برنامه ریزی سفرهای خارجی

6 سال پیش 0 دیدگاه

مطمئنا برنامه ریزی برای سفرهای خارجی بسیار متفاوت تر با سفرهای داخلی خواهد بود. با یک برنامه ریزی و مدیریت صحیح می توان لذت سفر را دوچندان کرد. 

چگونه سفرهاي خارجي خود را برنامه ريزي كنيم؟

نكته
اولين چيزي كه براي هر سفر خارجي به آن احتياج داريد، داشتن پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار است پس در گام اول اگر پاسپورت نداريد به پليس +10 رفته و براي گرفتن پاسپورت خود اقدام كنيد، اگر هم كه پاسپورت داريد اعتبار آنرا بررسي كنيد. مهم نيست كه براي كار سفر ميكنيد يا براي تفريح ، تنها سفر ميكنيد يا با دوستان و خانواده، در هر صورت با برنامه ريزي درست شما ميتوانيد از سفري بدون دردسر و بدون استرس لذت ببريد.

برنامه ریزی-سفر-خارجی

1. مقصد سفرتان را مشخص كنيد
معمولا وقتي كسي به خود ميگويد كه "ميخواهم به سفر بروم" مقصدي را در ذهن خود دارد. مقصد شما كجاست؟ سعي كنيد مقصدتان را دقيق انتخاب كنيد. مثلا برنامه ريزي سفر براي برلين راحت تر از برنامه ريزي سفر براي آلمان است. شايد اين روش بهتر باشد كه ابتدا كشور مورد نظر را انتخاب كنيد! بعنوان مثال "آلمان"، حال در آلمان قصد داريد كدام شهر ها را ببينيد؟ بعنوان مثال "كلن" و "برلين"، حالا نوبت به جستجو در اينترنت و كتاب هاي گردشگري است كه در اين شهر ها چه جاذبه هاي گردشگري وجود دارد و كدام يك براي شما جذاب تر هستند. ليستي از مكان هايي كه ميخواهيد بازديد كنيد بنويسيد و عكس هاي آنها را در اينترنت جستجو كنيد. حتي براي درك بهتر مكان مورد نظر ميتوانيد نقشه گوگل را باز كنيد، نام مكان مورد نظر را در جستجو كنيد و عكس هايي كه ديگران از آن منطقه گرفته اند را مشاهده كنيد، حتي شايد بتوانيد عكس هاي 360 درجه و واقعيت مجازي اي كه توسط ديگران گرفته شده را نيز ببينيد. ويدئو ها و مقالات و نظراتي كه بر روي اينترنت پست شده را ببينيد و بخوانيد و از تجربيات ديگران در سفرشان به آن منطقه استفاده كنيد. در زير ليستي از وب سايت هايي كه در برنامه ريزي سفر ميتواند به شما كمك كند آمده است:

برنامه ریزی-سفر-خارجی

2. زمان سفرتان را مشخص كنيد
هر سفري با مشخص كردن زمان سفر به واقعيت نزديك ميشود. پارامترهاي زيادي در انتخاب زمان مناسب وجود دارد ولي در نهايت شماييد كه زمانبدي سفرتان را تايين ميكنيد. چند وقت ميتوانيد مرخصي بگيريد؟ علاوه بر محدوديت هاي زماني خود فاكتور هاي جهاني را نيز درنظر بگيريد. آيا ميخواهيد در فصل هاي كم مسافر به مسافرت برويد يا در فصل هاي شلوغي كه انفجار مسافر است؟ در فصل هاي كم مسافر تخفيف هاي خوبي براي هتل ها و حمل و نقل وجود دارد اما درعين حال امكان دارد بعضي مكان ها بسته باشد و يا خيلي خلوت و سوت وكور شود و دسترسي ها با دشواري صورت پذيرد. ترجيح ميدهيد در فصل هاي گرم به مسافرت برويد يا در فصل هاي سرد. گرما يا سرماي مقصد را با شرايط آب هوايي شهر يا كشور خود مقايسه نكنيد! مثلا در زمستان ايران آب و هواي برفي و سرد را تجربه ميكنيد درحالي كه در كنيا هوا گرم و استوايي است و يا در اواخر تابستان هوا در ايران همچنان گرم است و شايد يك پيراهن آستين كوتاه مناسب باشد ولي در مسكو هوا رو به سرما گذاشته و بايد لباس گرم بهمراه داشته باشيد. درصورتي كه ميخواهيد با پرواز به مقصد برسيد بررسي كنيد كه بهترين زمان براي خريد ارزان ترين بليط چه زماني است!

برنامه ریزی-سفر-خارجی

3. برنامه ريزي سفرتان را خيلي فشرده در نظر نگيريد
در بهترين حالت بازديد از يك يا دو جاذبه تا نهار و دو تا سه جاي ديدني و يا اتفاق را براي بعد از نهار در نظر بگيريد. چون در نهايت در تعطيلات برنامه ها به سختي طبق حالتي كه برنامه ريزي شده به پيش خواهد رفت با اين وجود داشتن يك برنامه بهتر از سرگرداني و بي برنامه گي است. در برنامه ريزي سفر خود زمان هايي را به وقت آزاد اختصاص دهيد برخي از بهترين قسمت هاي سفر و موارد جالبي كه ممكن است براي شما در طول سفر اتفاق بيوفتد در همين وقت هاي آزاد بوجود خواهد آمد.

برنامه ریزی-سفر-خارجی

4. رزرواسيون مكان هاي اقامتي و پرواز
بعد از تعيين مقصد سفر، زمان سفر و تهيه ليستي از جاذبه هاي كه ميخواهيد ببينيد نوبت به اجرايي كردن برنامه سفرتان رسيده. براي خريد رزرو هاي خود به دو صورت ميتوانيد عمل كنيد 1) مراجعه به يك آژانس مسافرتي و خدمات جهانگردي و يا خريد از وب سايت هاي آنلاين خريد بليط و پرواز. · بعد از تهيه ليست روز به روز برنامه سفر خود به يكي از سايت هاي خريد آنلاين هتل و پرواز مراجعه كنيد و طبق جدول زمانبندي اقدام به خريد كنيد. ما به شما وب سايت www.BookBaan.com را پيشنهاد ميدهيم كه امكان استفاده از كارت هاي شتاب را دارد و ارزان ترين پيشنهادات براي رزرو هتل را ميتوانيد در اين وب سايت پيدا كنيد. توجه كنيد كه در هنگام خريد هاي آنلاين با توجه به مبالغ بالايي كه پرداخت خواهيد كرد، تمامي قوانين و مقررات وب سايت و قوانين كنسلي و استرداد هر هتل/پرواز را بدقت مطالعه فرماييد و اطلاعات مسافر يا مسافران را بدقت وارد كنيد، زيرا مسئوليت تمامي خريد ها و هرگونه اشتباه احتمالي بعهده خود شما خواهد بود. · شركت خدمات مسافرتي معتبري كه مورد تاييد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري باشد را انتخاب كنيد. برنامه سفر و تاريخ هايي كه ميخواهيد رزرو پرواز و هتل بگيريد را چاپ كنيد و در دست داشته باشيد و با كانتر فروش درباره سفر خود مشورت كنيد تا اگر نكته اي از قلم افتاده اصلاح گردد و پس از خريد، واچر و بليط الكترونيكي سفر خود را دريافت كنيد. يكي از مزاياي خريد از شركت هاي خدمات مسافرتي گارانتي بودن خريد هاست و اينكه مسئوليت هرگونه اشتباهي بعهده شركت ميباشد.

برنامه ریزی-سفر-خارجی

5. آيا ميخواهيد در وان شير يك هتل پنج ستاره حمام كنيد؟

يا ميخوايد با تكه ناني در جيب در يك مهمانسرا سر كنيد؟

قسمت بزرگي از هزينه هايي كه بايد براي سفر خود در نظر بگيريد به اين برميگردد كه چقدر ميخواهيد هزينه كنيد. تنها كافيست كه يكي دو ساعت زمان صرف كنيد تا متوجه شويد كه سفرتان براي شما و همسفرانتان چه مقدار هزينه در بر خواهد داشت كه شامل هزينه هاي پرواز و سوخت در سفرهاي زميني و هتل و خورد و خوراك خواهد شد. بجاي دست پايين گرفتن هزينه ها، دست بالا را حساب كنيد، هميشه هزينه هايي وجود خواهد داشت كه شما آنها را پيش بيني نكرده ايد و يا شايد بخواهيد كارهايي را انجام دهيد كه حتي درباره آنها اطلاعي نداشته ايد. معمولا بعد از برآورد اوليه يك تا دو درصد از هزينه كل را بابت موارد پيش بيني نشده درنظر بگيريد.

برنامه ریزی-سفر-خارجی

6. تامين بودجه سفر
فرض بگيريم كه تخمين سفر شما 1.5 ميليون تومان باشد و شش ماه تا تاريخ تعين شده زمان باقيست كه بدين معناست كه با پس انداز ماهي 250 هزار تومان درماه ميتوانيد اين مبلغ را جمع كنيد. در زير نمونه هاي ساده اي براي پس انداز كردن وجود دارد: · سعي كنيد در خانه غذا درست كنيد. رستوران ها خيلي خوب هستند ولي گران نيز هستند. اگر در خانه غذا درست كنيد ميتوانيد پول بيشتري پس انداز كنيد، نه تنها بخاطر اينكه ارزانتر است بلكه ميتوانيد چند وعده از آن غذا بخوريد. · با مترو و اتوبوس به سر كار برويد نه تنها كم هزينه تر و سريعتر است بلكه به محيط زيست نيز كمك ميكنيد.

برنامه ریزی-سفر-خارجی

7. به تحقيقات خود ادامه دهيد
در مدتي كه به زمان سفرتان مانده، با تحقيق و جستجو در اينترنت بدنبال بهترين پيشنهادات و ارزان ترين پروازها و اقامتگاه ها باشيد حتي كوچكترين جزييات سفرتان را پيش بيني كنيد. يكي از كلمات كليدي كه با جستجوي آن ميتوانيد به نتايج خوبي در جستجوهاي اينترنتي برسيد استفاده از كليد واژه "Things to do" است كافيست اين عبارت را بهمراه شهري كه ميخواهيد به آنجا سفر كنيد را بنويسيد و ليستي از كارهايي كه ميتوان درآنجا انجام داد را ببينيد. عموما هرچه زودتر پروازتان را خريداري كنيد ميتوانيد پيشنهادات ارزانتر و تخفيف دار تري داشته باشيد،گاهي نيز ميتوانيد منتظر پيشنهادهاي بسيار ارزان لحظه آخري باشيد. اگر به جايي مسافرت ميكنيد كه با زباني غير از زبان شمل صحبت ميكنند، زماني را براي يادگيري كلمات مهم و جملات پايه اي اختصاص دهيد. همين كلمات كوتاه و كاربري در برخي موارد واقعا به كمك شما مي آيند.

برنامه ریزی-سفر-خارجی

8. خريد وسايل مورد نياز
دوربين و باطري آنرا بررسي كنيد، هميشه كارت حافظه اضافه بهمراه داشته باشيد، از صحت عملكرد شارژر اطمينان حاصل كنيد. كتاب راهنماي سفر به منطقه اي كه ميخواهيد را خريداري كنيد ممكن است در طول سفر دسترسي به اينترنت نداشته باشيد پس بهتر است به اطلاعات چاپي خود را بهمراه داشته باشيد. در طول سفر با ماشين موسيقي هاي مورد علاقه تان را بهمراه داشته باشيد تا انرژي و شور شوق در طول سفر هاي طولاني زميني به شما بازگردد.

برنامه ریزی-سفر-خارجی

9. سبك سفر كنيد
براي خريد ها و سوغاتي هايي كه در سفر خريداري ميكنيد جا باقي بگذاريد. سفر با تعداد زياد چمدان شما را محدود ميكند و و از آنجايي كه در حال حركت هستيد باعث ناراحتي و دردسر تان خواهد شد. خري هاي خود را به آخر سفر موكول كنيد تا مجبور نباشيد در تمامي مراحل سفر آنها را با خود حمل كنيد.فراموش نكنيد كه يكي از راحت ترين راه هاي جا دادن لباس در چمدان لوله كردن آنهاست كه از چروك شدن آنها نيز جلوگيري ميكند.

برنامه ریزی-سفر-خارجی

10. برو!
پرينت برنامه سفر؟ چك. پاسپورت و مدارك ؟ چك. واچر هتل و ايتيكت؟چك. حالا تنها كاري كه بايد انجام بديد اينه كه حركت كنيد و از سفرتون لذت ببريد. اين آسون ترين قسمته ! يادتان باشه كه مشكلات خانه و كار را همانجا بگذاريد و با خود به سفر نبريد. لپ تاپ و موبايل خود را خاموش كنيد، حالا ذهن و جسم خود را به سفر بسپاريد براي كشف و ماجراجويي آماده باشيد.

برنامه ریزی-سفر-خارجی

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات