جاذبه های دیدنی دهلی

6 سال پیش 0 دیدگاه

|| 12 جاذبه دیدنی دهلی

 

قلعه ی سرخ (Red Fort)

قلعه سرخ یکی از آثار تاریخی مهم دهلی است. این بنای زیبا از ماسه سنگ قرمز ساخته شده، به آن قلعه ی لال هم می گویند ( لال در هند به معنی سرخ است)

این قلعه در مرکز شهر قرار دارد و نه تنها در گذشته محل مراسم تشریفاتی خاندان سلطنتی بوده ، بلکه امروزه هم برای مراسم سیاسی و ملی استفاده می شود. قلعه سرخ فقط از بیرون زیبا نیست بلکه درون قلعه شامل کاخ ها، سالن ها، موزه ها می شود.یکی از شگفتی های این بنای زیبا اتاقی کوچک درون قلعه به نام ناباهات خانا است که یک اتاق درام کوچک است.در این اتاق در گذشته زمانی که پادشاه سخنرانی می کرده و یا در زمان جشن ها از این اتاق موسیقی پخش می شده است .اتاقی با ستون های بزرگ که با آرک تزیین شده از جمله جاذبه های این قلعه ی سرخ و زیباست.

قلعه ی سرخ 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Netaji Subhash Marg, Lal Qila, Chandni Chowk, New Delhi, Delhi 110006, India

تلفن : ......................

وب سایت : asi.nic.in

قلعه ی سرخ 

قلعه ی سرخ 

قلعه ی سرخ 

قلعه ی سرخ 

قطب منار (Qutub Minar)

قطب منار که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است ،جزیی از افتخارات مردم دهلی و کل هندوستان است.این بنای زیبا به دستور پادشاهان مغول برای آغاز حکومتشان بنا شده است.این منار زیبای پنج طبقه سه طبقه اش از آجر سرخ و دو طبقه ی آن از مرمر قرمز ساخته شده است.معماری آن الهام گرفته شده از جام منار افعانستان است.افسانه های زیادی درباره ی منار جود دارد .

if one encircles the pillar with both hands (embrace the pillar), his wishes are fulfilled

یعنی اگر کس بتواند ستون را با دو دستش محکم در آغوش بگیرد آرزویش برآورده می شود.

از دیگر جاذبه های این بنا وجود مقبره های متعدد در اطراف این برج است.در حال حاضر گردشگران اجازه بالا رفتن از این منار را ندارند .

قطب منار

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Mehrauli, New Delhi, Delhi 110030, India

ساعات بازدید : 7AM–5PM

تلفن : .......................
وب سایت :
www.delhitourism.gov.in

قطب منار

قطب منار

مسجد جامع (Jama Masjid)

از دیگر میراث شاه جهان مسجد با شکوه جامع است که مورد تحسین گردشگران در ادیان مختلف به دلیل نبودن محدودیت در بازدید می باشد.معماری این مسجد بسیار معروف است و بنای آن از مرمر و ماسه سنگ قرمز ساخته شده و دو مناره با شکوه و سه گنبد مرمرین و درخشانش چشم هر گردشگری را خیره می کند.این مسجد از مهترین عبادتگاه های دهلی است و نماد عشق و برادری می باشد و نشانه های اسلام به زیبایی به شکل نمادین به چشم می خورد.

مسجد جامع

مسجد جامع

مسجد جامع

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Meena Bazaar, Jama Masjid, Chandni Chowk, New Delhi, Delhi 110006, India

 تلفن : .........................

وب سایت : ..........................

مسجد جامع

مسجد جامع

مسجد جامع

دروازه ی هند (India Gate)

دروازه ای با شکوه که برای یادبود 82000 سربازی که در جنگ جهانی اول از کشورشان در مقابل ارتش انگلیس؛ فرانسه ،فنلاند،ایران و افغانستان دفاع کردند ،ساخته شده است. اهمیت معنوی این بنا برای مردم هندوستان بسیار بالاست زیرا این مکان برایشان نماد فداکاری و عشق به وطن است. معماری این دروازه ی باشکوه هم به دور از هر مذهب و آیین و سنتی به شیوه ی معماری آزاد ساخته شده تا از هر قشر و فرهنگ بدون هیچ دیدگاه قبلی مورد احترام قرار بگیرد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Rajpath, India Gate, New Delhi, Delhi 110001, India

 تلفن : 911123365358+

وب سایت : www.delhitourism.gov.in

دروازه ی هند

دروازه ی هند

آرامگاه همایون (Humayun’s Tomb)

این بنای زیبا به دستور همسر همایون شاه که علاقه ی همسرش را به معماری اسلامی می دانست بنا شد.این مقبره دارای دو دروازه غربی و جنوبی است. دروازه جنوبی ورودی سلطنتی بوده که در حال حاضر برای بازدید عموم بسته است. محوطه ی دروازه، حیاط کوچکی دارد که از آنجا وارد دروازه غربی می شوید و در امتداد آن وارد آرامگاه خواهید شد. آرامگاه دو گنبد زیبا دارد که از سنگ مرمر سفید پوشیده شده است. در داخل آرامگاه، یک گودال هشت ضلعی قرار گرفته که سر پادشاه در آنجا رو به قبله دفن شده ولی بدن ایشان در طبقات زیرین آرامگاه است که ورود برای عموم آزاد نیست.

افسانه ی این آرامگاه اینگونه نقل شده که :

یک روز صدای اذان در عمارت شاه پیچیده شده بود ، همایون شاه با سرعت پله ها را پایین می رفته تا برای نماز اول وقت حاضر بشود. در همین حین از پله ها سقوط کرده و جان خود را از دست می دهد.

به همین دلیل خود شاه همایون و آرامگاهش برای مردم دهلی بسیار مورد احترام است.

آرامگاه همایون

آرامگاه همایون

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Mathura Road Opposite Dargah, Nizamuddin, New Delhi, Delhi 110013, India

ساعات بازدید : 6AM–6PM

 تلفن : .......................
وب سایت : 
........................

آرامگاه همایون

آرامگاه همایون

معبد آکشاردام (Akshardham Temple)

معبدی به معنی خانه ی خدایان.

بنایی زیبا ،الهام گرفته از معماری مدرن و سنتی با مساحتی حدود 8000 متر.

از زیبایی های این معبد بزرگ در وهله ی اول بنای خود معبد است که از مرمر صورتی و سفید که نماد الهی است بدون استفاده از هیچ آهن و فولادی ساخته شده ، ستون های بلند حکاکی شده و گنبدهای درخشان و مرمری آن در عین سادگی بسیار مسحور کننده است. بعد از خود معبد ،یک تالار نمایش بزرگ به چشم می خورد که شامل سه سالن مجزاست که هر کدام از سالن ها قصه هایی متفاوت را با مجسمه هایی که بسیار به واقعیت شبیه اند روایت می کنند.نمایشی الهام گرفته از سنت ها و آیین هندوها که بسیار شگفت انگیز است.علاوه بر سالن نمایش ،سالن فیلمی در اینجاست که فیلمی در آن پخش می شود که نماد فداکاری ، خدمت و روحانیت است.

معبد آکشاردام

معبد آکشاردام

از دیگر جذابیت های این معبد قایق سواری در رودخانه های کنار معبد است.باغ هند در این معبد با مجسمه های برنز اطراف آن زیبایی های این معبد بزرگ را دوچندان کرده است.

معبد آکشاردام

معبد آکشاردام

معبد آکشاردام

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : NH 24, Akshardham Setu, New Delhi 110092

 تلفن : .........................

وب سایت : akshardham.com

معبد آکشاردام

معبد آکشاردام

معبد آکشاردام

معبد آکشاردام

معبد آکشاردام

مقبره ی گاندی (Raj Ghat)

راج گات مقبره پدر شهر، گاندی است که در کنار رودخانه یامونا به عنوان یادبودی از این شخصیت بزرگ ساخته شده است.

این مقبره برای هندی ها بسیار با ارزش است . روی این مقبره با گل های زیبا تزیین شده و چراغی بالای آن روز و شب می سوزد که نماد فداکاری این شخصیت بزرگ برای شهر است.برای داخل شدن به این مجموعه بازدیدکننده ها باید کفش های خود را تمیز کنند و بسیار آراسته در مقابل این مقبره قرار گیرند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Behind Red Fort, New Delhi, Delhi 110006, India

ساعات بازدید : 6:30AM–6PM

تلفن : ......................
وب سایت :
www.delhitourism.gov.in

مقبره ی گاندی

مقبره ی گاندی

مقبره ی گاندی

گورودوارا بنگلا صاحب (Gurudwara Bangla Sahib)

یکی از عبادتگاه های معروف مذهب سینک در دهلی است . افسانه ی این معبد بر می گردد به زمان گرو سیک هشتم، گروها کریشان تا سال 1664 در این محل زندگی میکردند. زمانی که وبا در شهر شیوع پیدا کرد او از چاه خانه اش به مردم آب می رسانند و توانست شیوع بیماری را کنترل کند.امروزه این مکان برای هندی ها بسیار مقدس است و آب جلوی استخر این معبد آب شفاست. این معبد اوایل احداثش یک حرم کوچک بود اما رفته رفته گسترش پیدا کرد. زیبایی این بنای مرمری در کنار باورهای سنت های هندو از جاذبه های این مکان مقدس است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Pandit Pant Marg Area, Sansad Marg Area, New Delhi, Delhi 110001, India

تلفن : ........................

وب سایت : ............................

گورودوارا بنگلا صاحب

گورودوارا بنگلا صاحب

گورودوارا بنگلا صاحب

گورودوارا بنگلا صاحب

معبد ایسکون (Iskcon Temple)

معبد ISKCON، که به "سری سیرا رادا پاراهاساتری ماندیر"  نیز مشهور است، از معابد مشهوری است که در آن به دعا و عبادت خداوندشان کریشنا و رادخانی می پردازند. در این معبد بت های معروف Sri Radha Parthasarathi، Sita Rama Laksman Hanuman و Sri Sri Gaura Nitai قرار دارند و تعداد زیادی از کسانی که میخواهند به آگاهی و رشد معنوی خود اضافه کنند به مکان مقدس می آیند و به عبادت مشغول می شوند.بنای زیبای این معبد با مجسمه ها و نقاشی هایی که از حماسه های مذهبی هندوستان که در داخل معبد قرار دارند چشم میلیون ها نفر از سراسر جهان را که به این مکان می آیند مسحور می کند.

در کل معبد مدام صدایی با پژواک این چنین پخش می شود :

Hare Ram Hare Ram

Ram Ram Hare Hare

Hare Krishna Hare Krishna

Krishna Krishna Hare Hare

این معبد بزرگ و زیبا که حدود 6/1 هکتار است مجموعه ی بزرگی است. وجود امکانات فرهنگی متنوع اعم از موزهای فرهنگ ودایی، ، سالن های نمایشی مذهبی این معبد را منحصر به فرد کرده است.

معبد ایسکون

معبد ایسکون

معبد ایسکون

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 201, 11, Amrit Puri, Block B, Garhi, East of Kailash, New Delhi, Delhi 110065, India

تلفن : ................................

وب سایت : ...............................

معبد ایسکون

معبد ایسکون

آرامگاه صفدر جنگ (Tomb of Safdarjung, Delhi)

در سال 1754، آرامگاهی شبیه به آرامگاه همایون برای Safdarjung ساخته شد.او یکی از رهبران برجسته ی مغول ها بود. این آرامگاه دارای سالن های کوچکی به نام های Jangli Mahal، Moti Mahal و Badshah Pasand است. همچنین این آرامگاه همانند باغ همایون دارای یک چهار باغ بسیار زیباست و از سنگ مرمر قر مز ساخته شده است و در آن یک مدرسه و یک کتابخانه ی بزرگ وجود دارد.در این مجموعه ی زیبا یک مدرسه و یک کتابخانه بر روی دروازه آن وجود دارد که باستان شناسان هندی از آن نگهداری می کنند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Airforce Golf Course, Delhi Race Club, New Delhi, Delhi 110021, India

ساعات بازدید : 7AM–5PM

تلفن : ......................
وب سایت :
www.delhitourism.gov.in

آرامگاه صفدر جنگ

آرامگاه صفدر جنگ

اقامتگاه رییس جمهور (Rashtrapati Bhavan)

Rashtrapati Bhavan محل رسمی اقامت رئیس جمهور هند است که در قسمت غربی Rajpath در دهلی نو واقع شده است. این بنا در ابتدا با عنوان خانه ی وکلا ساخته شد. این بنای باشکوه یکی از بزرگترین اماکن اقامتی سران دولت در جهان است.این مکان زیبا این ساخت و ساز در سال 1929 تکمیل شد و در حال حاضر به عنوان نماد با شکوه از کل هند است.ساکن فعلی آن رام رام نات کویند است که در ژوئیه 2017 به ریاست رسید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Rashtrapati Bhawan, President's Estate, New Delhi, Delhi 110004, India

ساعات بازدید : 9:30AM–5:30PM (شنبه ها و یکشنبه ها : تعطیل)

تلفن : ......................

وب سایت : rashtrapatisachivalaya.gov.in

اقامتگاه رییس جمهور

اقامتگاه رییس جمهور

اقامتگاه رییس جمهور

مجتمع حوض خاص (Hauz Khas Complex, New Delhi)

مجتمع Hauz Khas خانه ای تاریخی واقع در جنوب دهلی ، نزدیک به دریاچه ای بزرگ است. این خانه دارای حوزه علمیه اسلامی، آرامگاه، مسجد، مخزن آب و خیلی چیز های دیگر است.این بنا در دوران سلطنت سلسله Alauddin Khalji در قرن های 13 و 14 میلادی احداث شد. نام حوض به معنای مخزن آب و خاص نشان دهنده ارزش سلطنتی است. هدف اصلی ساخت این مجموعه تامیین آب برای زندانیان منطقه بود.در داخل این مجموعه مکان هایی چون حوزه ی علمیه – کتیبه های باستانی زیبا که در سالن های این بناست ، مسجدی که از پنجره ی آن منظره ی اطراف به زیبایی دیده می شود ، مقبره ی فیروز شاه ،پارک گوزن ها و نمایش نور و صدا ساده که در داخل مجموعه اصلی انجام می شود زیبایی های این مجموعه را چند برابر کرده است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Deer Park, Hauz Khas, New Delhi, Delhi 110016, India

 تلفن : 

وب سایت : 

مجتمع حوض خاص

مجتمع حوض خاص

مجتمع حوض خاص

مجتمع حوض خاص

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات