سفر به این مکان ها ممنوع!

6 سال پیش 0 دیدگاه

اگر فکر می کنید که با داشتن پول یا وقت کافی، می توان به هر جای دنیا سفر کرد، با خواندن مقاله زیر، نظرتان راجع به این موضوع کاملا تغییر خواهد کرد. 

15 مكاني كه حتي اگر هم بخواهيد، نمي‌توانيد به آن جا سفر كنيد!


1. جزيره مار در كشور برزيل
جزيره مار فاصله زيادي تا ساحل برزيل دارد و بايد بدانيد كه اين جزيره محل زندگي افعي سرنيزه‌اي زرين به شمار مي‌ِآيد. در خصوص اين مارها بايد گفت كه آن‌ها بسيار سمي بوده و زهر آن به‌گونه‌اي است كه مي‌تواند پوست بدن انسان را به‌صورت كامل آب كند. اگر يك مار افعي سرنيزه‌اي زرين كسي را نيش بزند به‌سرعت فرد را خواهد كشت. به همين دليل دولت برزيل ورود گردشگران را به اين جزيره ممنوع كرده است. بسياري تخمين مي‌زنند كه بيش از 4 هزار مار در جزيره مار در كشور برزيل زندگي مي‌كنند و اين بدان معناست كه در هر مترمكعب از جزيره، شما با يك مارسمي مواجه خواهيد شد. براي بسياري از افراد حتي تصور بودن در جزيره مار، كابوسي وحشتناك خواهد بود.

سفر-به-این-مکان-ها-ممنوع

2. منطقه 51 در ايالت نوادا
باكمي جست‌وجو در وب‌سايت گوگل، اطلاعات بيشتري در خصوص منطقه 51 به‌دست خواهيد آورد. اين منطقه در حقيقت مكاني محرمانه و دولتي است كه هيچ‌كس نمي‌داند در آن بر روي چه چيزي آزمايش مي‌شود؛ اما گفته‌شده كه درگذشته‌هاي دور در منطقه 51 بر روي هواپيماهايي ويژه‌كار مي‌شده و بسياري ديگر نيز معتقد‌ند دانشمندان از اين منطقه مي‌توانند سفينه‌هاي فضايي در آسمان را تماشا كنند. البته اين تصورات مربوط به سال‌هاي گذشته است. حتما براي شما نيز جالب خواهد بود كه بدانيد اكنون در اين مكان چه اتفاقي در حال رخ دادن است؛ اما ما تنها مي‌توانيم حدس بزنيم كه در منطقه 51 در ايالت نوادا چه چيزي در جريان مي‌باشد. در اين ميان نكته‌اي كه عجيب به نظر مي‌رسد اين است كه حتي دولت ايالات‌متحده تا سال 2013 به‌طور رسمي وجود اين مكان را تاييد نكرده بود.برخي نيز معتقدند بقاياي موجودات فضايي در اين منطقه نگهداري مي شود،حتي عنوان شد در 1947 يك بشقاب پرنده در حوالي اين منطقه سقوط كرد و به گفته شاهدان عيني ماموران حتي اجسادي را از آن خارج كرده بودند

سفر-به-این-مکان-ها-ممنوع

03: جزيره سنتينل شمالي در آندامان
شما مي‌توانيد اين جزيره خارق‌العاده را در تور تايلند پيدا كنيد. مردم جزيره سنتينل شمالي در حقيقت دريكي از بكرترين قبايل جهان زندگي مي‌كنند. جزيره‌اي كه در ميان صخره‌هاي بزرگ مرجاني قرارگرفته است و اين صخره‌ها هر قايقي كه به آن نزديك شود خرد مي‌كنند؛ اما دانستن اين نكته نيز ضروريست كه حتي اگر بتوانيد به هر ترتيبي از ميان اين صخره‌هاي مرجاني عبور كنيد با يكي از وحشي‌ترين و خطرناك‌ترين قبايل دنيا مواجه خواهيد شد. در اين قبيله شما شانس بسيار كمي براي زنده ماندن داريد و به‌احتمال بسيار زياد توسط افرادي كه در جزيره سنتينل شمالي زندگي مي‌كنند كشته مي‌شويد. جالب است بدانيد كه در اوايل سال 2000 ميلادي دو مرد ماهيگير كه در حال صيد ماهي در دريا بودند گم شدند و به‌صورت اتفاقي و از روي بدشانسي در جزيره سنتينل شمالي لنگر انداختند. درنهايت مردم قبيله اين دو ماهي‌گير را پيداكرده و به قتل رساندند. پس‌ازآن كشور هندوستان بارها سعي داشت تا ارتباطي با مردم اين قبيله پيدا كند اما در اين امر ناموفق بود. اكنون هم به دلايل امنيتي هيچ‌كس نمي‌تواند تا شعاع 5 كيلومتري به جزيره سنتينل شمالي نزديك شود.

سفر-به-این-مکان-ها-ممنوع

4. خزانه جهاني بذر سوالبارد در كشور نروژ
خزانه جهاني بذر سوالبارد در حقيقت مكاني است كه 864 هزار و 309 نمونه بذر در آن از تمام دنيا نگه‌داري مي‌شود. از اين بذرها در اين مكان از بلاياي طبيعي و حتي انساني محافظت خواهد شد. هدف از اين كار اين است در صورت نابودي اين بذرها، انسان‌ها در نسل‌هاي بعدي بتوانند آن‌ها را بازسازي كنند. خزانه جهاني بذر سوالبارد در كشور ايسلند واقع‌شده است و در مكاني قرار دارد كه تنها افراد محدود و خاصي به آن دسترسي دارند. البته همين اشخاص هم تنها در روزهايي خاص كه براي قرار دادن بذر است، اجازه دارند كه به اين مكان وارد شوند.

سفر-به-این-مکان-ها-ممنوع

5. كمپ بوهميان (Bohemian) در سان فرانسيسكو
شايد بتوان گفت يكي از مرموزترين و عجب‌ترين گردهمايي‌ها در كشور آمريكا در كمپ بوهميان برگزار مي‌شود؛ اما مسئله‌اي كه باعث شده اين گردهمايي از ساير دور همي‌ها در اين كشور متمايز باشد اين است كه در كمپ بوهميان ثروتمندترين و قدرتمندترين افراد ايالات‌متحده دورهم جمع مي‌شوند. شما براي ورود به اين گردهمايي در كمپ بوهميان بايد مبلغ 25 هزار دلار هزينه كنيد و حتي اگر همين امروز هم اين مبلغ را بپردازيد احتمالا چيزي در حدود 15 سال در ليست انتظار خواهيد بود. البته بايد بدانيد پس از عضويت در باشگاه هم به ازاي هرسال مبلغ 5 هزار دلار به‌عنوان حق عضويت از شما دريافت مي‌شود. از ميان تعدادي از كساني كه در كمپ بوهميان و گردهمايي آن شركت مي‌كنند مي‌توان به جورج بوش، كلاينت ايست‌وود و ريچاد نيكسون اشاره كرد. تنها تصاوير محدودي از اين گردهمايي‌ها به بيرون درز كرده كه در آن‌ها نشان مي‌دهد افرادي بالباس‌هاي خاص تشريفاتي مذهبي را انجام مي‌دهند كه گفته مي‌شود مربوط به پيش‌بيني آينده مي‌باشد. جالب است بدانيد تاكنون يك نويسنده و فيلم‌ساز نيز توانسته‌اند بدون داشتن عضويت در باشگاه، وارد گردهمايي شوند كه تنها پس از چهار ساعت دستگير شدند.

سفر-به-این-مکان-ها-ممنوع

6. جزيره سورتسي (Surtsey) در جزيره ايسلند
جزيره سورتسي داراي زيبايي‌هاي خيره‌كننده‌اي است و در ميان ساير جزاير بسيار جوان به شمار مي‌آيد. اين جزيره در سال 1963 و پس از فوران آتش‌فشان ايجاد شد؛ اما هم‌اكنون هيچ‌كس اجازه ورود و حتي نزديك شدن به آن را ندارد. در حقيقت سورتسي يكي از تنها جزايري است كه كاملا بكر مانده و انسان‌ها رفت‌وآمد چنداني به آن نداشته‌اند. البته دانشمندان به‌صورت محدود براي انجام تحقيق و مطالعه روي جزيره به آن سفرهايي دارند و به‌محض اينكه كارشان روي جزيره سورتسي تمام مي‌شود سريعا كارهاي لازم براي پاك‌سازي آثار به‌جاي مانده از خود را انجام مي‌دهند. حتي به‌طوري‌كه اين دانشمندان مجبورند در يك كابين كوچك بخوابند تا هيچ آسيبي به زمين جزيره سورتس وارد نشود.

سفر-به-این-مکان-ها-ممنوع

7. كليساي تابوت عهد در اتيوپي
در كليساي تابوت عهد دو لوح سنگي ارزشمند وجود دارد كه روي آن‌ها ده فرمان خداوند به حضرت موسي نقش بسته است. همچنين گفته مي‌شود كه چوب‌دستي حضرت هارون به همراه يك قوري سبوس نيز در اين كليسا قرار دارد. اين قوري سبوس چيزي است كه ادعا مي‌شود از طرف خداوند بوده و خدا آن را براي مردم اسرائيلي فرستاده تا به‌وسيله آن خود را از خطرات موجود در بيابان حفظ كنند. توجه داشته باشيد كه تنها يك كشيش است كه اجازه دارد تابوت عهد را ببيند. بسياري از مردم اعتقاددارند كه اگر هر شخص ديگري به‌جز اين كشيش نگاهي به تابوت عهد بياندازد آن منفجر خواهد شد.

سفر-به-این-مکان-ها-ممنوع

8. پريپيات (Pripyat) در كشور اوكراين
پريپيات شهري است كه در سال 1970 ميلادي تشكيل‌شده و درگذشته بيش از 49 هزار 360 نفر جمعيت داشت؛ اما بايد بدانيد كه اين شهر در نزديكي چرنوبيل قرار دارد و تنها يك روز پس از فاجعه هسته‌اي سال 1986 به‌طوركلي تخليه شد. اكنون هم هيچ‌كس اجازه بازديد از آن را ندارد.

سفر-به-این-مکان-ها-ممنوع

9. مترو 2 در شهر مسكو
مترو 2 در حقيقت 4 مسير از يك خط ريلي است كه در 50 الي 200 متري زيرزمين قرارگرفته و اين خط مترو مي‌تواند كاخ كرملين را به سرويس امنيت فدرال وصل كند. بسياري معتقد هستند كه مترو 2 در زمان رژيم ژوزف استالين ساخته‌شده و اكنون هم توسط وزارت دفاع و مركز عالي برنامه‌هاي ويژه مورداستفاده قرار مي‌گيرد اما مردم عادي اجازه بازديد از آن را ندارند.

سفر-به-این-مکان-ها-ممنوع

10. ديگو گارسيا (Diego Garcia) در اقيانوس هند
جزيره زيبا و عاشقانه ديگو گارسيا در قسمت‌هاي مياني اقيانوس هند قرار دارد. در سال‌هاي دور بيش از 2 هزار نفر در اين جزيره زندگي مي‌كردند؛ اما در سال 1973 بريتانيا تمامي ساكنان ديگو گارسيا را از جزيره خارج كرد و آن را به آمريكايي‌ها داد تا آن‌ها يك پايگاه نظامي درون جزيره براي خود بسازند. لازم به ذكر است كه اين مكان هنوز هم پايگاه نظامي ارتش آمريكاست و سفر به آن غيرممكن هست.

سفر-به-این-مکان-ها-ممنوع

11. غارهاي لاسكو (Lascaux) در كشور فرانسه
لاسكو در حقيقت مجموعه‌اي از غارها است كه در جنوب كشور فرانسه قرارگرفته و در آن ديوارنگاره‌هايي وجود دارد كه گفته مي‌شود متعلق به 20 هزار سال پيش است. البته بازديد از اين مجموعه غارها تا سال 1900 ميلادي براي عموم مردم آزاد بود اما پس‌ازآن بازديد از غارها به دليل آسيبي كه بازديدكنندگان به ديوارنگاره‌ها وارد كردند، محدود شد و درنهايت در سال 1963 به‌صورت كامل ممنوع شد. تصويري كه در پايين اين مورد مشاهده مي‌كنيد نمايشگاهي را نشان مي‌دهد كه در آن آثار هنري موجود در غار را بازسازي كرده و مردم عادي مي‌توانند از آن بازديد كنند.

سفر-به-این-مکان-ها-ممنوع

12. بانك شمش‌هاي طلا در كشور انگلستان
حتما خودتان نيز مي‌دانيد كه بانك شمش‌هاي طلا يكي از مكان‌هايي است كه قطعا اجازه ورود به آن را نخواهيد داشت. بله همان‌طور كه در تصوير پايين مشاهده مي‌كنيد تمامي اين قالب‌هاي شمش طلا كاملا واقعي هستند و بايد بدانيد كه اين شمش‌ها بين افراد و كشورهاي مختلف جهان جابجا مي‌شوند. البته جالب است بدانيد بر روي تمامي اين شمش‌هاي طلا وزن و شماره‌سريالي چاپ‌شده كه در هنگام تغيير مالكيت آن از فردي به فرد ديگر كاربرد دارد. در حقيقت با تغيير مالكيت شمش طلا شماره سريال آن شمش به شماره‌حساب صاحب جديد آن تغيير پيدا مي‌كند.

سفر-به-این-مکان-ها-ممنوع

13. موزه آموزش امنيت ملي جيانگ‌‌شو در كشور چين
البته بايد گفت كه اگر شما جزو شهروندان كشور چين باشيد مي‌توانيد از موزه آموزش امنيت ملي جيانگ‌‌شو بازديد كنيد اما در غير اين صورت چنين اجازه‌اي نخواهيد داشت. در اين موزه فوق‌العاده ادوات و اختراعاتي ديده مي‌شود كه چيني‌ها طي صدها سال گذشته از آن‌ها براي پيروزي در جنگ‌ها بهره مي‌بردند. در محيط داخلي موزه آموزش امنيت ملي جيانگ‌‌شو هيچ‌كس اجازه عكس‌برداري ندارد و بازديدكنندگان نيز بايد به‌شدت مراقب باشند تا هيچ آسيبي به اشياي گران‌بهاي داخل موزه وارد نشود.

سفر-به-این-مکان-ها-ممنوع

14. منطقه حفاظت‌شده جاوارا در كشور برزيل
جاوارا در كشور برزيل يكي از مناطقي است كه توسط دولت از آن محافظت مي‌شود تا همچنان بكر و دست‌نخورده باقي بماند. اينكه آيا قبيله‌هاي وحشي در اين منطقه از كشور برزيل زندگي مي‌كنند يا خير تا سال‌ها سوالي بزرگ در ذهن مردم بود؛ اما تصاوير جديد ثبت‌شده از جاوارا نشان مي‌دهد كه چندين قبيله كهن به همراه خانواده‌هايشان در جنگل‌هاي اين مكان و در خانه‌هايي دراز كه كمي عجيب به نظر مي‌رسند زندگي مي‌كنند.

سفر-به-این-مکان-ها-ممنوع

15. اتاق 39 در كشور كره شمالي
اتاق 39 در حقيقت پررمز و بازترين اتاق در كشور كره شمالي محسوب مي‌شود. اگر شانس سفر به اين كشور را داشتيد حتما درباره اين اتاق چيزهاي زيادي مي‌شنويد. البته بايد بدانيد كه قطعا اجازه بازديد از آن را نخواهيد داشت. گفته مي‌شود در اين اتاق مرموز كارهاي غيرقانوني انجام مي‌شود؛ مثلا ادعاشده كه دولت كره در اين اتاق به چاپ اسكناس‌هاي تقلبي آمريكايي مي‌پردازد و قصد دارد كه اين اسكناس‌ها را به وجه رايج كشور خودشان تبديل كند، اسكناس‌هايي كه ارزش آن صفر است. البته اين تنها شايعه در مورد اتاق 39 در كشور كره شمالي نيست و گفته مي‌شود كه در اين اتاق داروهاي غيرقانوني زيادي نيز انبارشده است. حتما شما هم در سفر به كره شمالي علاقه‌اي نخواهيد داشت كه از اين اتاق بازديد كنيد.

سفر-به-این-مکان-ها-ممنوع

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات