چگونه از گم شدن چمدان جلوگیری کنیم؟

6 سال پیش 0 دیدگاه

گم کردن چمدان در فرودگاه چه در ابتدای سفر و چه در انتهای آن، استرس زاست و ممکن است شیرینی خاطرات سفر را به کاممان تلخ کند. حال چگونه از گم شدن چمدان جلوگیری کنیم؟

|| چگونه از گم شدن چمدان جلوگيري كنيم؟

نكته

چگونه از گم شدن چمدان جلوگيري كنيم؟ گاهي اوقات هواپيما بايد براي رسيدن به مقصد نهايي در چند نقطه مختلف توقف كند، گاهي هم شما با چند شركت هواپيمايي سفر مي‌كنيد؛ در چنين مواقعي امكان گم‌شدن چمدان يا ديگر وسايل شما بيشتر است. اما ابتدا بايد اقداماتي را بياموزيد كه از گم‌شدن چمدانتان جلوگيري مي‌كند و سپس با راه‌هايي آشنا شويد كه روند پيدا شدن چمدان را تسريع مي‌بخشد.

چگونه از گم شدن چمدان جلوگیری کنیم؟

1. شركتي كه مسئول بار شما است را بشناسيد.

اگر سفرتان به‌گونه‌اي است كه براي رسيدن به مقصد نهايي از خدمات چند شركت هواپيمايي مختلف بهره مي‌بريد، بايد ببينيد كدام‌يك از شركت‌ها مسئوليت بارهاي شمارا بر عهده دارد. در قراردادهايي كه شركت‌ها با توافق يكديگر امضا مي‌كنند، اين موضوع مشخص شده است. گاهي اوقات شركتي كه سفر خود را با آن آغاز كرده‌ايد و گاهي آخرين شركتي كه سفر خود را با آن به پايان مي‌رسانيد، مسئوليت بارهاي شما را بر عهده دارد.

چگونه از گم شدن چمدان جلوگیری کنیم؟

2. تمام شماره‌هايتان را در فرم «Property Irregularity Report» بنويسيد.

در هرحال شركتي كه مسئوليت بارهاي شما را بر عهده بگيرد، از شما مي‌خواهد فرمي تحت عنوان «Property Irregularity Report» را تكميل كنيد. جزئيات چمدان خود را تا حد ممكن شرح داده و ويژگي‌هايي كه مربوط به ظاهر، اندازه و ... چمدان شما است و آن را از ساير چمدان‌ها متمايز مي‌كند، بيان كنيد. هر تعداد شماره تلفن كه داريد را به همراه كد محل اقامتتان در فرم بنويسيد تا شركت هواپيمايي هيچ عذري براي عدم اطلاع‌رساني به شما نداشته باشد.

چگونه از گم شدن چمدان جلوگیری کنیم؟

3. كد رهگيري دريافت كنيد.

شركت نيز بايد يك كد رهگيري به شما بدهد. ممكن است مسئولان شركت از شما بخواهند براي رديابي چمدان‌هاي گم‌شده يا چمدان‌هايي كه به محل ديگري انتقال داده شده‌اند يا اطلاع از دليل تأخير در تحويل چمدان‌ها، از خدمات شركت «World Tracer» استفاده كنيد.«سيتا» عنوان انجمني است كه با همكاري شركت‌هاي هواپيمايي تمام دنيا براي ارائه سرويس‌هاي مخابراتي و رايانه‌اي به اين شركت‌ها و فرودگاه‌ها تأسيس شده است. اين انجمن به‌تازگي كيوسك‌هايي را در فرودگاه‌ها در دسترس مسافران قرار داده كه مجهز به برنامه World Tracer يا همان «ردياب جهاني» است. زماني كه مسافر در حال تحويل دادن چمدان‌هاي خود است، مي‌تواند برچسب چمدان را به اسكنر نصب‌شده در اين قسمت نزديك كند. اين دستگاه اطلاعات روي برچسب را در حافظه‌اش ذخيره مي‌كند و در صورت گم‌شدن چمدان، به‌صورت خودكار كد شناسايي چمدان را رهگيري مي‌كند. به‌اين‌ترتيب مسافر به‌صورت تلفني با سرويس مشتريان "ردياب جهاني" تماس برقرار كرده و اطلاعات مربوط به موقعيت چمدان خود را به دست مي‌آورد.

چگونه از گم شدن چمدان جلوگیری کنیم؟

منبع: bluerose

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات