راهنمای سفر به برزیل

5 سال پیش 0 دیدگاه

راهنمای سفر به برزیل گردشگران را برای سفری ایده‌آل و برنامه‌ریزی شده در مورد هزینه و زمان‌بندی درست، کمک می‌کند. بازدید از بزرگ‌ترین کشور در آمریکای جنوبی و شهرهای بین‌المللی مانند ریودوژانیرو و مجسمه شگفت‌انگیز جهان مسیح رستگار، کارناوال پرجمعیت و مشهور جهانی، رودخانه آمازون و جنگل‌های بارانی و طبیعت سرسبز آن، شگفت انگیز خواهد بود‌. برزیل بیش از هر جای دیگری در جهان، گونه‌های گیاهی و جانوری دارد و علاقه‌مندان به طبیعت را به سمت خود می‌کشاند. همچنین آبشار ایگوازو از دیگر جاذبه‌های حیرت‌انگیز برزیل شناخته می‌شود.

برای دیدن تمام جاذبه‌های بی‌نظیر برزیل حداقل به یک هفته نیاز خواهید داشت. ملاقات با مردم محلی در ساحل کوپاکابانا در ریو و یادگیری نحوه رقص سامبا تجربه‌ای به یادمانی خواهد بود. گشت و گذار در تالاب‌های پانتانال یا رودخانه آمازون و تماشای حیات‌وحش عجیب و غریب مانند توکان و دلفین‌های صورتی بسیار لذت‌بخش است. در ادامه با راهنمای سفر به کشور برزیل همراه ما باشید.

معرفی شهرهای توریستی برزیل

معرفی شهرهای توریستی برزیل

با سفر به این کشور می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری شهرهای زیبای برزیل دیدن کنید و از دیدن طبیعت بی‌نظیری که این سرزمین دارد انگشت به دهان بمانید.

بیشتر بخوانید: معرفی برزیل

 ریودوژانیرو برزیل

از جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به ده‌ها موزه، سواحل شنی، مکان‌های مهمانی، مجسمه مرتفع مسیح رستگار، کوه شوگرلوف و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. این شهر زیبا بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند که در طول کارناوال‌‌های مختلف، سرگرم خواهند شد.

شهر توریستی Florianópolis

شهر توریستی Florianópolis

فلوریانوپلیس از دیگر شهرهای توریستی برزیل است و به عنوان  یکی از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی این کشور شناخته می‌شود. سواحل این شهر مانند سواحل پودری در بین موج‌سواران برای امواج بزرگ طرفداران بسیاری دارد. همچنین غذاهای دریایی ارزان و زندگی شبانه عالی، تمامی امکانات را برای مسافرتی مقرون به صرفه فراهم می‌کند. در این شهر تا می‌توانید از مهمانی، استراحت و آفتاب دلپذیر لذت ببرید.

برازیلیا پایتخت کشور برزیل

برازیلیا در سال 1960 تأسیس شد و به عنوان مرکز معماری مدرنیستی از جمله کنگره ملی با ساختارهای عجیب و غریب کاسه‌ شکل و کلیسای Santuário Dom Bosco در نظر گرفته شد. پنجره‌های بلند و باریک از شیشه مورانو آبی رنگ ساخته شده که یک ستاره را به تصویر می‌کشد. پارک 60000 هکتاری Parque Nacional de Brasilia بسیار دیدنی است و پیاده‌روی در مسیرهای بین درختان بلند سرادو و تماشای حیات‌وحشی مانند مورچه‌خواران و گوزن‌های پامپاس بسیار لذت‌بخش خواهد بود. 

سائوپائولو برزیل

سائوپائولو، سومین شهر بزرگ جهان

سائوپائولو از شهرهای توریستی برزیل به شمار می‌رود و سومین شهر بزرگ جهان و بزرگ‌ترین شهر آمریکای جنوبی است. بیش از 20 میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند و به عنوان یک کلان‌شهر وسیع، افراد عاشق زندگی شبانه، موسیقی زنده و غذاخوری‌های خوب را به خود جذب می‌کند. هر منطقه مانند شهر کوچکی، حال و هوای مخصوص به خود را دارد و متفاوت از ریو است. جامعه هنری سائوپائولو با تئاترهای تجربی و سینماهای هنری متعدد آن (از جمله CineSala، یک تئاتر خیابانی مستقل که در سال 1959 تأسیس شد) بسیار پر رونق است.

سالوادور برزیل

از سالوادور دیدن کنید.

سالوادور، پایتخت فرهنگی برزیل شناخته می‌شود که جامعه آفریقایی-برزیلی آن بسیار پر جنب و جوش است. Nosso Senhor do Bonfim در پایین ساحل از Recife قرار دارد و نمونه کاملی از ویژگی منحصر به فرد این جامعه را به تصویر می‌کشد. کلیسا تا حد زیادی توانسته جامعه کاتولیک و Candomblé (مذهبی که از غرب آفریقا سرچشمه می‌گیرد) را به هم نزدیک کند. علاوه بر این، ساختمان‌های استعماری رنگ‌آمیزی شده با پاستل و صحنه‌های سنگفرش محله Pelourinho به شدت نورانی و زیبا هستند. در سفر به برزیل حتما از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، بارها و موسیقی زنده این شهر دیدن کنید.

اورو پرتو برزیل

Ouro Preto اورو پرتو

 از زیباترین شهرهای برزیل که در قرن هفدهم یک شهر استعماری بود. خانه‌های با رنگ‌آمیزی درخشان، کلیساهای باروک و میدان‌های سرسبز بزرگ که گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. اورو پرتو در حدود 400 کیلومتری شمال ریو در دره‌ای در پای سرا دو اسپینهاکو قرار دارد. 23 کلیسا در بالای تپه‌های اطراف این شهر، بسیار دیدنی هستند.

جاذبههای شگفتانگیز برزیل

از جنگل‌های بارانی آمازون در شمال گرفته تا سواحل استوایی در امتداد اقیانوس اطلس، تا تالاب‌های پانتانال و کلان‌شهرهای پر جنب و جوش جنوب شرقی، مکان‌های جالب زیادی برای بازدید در برزیل وجود دارد.

 آمازون از جاذبه‌های دیدنی برزیل

 8 درصد از سطح زمین را آمازون پوشانده و 50 درصد از تنوع زیستی در آن وجود دارد. برای دیدن این جاذبه حیرت‌انگیز می‌توانید از طریق یک سفر دریایی و یا با پیاده‌گردی چند روزه با راهنما و پیوستن به یک تور حیات‌وحش خود را به جنگل‌های آمازون برسانید. همچنین بازید از جوامع بومی و آشنا شدن با نحوه زندگی آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

جاذبه‌های شگفت‌انگیز برزیل

 فرناندو د نورونا

 اولین پارک ملی دریایی که در سفر به برزیل حتما باید از آن دیدن کنید. سواحل شنی با آب‌های فیروزه‌ای و غواصی عالی، تماشای دلفین‌های زیبا فوق‌العاده شگفت‌انگیز است. تنها 500 نفر به طور همزمان مجاز به استفاده از این جاذبه هستند و جزیره تا حد زیادی خلوت می‌شود. این منطقه از زیباترین مکان‌های آمریکای جنوبی به شمار می‌رود که گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

آبشار ایگوازو

 آبشار ایگوازو

این آبشارها با آرژانتین مرز مشترک دارند و بالاتر از آبشار نیاگارا و دو برابر عرض دارند. 12700 متر مکعب (450000 فوت مکعب) آب در هر ثانیه در 275 آبشار رعد و برق می‌زند و زنجیره‌ای متشکل از صدها آبشار را تشکیل داده است که بیش از یک مایل امتداد می‌یابند. 

مسابقه فوتبال در ریو

 در یک مسابقه فوتبال در ریو شرکت کنید.

 فوتبال در برزیل به عنوان یک دین شناخته می‌شود و هرج و مرج و هیجان در طول یک مسابقه در سراسر کشور وجود دارد. ماراکانا در ریودوژانیرو یکی از بزرگ‌ترین استادیوم‌های جهان به شمار می‌رود که 100000 هوادار را در خود جای می‌دهد. فلامنگو، واسکو، بوتافوگو و فلومینیز از بهترین بازی‌ها تیم‌های محلی هستند که با آواز و تشویق کردن، بازیکنان را حمایت می‌کنند.

کارناوال ریو

از کارناوال ریو لذت ببرید.

از فستیوال حماسی موسیقی، سامبا و خوش‌گذرانی می‌توان به کارناوال ریو اشاره کرد. هزاران هزار نفر لباس‌های رنگارنگ می‌پوشند و در خیابان‌ها رژه می‌روند و یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های جهان به شمار می‌رود که هر روز ۲ میلیون نفر در طول کارناوال به خیابان‌ها می‌آیند. قیمت اقامتگاه‌ها در طول کارناوال که در فوریه هر سال برگزار می‌شود، سه برابر خواهد بود. بنابراین برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر هزینه سفر به برزیل اقامتگاه خود را حتما از قبل رزرو کنید.

گشت و گذار در پانتانال

گشت و گذار در پانتانال

بزرگ‌ترین تالاب جهان، پانتانال در غرب برزیل قرار دارد که تا بخش‌هایی از بولیوی و پاراگوئه امتداد می‌یابد. بیش از 11000 گونه جانوری از جمله گوزن کمیاب مردابی، مورچه‌خوار غول‌پیکر و ماکائو سنبل در این‌جا زندگی می‌کنند.  Cuiabá و Campo Grande دو نقطه دسترسی اصلی هستند و از اقامتگاه‌ها و تور گردشگری مقرون به صرفه‌تری برخوردارند. تورهای حیات‌وحش و گشت و گذار چند روزه حداقل حدود 825 BRL در روز برای شما هزینه خواهد داشت.

استراحت در رسیف

استراحت در رسیف!

رسیف در انتهای شرقی کشور مکانی است که شرایط ایده‌آلی را برای استراحت فراهم کرده است. برخی از سواحل دیدنی برزیل ماننو Boa Viagem، امتداد 7 کیلومتری (4 مایلی) شنی بین پینا تا Piedade، با کابانا و صندلی‌های آفتاب‌گیر برای اجاره وجود دارند. Piedade زیبای‌های منحصر به فرد خود را دارد و با ردیفی از رستوران‌ها و بارها مردم محلی بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. ساحلی که در جنوب پورتو د گالیناس قرار دارد نیز از آرامش و زیبایی خاصی برخوردار است.

کاپوئرا برزیل

 کاپوئرا را امتحان کنید

کاپوئرا تقریبا 500 سال پیش توسط آفریقایی‌های برده‌دار غرب خلق شد که با رقص، موسیقی و هنرهای رزمی ترکیب می‌شود. این افراد برای پنهان کردن آموزش رزمی خود این طراحی رقص را ابداع کردند. این رقص به  بریک دنسی شباهت دارد و روی موضع‌های خاص تأکید می‌کند. در شهرهای بزرگ‌تر برزیل مانند ریودوژانیرو می‌توانید در کلاس‌های مقدماتی ثبت‌نام کنید.

Ilha Grande

 از Ilha Grande دیدن کنید.

 ​​جزیره گرمسیری ایلها گرانده در گذشته مخفیگاه دزدان دریایی، مستعمره جذامیان و زندانی با امنیت بالا بوده است. امروزه، گردشگران و به ویژه مردم محلی ریو آخر هفته‌ها برای سواحل بکر مانند Aventura Beach و Palmas Cove به اینجا می‌آیند. تعداد انگشت‌شماری هاستل و اقامتگاه نیز وجود دارد، اما بیشتر جزیره از جنگل‌ها و سواحل توسعه‌نیافته تشکیل شده است. در سفر به برزیل برای استراحت و دور شدن از هیاهوی شهر از این منطقه دیدن کنید.

 سامبا را یاد بگیرید.

سامبا یک سبک موسیقی و رقص است که در جوامع آفریقایی- برزیلی ریودوژانیرو در اوایل قرن بیستم ابداع شد. امروزه این رقص به عنوان یک نماد فرهنگی مهم برزیل شناخته می‌شود. ریو از بهترین مکان‌ها در برزیل و برای یادگیری نحوه رقصیدن بسیار ایده‌آل است. Rio Samba Dancer از جمله کلاس‌های گروهی است که با گردش‌های اجتماعی در کلوپ‌های سامبا همراه می‌شود.

هزینه سفر به برزیل

هزینه سفر به برزیل

برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان محسوب می‌شود و قیمت اقامت از شهری به شهر دیگر و از فصلی به فصل دیگر متفاوت است. هزینه سفر به برزیل همچنین در طول کارناوال افزایش می‌یابد. قیمت در شهرهای ریودوژانیرو و سالوادور بسیار ثابت است، اما برای مقاصد ساحلی مانند فلوریانوپلیس، قیمت‌ها بسته به زمان سال به‌طور چشمگیری تغییر می‌کنند.

هزینه یک خوابگاه 4 نفره در حدود 75-85 BRL در هر شب و یک تخت در یک خوابگاه 6-8 نفره 60-70 BRL هزینه دارد. همچنین مکان‌های دورافتاده‌تری مانند فرناندو د نورونا قیمت‌های بالاتری دارند و خوابگاه‌ها تا 130 BRL در هر شب هزینه دارند. برای یک اتاق دو نفره خصوصی در هاستل باید حدود 225 تا 250 بریل هزینه کنید، اما گاهی اوقات اتاق‌هایی با قیمتی کمتر از 150 BRL در هر شب نیز پیدا می‌شود. قیمت اتاق‌ها در یک هتل دو ستاره در مرکز شهر هر شب 200-230 BRL است و تهویه مطبوع و صبحانه رایگان از امکانات ویژه آن به شمار می‌روند. 

 در کنار سواحل و پارک‌های ملی کمپ‌های فراوان وجود دارد. برای یک قطعه اولیه حدود 40-70 BRL در هر شب باید پرداخت کنید. Wi-Fi رایگان، امکانات حمام شامل دوش آب گرم و ایستگاه شارژ از امکانات رفاهی این کمپ‌ها هستند.

غذا در کشور برزیل

 غذا در کشور برزیل  

غذا در برزیل با فرهنگ‌های بسیاری از جمله تأثیرات اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و ژاپنی ترکیب شده است. انواع غذا در هر منطقه متفاوت بوده و غذاهای دریایی در خطوط ساحلی و باربیکیوی برزیلی در جنوب فراوان است. برنج و لوبیا نیز به عنوان یک غذای اصلی، طرفداران بسیاری در این کشور دارد. کاساوا و سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، فلفل قرمز، بامیه و غیره، سبزیجات رایجی هستند که در وعده‌های غذایی برزیل استفاده می‌شوند. تنوع میوه‌ها مانند انبه، پاپایا، گواوا، پرتقال، میوه شور و آناناس در کشور نیمه گرمسیری برزیل بسیار زیاد است‌.

بیشتر بخوانید: سوغات برزیل

Feijoada یک خورش لوبیای گوشتی است که به طور سنتی برای ناهار چهارشنبه یا شنبه طبخ می‌شود. moqueca (خورش ماهی)، پولنتا، واتاپا، پاستل، از غذاهای ملی برزیل به شمار می‌روند.

 یک کاسه سوپ لوبیا دلچسب حدود 8 تا 10 BRL و یک ساندویچ و نوشیدنی بیش از 35-40 بریل قیمت دارند. همچنین برای یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان‌قیمت باید حدود 25 تا 32 BRL هزینه کنید. 

راهنمای سفر به برزیل

برزیل یکی از گران‌ترین کشورهای آمریکای جنوبی شناخته می‌شود و قیمت‌ها در هر منطقه از کشور متفاوت است. ریودوژانیرو و سائوپائولو از شهرهای توریستی برزیل هستند که هزینه سفر در مقایسه با مناطق روستایی آن گران‌تر است.

شرایط سفر به برزیل

 قبل از حرکت با راننده تاکسی در مورد قیمت سفر خود به توافق برسید. همچنین بهتر است بیشتر اوقات از اتوبوس استفاده کنید. Couchsurfing شما را با مردم محلی مرتبط می‌کند و حتی می‌توانید مکانی رایگان برای اقامت پیدا کنید و از نکات و توصیه‌های آن‌ها استفاده کنید. این شیوه یکی از بهترین راه‌ها برای ملاقات با مردم محلی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها است.

از آنجایی که مردم نیمکره شمالی از زمستان فرار می‌کنند، برزیل در ماه دسامبر تا مارس بسیار شلوغ خواهد شد. برای صرفه‌جویی در هزینه بهتر است از سفر به برزیل در این تاریخ‌ها اجتناب کنید.

شرایط سفر به برزیل

برای سفر به برزیل گردشگران به یک پاسپورت معتبر برای حداقل 6 ماه از تاریخ ورود نیاز دارند. ویزای سفر به برزیل برای تمام اتباع کشورهای اتحادیه اروپا برای اقامت تا 90 روز الزامی نیست. اگرچه این ویزا برای اتباع استرالیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا الزامی است. دارندگان پاسپورت آمریکایی، کانادایی، ژاپنی و استرالیایی می‌توانند تا 90 روز بدون ویزا در این کشور اقامت داشته باشند.

 قبل از سفر به این کشور پهناور باید راهنمای سفر به برزیل را بررسی کرده و در مورد تمام شرایط لازم برنامه‌ریزی کنید. تحقیق و درک آنچه قصد دارید، انجام دهید و تمام هزینه‌ها و ایمنی سفر را در نظر داشته باشید. مطمئن شوید زمان کافی برای بازید از مکان‌های مورد نظرتان مانند شهرهای بزرگ و مهم تا جنگل‌های آمازون و سواحل خیره‌کننده را دارید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات