معرفی دهلی

6 سال پیش 0 دیدگاه

شهری مدرن با حفظ ارزش های سنتی و تاریخی

|| معرفی

شهری مدرن با حفظ ارزش های سنتی و تاریخی

درباره دهلی گفته شده که : Delhi is city of 'Dil Walo Ki'. یعنی دهلی تلفیقی از فرهنگ ها و ادیان است. شهری که به سرعت پیشرفت کرد و امروزه یکی از 5 شهر مهم جهان است .دهلی شهر بزرگی است که دهلی نو از بخش های مهم آن است و دلیل تلفیق مدرنیته و سنت بیشتر وجود دهلی نو است چرا که ساختمان های بلند ، برج های سر به فلک کشیده ، وزارت خانه ها و سازمان های دولتی در دهلی نو واقع شده است.در یک نگاه اجمالی به خود شهر دهلی نه تنها بافت بازارهای شلوغ، وسایل نقلیه سنتی ، بنای قدیمی حفظ شده بلکه سیستم متروهای بسیار عالی خدمات فرودگاهی بسیار پیشرفته که در سطح جهانی در حال گسترش است، دانشگاه های خوب که امکان تحصیل در خیلی از رشته های مهم در آن وجود دارد و در کل علم فناوری به شکل شگفت انگیزی در حال پیشرفت است .

آب و هوا

آب و هوای دهلی برای کسانی که سفر کاری و یا تحصیلی دارند خیلی اهمیتی ندارد . اما توریست ها باید قبل از سفر درباره آب و هوای این شهر بهتر بدانند. برای لذت بردن از زیبایی های شهر بهتر است سفر خودتون رو در بین ماه های اکتبر تا نوامبر و یا مارس تا اپریل برنامه ریزی کنید. آب و هوای دهلی بسیار شگفت انگیز است. در تابستان گرمای غیر قابل تحمل و در زمستان سرمای سوزان عجیب.

گرمای هند به علت جمعیت بسیار زیاد آن برای هر کسی قابل تحمل نیست ، بنابرین اگر در تابستان مجبور به سفر شدید حتما لباس هاس بسیار نازک و نخی ، دمپایی و کلاه و کرم های ضد سوختگی در کیف دستی خود همراه داشته باشید و نوشیدن بیش از حد آب را فراموش نکنید.

سوغات  

Madhubani paintings

تابلوهای نقاشی زیبای هندی ، نقاشی هایی از  Madhubani  ، تم های مختلف هندی  از صحنه های رقص لرد کریشنا که پر از رنگ و پیچیدگی هنری است برای تزیین به روی دیوارهای منزل یک سوغاتی منحصر به فرد و زیبایی است که در Dastkar Mela و Anuvrat Marg موجود است.

آدرس : Dastkar, Nature Bazaar, Anuvrat Marg, New Delhi, India

Madhubani paintings

Silk saris

ساری ابریشم که از شاهکارهای بسیار زیبای دست ساز کل هند و مورد علاقه ی بسیاری از خانم هاست می تواند سوغاتی بسیار لوکس و شیکی باشد. بهترین ساری های دهلی رو می توانید از Nalli Saree خریداری کنید.

آدرس :Nalli Silk Sarees, D-2, Block E, South Extension Part II, New Delhi, India

Silk saris

Indian tea

چای های مختلف ترکیبی با گیاهان و ادویه جات مثل هل و میخک و طعم های منحصر به فرد آن بسیار مشهور است بهترین جا برای تهیه بهترین چای های هندی Aap ki Pasand Tea Boutique است.

 آدرس : Aap ki Pasand Tea Boutique, 15 Netaji Subhash Marg, Darya Ganj, New Delhi, India,

Indian tea

Indian pickle

طعم و عطر ترشی های هندی را در هیچ جای دنیا پیدا نمی کنید. یک ترکیب عالی از ادویه ها و طعم ها، یک سوغاتی خوشمزه ی هندی است که خاطرات سفرتان را مدت ها به یادتان می آورد. انواع و اقسام ترشی های هندی رو می توانید در سرتاسر شهر در کل فروشگاه ها ببینید و بخرید.

Indian pickle

shawl

شال های بسیار زیبای پشمی و حریر هندی که نقش های زیبایی دارند جزء بهترین و لوکس ترین سوغاتی های هندی است.

shawl

Traditional silver jewelry

از جالب ترین سوغاتی های هندی زیورآلات و بدلیجات هندی است که خانم ها دوست دارند از بازار اصلی آن ساعت ها دیدن کنند و کلی سوغاتی زیبا بخرند. بهترین جا برای خرید این زیورآلات خیابانی به نام Dariba در Chandni Chowk است .

 آدرس : Dariba Kalan Road, Sangatrashan St, New Delhi, India

Traditional silver jewelry

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات