راهنمای سفر (بخش دوم)

6 سال پیش 0 دیدگاه

نکات ضروری و مهم زیر را در برنامه ریزی سفرتان بنگنجانید تا دیگر بهانه ای برای تلخ شدن سفر وجود نداشته باشد. رازهایی که شاید کمتر به آن ها توجه کرده باشید.

|| راهنمای سفر

نكته
مهم نيست با چه كسي و با چه چيزي سفر مي كنيد اما يك سري نكات ضروري سفر وجود دارد كه بهتر است آن ها را رعايت كنيد تا مسافرت به ياد ماندني تري داشته باشيد.

نکات ضروری سفر (بخش دوم)

1. كارت هتل
وقتي براي خريد يا گشت هتل را ترك مي كنيد حتما كارت هتل را به همراه داشته باشيد تا اگر راه بازگشت را به ياد نداشتيد بتوانيد به راحتي با استفاده از آدرس روي كارت به هتل بازگرديد . اين كارت را به همراه نقشه شهر ميتوانيد در روز اول از راهنماي تور خود و يا پذيرش هتل بخواهيد. كارت هتل را به همراهان ، خانواده و حتي فرزندان خود بدهيد .

نکات ضروری سفر (بخش دوم)

2. برق
اگر از دستگاه ريش تراش برقي يا ساير لوازم برقي استفاده مي كنيد حتماً از وجود پريز مناسب در حمام مطمئن شويد . ولتاژ الكتريكي در اكثركشورها با ولتاژ الكتريكي ما تفاوت ندارد . در بسياري از كشورها متوسط ولتاژ برق 220 ولت 50 هرتز با پريز معمولي مي باشد . اما در انگليس و ايرلند پريزهاي سه شاخه با ولتاژ 50HZ/63OV وجود دارد . همراه داشتن يك تبديل چند كاره براي استفاده از انواع پريزهاي برق توصيه مي گردد .

نکات ضروری سفر (بخش دوم)

3. اتوبوس
كليه اتوبوس ها مدرن و داراي سيستم تهويه (كولر) براي راحتي و امنيت شما انتخاب شده اند . اين اتوبوس ها مجهز به DVD و CD PLAYER مي باشند. راهنماي تور براي شما قوانين نشستن در اتوبوس را توضيح خواهد داد . به اين ترتيب همگي مسافران اين فرصت را خواهند داشت تا در جاهاي مختلفي از اتوبوس نشسته و به تماشاي مناظر گوناگون بپردازند . كشيدن سيگار داخل اتوبوس ممنوع مي باشد . معمولاً در طول مسير بعد از هر 2/5 ساعت ، توقفي كوتاه خواهيد داشت . تمامي اتوبوس ها مجهز به سرويس بهداشتي ، اينترنت WIFI نمي باشند و توصيه مي شود از سرويس بهداشتي در استراحت گاه هاي بين شهري استفاده شود . راننده شما مسئول محافظت از پاكيزگي درون و بيرون اتوبوس است ، لطفاً راننده را در حفظ نظافت اتوبوس ياري فرمائيد و از رفت و آمد در فضاي داخل اتوبوس در حين رانندگي جداً خودداري فرمائيد و به راهنمايان محلي خود اجازه دهيد تا توضيحات هر شهر را با آرامش بيشتري براي شما ارائه دهند . راهنمايان تور مسئول استفاده از راديو يا روشن و خاموش كردن ضبط صوت اتوبوس مي باشند و بنا به سليقه هاي متفاوت ، از موسيقي هاي مختلفي استفاده خواهند كرد. راهنماي تور ، شما را با تدابير امنيتي آشنا خواهد كرد . تمامي مسافران در حين حركت اتوبوس مي بايست در سر جاي خود بنشينند و از كمربند ايمني استفاده نمايند .

نکات ضروری سفر (بخش دوم)

4. انعام و پاداش
به خاطر داشته باشيد كه انعام دادن در اقصي نقاط جهان جزء سنت هاي قديمي به حساب مي آيد . با اين حال دادن انعام اجبار به حساب نمي آيد و تنها مي تواند خشنودي شما را از كيفيت خدمات بيان نموده و لبخند رضايت را بر لبان كاركنان بنشاند .

نکات ضروری سفر (بخش دوم)

5. بيمه مسافرتي
بيمه جزء لاينفك يك تور مسافرتي به حساب مي آيد . بيمه شما را وقتي كه در سفر هستيد تا وقت بازگشت به كشور پوشش مي دهد . اين بيمه براي سفرهاي اروپايي تا سقف 50/000 يورو و براي سفرهاي غيراروپايي تا 10/000 يورو شما را در مقابل حوادث پوشش خواهد داد . جهت كسب اطلاعات از حوادثي كه بيمه شما را پوشش مي دهد مي توانيد به دفترچه بيمه كه همراه مدارك شما مي باشد مراجعه نمائيد .

نکات ضروری سفر (بخش دوم)

6. وسايل ضروري
بنابر اولويت هاي مكان مورد نظر براي سفر و فصل سفر ، ما به شما پيشنهاد مي كنيم تا حتماً لباس هاي سبك و مناسب فصل و كفش راحتي مناسب پياده روي همراه داشته باشيد و با توجه به بارندگي هاي فصلي و آب و هواي متغير ، آوردن چتر سفري و يك بادگير توصيه مي شود . اگر از داروي خاصي استفاده مي كنيد ، به همراه داشتن نسخه پزشك به زبان انگليسي و ممهور به مهر انگليسي پزشك الزامي مي باشد .

نکات ضروری سفر (بخش دوم)

7. ذخيره پول
همراه داشتن پول در سفر بسيار مهم مي باشد . يادتان نرود كه كمي پول در قسمت هاي مختلف كيف و لباستان ذخيره كنيد . علاوه بر اينكه اين پول ها در مواقع ضروري به كار مي آيند ، اگر احياناً كيف پول شما مفقود گردد ، مي دانيد كه كمي پول در جايي پنهان كرده ايد .

نکات ضروری سفر (بخش دوم)

8. تهيه پشتيبان
بهتر است از تمام مداركتان مثل پاسپورت ، ويزا ، بليط ، بيمه ، واچر هتل ، شماره هاي ضروري و ... چند كپي در قسمت هاي مختلف چمدان يا كوله تان داشته باشيد . همچنين از آنها توسط گوشي موبايل خود عكس تهيه كنيد و بهتر است عكس ها و فيلم هايي كه در سفر گرفته ايد را هم روي لپ تاپ و هم روي يك هارد خارجي نگهداري كنيد .

نکات ضروری سفر (بخش دوم)

9. JET LAG
وقتي كه شما به كشور ديگري با اختلاف زماني بيشتر از 6/5 ساعت سفر مي كنيد ، ساعت خواب و بيداري و شب و روزتان به هم مي ريزد و شما را خسته و كلافه مي كند . يكي از روش هاي غلبه بر بهم خوردن زمان خواب اين است كه شب قبل از پرواز خوب بخوابيد ، در هواپيما هم سعي كنيد كه بخوابيد . فيلم ديدن و بازي كردن و نگران وقت بودن در پرواز را كنار بگذاريد و هر چقدر ، هر كجا توانستيد فقط بخوابيد ! به مقصد كه رسيديد ساعت مبدا خود را به كل فراموش كنيد و سعي كنيد فقط با ساعت جديد ، خودتان را تطبيق دهيد .

نکات ضروری سفر (بخش دوم)

10. آب و هوا
براي اطلاع از چگونگي وضعيت آب و هواي كشور يا كشورهاي مقصد مي توانيد به وب سايت زير مراجعه نمائيد . WWW.WEATHER.COM و يا قبل از سفر از راهنمايان تور اطلاعات لازم را دريافت نمائيد .

نکات ضروری سفر (بخش دوم)

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات