و اشیاء با ارزش تان باشد، به خصوص در مکان هایی که حجم تردد گردشگران بالاست ؛ مثل شهرک قدیمی براتیسلاوا (The Old Town/Staré Mesto) ، ایستگاه های اتوبوس، قطار و کلیه ی وسایل نقلیه.

رانندگان باید الزامات و تدابیر معمول را رعایت کنند: توصیه می شود اتومبیل را در پارکینگ های نگهبانی شده پارک کنید و وسایل ارزشمندتان را بی جهت در آن رها نکنید. بهترین کار این است که اشیای قیمتی را در گاوصندوق هتل نگهداری کرده و پول نقد زیادی با خود حمل نکنید.

ایمنی و امنیت سفر در اسلواکی

| به چه زبان هایی صحبت می شود؟

زبان رسمی کشور، زبان اسلواکی است. انگلیسی و آلمانی، زبان های خارجی رایجی هستند که بیشتر و زبان های فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی و یا روسی، كمتر مورد استفاده قرار می گیرند. در جنوب اسلواکی، زبان مجارستانی نیز استفاده می شود. اگر قصد دارید به اسلواکی بیایید و ارتباطات قوی تری برقرار کنید، اصطلاحات پایه و ابتدایی زبان اسلواکی را بیاموزید.

به چه زبان هایی صحبت می شود؟

| چه کنید و کجا بروید؟

برای برنامه ریزی هوشمندانه ی سفری پرخاطره و اقامتی لذت بخش در اسلواکی، با دفاتر یا آژانس های مسافرتی تماس بگیرید. این دفاتر در شهرهای بزرگ و مناطق توریستی پربازدید حضور دارند و به عنوان واسطه، ارائه دهنده ی خدماتی چون حمل و نقل و رویدادهای فرهنگی یا ورزشی می باشند. همچنین، می توانند متضمن برنامه ای پربار و جذاب برای گذراندن وقت آزادتان باشند.اگر می خواهید به گردش و سفر های اکتشافی در این کشور بپردازید، به جای تلاش و جستجو، از راهنمایان متخصص و حرفه ای بهره جویید. مسائل ایمنی برای صعود به قله ها و همچنین در هنگام پیاده روی در کوهستان، توسط راهنمایان کوهستان تضمین می شود.

چه کنید و کجا بروید؟

| جریان برق

230 ولت / 50 هرتز، سوکت استاندارد با پین ایمنی.

جریان برق

| استعمال دخانیات

در مراکز پذیرایی، قطارها و محل کار، مصرف سیگار صرفا در فضاهای مخصوص افراد سیگاری مجاز می باشد. در فضاهای عمومی مسقف (ایستگاه های سرپوشیده ی اتوبوس، زمین های ورزشی سرپوشیده)، فضاهای در دسترس عموم (ایستگاه ها، سینماها، تئاترها، موزه ها، گالری ها، نمایشگاه ها و موارد مشابه) و در مدارس، استعمال دخانیات ممنوع است.

استعمال دخانیات

| از کجا می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید؟

از طریق دفاتر اطلاعات گردشگری یا نمایندگان خارجی هیئت گردشگری اسلواکی می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید. با مراجعه به این دفاتر می توانید سفری خاطره انگیز را برای خود برنامه ریزی کنید.

اطلاعات گردشگری را می توانید از طریق تماس با شماره ی تلفن 16186 (تماس رایگان) دریافت کنید. برای کسب اطلاعات در مورد شهرهای دیگر، قبل از گرفتن این شماره، کد شهر را وارد کنید (برای مثال، اگر در براتیسلاوا هستید و نیاز به اطلاعاتی درباره ی شهر ترنچین (Trenčín) دارید، با شماره ی 032/16186 تماس بگیرید).

از کجا می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید؟

| دسترسی به اینترنت

در همه ی شهرهای بزرگ کشور، امکان دسترسی به اینترنت در کافی نت ها وجود دارد. کافی نت ها، در مراکز خرید و ایستگاه های بزرگِ اتوبوس یا قطار حضور دارند و در خیابان های کوچکِ نزدیک به مرکز شهر نیز یافت می شوند. حتی برخی از کتابخانه ها نیز چنین خدماتی را ارائه می دهند. منطقه ی اتصالِ بی سیمِ رایگان در براتیسلاوا در میدان های پریماتس (پریماتیالنه) (Primates/Primaciálne) و هِوییِزدوسلاو (هِوییِزدوسلاوُوو) (Hviezdoslavs/Hviezdoslavovo) و در مراکز بزرگ شهر است.

دسترسی به اینترنت

| چه هنگام سفر کنید؟

فصل اصلی گردشگری در اسلواکی از ماه مه شروع شده و تا سپتامبر ادامه دارد. توصیه می کنیم برای بازدید از شهرها، در ماه های بهاری یا پاییزی (مه، ژوئن، سپتامبر یا اکتبر) به اسلواکی سفر کنید. در این بازه ی زمانی، هوا چندان گرم نیست و گردشگران محلی نیز کمتر در مناطق توریستی حضور می یابند.چشمه های آب‌گرم در ابتدای سال (ژانویه، فوریه، مارس) بیشترین ازدحام را دارند.فصل اسکی از ماه دسامبر آغاز می شود و تقریباً تا مارس - آوریل ادامه دارد.

چه هنگام سفر کنید؟

چه هنگام سفر کنید؟

چه هنگام سفر کنید؟

| واکسیناسیون و اقدامات پزشکی

قبل از ورود به اسلواکی، نیاز به هیچگونه اقدامات پزشکی خاصی نیست. ما، واکسن کَنِه را توصیه می کنیم، خصوصا اگر می خواهید زمان زیادی را در جنگل بگذرانید. همچنین، اقدام مناسب دیگری که می توانید انجام دهید، به همراه بردن مواد دافع حشرات است، زیرا در مناطقِ نزدیک به آب، احتمال حضور حشرات گزنده می رود.

واکسیناسیون و اقدامات پزشکی

| آب آشامیدنی

آب شیرهای موجود، به جز مواردی که جنب آن اخطار یا هشداری نصب است، آشامیدنی می باشد.

آب آشامیدنی 

| بیمه

به غیر از بیمه ی مسافرتی معمول، برای رفتن به کوهستان و کوهنوردی، استفاده از بیمه ی «جستجو و نجات در کوهستان» ضروری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بیمه، به دفاتر اطلاعات گردشگری مراجعه کنید.

بیمه

| دفاتر پستی

همه ی روستاها دفاتر پستی دارند و در این دفاتر، خدمات بانکی (Poštová banka) نیز ارائه می شود. تمبرهای پستی را می توانید از طریق دفاتر پستی و یا دکه های روزنامه فروشی تهیه کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت اداره ی پست اسلواکی به آدرس www.posta.sk مراجعه کنید.

دفاتر پستی

| درباره ی آشپزی اسلواکی

غذای ملی اسلواکی، «برینزووِه هالوشکی» (bryndzové halušky ترکیب نوعی کوفته ی سیب زمینی به نام «هالوشکی» (halušky) و پنیر مخصوص گوسفندی به نام «بریندزا» (bryndza) و بیکن سرخ شده می باشد. پیشنهاد ما، صرف این غذا در آلونک های چوبی و در کنار سایر غذاهای سنتی اسلواکی است که با چاشنی موسیقی محلی، تجربه ای خاطره انگیز را برایتان رقم می زند.

درباره ی آشپزی اسلواکی

درباره ی آشپزی اسلواکی

| پرداخت انعام

در رستوران ها و کافه ها با گرد کردن مبلغ نهایی یا پرداخت اضافه ی پنج الی ده درصد از مبلغ فاکتور، می توانید انعام دهید. پرداخت انعام اجباری نیست و تا حد امکان باید بیانگر رضایت میهمانان از خدمات باشد.

پرداخت انعام

| چگونه می توان تماس تلفنی گرفت؟

پیش شماره ی کشور اسلواکی برای تماس های بین المللی، 00421 (+421) می باشد.اسلواکی، تحت پوشش کامل شبکه های تلفن همراه قرار دارد، به طوری که حتی تماس از ارتفاعات کوه‌های تاترا نیز ممکن است. تنها مناطق دوردست آنتن نمی دهد.در شهرها می توانید از باجه های تلفن همگانی استفاده کنید که با سکه یا کارت تلفن کار می کنند. برای تهیه ی کارت تلفن، به دفاتر پستی یا دکه های روزنامه فروشی مراجعه کنید.

چگونه می توان تماس تلفنی گرفت؟

| ویزا و اسناد و مدارک لازم

برای شهروندان اتحادیه ی اروپا، شناسنامه ی شخصیِ معتبر، کافی است. لیست کشورهایی که شهروندان آن ها برای ورود به اسلواکی به ویزای معتبر نیاز دارند را در صفحه ی اصلی وبسایت وزارت امور خارجه ی اسلواکی خواهید یافت.

ویزا و اسناد و مدارک لازم

| خدمات بهداشتی

بیمارستان، در همه ی شهرهای بزرگ وجود دارد. در شهرهای کوچک تر و مناطق توریستی، کلینیک های سرپایی و داروخانه ها در دسترس هستند. فعالیت داروخانه ها در روزهای کاری از ساعت 8:00 تا 18:00 بوده و در روزهای تعطیل نیز یک داروخانه در شهر بی وقفه باز خواهد بود.در صورت نیاز به مراقبت های اورژانسی، با شماره ی 112 یا خدمات امداد و نجات تماس بگیرید.

خدمات بهداشتی


 

منابع: slovakia.travel

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات