آداب و رسوم در برزیل

5 سال پیش 0 دیدگاه

آداب و رسوم مردم برزیل، از آنجایی که کشوری وسیع متشکل از فرهنگ‌ها و قومیت‌های متعدد است، تنوع زیادی دارد. حتی برخی از برزیلی‌ها نیز بسته به این که اهل کدام قسمت از کشور هستند، رسوم خود را درک نمی‌کنند. همین ویژگی‌های عجیب و غریب است که برزیل را به کشوری ثروتمند، شگفت‌انگیز و در برخی مواقع کاملا متفاوت تبدیل می‌کند که تنها مردم محلی یا کسانی که مدتی را در آنجا گذرانده‌اند، می‌توانند آن را درک کنند. باید گفت در پنجمین کشور بزرگ جهان که جمعیت آن، همه مهاجر هستند و افراد قبیله‌ای بومی هنوز در جنگل‌ها پرسه می‌زنند، ممکن است کمی طول بکشد تا به خوبی با آداب و رسوم مردمش آشنا شوید.

در ادامه مقاله تعدادی از رسم‌های برزیل را به شما معرفی می‌کنیم.

آداب و رسوم در برزیل

آشنایی با آداب و رسوم مردم برزیل

آداب و رسوم در برزیل متفاوت است، این کشور سنت‌ها و آداب و رسوم خاص خود را دارد. برخی از آن‌ها ممکن است کاملا متفاوت و یا حتی برای خارجی‌ها غیرقابل درک باشد.

کارناوال

کارناوال، ممکن است ریشه کاتولیک داشته باشد اما کارناوال بیشتر به دلیل شناورها و رژه‌های عجیب و غریب، رقصندگان عجیب و غریب با بیکینی‌های پر زرق و برق و مهمانی‌های خیابانی پر شوری که روزها یا حتی هفته‌ها قبل از تاریخ رسمی کارناوال شروع می‌شود، به خوبی شناخته شده است.

فوتبال در برزیل

فوتبال فقط یک بازی نیست

همان‌طور که همه می‌دانند، مردم برزیل بسیار به فوتبال وابسته و علاقه‌مند هستند. برزیلی‌ها به تماشای بازی‌ها معتاد هستند. در طول جام جهانی، کارفرمایان با نصب صفحه نمایش تلویزیون در محل کار سعی می‌کنند کارگران را در محل کار نگه دارند. شور و شوق فوتبال در برزیل فقط می‌تواند هم سطح دین باشد! مردم می‌توانند در مورد تیم‌های خود احساساتی شوند و گاهی اوقات در مورد این ورزش، خشونت‌آمیز رفتار می‌کنند.

تعطیلات بی‌پایان

در برزیل، معمولا تعطیلات طولانی و مکرر است. بسیاری از تعطیلات به راحتی به تعطیلات آخر هفته تبدیل می‌شوند. معمولا کارگران برزیلی 30 روز مرخصی با حقوق و 11 روز تعطیلات رسمی دریافت می‌کنند که به این معنی است که تعطیلات در برزیل مقدس است. بسیاری از برزیلی‌ها ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را بین دسامبر و فوریه در فصل تابستان در برزیل باشند.

زبان دستها

هنگام صحبت کردن، زبان بدن برزیلی قطعا چیزی است که درک آن برای بسیاری از خارجی‌ها دشوار است. به خصوص به این دلیل که برخی از حرکات دست برزیلی در کشورهای دیگر استفاده نمی‌شود و شاید به معنای چیز دیگری خارج از برزیل باشد.

یکی از آداب و رسوم مردم برزیل نشان دادن شصت بالاست (که در فرهنگ آمریکایی به معنای موافقت است) که یک حرکت زشت تلقی می‌شود. بنابراین اگر دوست برزیلی دارید، از او بخواهید تا به شما کمک کند تا حرکاتی را که برزیلی‌ها همیشه استفاده می‌کنند، یاد بگیرید تا از مشکلات و لحظات ناخوشایند هنگام سفر به برزیل جلوگیری کنید‌.

آداب و رسوم  مردم برزیل هنگام غذا خوردن

از آنجایی که این کشور بزرگ‌ترین تولیدکننده قهوه در جهان است، صبحانه معمولی شامل یک فنجان قهوه با شیر (احتمالا مخلوط شیر داغ و قهوه) و یک تکه نان فرانسوی است. کودکان برزیلی در وعده صبحانه مخلوطی از قهوه و شیر می‌نوشند که در معروف‌ترین کافه‌های سائوپائولو می‌توانید بهترین نوع آن را بیابید. صبحانه نیز شامل میوه‌های تازه، مربا، کیک، کلوچه و غیره است. معمولا صبحانه حدود ساعت 7 صبح سرو می‌شود.

مسواک زدن در برزیل

یکی دیگر از آداب و رسوم مردم برزیل دست نزدن به غذاست. بنابراین، دفعه بعد که در یک بار یا رستوران در برزیل هستید، به خاطر داشته باشید که برزیلی‌ها با دست خالی غذا نمی‌خورند! آن‌ها برای همه چیز از چاقو و چنگال استفاده می‌کنند، حتی غذایی که قرار نیست چنگال و کارد داشته باشد. اگر جلوی برزیلی‌ها با دست غذا می‌خورید، آماده انتقاد باشید.

بیشتر بخوانید: غذا در برزیل

عادات حمام کردن و مسواک زدن

یکی از آداب و رسوم مردم برزیل که برایشان بسیار مهم است، روزی چند بار دوش گرفتن است. میانگین زمان حمام کردن در برزیل حداقل دو بار در روز است. هوا گرم است و باعث می‌شود برزیلی‌ها یک بار صبح و بار دیگر شب، حمام کنند.

در تابستان مرطوب، برخی از برزیلی‌ها ممکن است چهار بار در روز نیز حمام کنند. آن‌ها با خود مسواک به حمام می‌برند، بنابراین می‌توانند تا چهار بار در روز دندان‌های خود را نیز مسواک بزنند. یک برزیلی معمولی اغلب چهار بار در روز، دندان‌های خود را مسواک می‌زند. مسواک زدن با فعالیت‌ حمام کردن همراه است. برزیلی‌ها دیوانه تمیز نگه داشتن دندان‌هایشان هستند که اصلا بد نیست.

سنت‌های برزیل در مورد خانواده

در کنار فوتبال، سامبا، فستیوال‌ها و کاپوئرا، یکی دیگر از عناصر نماینده جامعه برزیل، سنت‌های خانوادگی آن است. در واقع، خانواده در برزیل از اهمیت بالایی برخوردار است، تا جایی که بچه‌های بزرگ تا زمانی که ازدواج نکنند، خانه والدین خود را ترک نمی‌کنند. خانواده‌های بزرگ نزدیک یکدیگر می‌مانند و اغلب یکی از فرزندان از والدین سالخورده خود مراقبت می‌کند.

وفاداری به مدرسه سامبا

 وفاداری به مدرسه سامبا

 مدرسه سامبا دقیقا یک مدرسه نیست، بلکه سازمانی است که برای رقابت در طول رژه در کارناوال آماده می‌شود. آن‌ها اغلب حمایت اجتماعی از جمله آموزش رایگان را برای جوامع فقیر اطراف ارائه و وفاداری شدیدی میان حامیان خود ایجاد می‌کنند.

سنتهای برزیل در شب سال نو

آداب و رسوم مردم برزیل در رابطه با شب سال نو بسیار متفاوت است. از پوشیدن لباس سفید برای خوش‌شانسی در سال بعد (بعضی از افراد لباس زیر یا لوازم جانبی به رنگ قرمز برای عشق و زرد برای پول می‌پوشند) تا پریدن هفت موج روی خط ساحلی برای خوش‌شانسی در برزیل متفاوت است.

وفاداری به مدرسه سامبا

Feijoada  در روز چهارشنبه

چهارشنبه، روز رسمی برای feijoada در برزیل است. یکی از آداب و رسوم مردم برزیل، خوردن غذایی مخصوص به نام فیجوادا در روز چهارشنبه است. آن‌هایی که عادت به خوردن ندارند، ممکن است بعد از فیجوادا شدیدا به چرت زدن نیاز داشته باشند، اما بیشتر برزیلی‌ها ظاهرا می‌توانند این وعده غذایی سنگین شامل لوبیا سیاه، گوشت خشک، سوسیس، برنج و فاروفا را قبل از بازگشت به محل کار بخورند.

چوراسکو برزیل

چوراسکو برزیل

چوراسکوها یکی از متداول‌ترین گردهمایی‌های «گاه به گاه» هستند که در آن، دوستان و خانواده در خانه شخصی برای گپ زدن، نوشیدن و خوردن چیزی که به نظر می‌رسد از گوشت گاو لطیف، بال‌های مرغ دودی، نان سیر کره‌ای، پنیر جیر جیر و سوسیس‌های گوشت خوک مناسب است، یکدیگر را ملاقات می‌کنند.

جشنواره‌ فولکلور

فستیوال فولکلور Parintins در آمازوناس که گاهی اوقات به عنوان جشنواره Boi Bumba شناخته می‌شود، پس از کارناوال سالوادور و ریودوژانیرو، دومین رویداد بزرگ سالوادور و ریودوژانیرو است.

بیشتر بخوانید: جالب‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های برزیل

جشن‌ها حول افسانه یک گاو زنده شده، ساخته می‌شوند و مانند رژه‌های کارناوال، تیم‌ها با آن مبارزه می‌کنند تا داستان را به چشم‌گیرترین و پر زرق و برق‌ترین شکل ممکن بازگو کنند. اجراهای جشنواره که طی سه روز در ماه ژوئن برگزار می‌شود، فرهنگ‌های برزیلی، بومی و محلی را در هم می‌آمیزد.

جشنواره‌ فولکلور

پیشنهادات به ایمانجا

یکی دیگر از آداب و رسوم مردم برزیل، پیشنهاد به ایمانجاست. ایمانجا الهه دریا است و بسیاری از عبادت‌کنندگان با ارائه هدایایی در قایق‌های کوچک در طول جشن‌های سال نو یا گذاشتن هدایایی از میوه، شمع و سیگار در سوراخ‌های کم‌عمق روی شن‌ها در طول سال به او احترام می‌گذارند.

دین و اعتقادات

 برزیل عمدتا یک کشور کاتولیک رومی است و تقریبا 65٪ از جمعیت آن، وابسته به این مذهب هستند. اعتقادات و اعمال کاتولیک در سراسر این کشور پهناور متفاوت است، به ویژه در مناطق روستایی که در آن قدیسان کلیسا با نذر زیارت مورد احترام قرار می‌گیرند. هنگامی که پرتغالی‌ها برزیل را مستعمره کردند، دینی را با خود آوردند که با سنت‌های مذهبی جمعیت بومی و بردگان آفریقایی مطابقت داشت، بنابراین جای خود را به اعمال همزمان در برخی مناطق دادند. نماد وابستگی مذهبی برزیل، مجسمه عظیم مسیح نجات‌دهنده است که در قله کوه کورکووادو در ریودوژانیرو قرار دارد.

رسم‌های برزیل در باره غذا

رسمهای برزیل در باره غذا

به دلیل قرن‌ها مهاجرت، غذاهای برزیلی در مناطق مختلف متفاوت است و تأثیراتی از آفریقا، آسیا، خاورمیانه، ایتالیایی، اسپانیایی، آمریکایی، چین و ژاپن را در بر می‌گیرد. برنج و لوبیا به همراه ادویه‌جات ترشی‌جات، گوشت، میوه‌های تازه، سبزیجات و ماهی جزء مواد غذایی اصلی هستند.

Feijoada مورد علاقه مردم برزیل و همراه با بردگان آفریقایی به این کشور آورده شده است. بازارهای خیابانی (Feira) یک ویژگی محبوب در تمام مناطق برزیل است. آن‌ها طیف گسترده‌ای از غذاها از جمله پاستل محبوب و همه‌کاره را ارائه می‌دهند که یک پوسته شیرینی حاوی مواد پرکننده مختلف اعم از شیرین یا شور و سرخ شده است.

مواد تشکیل‌دهنده می‌تواند از مرغ چرخ کرده، میگو و پنیر گرفته تا میوه‌های نرم، موز یا شکلات متفاوت باشد. کوکسینیا که در بازارها محبوب است، حاوی مرغ چرخ کرده است که در خمیر، پیچیده شده و قبل از سرخ شدن به شکل پای مرغ در می‌آید. کیبه یکی دیگر از خوراکی‌های سرخ‌شده با تأثیرات خاورمیانه‌ای است که حاوی گوشت گاو، سیر، پیاز، دارچین و نعناع مخلوط با بلغور گندم است. دیگر غذاهای مورد علاقه عبارتند از Gaucho Rodizio که گوشت کبابی روی سیخ است و Moqueca de Peixe، خورش ماهی با پیاز، گوجه فرنگی، سیر و گشنیز پخته شده در شیر نارگیل.

سبک ارتباطی در برزیل

دیدار و احوالپرسی

آداب و رسوم مردم برزیل هنگام احوالپرسی شبیه بیشتر نقاط دنیاست. مردان هنگام احوالپرسی با یکدیگر دست می‌دهند و در عین حال تماس چشمی ثابتی دارند. زنان معمولا یکدیگر را می‌بوسند، از گونه‌های چپ شروع می‌شوند. در آغوش گرفتن از جمله احوالپرسی‌های رایج در میان دوستان برزیلی است. اگر زنی بخواهد با مردی دست بدهد، ابتدا باید دست خود را دراز کند.

سبک ارتباطی

مردم برزیل ارتباط باز و دوستانه دارند. آن‌ها اغلب از حرکات دست در ارتباط استفاده می‌کنند. این غیر معمول نیست که زنان و کودکان هنگام راه رفتن بازوها را به هم متصل کنند و مردان ممکن است از هر دو دست برای دست دادن استفاده کنند تا گرمی و صمیمیت را به احوالپرسی اضافه کنند. وقتی برزیلی‌ها هنگام صحبت فاصله کمی می‌گذارند، برای برخی خارجی‌ها یک شوک فرهنگی است.

آداب و رسوم مردم برزیل در زمان هدیه دادن

گل در آداب و رسوم مردم برزیل نقش مهمی دارد. اگر به خانه یک برزیلی دعوت شده‌اید، برای میزبان گل یا یک هدیه کوچک بیاورید. ارکیده‌ها هدیه بسیار خوبی هستند، اما از ارغوانی‌ها اجتناب کنید. در واقع از هدیه دادن هر چیز بنفش یا سیاه خودداری کنید زیرا این‌ها رنگ‌های عزا هستند. هدایا هنگام دریافت، باز می‌شوند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات