افراد مشهور در هند

6 سال پیش 0 دیدگاه

|| 22 فرد مشهور  در هند

  • Pandit Shriram Sharma Acharya : متولد سپتامبر  1911 در آگرا است و یکی از فیلسوف های بزرگ هندو و یکی از اصلاحگران بزرگ جامعه بوده است.

Pandit Shriram Sharma Acharya

  • Abul Fazal : ابوالفضل در 14 ژانویه 1551 در آگرا متولد شد. ابوالفضل برجسته ترین وزیر امپراتور اکبر بود. او به عنوان یک محقق بزرگ، تاریخ رسمی حکومت اکبر را که به نام اکبر نعوم در سه جلد است نوشت. او همچنین بسیاری از کتابهای عالی را به فارسی ترجمه کرد که یکی از آنها کتاب مقدس است.

  • Abul Fazal

  • Mir Taqi Mir : میر تقی در فوریه 1723 در آگرا متولد شد . او شاعر برجسته ی قرن هجدهم بود و مردم هند هنوز او را به لقب خدای شعر می شناسند.

  • Mir Taqi Mir

  • Motilal Nehru : متیلال نرو در 6 می 1861 در آگرا متولد شد ، دوبار رئیس جمهور کنگره ملی هند بود. او یک وکیل پیشرو و مبارز آزادی بود و مردم هند به نیکی از او یاد می کنند.

  • Motilal Nehru

  • Rajendra Yadav : راجندرا یاداو متولد 28 آگوست 1929 در آگراست . او یکی از نویسنده های داستانی هندی است و پیشگام جنبش ادبی هندی به نام نای کیانی است.

  • Rajendra Yadav

    Nimmi نیمی متولد 18 فوریه 1933 از ستاره های مشهور بالیوود که هنوز هم معروفیت بسیار زیادی در زیبایی دارد و نقش مقابل ستاره ها بزرگی چون راج کاپور بود.

Nimmi 

Rajeev Khandelwal : از بازیگران مشهور و متعهد بالیوود است که فعالیت های زیادی در زمینه حقوق بشر و حفظ فرهنگ و آداب هندوستان داشته است.

Rajeev Khandelwal

Juhi Parmar : از بازیگران تلویزیونی هند است و به بزرگواری و داشتن قلبی مهربان معروف است و در میان هندیان جایگاه ویژه ای دارد.

Juhi Parmar

Vasundhara Raje : اولین وزیر زن راجستان است که به هوشمندی در بین مردم راجستان معروف است و فعالیت های موثری در راستای اکرام مردم فقیر هند انجام داده است.

Vasundhara Raje

Rajyavardhan Singh Rathore : تیرانداز هندی که مدال نقره المپیاد سال 2008 را برای کشورش به ارمغان آورد و نه تنها افتخار جیپور بلکه افتخار کل هند است.

Rajyavardhan Singh Rathore

Lal Krishna Advani : در 8 نوامبر 1927 در کراچی در خانواده ی بازرگانان هندو متولد شد. او تحصیلات ابتدایی خود را از کراچی کامل کرد و سپس در کالج ملی DG در حیدرآباد، ثبت نام کرد. خانواده اش در زمان پارتیشن به هند مهاجرت کردند و در بمبئی مستقر شدند و در آنجا در کالج حقوق دولتی دانشگاه بمبئی فارغ التحصیل شدند.

او در حال حاضر از سیاستمداران مشهور است و  از سال 2002 تا 2004 معاون نخست وزیر هند بود. در سال 2015 او به نام Padma Vibhushan دومین افتخار غیرنظامی هند شد.

Lal Krishna Advani

Zakir Naik : زکیر نایک در 18 اکتبر 1965 در بمبئی متولد شد. او یکی از سخنگوهای اسلامی و بنیانگذار و رییس بنیاد تحقیقات اسلامی است.

Zakir Naik 

Freida Pinto : فریدا سلنا پینتو در18 اکتبر 1984 در بمبئی متولد شد.او یکی از بهترین بازیگرانی است که بیشتر در فیلم های آمریکایی و بریتانیایی ظاهر شده است.

Freida Pinto

Aishwarya Rai : آیشواریا رای بازیگر، مدل و برنده مسابقه دختر شایسته در سال 1994 است. رای در  کارناتاکا متولد شد و بعد به همراه خانواده به بمبئی رفتند.در حال حاضر او عروس خانواده ی بزرگ هنری پاچان هاست و این ازدواج ، معروفیتش را دو چندان کرد.

Aishwarya Rai

  • Virat Kohli : کاپیتان تیم کریکت هند که متولد شهر دهلی است و افتخارات زیادی را برای مردم این شهر به ارمغان آورده است.

Virat Kohli

  • Chetan Bhagat : نویسنده ی رمان های مشهور و مقالات ارزشمند و یکی از برترین سخرانان هندی است که در یک خانواده متوسط ​​در دهلی متولد شد. پدرش افسر ارتش و مادرش یک کارمند دولتی در بخش کشاورزی بود. او در سال 2009 کار خود را که در زمینه امور بانکی بود کنار گذاشت و تمام وقت خود را به نوشتن اختصاص داد. او نویسنده رمان های پرفروشی است و سه فیلم معروف هندی از رمان هایش الهام گرفته شده و ساخته شده است.

Chetan Bhagat

  • Nandita Das : ناندیتا داس، بازیگر و کارگردان معروف هندی است. او در فیلم هایی چون آتش (1996)، زمین (1998)، باواندر (2000)، کنتیل موتامیتال (2002)، آرم بوهوان و پیش از زلزله (2007) ایفای نقش کرده است. او به خاطر نقش آفرینی های بسیار خوبش به عنوان مدافع اداره هنر و ادبیات هند در فرانسه انتخاب شد.ناندیتا داس اولین زن هندی در تالار مشاهیر انجمن بین المللی زنان است.

Nandita Das

  • Shah Rukh Khan : شاهرخ خان افسانه ای ،بازیگر برجسته bollywood که در دهلی متولد شده است. لقب شاهرخ خان پادشاه بالیوود است و هوادارانش هم او را Badshah همان پادشاه صدا می زنند. بر اساس گزارش Forbes، دستمزد شاهرخ خان حدود 780 میلیون دلار آمریکا تخمین زده شده است.

Shah Rukh Khan

Narana Coissoró : نارانا کویسرو در 3 اکتبر 1933 در گوا متولد شد ، او از وکلای برجسته ی پرتغالی و سیاستمدار حزب cds بود.

Narana Coissoró

Shama Hyder : شاما حیدر در 25 اپریل 1985 در گوا متولد شد. او کارآفرین و نویسنده هندی و آمریکایی و شخصیت پرداز تلویزیونی است.

Shama Hyder

Maria Goretti : ماریا گورتی در 26 ژانویه 1972 در گوا متولد شد ، او مجری معروف تلویزیونی هند است و یکی از برنامه های او به نام من عاشق غذا درست کردنم بسیار پر مخاطب بود.

Maria Goretti

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات