غذا در کانادا

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 10 غذا و خوراکی محبوب کانادا

 

 

قطعاً که دریاچه ها و سوغاتی های کشور کانادا از جاذبه های بارز این کشور هستند یا کوه هایی زیبا و برافراشته که در این کشور پهناور قد علم کرده اند و گردشگران را از گوشه و کنار، راهی این سرزمین می کنند. ولی بیایید با خودمان روراست باشیم؛ یکی از دلایل مهمی که ما را تا کانادا می کشاند، تست کردن طعم غذاهای بهشتی این کشور است که کم راجع به آنها نشنیده ایم. شاید خیلی ها فکر کنند داریم در مورد غذایی کانادایی به نام "پوتین" صحبت می کنیم، ولی باید بگوییم این آوازه ها و تعریف ها فقط مربوط به پوتین نیستند. بی شمار غذاها و طعم های دیگری هستند که با تست کردنشان هوش از سرتان خواهد پرید. برای اینکه بدانید در سفرتان به این سرزمین طعم ها و مزه ها سراغ چه غذاهایی بروید، ما برای شما لیستی آماده کرده ایم و به توضیح شماری از معروف ترین غذاهای این کشور پرداخته ایم:

پوتین (Poutine)

کمتر غذای کانادایی را پیدا می کنید که به اندازه ی پوتین شهرت جهانی داشته باشد. ترکیب این غذا از سیب زمینی سرخ شده ی ترد، قطعات پنیر و یک آبِ گوشتِ غلیظ تشکیل می شود که اینها دست به دست هم می دهند و خالق طعمی رؤیایی و فراموش نشدنی می شوند. این غذای فرانسوی – کانادایی به اندازه ای شهرت دارد که اکنون می توانید آن را در سرتاسر دنیا پیدا کنید. نمونه ی قدیمی آن که جای خود را دارد، ولی در نمونه های جدید، تاپینگ هایی مثل تکه های بیکن و گوشت دودی اضافه شده که این غذا را به شدت خوشمزه تر هم می کند.

پوتین

بانوک (Bannock)

یک طعم متفاوت ولی خوشمزه!

بانوک یک نان ساده است که روزگاری غذای رایج مردمان بومی کانادا بوده است. امروزه بانوک را به صورت نان های پخته شده، متراکم و سنگین یا نمونه های سرخ شده، ترد و پف کرده می بینیم. در طول سالهای اخیر، بانوک دارای محبوبیت فراوانی شده و اشکال مختلفی از آن در قنادی ها و کافه های سراسر کشور دیده می شوند. حتماً این نان خوشمزه را امتحان کنید.

بانوک

بانوک

تارت های کره ای (Butter Tarts)

نگاه به ظاهر ساده ی آنها نکنید، این تارت ها واقعاً خوشمزه اند. برای درست کردن آنها، نان های نازک و قالبی را با ترکیب کره، شکر و تخم مرغ پر می کنند. تارت های کره ای از خوراکی های سنتی کشور کانادا و شاید بهترین خوراکی مردمان بومی این کشور باشند. وقتی به کشورتان برگردید، قطعاً دلتان برای مزه ی این خوشمزه های کانادایی تنگ خواهد شد.

تارت های کره ای

رول های خرچنگ ایالت نُوا اِسکوشیا (Nova Scotian Lobster Rolls)

اصلاً نمی توان در برابرشان مقاومت کرد!

کانادا، این کشور غول پیکر، خانه ی غذاهای دریایی ست که از یک ساحل تا ساحل دیگر متفاوت اند. از تجربه های فراموش نشدنی سفر به این کشور، چشیدن طعم ماهی های آزاد اقیانوس آرام و اطلس، ماهی آزاد دودی، ماهی های قطبیِ چار و از همه مهم تر خرچنگ های سواحل شرقی کاناداست. این رول ها از مورد علاقه های مردم کانادا هستند و شما هم اگر طرفدار غذای دریایی باشید، قطعاً از خوردن آنها بسیار لذت خواهید برد.

رول های خرچنگ ایالت نُوا اِسکوشی

بیگل هایی به سبک مونترئال (Montreal-Style Bagel)

همان طور که در عکس می بینید، بیگل ها نان شیرینی های حلقه ای شکلی هستند.

بیگل های مونترئال شاید به اندازه ی غذاهای دیگر این کشور سر و صدا نکرده باشند، اما از بهترین های این کشور هستند و به مراتب شیرین تر، نازک تر و متراکم تر از بیگل هایی که در نیویورک پخته می شوند. این خوشمزه های دایره ای شکل را در اجاق های چوبی می پزند و روی آنها دانه های کنجد یا خشخاش می ریزند. بهترین بیگل های مونترئال را می توانید در دو مورد از غول ترین بیگل فروشی های شهر، "سن ویاتور" (St. Viateur) و "فیرمونت بیگل" (Fairmount Bagel) پیدا کنید که هر دو فوق العاده هستند. 

بیگل هایی به سبک مونترئال

پای توت ساسکاتون (Saskatoon berry Pie)

ترکیب بستنی و پای توت یکی از خوشمزه ترین ترکیب های دنیاست.

پای توت ساسکاتون طعمی شیرین و با عطر و بوی بادام است که شاید راز خوشمزگی این شیرینی هم در همین ترکیب نهفته است. اغراق آمیز است، ولی یک برش از این پای، زندگی شما را تغییر می دهد. بی دلیل نیست که نام شهر ساسکاتون را از این خوراکی بهشتی برداشته اند.

پای توت ساسکاتون

پای توت ساسکاتون

گوشت دودی به سبک مونترئال (Montreal-Style Smoked Meat)

این غذا شبیه به ساندویچ پاسترامی (Pastrami) است. برای درست کردن این غذای لذیذ، گوشت سینه ی گاو را قبل از پختن و دودی کردن، یک هفته در نمک و ادویه های مختلف می خوابانند و نتیجه می شود طعمی که تا آخر عمر زیر دندانتان است. این غذا معمولاً به شکل ساندویچ و در یک نان چاودار با کلی سس خردل تند روی آن سرو می شود، ولی آن را به عنوان تاپینگ و تزیین بشقاب های پوتین، غذایی که قبلاً در رابطه با آن صحبت کردیم، هم خواهید دید. رستوران "شوارتزدلی" (Schwartz’s Deli) که خوشمزه ترین نوع این غذا را سرو می کند، به شهرتی جهانی رسیده و یک سری افراد آن را یکی از بهترین رستوران های کانادا تلقی می کنند.

گوشت دودی به سبک مونترئال

بیکن پیمیل (Peameal Bacon)

این دست پخت مخصوص کانادایی از ورقه های نازک گوشت خوک بدون استخوان درست می شود که در کلی ادویه های خوشمزه خیسانده می شوند و برای اینکه این ظاهر طلایی خوش رنگ را به آنها بدهیم، باید به آنها آرد ذرت هم بزنیم. این نوع بیکن، آبدارتر از نمونه ی آمریکایی آن است، اما نازک تر و به گفته ی برخی خیلی خوشمزه تر.

بیکن پیمیل

بیورتِیل (Beavertails)

تا بیورتیل با تاپینگ های موز ونوتلا را نخوردید، نباید از کانادا خارج شوید.

یک تکه خمیر پخته شده ی خوشمزه را تصور کنید که تاپینگ هایی مثل نوتلا، موز، تکه های شکلات Reese’s، کره ی بادام زمینی و .... روی آن را پوشانده است. درست است که بیورتیل، خوراکی قدیمی کشور کانادا محسوب نمی شود، ولی وسوسه انگیز، ترد و دارای طعمی به یادماندنی است. اگر از هر مسافری که به تازگی از کانادا برگشته راجع به خوراکی های محبوبش در کانادا بپرسید، حتماً از بیورتیل برای شما صحبت خواهد کرد.

بیورتِیل

 تافی برف و افرا (Maple Taffy)

این دیگر کانادایی ترین و سنتی ترین چیزی است که می توانید در کانادا تست کنید. این شکلات شیرین را با ریختن شیره ی داغ افرا روی برف درست می کنند و سردی برف باعث می شود که این شیره سریعاً سفت شود. سپس باید یک چوب بستنی را بردارید و این شیره را دور آن بپیچید و سپس آن را نوش جان کنید و آن موقع است که یکی از متفاوت ترین خوراکی های عمرتان را تست کرده اید. خوردن این شکلات، تجربه ی چشیدن ترکیبی از عطر و بوی درخت افرا در یک شکلات با بافتی نرم و چسبناک است که بی شک یکی از دلچسب ترین و لذیذترین دسرهای دنیاست.

 تافی برف و افرا

 

 

منابع: www.hostelworld.com

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات