جالب ترین جشن ها و فستیوال های اسلواکی

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 9 جشن و فستیوال جالب اسلواکی

 

جشنواره ی مردمی ویهودنا (Východná Folk Festival)

تجلی پُر جلوه و پُر غوغای فرهنگ محلی اسلواکی، در یک جشنواره ی تابستانی در ویهودنا (Východná) در 30 کیلومتریِ غربِ پوپراد (Poprad) برگزار می شود. این نمایش پر زرق و برق و برجسته ی موسیقی، صنایع دستی و غذاهای کوهستانی، قدیمی ترین و بزرگ ترین جشنواره در نوع خود در اسلواکی است و بیش از 1400 هنرمند را گرد هم می آورد. از تجمع گروه های همسُرایان و جلوه گری های صنایع چوب بری و بافندگی و حضور بیش از هر تعداد آکاردئونی که تا به حال دیده اید، لذت ببرید.

جشنواره ی مردمی ویهودنا

جشنواره ی مردمی ویهودنا

جشنواره ی مردمی ویهودنا

جشنواره ی موسیقی براتیسلاوا (Bratislava Music Festival)

جشنواره ی موسیقی براتیسلاوا، یکی از مهم ترین جشنواره های موسیقی اسلواکی با اجرای موسیقی کلاسیک توسط ارکسترهای بین المللی است که در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر، در سالن های فیل هارمونیکِ اسلواکی، برگزار می شود. عهده دار این اجراها، رهبران گروه های موسیقی اند که حضور می یابند و نخستین اجراهای قطعاتی از موسیقی اسلواکی را به روی صحنه می برند.

برای حضور در هر برنامه ی ویژه ای که به آن علاقمندید، به صورت آنلاین رزرو کنید. یا برای شرکت در اجراهای آخر هفته می توانید ساعتی پیش از نمایش، برای تهیه ی بلیط در صف بایستید.

جشنواره ی موسیقی براتیسلاوا

جشنواره ی موسیقی براتیسلاوا

جشنواره ی موسیقی براتیسلاوا

جشنواره ی موسیقی براتیسلاوا

جشنواره ی موسیقی براتیسلاوا

جشنواره ی تاجگذاری (Coronation Festival)

بازآفرینی کامل یک مراسم تاجگذاری تاریخی، به علاوه ی بازارها، نوشیدنی ها و موسیقی محلی، سالانه در شهر قدیمی براتیسلاوا (The Old Town) در آخر هفته ی پایانی ژوئن برپا می شود. در هر سال، پادشاه مجارستانی متفاوتی تاجگذاری شده و تورهای تاریخی براتیسلاوا، کنسرتی در کلیسای جامع سنت مارتین (St Martin's Cathedral) و تفریحاتِ ملبس به لباس های محلی برگزار می شود. لباس محلی بپوشید و پرتره ی شاهانه ای از خود تهیه کنید.

جشنواره ی تاجگذاری

جشنواره ی تاجگذاری

جشنواره ی تاجگذاری

جشنواره ی فرهنگی تابستانی قلعه (Cultural Summer & Castle Festival)

جشنواره ی فرهنگی تابستانی قلعه، گسترده ترین جشنواره ی براتیسلاوا است. این جشنواره شامل موسیقی کلاسیک، موسیقی محلی، موسیقی جاز، تئاتر آزاد، گروه های نوازندگی سازهای بادی و برنامه های دیگری در سالن های سراسر شهر است و در طول تابستان برگزار می شود. ساختمان های تاریخی، میادین شهر و حتی آبنماهای سطح شهر، به محل اجرای دی جی ها، جشن ها، کلاس های یوگا و هر نوع موسیقی زنده تبدیل می شوند. تئاتر روباز در قلعه ی براتیسلاوا، از چشمگیرترین های این جشنواره می باشد.

جشنواره ی فرهنگی تابستانی قلعه

جشنواره ی فرهنگی تابستانی قلعه

جشنواره ی پوهودا (Pohoda Festival)

در ماه ژوئیه، موسیقی محلی، جاز، راک، تکنو، هیپ هاپ و آلترناتیو، در جشنواره ی پوهودا (Pohoda) که بزرگترین جشنواره ی موسیقی در اسلواکی است، نمایش داده می شود.

جشنواره ی پوهودا

جشنواره ی پوهودا

جشنواره ی پوهودا

جشنواره ی پوهودا

بازارهای کریستمس (Christmas Markets)

در اواخر ماه نوامبر، میادین هاونه و هِوییِزدوسلاوُوو (Hlavné and Hviezdoslavovo) پُر می شوند از غرفه های غذا و نوشیدنی، صنایع دستی و نمایش های شاد. خوراکی های زمستانه ی محشری که عرضه می شود، شامل پنکیک سیب زمینی و شهد آب های گرم و معطر می باشد.نزدیک به روز کریستمس، می توانید یک درخت کریستمس یا ماهی کپور زنده بخرید. (افراد محلی، ماهی کپور را تا روز کریستمس در وان حمامشان نگه می دارند، که توصیه نمی کنیم این رسم را دنبال کنید.)بخش هایی از بازارهای اصلی کریستمس را می توانید در مکان های دیگر شهر، مانند فضای بیرونیِ مرکز خرید ِاروویا (Eurovea) بیابید. این مکان ها را از دفتر گردشگری شهر جویا شوید.

بازارهای کریستمس

بازارهای کریستمس

بازارهای کریستمس

بازارهای کریستمس

بازارهای کریستمس

ماراتن صلح کوشیتسه (Košice Peace Marathon)

ماراتن صلح کوشیتسه (Košice Peace Marathon) که از سال 1924 به طور مداوم برگزار شده، قدیمی ترین ماراتن صلح اروپا است. بیش از 10،000 دونده از سراسر جهان برای رقابت در مسیر این ماراتن حضور می یابند. این مسیرِ صاف و آسفالت، محبوبِ دوندگان آماتور است. رویدادهای ورزشی در مقیاس کوچک تر، از جمله مینی ماراتن و جشن ها، یکی از پررونق ترین و نشاط آورترین آخر هفته ها را در تقویم کوشیتسه به ارمغان می آورند.

ماراتن صلح کوشیتسه

ماراتن صلح کوشیتسه

ماراتن صلح کوشیتسه

جشنواره ی غذاهای اسلواکی (Slovak Food Festival)

جشنواره ی غذاهای اسلواکی، نمایش مجلل و چشمگیر غذاهای افسانه ای و سنتی اسلواکی است، که معمولاً در قلعه ی براتیسلاوا برگزار می شود. سرآشپزهای محلی پیشرو و ممتاز در دستور پخت و هنرنمایی، از میزبانان این جشنواره هستند. جشنواره ی غذاهای اسلواکی، به صورت تخصصی و حرفه ای به تست نوشیدنی ها و فروش مواد غذایی اختصاص دارد.کودکان می توانند به غیر از خوراک های لذیذ، از مسابقات اطلاعات عمومی، کلاس های رقص محلی و سایر تفریحات، لذت ببرند.

جشنواره ی غذاهای اسلواکی

جشنواره ی غذاهای اسلواکی

جشنواره ی غذاهای اسلواکی

جشنواره ی غذاهای اسلواکی

جشنواره ی موسیقی بهار (Spring Music Festival)

یکی از قدیمی ترین جشنواره های موسیقی اسلواکی، جشنواره ی موسیقی بهار، در سالن کنسرت «استِیت فیل هارمونیکِ» کوشیتسه (Košice State Philharmonic) برپا می شود. این جشنواره، با صدای موسیقی وطنی و موسیقی کلاسیک بین المللی، جوش و خروش می یابد. این برنامه، توسط غرفه های نمایشگاهی و عصرانه های ادبی در جای جایِ شهر به تعالی خود می رسد.

جشنواره ی موسیقی بهار

جشنواره ی موسیقی بهار

جشنواره ی موسیقی بهار

منابع: www.lonelyplanet.com

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات