جاذبه‌های دیدنی ریودوژانیرو

5 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های ریودوژانیرو، شامل شگفتی‌های طبیعی، مکان‌های توریستی معروف جهان، زندگی شبانه هیجان‌انگیز و سواحل معروف است. بدون شک جاذبه‌های دیدنی ریودو‌ژانیرو، یکی از پربازدیدترین مقاصد روی کره زمین است. ریودوژانیرو به دلیل داشتن یکی از نابرابرترین مکان‌های اجتماعی در برزیل شهرت دارد، به همین دلیل بسیاری از نویسندگان، فیلم‌سازان و ساکنان آن را به عنوان شهری پر از تضاد به تصویر می‌کشند. گردشگرانی که به ریو سفر می‌کنند یا افرادی که ساکن آن هستند، به سادگی از جاذبه‌های گردشگری شهر ریودوژانیرو لذت می‌برند.

به طور مثال زیبایی طبیعی ریو متمایزترین دلیل برای بازدید از آن است. می‌توانید جنگل‌های بارانی استوایی فلورستا دا تیجوکا را کاوش، از شن‌های سفید و آب فیروزه‌ای ساحل ایپانما بازدید، یا در نقاط دیدنی حماسی متعدد شهر مانند Pedra do Telégrafo استراحت کنید. از دیگر جاذبه‌های ریودو‌ژانیرو می‌توان به مسیح رستگار، موزه‌ها، پارک‌ها، زندگی شبانه هیجان‌انگیز و دیگر مکان‌های زیبای شهر اشاره کرد.

اگر می‌خواهید با جاذبه توریستی ریودو‌ژانیرو بیشتر آشنا شوید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

جاذبه‌های گردشگری شهر ریودوژانیرو برزیل

اولین چیزی که هنگام سفر به ریودوژانیرو باید بدانید، این است که آب و هوا همان چیزی است که بیشتر گردشگران از برزیل انتظار دارند: باید گفت تقریبا هر روز مثل تابستان است! با این حال، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که برزیل به طور کامل آب و هوای گرمسیری دارد، اگر راهنمای سفر برزیل را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که برخی از مکان‌های برزیل، حداقل طبق استانداردهای آمریکای لاتین، ممکن است سرد شوند. بسیاری از برزیلی‌ها، اغلب شکایت دارند که گردشگران برزیل را فقط با همان تصویر تکراری مرتبط با ریو می‌بینند: زندگی ساحلی، سامبا و شادی. درست است که ریو چنین چیزهایی را ارائه می‌دهد، اما دیدنی‌های ریودوژانیرو به دلایل بسیاری فراتر از این‌هاست.

سواحل ریودوژانیرو

سواحل ریودوژانیرو

  • ساحل آرپوادور کاملا بین کوپاکابانا و ایپانما قرار دارد و نسبت به همسایگان معروفش شلوغ‌تر است. آرپوادور بیشتر به خاطر تشکیل صخره‌ای غول‌پیکر که از ساحل به امواج در حال سقوط بیرون می‌آید و مناظر خارق‌العاده‌ای از خط ساحلی ریو ارائه می‌کند، قابل توجه است.

    ساحل پراینها

  • ساحل پراینها تنها ۱۵۰ متر طول دارد و در لغت به معنای «ساحل کوچک» است. Prainha بخشی از یک پناهگاه طبیعی بوده و در غرب ریو در Recreio dos Bandeirantes واقع شده است. پارک شهری زیست ‌محیطی پرینها موزه و مسیرهای پیاده‌گردی با راهنما دارد.
  • ساحل گروماری، یکی دیگر از جاذبه‌های ریودو‌ژانیرو و بخشی از پارک طبیعی شهری گروماری است. این ساحل تقریبا 3 کیلومتر طول و یک جاذیه زیبایی طبیعی مانند ساحل پراینها دارد. اطراف ساحل را صخره‌ها، تپه‌ها و جنگل رستینگا احاطه کرده‌اند که تضاد فوق‌العاده‌ای با دریای آبی و شفاف ایجاد می‌کند. چنانچه اهل طبیعت‌گردی هستید، از جاذبه‌های ریودو‌ژانیرو در ساحل Abricó در سمت چپ گروماری بازدید کنید.
اتاق مطالعه سلطنتی برزیل

اتاق مطالعه سلطنتی

 این مکان، فوق‌العاده فتوژنیک به نظر می‌رسد که برشی از یک فیلم هری پاتر نیز هست. اتاق مطالعه سلطنتی پرتغالی (Real Gabinete Português da Leitura) یک کتابخانه به سبک گوتیک به سبک رنسانس است که در سال 1837 افتتاح شد تا قرن‌ها ادبیات پرتغالی را به کشور تازه استقلال یافته برزیل بیاورد. این کتابخانه به دیگر جاذبه‌های ریودو‌ژانیرو در مرکز شهر از جمله مکان‌های عالی برای لذت بردن از شیرینی و فنجان قهوه، نزدیک است. فراموش نکنید که شیرینی‌های پاستل دبلم و کویندیم را در اینجا امتحان کنید.

Confeitaria Colombo

Confeitaria Colombo را بررسی کنید

Confeitaria Colombo که در سال 1894 تأسیس شد و بخشی از تاریخ ریو است، برای بیش از یک قرن، جایی برای استراحت و کشف فرهنگ آشپزی ریو و برزیل بزرگ بود.

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در برزیل

Confeitaria Colombo همچنین مکانی برای برگزاری مراسم عروسی و مهمانی‌های خصوصی است. قیمت غذا در برزیل ارزان نیست، اما می‌توانید برای گرفتن عکس و یک میان‌وعده ساده از این مکان، بازدید کنید.

بازدید از نقاشی دیواری

این نقاشی دیواری از دیگر جاذبه‌های ریودو‌ژانیرو است. نقاشی دیواری Las Etnias 30000 فوت مربع وسعت دارد و در منطقه بندری ریو یافت می‌شود. این دیوار به ارتفاع 15 متر و طول 170 متر، پنج چهره از مردم بومی را از پنج منطقه مختلف جهان به تصویر می‌کشد.  این نقاشی‌ها توسط ادواردو کبری انجام شده که آن‌ها را برای بازی‌های المپیک 2016 ریو خلق کرده است.

در این نقاشی، پنج چهره در بلوار المپیک ریودوژانیرو شبیه به حلقه‌های المپیک هستند. نقاشی دیواری بسیار رنگارنگ و زیباست و ارزش بازدید دارد. شما می‌توانید این اثر را در نزدیکی موزه فردا بازدید کنید. منطقه اطراف آن، برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری عالی است.

پارک لاژ برزیل

از پارک لاژ دیدن کنید

این بنای تاریخی مورد علاقه یک اینستاگرامر، در کنار جنگل زیر مسیح رستگار، توسط انریکه لاگه و همسرش گابریلا بزانسونی، صنعتگران دهه 1920 ساخته شده است. بعدها این عمارت توسط معمار ایتالیایی، ماریو وودرت با نقاشی‌های داخلی توسط سالوادور پایولز ساباته بازسازی شد.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در ریودوژانیرو

در دهه 1960، زمین‌های اطراف آن به یک پارک عمومی با مسیرهای پیاده‌روی در میان جنگل نیمه گرمسیری اطراف تبدیل شد. این عمارت، اکنون با مدرسه هنرهای تجسمی پارک لاژ و یک کافه برای عموم مردم باز است‌.

آبشارهای Banho de Cachoeira

در آبشارهای Banho de Cachoeira شنا کنید

یکی دیگر از جاذبه‌های ریودو‌ژانیرو آبشارهای آن است. ریودوژانیرو به لطف تپه‌های وسیع پوشیده از جنگل‌های عجیب و غریب، آبشارهای زیادی میان مسیرهای طبیعی متعدد خود دارد.

Cachoeira das Almas وCachoeira do Horto هر دو دسترسی آسان به استخرهایی دارند که می‌توانید در آن‌ها شنا کنید و از آفتاب داغ لذت ببرید. Ilha Grande جزیره‌ای در نزدیکی ساحل و برای شنا نیز ایده‌آل است. اگر عاشق طبیعت، غذاهای خوشمزه و تاریخ هستید، یک تور برزیل یک چند روزه را در اینجا سپری کنید.

  بازدید از موزه فردا

بازدید از موزه فردا

بلوار المپیک، رایگان و مکانی عالی برای دوچرخه‌سواری در ریو است. در آنجا، می‌توانید نقاشی دیواری کبری را که در بالا ذکر شد و چیزهای جالب دیگری مانند فضای YouTube Creators ببینید.

اگر به قدم زدن در بلوار ادامه دهید، ورودی آکواریوم را خواهید دید. قیمت کامل حدود 165 دلار روپیه است و اگر دوست دارید ساعت‌ها به موجودات دریایی نگاه کنید یا مانند بیولوژیست‌ها به آن‌ها غذا بدهید، ارزشش را دارد. اگر به آکواریوم اقیانوس شانگهای، آکواریوم جورجیا در آتلانتا یا آکواریوم دبی مال رفته‌اید، این آکواریوم ممکن است شما را تحت تاثیر قرار ندهد. با این وجود، مکان فوق‌العاده‌ای برای استراحت و همچنین بچه‌ها و خانواده‌ها خواهد بود.

پیاده‌روی Pedra da Gáveaغذا

Pedra da Gávea کوهی یکپارچه در جنگل گرمسیری تیجوکا در خارج از ریوست. این کوه به دلیل شباهت آن به Gávea  از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ریودو‌ژانیرو برزیل به شمار می‌رود. مسیر رسیدن به قله دشوار است و توصیه می‌شود که یک راهنما استخدام کنید. پیاده‌روی در طول مسیر به تدریج سخت‌تر می‌شود، اما آبشارهای زیبا و جنگل‌های بارانی خیره‌کننده‌ای در اطراف وجود دارد که دیدن آن‌ها بسیار تماشایی است! پیاده‌روی بسته به سرعت شما بین 3 تا 5 ساعت طول می‌کشد. غذا، کرم ضد آفتاب و آب فراوان را حتما همراه داشته باشید.

پیاده‌روی Pedra da Gávea

 یک بعدازظهر را در Pedra do Telegrafo بگذرانید

Pedra do Telegrafo در تپه Guaratiba واقع شده است. شهرت این مکان بیشتر به خاطر گردشگرانی بود که برای گرفتن عکسی به آنجا می‌رفتند که به نظر می‌رسید از صخره آویزان هستند. در پیاده‌روی می‌توانید طبیعت پارک ایالتی پدرا برانکا را بهتر تماشا کنید.

ایلهامالی برزیل

ایلهامالی

قلعه نئوگوتیک در بندر ریودوژانیرو در سال 1889 ساخته شد و سال‌ها به عنوان ساختمان بازرسی گمرک مورد استفاده قرار گرفت. امروزه این جواهر معماری با برج‌ها به روی عموم باز است. در داخل Ilha Fiscal، کف‌های چوبی صاف با طرح‌های موزاییک در سرتاسر آن‌ وجود دارد، در حالی که پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ زیبا در آفتاب استوایی ریو می‌درخشند، می‌توانید از تماشای این مناظر لذت ببرید.

زمان بازدید از ریودوژانیرو

بهترین زمان بازدید از جاذبه‌های ریودوژانیرو

فصل اوج گردشگری در تابستان است (دسامبر-مارس). اما لازم نیست برای بازدید از جاذبه توریستی ریودوژانیرو منتظر فصل خاصی باشید، زیرا دما در تمام طول سال خوب و گرم است! فصل بارانی در برزیل از دسامبر تا مارس است. به طور کلی، ریو تقریبا به اندازه سایر پایتخت‌های ساحلی برزیل باران ندارد. در چند سال اخیر میانگین بارندگی در تابستان کمتر از 150 میلی‌متر بوده است. فقط تابستان 2018 به دلیل پدیده لانینیا، میزان بارش باران بیشتر از حد متوسط ​​بود.

شهر ریودوژانیرو

اگر در کشوری با آب و هوای سرد مانند سوئد یا کانادا زندگی می‌کنید، گرمای تابستان ریو ممکن است برای شما خیلی عذاب‌آور باشد. زمستان در ریو از ژوئن تا آگوست و دما در حدود 18 درجه سانتیگراد حداقل و حداکثر 25 درجه سانتیگراد است. در تابستان، دمای 25 درجه سانتیگراد یک روز متوسط ​​است. پیاده‌روی در وسط روز در مکان‌هایی مانند بلوار المپیک زمانی که دمای هوا 35 درجه سانتی‌گراد است، خسته‌کننده به نظر می‌رسد. اما، دیدن جاذبه‌های ریودو‌ژانیرو در تابستان مزایای خود را نیز دارد، مانند این که می‌توانید روزهای طولانی‌تری را به دلیل ساعت تابستانی تجربه کنید. بهتر است برای سفر به ریو بین ماه‌های آوریل و سپتامبر برنامه‌ریزی کنید، زیرا شهر در این زمان بسیار آرام‌تر و ارزان‌تر خواهد بود.

حمل و نقل در ریودوژانیرو

حمل و نقل در ریودوژانیرو

 هنگام برنامه‌ریزی برای رفتن به ریودوژانیرو ، مطمئن شوید که زمان سفر بین مقصد را در برنامه سفر خود لحاظ کنید. به محض ورود، یک راهنمای مترو و اتوبوس بخواهید (آن‌ها به صورت رایگان در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو در دسترس هستند). می‌توانید از مترو برای دیدن جاذبه‌های ریودو‌ژانیرو استفاده کنید اما قطار شهری نیز وجود دارد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات