دیدنی های هامبورگ

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 10 جاذبه دیدنی هامبورگ

   

بندر هامبورگ (Port of Hamburg)

 بندر هامبورگ که به زبان آلمانی به آن (Hamburger Hafen) می گویند، مساحتی بالغ بر 1000 کیلومتر مربع را به خود اختصاص می دهد و به عنوان دروازه ی ورودی شهر آلمان شناخته می شود. این بندر همچنین مکانی است که بسیاری از جاذبه های مهم شهر را در آن خواهید یافت. اگر در غروب یکی از روزهای تابستان و یا در روزهای آخر هفته به این بندر سری بزنید، انبوهی از ساکنین نقاط مختلف شهر را در حال استراحت در گوشه و کنار این بندر خواهید یافت. مسیر زیبایی مخصوص به پیاده روی در حاشیه ی بندر هامبورگ قرار گرفته است که شما را با خود به سفری به اعماق قرن نوزدهم میلادی می برد؛ زمانی که این منطقه را به سبب اینکه برای نگهداری تنباکو، قهوه، خشکبار و ادویه مورد استفاده قرار می‌گرفته، "منطقه ی انبار" می‌نامیدند. در این مسیر به ردیفی از ساختمان‌های قدیمی و بلند با نماهای آجری بر می خورید که روزگاری برای نگهداری این اقلام و به عنوان انبار از آنها استفاده می شده است. جاذبه ی مهم دیگری که در این بندر قرار گرفته است، پلی است به طول 3.9 کیلومتر تحت عنوان پل کول برند بروک"Kohlbrandbrucke" که سرتاسر بندرگاه را پوشش می دهد. بهترین سازه ای که به تازگی به مجموعه ی بندرگاه اضافه شده است، ساختمان البفیل هارمونیک Elphilbarmonie است که محلی ها به آن Elphi هم می گویند. این ساختمان تازه با معماری خیره کننده اش در حاشیه ی شبه جزیره ی Grasbrook قراردارد و جاذبه ای به شدت مهم برای این بندر محسوب می شود. ۶ طبقه ی ابتدایی این تالار بزرگ به انباری اختصاص یافته که در آن کاکائو،  چای و تنباکو نگهداری می شود و در بالای این ۶ طبقه ۲۰ طبقه ی دیگر  با نمایی از شیشه های براق به سمت آسمان پیشروی کرده اند. بزرگترین تالار کنسرت این مجموعه دارای ظرفیت ۲۱۵۰ نفری است. در این سازه همچنین هتل، آپارتمان های مسکونی، رستوران ها و اماکن دیگری نیز قرار گرفته اند. در طبقه ی هشتم این بنا می توانید به تماشای نمایی وسیع و زیبا از بندرگاه بنشینید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Hamburg, Germany

ساعات بازدید : ...............................

تلفن : 4940377090+

وب سایت : ...............................

بندر هامبورگ

بندر هامبورگ

بندر هامبورگ

Kohlbrandbrucke

Kohlbrandbrucke

سرزمین عجایب مینیاتوری (Miniatur Wunderland)

گرچه اینجا را به عنوان بزرگترین نسخه ی مینیاتوری راه آهن دنیا می شناسند، اما این سرزمین عجایب به واقع چیزی بیشتر از یک طرح اسباب بازی گونه از یک مسیر ریلی برای قطار است. این نسخه ی پرجزئیات، بزرگ‌ترین نمونه ی کوچک شده ی خط راه آهن است که بیش از 15400 متر ریل و 1040 دستگاه قطار در آن دیده می‌شوند. این سازه که در مقیاسی وسیع ساخته شده، مساحت ۱۴۹۰ متر مربع را پوشش می دهد و هنوز هم در حال تکمیل شدن است. گفته می شود که که این سرزمین عجایب در پایان به مساحتی بالغ بر دو برابر اندازه ی فعلی اش خواهد رسید. از نقاط برجسته ی این جاذبه می‌توان به مناطقی از آن اشاره کرد که به کشورهای ایالات متحده ی آمریکا، اسکاندیناوی و آلمان اختصاص یافته اند و همچنین فرودگاهی با چندین فروند هواپیما. تمامی این مجموعه به وسیله ی ۳۸۵ هزار قطعه لامپ روشن می‌شود و ۲۶۰ هزار شخصیت انسانی کوچک در این مجموعه به کار گرفته شده است. از آنجا که اینجا یکی از شلوغ ترین و پر بازدید ترین اماکن توریستی هامبورگ است، می توانید برای صرفه جویی در وقت بلیت تان را به صورت آنلاین رزرو کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Kehrwieder 2-4/Block D, 20457 Hamburg, Germany

ساعات بازدید : 7:30AM–1AM

تلفن : 49403006800+

وب سایت : www.miniatur-wunderland.de

سرزمین عجایب مینیاتوری

سرزمین عجایب مینیاتوری

سرزمین عجایب مینیاتوری

سرزمین عجایب مینیاتوری

گالری هنری کونستهاله هامبورگ (Kunsthalle Hamburg)

این گالری هنری در سه ساختمان جدا ولی متصل به هم و در خیابان Glockengieberwall قرار گرفته و یکی از مهمترین گالری های هنری در کشور آلمان است. از نقاط مهم اینجا می‌توان به محراب های آن که آثار هنری هنرمندان قرن ۱۴ ۱۶ و ۱۷ میلادی هستند، اشاره کرد. از دیگر مجموعه های حائز اهمیت این گالری می توان به نقاشی های مربوط به هنرمندان آلمانی و فرانسوی قرن ۱۹ میلادی،  مجموعه‌های حائز اهمیت و گالری هنرهای مدرن و معاصر اشاره کرد. تورهایی به زبان انگلیسی و برنامه های تفریحی برای کودکان نیز در این مکان فراهم شده است. لازم است به مجموعه ی هنری و نفیس دیگری اشاره کنیم که در موزه ی Deichtorh allen قرار گرفته و یکی از مهمترین و بزرگترین گالری های هنر معاصر و عکاسی در اروپا می باشد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Glockengiesserwall20095 Hamburg, Germany

ساعات بازدید : ..................................

تلفن : 4940428131200+

وب سایت : www.hamburger-kunsthalle.de

گالری هنری کونستهاله هامبورگ

گالری هنری کونستهاله هامبورگ

گالری هنری کونستهاله هامبورگ

گالری هنری کونستهاله هامبورگ

گالری هنری کونستهاله هامبورگ

تالار شهر هامبورگ (Hamburg Rathhaus)

در مرکز منطقه ی قدیمی هامبورگ ساختمان زیبای تالار شهر قرار دارد. این بنای باشکوه و با عظمت که به سبک نئو رنسانس ساخته شده، در مجاورت ساختمان بورس قرار دارد و ساخت آن در سال ۱۸۹۷ به پایان رسیده است. مجموعه ی عظیم تالار شهر دارای ۶۴۷ اتاق است که بسیاری از آنها در زمان مراسم سالیانه ی "شب طولانی موزه‌ها" برای عموم مردم قابل بازدید هستند. سقف نقاشی شده ی تالار Kaisersall ، نمایش دهنده ی اهمیت حمل و نقل تجاری در کشور آلمان است. تورهای راهنمای محلی در این مکان برای شما قابل استفاده هستند و همچنین در اینجا می توانید از نزدیک شاهد فعالیت نیروهای دولتی محلی کشور آلمان و شهر هامبورگ باشید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Rathausmarkt 1, 20095 Hamburg, Germany

ساعات بازدید : 7AM–8PM

تلفن : 4940428312064+

وب سایت : www.hamburg.de

تالار شهر هامبورگ

تالار شهر هامبورگ

تالار شهر هامبورگ

تالار شهر هامبورگ

تالار شهر هامبورگ

تالار شهر هامبورگ

تالار شهر هامبورگ

کلیسای سنت میشل (St. Michael’s Church)

 می توان گفت که در میان بی شمار کلیسایی که در شهر هامبورگ وجود دارد، کلیسای سنت میشل مهمترین آنهاست. این کلیسا در فاصله ی سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۷۶۲ به سبک باروک ساخته شد و یکی از مهم‌ترین نقاط دیدنی شهر هامبورگ محسوب می‌شود. در بلندای برج ۱۳۲ متری کلیسا که به Michel شهرت دارد، سکوهای دیدبانی ای قرار دارند که نماهای بسیار زیبایی از شهر و بندر را در مقابل دیدگان تان قرار می دهند. دسترسی به این ارتفاع از طریق راه پله و آسانسور برای بازدیدکنندگان ممکن می باشد. در ورودی کلیسا به مجسمه ی برنزی و خیره کننده ای بر می خورید که Archangel Michael را در حال شکست دادن اهریمن نمایش می دهد. بیش از 2425 نفر در سردابه ی این کلیسا دفن شده اند. در محوطه ی واقع در قسمت شرقی کلیسا مکان‌های اقامتی ای قرار دارند که برای سکنی دادن به بیوه های انجمن صنفی مغازه داران ساخته شده اند. کلیسای مهم دیگری که در نزدیکی این مکان قرار دارد، کلیسای سنت جیمز (St. James) است که ساختمانی است متعلق به قرن ۱۴ و دارای اهمیت فرهنگی و تاریخی فراوان.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Englische Planke 1, 20459 Hamburg, Germany

ساعات بازدید : 10:00AM-7:30PM

تلفن : 4940376780+

وب سایت : www.st-michaelis.de

کلیسای سنت میشل

کلیسای سنت میشل

کلیسای سنت میشل

کلیسای سنت میشل

کلیسای سنت میشل

موزه دریایی  بین المللی (International Maritime Museum)

 بهترین مکان برای کشف هرچه بیشتر در رابطه با تاریخچه ی پرماجرا و طولانی دریانوردی در شهر هامبورگ و همچنین تحقیق در رابطه با آنچه که مربوط به آبهای این شهر است، موزه ی دریایی هامبورگ می باشد. این موزه در ساختمانی قدیمی با آجرهایی قرمز رنگ واقع شده و نمایشگاه‌های هیجان انگیز آن به نمایش رابطه ی کهن و ۳ هزار ساله ی انسان با آب های این کشور می پردازند. قدیمی ترین دست ساخته ی نمایش داده شده در این موزه قایقی است کنده کاری شده که چند هزار سال پیش از کنده ی یک درخت ساخته شده است. نمونه هایی که در اینجا وجود دارد نشان دهنده ی روند رشد کشتیرانی در این کشور از دیرباز تا کنون هستند. از زمان کشتی های کوچک اهالی فنیقیه و کشتی ها و قایق های بلند وایکینگها گرفته تا کشتی هایی که در دوران طلایی ساخته شدند. یک عرشه ی دیدبانی جدا به آخرین کشتی کشف شده در تحقیقات دریایی از این دوران اختصاص داده شده و گالری دیگری هم به هنرهای حوزه ی دریانوردی پرداخته است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Koreastraße 1, 20457 Hamburg, Germany

ساعات بازدید : 10AM–6PM

تلفن : 494030092300+

وب سایت : www.imm-hamburg.de

موزه دریایی  بین المللی

موزه دریایی  بین المللی

موزه دریایی  بین المللی

موزه دریایی  بین المللی

موزه دریایی  بین المللی

موزه دریایی  بین المللی

دریاچه های مصنوعی آلستر (Inner & Outer Alster)

نقطه ی مرکزی منطقه ی شهری هامبورگ دو رودخانه ی Inner & Outer Alster هستند. این دو، دریاچه هایی مصنوعی هستند که به رودخانه های آلستر و اِلبه (Elbe) متصل می‌شوند. در همین مکان است که زیباترین و پر منظره ترین میدان ها، خیابان های تاریخی و همچنین زیباترین نقاط مختص پیاده روی شهر هامبورگ را می توانید ببینید. زیباترین مسیرها را نیز می توان در خیابان Jungernstieg با کافه های فراوان اطرافش و قایق های پهلو گرفته اش یا در خیابان Ballindaum با بزرگترین مرکز خرید واقع در آن جستجو کرد. این رودخانه ها همچنین به کشتیرانی و اسکیت سواری در زمستان هم معروف هستند و در اطراف آن ها پارک ها و باغ های زیبای زیادی قرار گرفته اند. نقطه ی با اهمیت دیگری که در نزدیکی رودخانه ها قرار دارد، منطقه ی Poseldorf است که پر است از گالری ها، بوتیک ها، کافه ها و کانال هایی که این رودخانه را به رود البه متصل می کنند. اگر در ماه سپتامبر به هامبورگ سفر کردید، حتما در جشنواره ی Alstervegnugen شرکت کنید که در اطراف این دریاچه ها برگزار می شود و شامل برنامه‌هایی شاد و مفرح مثل برگزاری کنسرت های فراوان می باشد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Lake in Germany

ساعات بازدید : ..............................

تلفن : ..............................

وب سایت : ...............................

دریاچه های مصنوعی آلستر

دریاچه های مصنوعی آلستر

دریاچه های مصنوعی آلستر

دریاچه های مصنوعی آلستر

دریاچه های مصنوعی آلستر

دریاچه های مصنوعی آلستر

دریاچه های مصنوعی آلستر

گورستان اولسدورف (Ohlsdorf Cemetery)

این گورستان نه تنها بزرگترین گورستان روستایی جهان است، بلکه یکی از با اهمیت ترین ها نیز می باشد. گورستان اولسدورف یا اوهلسدورف با مساحت ۹۶۶ هکتار، یک و نیم میلیون نفر  را در ۲۸۰ هزار قطعه ی جداگانه در خود جای داده است. در این قبرستان، کشته شدگان جنگ های دوران جمهوری‌خواهی کشور آلمان و ۴۰۰ زندانی کشته شده از دوران جنگ به خاک سپرده شده اند. از اماکن دیگری که در این قبرستان دارای اهمیت هستند می توان به قطعه های اختصاص داده شده به قربانیان دوران شکنجه ی نازی ها، کشته شدگان بمباران جنگ جهانی دوم و همچنین کشته شدگان نهضت مقاومت در برابر نازی ها اشاره کرد. شاید این فکر به ذهنتان خطور کند که یک قبرستان چطور می تواند جاذبه ای گردشگری باشد؟ اما جالب است بدانید که سالانه دو میلیون نفر از این مکان و قطعه‌های یادبود و آموزه‌های آن بازدید می‌کنند و در باغهای زیبای اطراف خیابان‌های این قبرستان پرسه می‌زنند. رفتن به این مکان تجربه ای متفاوت از تماشا و بازدید از جاذبه های گردشگری محسوب می شود.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Fuhlsbüttler Str. 756, 22337 Hamburg, Germany

ساعات بازدید : 9AM–6PM

تلفن : 4940593880+

وب سایت : www.friedhof-hamburg.de

گورستان اولسدورف

گورستان اولسدورف

گورستان اولسدورف

گورستان اولسدورف

گورستان اولسدورف

پارک جنیش (Jenisch Park)

 این پارک زیبا که خیلی هم از تونل البه دور نیست، در منطقه ی Flotbek در هامبورگ واقع شده است و یکی از بزرگترین و سرسبز ترین فضاهای باز در شهر هامبورگ است. در همین پارک است که بنای تاریخی و زیبای خانه ی جنیش (Jenische Haus) را می بینید که متعلق به قرن ۱۹ است و به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است. در اتاق های این خانه می توان سبک و سلیقه ی طبقه ی متوسط مرفه را در آن زمان دید که در استایل های اشخاصی چون لوییس پنجم و سبک هنر نو متجلی شده است. تمامی اینها در موزه ای در همین مکان که یکی از شعبات موزه ی آلتونا است نگهداری می شوند. خانه Ernst - Barlach هم در همین پارک قرار دارد و مجموعه ی نفیسی از مجسمه ها و نقاشی ها و هنرهای گرافیکی چاپی در آن گردآوری شده است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Baron-Voght-Straße 50, 22609 Hamburg, Germany

ساعات بازدید : ............................

تلفن : ............................

وب سایت : ............................

پارک جنیش

پارک جنیش

خانه جنیش

خانه جنیش

خانه جنیش

منطقه ی آلتونا (Altona)

 محله ی پر جنب وجوش آلتونا درست در بالای رودخانه ی البه قرار گرفته است.  این منطقه را با خانه های بازمانده از دوران نئوکلاسیکش می شناسند و خیلی از این خانه ها اثر تاریخی محسوب می شوند. در این منطقه اماکن معروفی چون موزه ی Museumstrasse  و موزه ی آلتونا را می بینید که نمایشگاه هایی در حوزه‌های جغرافیا، طبیعت، زیستگاه و اقتصاد در آنها برگزار می‌شود. از دیگر جاذبه های این محله دست ساخته هایی در زمینه ی دریانوردی مثل کشتی های قدیمی و بازمانده از دوران جنگ های کشور آلمان است. بعد از بازدید از این مناطق فراموش نکنید که به اطراف منطقه ی آلتونا و نقاطی مثل پارک Altonaer Balkon هم سری بزنید و در آنجا از تماشای نماهای زیبای رودخانه و بندر و همچنین اسکله ی ماهی گیران و بازار ماهی فروشان لذت ببرید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Hahnenkamp 8, 22765 Hamburg Germany

ساعات بازدید : ...............................

تلفن : ...............................

وب سایت :  ...............................

منطقه ی آلتونا

منطقه ی آلتونا

منطقه ی آلتونا

منطقه ی آلتونا

منطقه ی آلتونا

 

منابع: www.planetware.com

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات