معرفی موزه‌های زوریخ در کشور سوئیس

10 ماه پیش 0 دیدگاه

زوریخ سوئیس بزرگ‌ترین شهر سوئیس و یکی از زیباترین شهرهای اروپاست. موزه‌های زوریخ از جاذبه‌های این شهر زیبا هستند. این شهر در سواحل رودخانه لیمات قرار دارد و یک شهر مالی و بانکی است که در 150 سال گذشته به کلان‌شهر تبدیل شده است. زوریخ از نظر فرهنگی نیز چیزهای زیادی برای ارائه دارد. از خانه اپرا گرفته تا رژه خیابانی، از موزه‌های بزرگ تا نمایشگاه‌های هنری منحصربه‌فرد در این شهر قرار دارد.

شهر زوریخ همراه با نیویورک و لندن با ارائه بیش از 50 موزه به یکی از مراکز اصلی هنر معاصر در جهان تبدیل شده است. همان‌طور که اشاره شد زوریخ سوئیس، در میان جاذبه‌های بسیار جذابش، موزه‌های متنوع و جالبی را در خود جای داده است. موزه‌های کوچک و بزرگ هر جنبه‌ای از تاریخ و فرهنگ زوریخ را بررسی می‌کنند. از اولین خاستگاه‌های سوئیس گرفته تا زندگی در عصر دیجیتال در این موزه‌های زوریخ کشور سوئیس وجود دارد.

در ادامه مطلب فهرستی از برترین موزه‌های زوریخ را برای بازدیدکنندگان از هر سن و علاقه‌ای بخوانید. توجه داشته باشید ورود به بیشتر موزه‌های زوریخ با کارت زوریخ، گذرنامه گردشگری و حمل‌ونقل شهری امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره کشور سوئیس

موزه لوکوربوزیه

اولین مورد از موزه‌های زوریخ سوئیس، موزه لوکوربوزیه است که یکی از بزرگ‌ترین معماران و طراحان قرن بیستم، اثر متمایز خود را به جا گذاشت. آخرین اثر او، مربوط به سال 1967، در سمت شرقی دریاچه زوریخ، در فاصله کمی از Altstadt قرار دارد. اکنون موزه‌ای به نام Pavillon Le Corbusier که آن را «کل اثر هنری» می‌نامد، ساختمانی روشن و متهورانه مدرن است که از شیشه و پانل‌های فولادی رنگی ساخته شده است.

موزه‌های زوریخ کشور سوئیس

موزه پول

موزه پول زوریخ بهترین مکان برای آشنایی با تاریخ پول یکی از بزرگ‌ترین مراکز بانکداری در کل جهان محسوب می‌شود. این موزه دارای قطعاتی از مجموعه خصوصی سکه‌شناس سوئیسی یورگ کنزت است. داستان پول از زمانی که در ابتدا شروع شده بود تا ارز مدرن بیت کوین در اینجا نمایش داده می‌شود.

موزه ملی سوئیس

 موزه Landesmuseum یکی از پربازدیدترین موزه‌های سوئیس است و از سال 1898 وجود دارد. شما می‌توانید این موزه را در کنار ایستگاه قطار زوریخ قرار دارد ببینید. این موزه شبیه قلعه‌ای در مقابل خط افق قرار دارد. در داخل موزه زوریخ، مجموعه‌هایی را خواهید دید که مربوط به دوران ماقبل تاریخ تاکنون هستند. هدف از این نمایشگاه‌ها، حفظ آثار تاریخی است که اهمیت ملی برای سوئیس دارند.

در داخل ساختمان، حیاط بزرگی خواهید یافت که رویدادهای مختلف شهر را در طول سال برگزار می‌کند. اتاق‌های نمایشگاه دائمی موزه، این حیاط را احاطه کرده‌اند. در میان آن‌ها گالری باستان‌شناسی سوئیس، تاریخ سوئیس و مجموعه‌های مختلف گالری را خواهید دید. با بررسی این اتاق‌ها، مصنوعاتی از جمله کالاهای خانگی، لباس، سلاح، آلات موسیقی، نقاشی‌های تاریخی، مدل‌ها و موارد دیگر را خواهید یافت.

نمایشگاه‌های موقت، برخی جنبه‌های فرهنگ سوئیس را عمیق‌تر به نمایش می‌گذارند. شما می‌توانید به زبان انگلیسی یا آلمانی یک تور با راهنما برای بازدید از موزه داشته باشید. قطعاً بازدید از این موزه یکی از جاذبه‌های دیدنی و فراموش‌نشدنی در زوریخ خواهد بود.

 موزه‌های زوریخ سوئیس

موزه Gegenwartskunst

هنر مدرن و معاصر کانون توجه موزه Migros für Gegenwartskunst است که به‌عنوان موزه هنر و طراحی معاصر نیز شناخته می‌شود. این موزه از زمان تأسیس خود در سال 1996، نمایش، جمع‌آوری و اشاعه هنر معاصر را ترویج کرده است. در دو سطح، نمایشگاه‌های مختلف یک‌نفره و گروهی و همچنین قطعات منتخب از مجموعه خود را به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه‌ها با همکاری نزدیک با هنرمندان ساخته شده و برای مخاطبانی با ذهن باز در نظر گرفته شده است. فعالیت‌های موزه همچنین شامل یک برنامه آموزشی و اطلاع‌رسانی قوی است.

موزه طراحی زوریخ

کریس زوریخ، یک موزه طراحی است که فاصله کمی با Hauptbahnhof دارد. این موزه در سال 1875 به‌عنوان موزه هنرها و صنایع‌دستی تأسیس شد. همچنین در سال 1933 به ساختار فعلی خود که توسط آدولف استگر و کارل اگندر ایجاد شده بود، تغییر مکان داد. در سال 2014 شاهد انتقال مجموعه آن به Toni Areal بودیم. این موزه همچنین موزه بلریو را مدیریت می‌کند.

موزه لیندت زوریخ

برای دوستداران شکلات، موزه شکلات Lindt در زوریخ یکی از مواردی است که باید از آن بازدید کنند. این موزه که در داخل کارخانه قرار دارد، اطلاعاتی درباره کل فرایند تولید شکلات ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید از فروشگاه کارخانه دیدن کنید و برخی از معروف‌ترین کالاهای آن‌ها، از جمله گران‌ترین شکلات جهان، گلدشلاگ را امتحان کنید.

این موزه همچنین دارای بزرگ‌ترین فواره شکلات در جهان است که بیش از 9 متر ارتفاع دارد و ظرفیت 1500 لیتر شکلات را دارد. Lindt Home of Chocolate که محل نگهداری استاد شکلات‌سازان مشهور است، توسط بنیاد شایستگی شکلات لینت پشتیبانی می‌شود.

موزه ریتبرگ

موزه ریتبرگ موزه‌ای واقع در زوریخ سوئیس است که آثار هنری آن چهار قاره و همچنین اقیانوسیه را در خود جای داده است. این سومین موزه بزرگ زوریخ، تنها موزه هنر و طراحی غیر اروپایی در سوئیس و بزرگ‌ترین موزه‌ای است که شهر اداره می‌کند. موزه ریتبرگ رسماً در 24 می 1952 افتتاح شد.

خیره‌کننده‌ترین آثار این موزه مجسمه‌های بودایی چینی هستند. قدمت این مجسمه‌ها به قرن ششم بازمی‌گردد. این موزه در ویلایی قرار گرفته است که به‌تازگی تغییر شکل داده است و اکنون ورودی آن از طریق شیشه‌ای زیبا که به پسوند زمرد معروف بوده ساخته شده است.

موزه جهانی فوتبال فیفا

این موزه در سال 2016 افتتاح شد و بیش از 1000 نمایشگاه وجود دارد که یادآور اولین مسابقات جام جهانی است که در سال 1930 در اروگوئه برگزار شده بود. در این موزه، تمام 211 انجمن عضو وجود دارند.

موزه تراموا

این موزه سرگرم‌کننده زوریخ، راهی عالی برای آشنایی با تاریخچه سیستم حمل و نقل تراموا در شهر بوده که بخشی از زندگی روزمره زوریخ را نشان می‌دهد. شما می‌توانید در این موزه برخی از وسایل نقلیه اصلی مربوط به سال‌های 1897 تا 1968 را به همراه سایر آثار تاریخی مانند لباس‌های فرم، ماشین‌های بلیتی و غیره را ببینید. کودکان نیز از موزه تراموای کودکان لذت خواهند برد.

معرفی موزه‌های زوریخ در کشور سوییس

موزه کودکان در زوریخ

چندین موزه در زوریخ وجود دارد که برای کودکان بسیار مناسب هستند. در اینجا چند پیشنهاد هستند:

  • موزه اسباب‌بازی: این موزه که در قلب شهر قدیمی واقع شده است، مجموعه‌ای از بیش از 10000 اسباب‌بازی و بازی عتیقه، از جمله عروسک‌ها، خرس‌های عروسکی، قطارهای مینیاتوری را در خود دارد.
  • موزه ملی سوئیس: این موزه یک نمای کلی از تاریخ، فرهنگ و هنر سوئیس را ارائه می‌دهد و دارای بخش ویژه‌ای برای کودکان با نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های تعاملی است.
  • موزه کودکان زوریخ: این موزه به‌طور خاص برای کودکان 3 تا 12 ساله طراحی شده و دارای انواع نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های عملی است که هنر، علم و دنیای اطراف را به کودکان آموزش می‌دهد.

موزه هنر زوریخ

موزه هنر یکی از موزه‌های زوریخ است که بازدید از آن را نباید از دست دهید؛ بنابراین ارزش آن را دارد که یک بعدازظهر را برای بازدید از آن بگذرانید و مجموعه‌های مختلف را مطالعه کنید. این موزه در سال 1787 تأسیس شد و در سال 1794 شروع به جمع‌آوری آثار خود کرد. بنیان‌گذاران آن گروه کوچکی از هنرمندان و هنردوستان بودند که می‌خواستند عشق خود به هنر را با دیگران به اشتراک بگذارند. هریک از اعضای مؤسس، آثار هنری خود یا آثار هنرمند دیگری را اهدا کرد.

بیشتر بخوانید: 5 دلیل برای بازدید از موزه ملی سوئیس

موزه ساعت زوریخ

موزه ساعت یکی از موزه‌های زوریخ کشور سوئیس است که در خیابان مجلل Bahnhofstrasse واقع شده و قدیمی‌ترین خرده‌فروش ساعت در جهان است. قدمت آن به سال 1760 برمی‌گردد و از آن زمان توسط همین خانواده اداره می‌شود. نسل هشتم خانواده Beyer در حال حاضر این کسب و کار و از سال 1996 به بعد این کسب و کار را اداره می‌کند. یادگیری درباره تاریخ شگفت‌انگیز این تجارت و آنچه در طول سال‌ها به آن تبدیل شده باورنکردنی است.

سخن پایانی

با سفر به زوریخ حتماً از موزه ساعت در زیرزمین فروشگاه در خیابان Bahnhofstrasse دیدن کنید. در اینجا گنجینه‌های باستانی و عتیقه متعددی را خواهید دید و با تاریخچه زمان‌سنجی از 1400 قبل از میلاد تا امروز آشنا خواهید شد. برخی از مصنوعات زمان‌سنجی کمیاب و گران‌بها، از جمله ساعت‌های آفتابی، چوب‌های سایه، ساعت‌های پدربزرگ، ساعت‌های جیبی و موارد دیگر را در این موزه خواهید دید. شما می‌توانید به‌تنهایی یا با یک راهنما از موزه بازدید کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات