جاذبه‌های دیدنی آتن

6 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های آتن از آکروپولیس، خیره‌کننده‌ترین ویرانه‌های باستانی جهان تا موزه‌های استثنایی شهر، خانه‌های عجیب و غریب پوشیده از بوگنویل و تراس‌های رستورانی در منطقه پلاکا گردشگران بسیاری را هرساله به این شهر زیبا می‌کشاند. دیگر جذابیت‌های پنهانی مانند کلیساهای بیزانسی در سراسر شهر و محله‌های روستایی در شمال آکروپولیس، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند.

آتن، نماد تمدن غرب بیش از 3000 سال قدمت دارد که در دوران باستان کلاسیک شکوفا شد. این شهر زادگاه افراد مشهوری مانند سقراط، پریکلس و سوفوکل بوده و یک پایتخت شلوغ و مدرن محسوب می‌شود که مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور را در خود جای داده است.

در ادامه با معرفی جاذبه‌های دیدنی آتن همراه ما باشید.

the Ancient Agora: Ruins of the Marketplace

the Ancient Agora: Ruins of the Marketplace

در میان آگورا باستانی و خرابه های بازار قدم بزنید.

بازار و مرکز زندگی روزمره در آتن باستان که تماشای منظره چشم‌گیر آگورا از دور بسیار لذت‌بخش است. از خرابه‌های بازار به سمت دیوار شمالی آکروپولیس یا جادهه‌ای آرئوپاگوس بروید و از جاذبه‌های چشم‌گیر این منطقه دیدن کنید. دروازه شمالی خیابان آدریانو در نزدیکی کلیسای سنت فیلیپ بهترین مکان برای ورود به آگورا است.

"Agora"در زبان یونانی به معنای "جمع‌آوری و سخنرانی" است که محلی برای سخنرانی عمومی در نظر گرفته می‌شد. آگورا محل برگزاری اجتماع و همچنین رویدادهای ورزشی و نمایش‌های تئاتر و Agora tou Dimou همچنین محل تصمیم‌گیری یک گروه مدنی بوده است.

آگورا در ابتدا توسط پادشاه آتالوس دوم ساخته و در دهه 1950 بازسازی شد. صحنه محاکمه سقراط در سال 399 قبل از میلاد نیز در این مکان اتفاق افتاد و همچنین یکی دیگر از بخش‌های کلیدی آن، معبد الهام‌بخش هیفایستوس است. پیاده‌روی در امتداد مسیری که به تپه آگورا (Kolonos Agoraios) منتهی می‌شود، بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

معبد دوریک به قرن پنجم قبل از میلاد می‌رسد و یکی از بهترین معابد یونان باستان به شمار می‌رود. معبد با طرح کلاسیک با شش ردیف، 13 ستون و دیوارهای یونی از پارتنون الگوبرداری شده‌اند.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: خیابان آندریانو 24، آتن

وب‌سایت: http://odysseus.culture.gr/h

موزه هنر سیکلادیک

Museum of Cycladic Art

موزه هنر سیکلادیک

 موزه هنر سیکلادیک در محله کولوناکی قرار دارد که در سال 1986 توسط بنیاد نیکلاس و دالی گولاندریس تاسیس شد. نیکلاس پی گولاندریس، مالک کشتی، حامی مشهور هنر و زندگی فرهنگی در آتن بود. مجموعه با ارزش او امروزه در هسته اصلی نمایشگاه‌های موزه به نمایش گذاشته شده است. این موزه با بیش از 3000 شی در یک ساختمان مدرن با نمای مرمر و شیشه ساخته شده و  هنر یونان باستان را به روشنی نشان می‌دهد.

سایر مجموعه‌ها شامل آثاری از هنر باستانی سیکلادس و هنر قبرس (از جزیره قبرس) از قرن چهارم قبل از میلاد تا قرن ششم پس از میلاد می‌شوند. بازید از مجموعه‌های قرن ششمی قبل از میلاد و نمایشگاه‌های موقت در عمارت زیبای قرن نوزدهمی استاتاتوس در ساختمان اصلی از طریق گذرگاهی از آتریوم قابل‌دسترسی است.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: آتن، خیابان نئوفیتو دوکا، شماره ۴

ساعت کاری: 10 تا 17

تلفن: +30 21 0722 8321

سایت رسمی: https://cycladic.gr/en

استادیوم پاناتنایک و ورزشگاه المپیک

Panathenaic Stadium & Olympic Stadium

استادیوم پاناتنایک و ورزشگاه المپیک

استادیوم پاناتنایک، بزرگ‌ترین ساختمان آتن باستان و یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر آتن محسوب می‌شود. این استادیوم که در حدود سال 335 قبل از میلاد در دوران هرودس آتیکوس ساخته شد، 60000 تماشاگر را در خود جای می‌دهد. در این مکان بازی‌های پاناتنایک برگزار می‌شد که در آن، دوندگان در مسابقات اطراف پیست به رقابت می‌پرداختند. استادیوم توسط هرودس آتیکوس در حدود سال 140 پس از میلاد با صندلی‌ها‌ی مرمری جدید بازسازی شد.

این جاذبه آتن امروزه کپی استادیوم اصلی است که برای بازی‌های المپیک 1896 ساخته شد و به سبک استادیوم پاناتنایک با 47 طبقه صندلی، میزبان کنسرت‌ها و رویدادهای دیگر در طول تابستان است. برای گذراندن یک شب به یادماندنی در آتن از این میدان دیدن کنید‌.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: تپه آردتوس، آتن

 موزه بیزانس

Byzantine Museum

 موزه بیزانس

این موزه قرن نوزدهمی، دوره بیزانسی تاریخ یونان را به روشنی نشان می‌دهد. موزه بیزانس در کاخی قرار دارد که برای دوشس دو پلازانس، همسر شارل فرانسوا لبرون فرانسوی ساخته شد و از مجموعه گرانبهایی از هنر بیزانسی در آن نگهداری می‌شود‌.

امپراتوری بیزانس از قرن سوم تا قرن پانزدهم بر سرزمینی که اکنون بالکان، یونان و آسیای صغیر نامیده می‌شود حکومت می‌کرد. در این دوران، هنر دینی ارزش بالایی داشت و شاهکارهایی از موزاییک‌های دقیق و درخشان و آیکون‌های طلاکاری شده توسط هنرمندان بیزانسی خلق شد.

موزه بیزانس با بیش از 25000 گنجینه‌ای از آثار مذهبی دوره بیزانس و همچنین قطعاتی از دوران اولیه مسیحیت، قرون وسطی و دوران پس از بیزانس بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند. از این مجموعه می‌توان به مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، آیکون‌ها، منسوجات و موزاییک‌ها اشاره کرد. بخش‌های معماری باسیلیک‌های اولیه مسیحی و کلیساهای بیزانسی و حیاط باشکوه موزه با یک کف موزاییکی قرن پنجمی بسیار شگفت‌انگیز هستند.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: 22 Vas. خیابان سوفیاس، آتن

ساعت کاری: 8 تا 20

تلفن: +30 21 3213 9517

وب‌سایت :www.byzantinemuseum.gr/en/

موناستیراکی

Monastiraki & Flea Market 

موناستیراکی

از دیگر جاذبه‌های توریستی آتن می‌توان به این خیابان‌های باریک اشاره کرد. مغازه‌های متنوع با انواع جواهرات و زیورآلات تا لباس و کالاهای روزمره گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

این جاذبه زیبا با حال و هوای بسیار منحصر به فرد، شرایط ایده‌آلی را برای استراحت فراهم کرده است. در رستوران‌های موناستیراکی یک ژیروس یا هر نوع غذای سنتی یونانی سفارش دهید و از بودن در آتن لذت ببرید. این منطقه کمی معمولی‌تر از منطقه لوکس پلاکاست.

میدان Monastiraki

یک منطقه باز که با ترکیبی از ساختمان‌های قدیمی و جدید احاطه شده است. تابلویی در یک سمت میدان قرار دارد، خیابانی را به بازار کک نشان می‌دهد. آکروپولیس از میدان، قابل مشاهده است که با یک پیاده‌روی کوتاه از میدان به کتابخانه هادریان می‌رسید.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Ifestou 2, Athina 105 55، یونان

ساعت کاری: 10 تا 22

تلفن: +30 694 608 6114

کلیسای Panaghia Kapnikaréa

کلیسای Panaghia Kapnikaréa

کلیسای Panaghia Kapnikaréa در مسیر عابران پیاده از خیابان شلوغ Ermoú در یک میدان کوچک قرار دارد. این کلیسای باشکوه با طراحی معماری دوران بیزانس به قرن یازدهم می‌رسد و با ساختمان مدرنی که آن را احاطه کرده، کاملا در تضاد است. این کلیسا با مداخله لودویگ اول پادشاه باواریا در قرن نوزدهم از تخریب نجات یافت. کلیسا در قرن دوازدهم با یک رواق ورودی و یک طاقچه با چهار پایه در انتهای غربی ساخته شد. نقاشی‌های قرن نوزدهمی سبک دوره بیزانس میانه در فضای داخلی بسیار چشم‌نواز هستند.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Pl. Kapnikareas, Athina 105 63، یونان

تلفن: +30 21 0322 4462

وب‌سایت: kapnikarea.wordpress.com/about/

 کلیسای رسولان مقدس

Church of the Holy Apostles

 کلیسای رسولان مقدس

این کلیسا در محل آگورا باستانی قرار دارد و پس از تخریب کل این محله آتن، تنها ساختمانی بود که برای حفاری سایت باستان‌شناسی آگورا باقی ماند. کلیسا در قرن دهم بالای یک نیمفایون (چشمه مقدس) ساخته شد.

سنگ‌تراشی اشل و کتیبه‌های تزئینی کوفی به سبک خط عربی در نمای بیرونی از ویژگی‌های برجسته این کلیساست. نمونه یک معماری بیزانسی با گنبدی زیبا که بر چهار ستون تکیه داده شده است. اپید و گذرگا‌ه‌ها دارای کانکس‌های نیم دایره بوده و داخل گنبد با نقاشی‌های دیواری اصلی که مسیح پانتوکراتور، یحیی باپتیست، کروبی‌های کوچک شایان ستایش و فرشته‌های بزرگ را نشان می‌دهد تزئین شده است. نمادهای اصلی و نقاشی‌های مذهبی متعلق به قرن یازدهم بوده و به خوبی باقی مانده است.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Polignotou, Athina 105 55، یونان

ساعت کاری: 8 تا 17

تلفن: +30 21 0321 0185

وب‌سایت: http://odysseus.culture.gr/h

باغ ملی و زاپیون

National Gardens and the Zappeion

باغ ملی و زاپیون

باغ ملی در کنار پارلمان یونان با فضای سبز پشت معبد المپیان زئوس و خانه زاپیون قرار گرفته است. مکانی ساکت و آرامش‌بخش که برای استراحت و گشت و گذار بسیار مناسب است. 

آدرس:

National Garden, Leoforos Vasilisis Amalias 1, Athina 105 57 ، یونان

وب‌سایت: www.cityofathens.gr/archive

تالار زاپیون در لبه باغ  قرار دارد که در سال 1870 ساخته شد و بسیاری از رویدادها در آن برگزار می‌شود. داخل ورودی اصلی یک تالار گرد و روباز چشمگیر قرار دارد که به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی آتن، بازیدکنندگان بسیاری دارد.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Leof. Vasilissis Olgas 1, Athina 105 57، یونان

موزه ملی هنرهای معاصر

The National Museum of Contemporary Art

موزه ملی هنرهای معاصر

موزه ملی هنرهای معاصر مرکز فرهنگی آتن محسوب می‌شود و نمایشگاه‌های موقت و دائمی در آن برگزار می‌شود. از جاذبه‌های دیدنی آتن که آخرین نوآوری‌های هنری را به نمایش می‌گذارد.

 مجموعه‌ای دائمی چشم‌گیر از 172 قطعه که توسط 78 هنرمند مختلف داخلی و بین‌المللی ساخته شده است. 1300 قطعه این مجموعه شامل  نقاشی و عکاسی نیز هستند.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Λεωφ. Καλλιρρόης και Αμβρ. Φραντζή (πρώην εργοστάσιο, Athina 117 43، یونان

ساعت کاری: 11 تا 19

تلفن: +30 21 1101 9000

وب‌سایت: www.emst.gr

منظره تپه Lycabettus

Lycabettus Hill     

منظره تپه Lycabettus

تپه Lycabettus از دیدنی‌های آتن یکی از بهترین منظره‌های این شهر به شمار می‌رود. این تپه با ارتفاع 227 متر، مرتفع‌ترین نقطه شهر است و تماشای منظره بی‌نظیری از آکروپلیس بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. فونیکولار در شب نیز مشغول فعالیت بوده و تماشای چراغ‌های شهر و آکروپولیس بسیار دیدنی است. یک نوشیدنی سرد و سفارش غذا در رستوران بالای آن به یکی از بهترین تجربه‌های شما در آتن تبدیل خواهد شد.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: کوه لیکابتوس، آتن 114 71، یونان

سایت رسمی:https://www.lycabettushill.com/

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات