موزه‌های معروف جهان که باید پیش از مرگ ببینید

17 روز پیش 0 دیدگاه

گشت و گذار در موزه، از گذشته تا به حال تفریح مردمان ماجراجو و کنجکاو بوده است. با قدم زدن در تالارها و اتاق‌های موزه‌های معروف جهان، به دل تاریخ سفر می‌کنید و با عجایب جهان روبه‌رو می‌شوید؛ عجایبی که شاید در هیچ جای دیگری شانس روبه‌رو شدن با آن‌ها را نداشته باشید. از همین رو، موزه‌گردی می‌تواند تجربه‌ای پربار و زیستی غنی در حین سفر شما به نقاط مختلف جهان باشد. در این مطلب، نگاهی به 20 مورد از موزه‌های معروف جهان خواهیم داشت که پیش از مرگ باید از آن‌ها بازدید کنید.

  1. لوور (پاریس، فرانسه)

موزه لوور پاریس رکورددار آثار هنری معروف و بدون شک از موزه‌های مشهور جهان است. این موزه محل نگهداری بیش از 380.000 قطعه هنری و تاریخی و مجموعه‌ای دائمی با متراژ 60.600 متر مربع است. بازدیدکنندگان می‌توانند از تماشای مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، آثار عتیقه و موارد دیگر لذت ببرند. از معروف‌ترین آثاری که در لوور نگهداری می‌شود، می‌توان به تابلوی مونالیزای داوینچی و مجسمه ونوس میلو اشاره کرد. با خرید تور فرانسه از آژانس رز آبی می‌توانید از این مکان بازدید کنید.

  1. موزه ملی پکن (پکن، چین)

دومین موزه پربازدید در میان موزه‌های معروف جهان، در پایتخت چین یعنی پکن قرار دارد. این موزه رایگان دارای 1.3 میلیون قطعه است که در گالری‌های مختلفی نمایش داده می‌شوند. آثار این موزه ملی دارای تنوع گسترده‌ای است؛ از سرامیک‌های باستانی و تابلوهای خوشنویسی گرفته تا گنجینه‌های برنز، مجسمه‌های بودا و آثار هنری سوسیالیستی-رئالیستی.

  1. موزه واتیکان (واتیکان سیتی)

موزه‌های واتیکان از موزه‌های معروف جهان و جزء خاص‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند و میزبان آثاری از مجموعه کلیساهای کاتولیک و یادگاران پاپ‌ها در طول قرن‌های متمادی هستند. در این اماکن گردشگری، حدود 70.000 اثر تاریخی از جمله مجسمه‌های رومی و آثار هنری رنسانس جای گرفته‌اند.

  1. موزه هنر متروپولیتن (نیویورک، ایالات متحده)

چهارمین موزه در لیست موزه‌های معروف جهان، موزه هنر متروپولیتن (The Met) است. این مکان از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان محسوب می‌شود و بیش از 2 میلیون اثر را در مجموعه دائمی خود جای داده است. موزه متروپولیتن به‌دلیل داشتن آثار معروفی مثل Designer و Divine Draftsman از میکل آنژ، طرفداران زیادی دارد و هر ساله بسیاری از مردم از آن بازدید می‌کنند.

  1. موزه بریتانیا (لندن، انگلیس)

موزه بریتانیا در لندن، اولین موزه عمومی در جهان محسوب می‌شود. این مکان یکی از موزه‌های معروف جهان و میزبان 8 میلیون اثر تاریخی و هنری است. یکی از نمایشگاه‌های مهم موزه بریتانیا در سال‌های اخیر، «الهام‌پذیرفته از شرق: جهان اسلام چگونه بر هنر غربی تأثیر گذاشته است» بود. این نمایشگاه پربازدید که با همکاری موزه هنرهای اسلامی مالزی در کوالالامپور برگزار شد، تأثیر جهان اسلام بر هنر غرب را در پنج قرن بررسی کرد.

  1. تیت مدرن (لندن، انگلیس)

موزه‌های لندن جزء زیباترین موزه‌های جهان محسوب می‌شوند و تیت مدرن یکی از آن‌هاست. بازدیدکنندگان این موزه می‌توانند آثار مربوط به هنرهای مدرن و معاصر از سال 1900 تاکنون را مشاهده کنند. این مکان در یکی از ساختمان‌های تاریخی لندن، یعنی نیروگاه سابق Bankside قرار دارد.

  1. گالری ملی (لندن، انگلیس)

گالری ملی یکی از موزه‌های معروف جهان است که در سال 1824 افتتاح شده است. ساختمان تاریخی این موزه در میدان ترافالگار قرار دارد و میزبان مجموعه‌ای شامل بیش از 2300 نقاشی مربوط به اواسط قرن 13 تا 19 است.

  1. موزه تاریخ طبیعی (لندن، انگلیس)

بازدیدکنندگان موزه تاریخ طبیعی لندن می‌توانند کلکسیونی از 80 میلیون نمونه در پنج موضوع اصلی را مشاهده کنند. این پنج کانسپت شامل گیاه‌شناسی، آنتولوژی، کانی‌شناسی، پالئونتولوژی و جانورشناسی است. موزه تاریخ طبیعی لندن به‌دلیل وجود نمایشگاه‌های مربوط به فسیل و اسکلت دایناسورها جزء موزه‌های مشهور جهان محسوب می‌شود.

  1. موزه تاریخ طبیعی آمریکا (نیویورک، ایالات متحده)

موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان در زمینه تاریخ طبیعی است. این موزه 26 ساختمان متصل به هم، 45 سالن نمایشگاه دائمی، یک آسمان‌نما و یک کتابخانه دارد که 34 میلیون نمونه را در خود جای داده است.

  1. موزه آرمیتاژ (سن‌پترزبورگ، روسیه)

موزه آرمیتاژ در سن‌پترزبورگ یکی از موزه‌های معروف جهان و دومین مورد از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان در زمینه آثار هنری است. افتتاح این موزه به سال 1764 بازمی‌گردد و ورود به آن از سال 1852 برای عموم آزاد است. بازدیدکنندگان آرمیتاژ می‌توانند از مجموعه عظیم نقاشی‌ها در مجموعه ساختمان‌های تاریخی لذت ببرند. این مکان همچنین شامل کاخ زمستانی (Winter Palace) است که پیش‌تر خانه امپراطوران روسیه و کاخ منشیکوف بوده است.

  1. موزه علوم و فناوری (شانگهای، چین)

موزه علوم و فناوری شانگهای در پودونگ، یکی دیگر از موزه‌های خاص دنیاست که برای اولین بار در 18 دسامبر 2001، با کانسپت‌های طبیعت، مردم و فناوری آغاز به کار کرد. این موزه در دهه اول فعالیت خود، پذیرای بیش از 19.5 میلیون بازدیدکننده بود.

  1. رینا سوفیا (مادرید، اسپانیا)

موزه‌های شهر مادرید، جزء زیباترین موزه‌های جهان هستند و موزه رینا سوفیا برجسته‌ترین آن‌هاست. این موزه هر ساله از میلیون‌ها بازدیدکننده پذیرایی می‌کند و میزبان آثار ملی و هنری اسپانیا از قرن بیستم است. با قدم گذاشتن در رینا سوفیا می‌توانید مجموعه بزرگی از آثار دو هنرمند بزرگ این کشور، یعنی سالوادور دالی و پاپلو پیکاسو را مشاهده کنید.

  1. موزه ملی تاریخ طبیعی (واشنگتن دی‌سی، ایالات متحده)

موزه ملی تاریخ طبیعی واشنگتن، سومین موزه آمریکایی در لیست موزه‌های معروف جهان است. این موزه بخشی از مؤسسه اسمیتسونیان محسوب می‌شود که در سال 1910 افتتاح شد. موزه ملی تاریخ طبیعی با مجموعه عظیمی از نمونه‌های گیاهی و جانوری، حیوانات تاکسیدرمی‌شده، فسیل‌ها، سنگ‌ها، شهاب‌سنگ‌ها و همچنین آثار فرهنگی هر ساله پذیرای بازدیدکنندگان زیادی از سراسر جهان است.

  1. موزه نانجینگ (نانجینگ، چین)

موزه نانجینگ یکی از اولین موزه‌هایی بود که در چین تأسیس شد و در سال‌های 1999 و 2000 گسترش یافت. این موزه یکی از موزه‌های مشهور جهان و دارای مجموعه‌ای دائمی بزرگ با بیش از 400.000 قطعه است که شامل آثاری از امپراطوری‌های مینگ و چینگ در چین باستان می‌شود.

  1. موزه ژجیانگ (هانگژو، چین)

موزه ژجیانگ یکی از موزه‌های معروف جهان است که در سال 1029 تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های چین محسوب می‌شود. این موزه بیش از 100.000 قطعه در مجموعه دائمی خود دارد و در سال 2009، با ساختمان جدیدی در میدان فرهنگی دریاچه غربی گسترش یافته است.

  1. گالری ملی هنر (واشنگتن دی‌سی، ایالات متحده)

گالری ملی یکی از زیباترین موزه‌های جهان است که به هنرهای تجسمی، آموزش و فرهنگ اختصاص دارد. بیش از 150.000 مورد نقاشی، مجسمه، هنرهای تزئینی، عکس، چاپ و طراحی در این موزه جای گرفته‌اند. گالری ملی واشینگتن دارای دو ساختمان و همچنین یک باغ مجسمه است.

  1. موزه ویکتوریا و آلبرت (لندن، بریتانیا)

این مورد از موزه‌های معروف جهان میزبان مجموعه‌ای دائمی از 2.3 میلیون قطعه هنری است که 5000 سال خلاقیت بشر را پوشش می‌دهند. بخش‌های تحت پوشش در نمایشگاه دائمی موزه ویکتوریا و آلبرت شامل معماری، مبلمان، مد، منسوجات، عکاسی، مجسمه‌سازی، نقاشی، جواهرات، شیشه، سرامیک، کتابت و غیره است.

  1. موزه علم و فناوری پکن (چین)

موزه علم و فناوری چین در سال 1988 تأسیس شد و در سال 2000 گسترش یافت. در ادامه، در سال 2006 به‌منظور پیشواز بازی‌های المپیک تابستانی 2008 به ساختمان‌های جدیدی در این شهر نقل مکان کرد. این موزه پنج نمایشگاه دائمی دارد: بهشت علم، شکوه چین، علم و فناوری زندگی، اکتشافات و اختراعات، چالش‌ها و آینده. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند از بخش‌های دیگر این مکان مانند سینمای گنبدی، سینمای غول‌پیکر، سینمای چهاربعدی و سینمای متحرک لذت ببرند.

  1. موزه کاخ ملی (تایپه، تایوان)

موزه کاخ ملی تایپه یکی از موزه‌های معروف جهان است که در سال 1925 تأسیس شد. در این موزه تقریباً 700.000 قطعه از مصنوعات و آثار هنری امپراتوری چین باستان قرار دارد. در سال 2018، دولت تایوان طرح توسعه‌ای 6 ساله به ارزش 342 میلیون دلار برای این موزه تصویب کرد که شامل نوسازی و گسترش دفتر مرکزی و همچنین ایجاد نمایشگاه و مرکز بازسازی در شعبه جنوبی موزه واقع در شهرستان چیایی است.

  1. موزه ملی هنر کاتالونیا (بارسلونا، اسپانیا)

موزه ملی هنر کاتالونیا (MNAC) یکی از بهترین موزه‌های اسپانیا و دارای طیف جامع و متنوعی از آثار هنری از سراسر جهان است؛ از نقاشی‌های دیواری مورال رومی گرفته تا آثار عکاسان مدرنیست کاتالان در این موزه جای گرفته‌اند. به‌دلیل ارتفاع بالای این موزه از سطح شهر، در حین بازدید از آن به نمای چشم‌نوازی از شهر بارسلون دسترسی خواهید داشت که از جذابیت‌های دیگر این سایت گردشگری محسوب می‌شود. شما می‌توانید با خرید تور بارسلون از آژانس مسافرتی رز آبی، از این موزه جذاب دیدن کنید.

سخن پایانی

اماکن معرفی‌شده در این مطلب، موزه‌های معروف جهان هستند که هرکدام آثار تاریخی، هنری و طبیعی دوره‌های تاریخی و کشورهای مختلف جهان را شامل می‌شوند. با بازدید از این موزه‌ها، عجایب جهان پیش چشم‌های شما و زمان زیر پاهای شما خواهد بود. همچنین مشاهده این مکان‌ها چنان تأثیری بر روح و روانتان می‌گذارد که به شخص جدیدی تبدیل می‌شوید! برای اطلاع از نحوه سفر به شهر و کشوری که هریک از این موزه‌ها در آن‌ها واقع شده‌اند، می‌توانید با کارشناسان آژانس مسافرتی رز آبی تماس بگیرید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور سنگاپور - اندونزی

89990000
مشاهده

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات