جزیره روبن؛ زندان مخوف نلسون ماندلا

3 ماه پیش 0 دیدگاه

 زندانی که اکنون مکانی برای گردشگری است! بله درست خواندید.

اگر به آفریقای جنوبی سفر کنید می‌توانید از زندانی بازدید کنید که زمانی نلسون ماندلا در آنجا در بند بوده و البته اکنون به مکانی برای گشت و گذار تبدیل شده است شاید در طول زندگی خود مکان­ها و افرادی را شناخته باشید که نماد شجاعت و استقامت باشند. جزیره روبن نیز منطقه­ای متروکه در فاصله 5 مایلی از ساحل، نمادی از شجاعت و استقامت افراد در برابر خشونت و نابرابری است.

 هر بازدیدکننده­ای از آفریقای جنوبی باید حتماً از آنجا دیدن کند. نزدیک­ترین منطقه به این جزیره، کیپ تاون (cape Town) است که از طریق این مکان می­توانید به دیدن این جزیره سحرآمیز بروید. تورهای گشت و گذار هر روز طی چهار مرتبه به این جزیره می­روند و به گشت و گذار در آن و بازدید از زندان نلسون ماندلا می­پردازند. در ادامه به معرفی کامل جزیره روبن آفریقای جنوبی، موزه نلسون ماندلا و جاهای دیدنی دیگر این جزیره خواهیم پرداخت؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

سرگذشت هولناک جزیره روبن

جزیره روبن برای اولین بار در اواسط دهه 1600 به‌عنوان یک زندان سیاسی مورد استفاده قرار گرفته بود. این زندان مخصوص بردگان، محکومان و مردم بومی هلندی بود که حاضر به تسلیم در برابر حکومت استعماری نبودند. در سال 1846، این جزیره به مستعمره جذامیان و پس از آن در سال­های 1961 تا 1991 به زندانی برای دشمنان آپارتاید از جمله نلسون ماندلا تبدیل شد. پس از سرنگونی و سقوط آپارتاید، در سال 1997، این زندان درنهایت به موزه و یکی از زندان های تاریخی جهان تبدیل شد.

 

جاهای دیدنی جزیره روبن

جزیره روبن را می­توان قدیمی‌­ترین و باارزش‌­ترین نقطه‌­ی آفریقای جنوبی به شمار آورد. این جزیره جزء میراث فرهنگی یونسکو و ارزنده‌­ترین طبیعت‌­ها در جهان به شمار می­آید. در این بخش از مقاله به بررسی جاهای دیدنی جزیره خواهیم پرداخت و بهترین­های آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

زندان جزیره روبن

مخوف‌ترین زندان این جزیره ساختمان شماره هفت است؛ همان مکانی که نلسون ماندلا، رهبر مقاومت داخلی علیه جنبش­های ضد آپارتاید، بیشترین مدت زندگی خود را سپری کرد. این زندان با نام ساختمان شماره هفت شناخته می­‌شود. سلول­‌های انفرادی این زندان با توجه به وضعیت و ابعادی که دارند کاملاً نشان­دهنده این است که حقوق زندانیانی که مخالف بافانون تبعیض نژادی بوده­اند به هیچ وجه رعایت نشده است.

پس از مختل شدن فعالیت این زندان در جزیره روبن در سال 1991 تصمیم گرفته شد این مکان خراب شود، اما عده زیادی با این قضیه مشکل داشتند. آن‌ها معتقد بودند برخی وقایع تراژدیک هیچ‌گاه نباید از ذهن عموم پاک شود تا همیشه بدانند برای آزادی‌ای که اکنون دارند راه­های دشواری پیموده شده است. اگر با تور آفریقای جنوبی سفر کرده‌اید، به شما پیشنهاد می­کنیم که از تماشای این ساختمان غافل نشوید.

زندان نلسون ماندلا در جزیره روبن

پناهگاه پنگوئن­‌ها

پنگوئن­ها، این موجودات دوست داشتنی که بسیاری از گونه­های آن‌ها در حال انقراض هستند، در جزیره روبن به‌وفور یافت می­شوند. در این مکان حدود 3800 پنگوئن آفریقایی یا پنگوئن پا سیاه وجود دارد که می­توانید آن‌ها را تماشا کنید و از دیدن آن­ها لذت ببرید. اگر به تماشای پنگوئن­‌ها علاقه دارید باید از پناهگاه آن­ها بازدید کنید؛ البته مدتی است صدای گوش‌خراش پنگوئن­ها و بوی نامطبوع مدفوع آن‌ها سبب شده است گردشگران زیاد به آنجا نروند. اگر این مشکلات برای شما مهم نیست می­توانید به‌خوبی از این مکان لذت ببرید.

جاهای دیدنی جزیره روبن

قبرستان جذامیان

شاید بتوان گفت تاریک­‌ترین و غم‌‌انگیزترین جایی که می­توانید در زندگی­ خود به آنجا رفته باشید، آرامگاه جذامیان است، اما با وجود همه این‌ها این مکان در جزیره روبن به یکی از پربازدیدترین مکان­های دیدنی در سطح جهان تبدیل شده است. این گورستان راوی داستان غم‌انگیز مرگ افرادی است که در غربت و تنهایی بیشتر زندگی خود را سپری کردند و درنهایت به‌دلیل بیماری سخت جذام دور و غریب از خانواده در این آرامگاه به خاک سپرده شدند. قدمت این آرامگاه به قرن نوزدهم میلادی بازمی‌گردد.

قبرستان جذامی ها در نزدیکی موزه نلسون ماندلا

چگونه به جزیره روبن برویم؟

برای اینکه از جزیره روبن بازدید کنید بهتر است در ابتدا در کیپ تاون، منطقه­ای در نزدیکی جزیره، اقامت گزینید و سپس از آنجا به این جزیره بروید. اگر چندین روز فرصت دارید بهتر است جاهای دیدنی کیپ تاون را نیز ببینید. هتل‌های کیپ تاون نیز جای بسیار مناسب‌تری برای اقامت هستند تا خود جزیره. پس از اینکه به‌صورت کامل در کیپ تاون مستقر شدید می­توانید از طریق هلیکوپتر، کشتی یا قایق به این مکان بروید.  در سفر با هلیکوپتر می­توانید تمام مناظر و طبیعت بی‌نظیر را از بالا تماشا کنید و صحنه­های خیره‌کننده­ای را ببینید. سفربا هلیکوپتر به این جزیره رایج نیست و معمولاً تورها با کشتی یا قایق مسافران را به این جزیره می­برند.

 

فصل مناسب برای بازدید از جزیره روبن چه زمانی است؟

همه فصل­ها برای بازدید از آفریقای جنوبی مناسب هستند و این مکان در همه فصل­ها آب و هوای مناسبی دارد، اما اگر قصد دارید با قایق یا کشتی از کیپ تاون به این جزیره بروید بهتر است ماه­های نوامبر، فوریه و مارس را برای سفر خود برگزینید؛ زیرا در این ماه­ها به انداره ژانویه باد نمی­وزد و سفر با کشتی به آنجا را دلپذیرتر خواهد کرد.

 

هزینه و زمان پیشنهادی برای بازدید از جزیره روبن

زمان لازم برای گشت و گذار به همراه محاسبه زمان رفت و برگشت حدود 3 تا 4 ساعت است. بهتر است با اولین تور روز به جزیره بروید و با آخرین تور روز از آنجا برگردید؛ زیرا در این صورت فرصت کافی برای گشت و گذار کامل در آنجا را خواهید داشت. برای این تور باید هزینه­ای را نیز بپردازید و بلیط­های آن را می­توانید به‌صورت آنلاین یا حضوری خریداری کنید پیشنهاد ما به شما این است که از قبل به‌صورت آنلاین خریداری کنید؛ زیرا ممکن است ظرفیت تورها به‌سرعت پرشوند. هزینه بلیط برای هر بزرگسال حدود 25 دلار و برای کودکان حدود 15 دلار است.

 

بازدید از جزیره روبن، تجربه‌ای خاص و عجیب

اگر انسانی آزادی‌خواه هستید و کمی نیز به سیاست علاقه دارید، یکی از مواردی که در لیست سفرهای آینده شما باید باشد، بازدید از این زندان در جزیره روبن است. در کنار تمامی این‌ها می­توانید از طبیعت بسیار زیبای آفریقای جنوبی نیز بهره‌مند شوید. در سال­های قبل‌تر این جزیره محبوبیت زیادی نداشت، اما امروزه جایگاه بسیار خوبی نزد مردم سراسر جهان پیدا کرده است و جزء میراث ملی یونسکو به حساب می­آید. علاوه بر بازدید از جزیره از مکان­های دینی کیپ تاون مانند غارهای کیپ تاون نیز غافل نشوید. در این مطلب سعی کردیم جزیره روبن آفریقای جنوبی را به‌صورت کامل به شما معرفی کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

پرسش‌های متداول

  1. جزیره روبن در کجا واقع شده است؟

این جزیره زیبا و دل فریب در قسمت شمالی شهر کیپ تاون واقع در آفریقای جنوبی  قرار گرفته است.

 

  1. فصل مناسب برای بازدید از جزیره روبن کدام فصل است؟

همه فصل­ها برای بازدید مناسب هستند، اما ماه­های نوامبر، فوریه و مارس بهترین برای بازدید هستند؛ زیرا در این ماه­ها وزش باد کمتر است و سفر با کشتی برای شما دلپذیرتر خواهد بود.

 

  1. از چه طریق می­توان به جزیره روبن رفت؟

برای رسیدن به جزیره می­توانید از تورهایی که در کیپ تاون هستند استفاده کنید. این تورهای گردشگری معمولاً شما را با قایق و کشتی به جزیره می­رسانند. یک راه دیگر نیز وجود دارد که سفر با هلیکوپتر است که شامل راهنمای تور نمی­شود، اما بهتر می­توان مناظر خیره‌کننده این جزیره زیبا را تماشا کرد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات