افراد مشهور در آفریقای جنوبی

5 سال پیش 0 دیدگاه

افراد مشهور در آفریقای جنوبی از برندگان جایزه نوبل تا کمدین‌ها، بازیگران و حتی ورزشکاران در سراسر دنیا شناخته شده هستند. آفریقای جنوبی، در جنوب قاره دومین اقتصاد برتر آفریقا است. مبارزه با حکومت آپارتاید توسط افراد مشهور بسیاری هدایت شد که در تمام دوران‌ها با تأثیر گذاشتن بر فرهنگ و هنر به نمادها و قهرمانان کشور تبدیل شده اند. در ادامه با معرفی شخصیت‌های برجسته در آفریقای جنوبی همراه ما باشید.

Nelson Mandela

 نلسون ماندلا از شخصیت‌های معروف آفریقای جنوبی است که به عنوان پدر این کشور و اولین رئیس دولت سیاه پوست در آفریقای جنوبی شناخته می‌شود و هنگام معرفی آفریقای جنوبی توسط افراد مختلف، همیشه اسم او را می‌شنوید. ماندلا نقش مهمی در مبارزات آپارتاید داشت و به اتهام خیانت به حبس ابد و سرانجام به 27 سال زندان محکوم شد. جایزه صلح نوبل به خاطر پایان دادن به آپارتاید در سال 1993، به نلسون ماندلا تعلق گرفت و در سن 95 سالگی درگذشت.

Zenzile Miriam Makeba

 از مشهورترین زنان آفریقای جنوبی که به سبب استعداد ویژه در خوانندگی شهرت بسیاری دارد. او فرهنگ آفریقایی را به سراسر دنیا معرفی و به گفته نلسون ماندلا، توانست احساس امید را زنده کند. میریام ماکبا از برندگان جایزه گرمی است و از آثار هنری او می‌توان به برادر کوبایی، برادران منهتن، اسکای لارکز، پل سیمون، نینا سیمون و هیو ماسکلا افسانه ای اشاره کرد. این خواننده و ترانه سرا، موسیقی آفریقایی را به مخاطبان غربی معرفی کرد و سرانجام در نوامبر 2008 در سن 76 سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در آفریقای جنوبی

Desmond Tutu

 دزموند امپیلو توتو در 7 اکتبر 1931 به دنیا آمد و در سال 1985 به عنوان اولین سیاه‌پوست، توانست اسقف ژوهانسبورگ و سپس اسقف اعظم کیپ تاون شد. قبل از پایان سال‌های آپارتاید، دزموند توتو در برابر نیروی هولناک به صورت علنی با ظلم مبارزه کرد و برنده جایزه صلح نوبل شد. او همچنین در کمیسیون حقیقت و آشتی آفریقای جنوبی نقش مهمی داشت و با اصطلاح "ملت رنگین کمان" برای توصیف آفریقای جنوبی پس از آپارتاید شناخته می‌شود.

Bantu Stephen Biko

از افراد مشهور آفریقای جنوبی که در ایجاد سازمان دانشجویان نقش مهمی ایفا کرد. استفان بیکو به عنوان رهبر جنبش آگاهی سیاه به خاطر ایدئولوژی های خود شهرت بسیاری دارد و از مبارزه با آپارتاید دفاع می‌کرد. ایده‌های استفان بیکو در مورد سیاه پوستان و افراد رنگین پوست و هندی‌ها در مقالات مختلفی با نام مستعار فرانک تاک به چاپ رسید. سرانجام در 18 آگوست 1977 او دستگیر شد و به دلیل جراحات یک ماه بعد جان خود را از دست داد.

Winnie Madikizela-Mandela

وینی یک فعال ضد آپارتاید و به عنوان مادر ملت در مبارزه با آپارتاید، شناخته می‌شود. از چهره‌های ارشد کنگره ملی آفریقا که تلاش‌های او باعث شد دولت پس از آپارتاید، نژادپرستی نهادینه شده رهبری را لغو کند. او در سپتامبر 1977 در 81 سالگی در گذشت.

Lucas Radebe

در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 لوکاس رادبه کاپیتان تیم ملی آفریقای جنوبی بود و به عنوان مدافع هر مهاجمی را مغلوب می‌کرد. لوکاس رادبه از شخصیت‌های برجسته در آفریقای جنوبی است که تا جام جهانی 2002 کاپیتان تیم ملی آفریقای جنوبی بود. تلاش‌های او برای پایان نژادپرستی، فعالیت‌های خیریه‌اش در آفریقای جنوبی و همچنین به دلیل بازی جوانمردانه فیفا باعث شد، در سال 2000 در اتحادیه فوتبال انگلیس به عنوان سفیر انتخاب شود.

Terry Pheto

 تری فتو از بازیگران زن آفریقای جنوبی است که برای بازی در فیلم Tsotsi در سال 2005 جوایز بسیاری را به دست آورد. استعداد او در نقش اصلی فیلم شهرت بسیاری را برایش بدست آورد. او در چندین فیلم و برنامه تلویزیونی دیگر از جمله Goodbye Bafana، Catch a Fire نقش‌آفرینی کرده است.

Leon Schuster

از شخصیت‌های معروف که ممکن است در سفر به آفریقای جنوبی اسم‌شان را بسیار بشنوید خواننده‌ها، ترانه‌سراها و فیلمسازها هستند. لئون شوستر از جمله سفیدپوستان معروف آفریقای جنوبی است که در شکل‌گیری آینده صنعت فیلم آفریقای جنوبی نقش مهمی داشته است. او توانست نزدیک به نیم میلیون نسخه از آلبوم‌هایش را به فروش برساند و شهرت قابل توجهی را به دست آورد. از فیلم‌های نمادین شوستر می‌توان به ماما جک، یانکی زولو و مستر بونز اشاره کرد.

Yvonne Chaka Chaka

 از مشهورترین زنان آفریقای جنوبی که موسیقی اصیل آفریقای جنوبی را در جهان معرفی کرده است. از جمله آهنگ‌های موفق او می‌توان به Umqombothi، Thank you، Mr DJ، و I'm Burning Up اشاره کرد. ایوان چاکا چاکا بعدها در دوران حرفه‌ای خود به فعالیت‌های بشردوستانه برای مبارزه با ایدز و صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا پرداخت. او همچنین بنیاد خیریه شاهزاده خانم آفریقا را تأسیس کرد.

Hugh Masekela

 از شخصیت‌های برجسته در آفریقای جنوبی می‌توان به هیو ماسکلا اشاره کرد. نوازنده فلوگل، خواننده و ترانه سرا که در طول فعالیت موسیقی خود از دوران آپارتاید، هیو ماسکلا از استعداد خود برای آهنگسازی و نوشتن برخی از بهترین آهنگ‌های ضد آپارتاید، سووتو بلوز، الهام گرفته است. آهنگ Bring Him Back Home برای مبارزه با آپارتاید و آزادی نلسون ماندلا از زندان بسیار شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

Lucky Phillip Dube

Lucky Dube از هنرمندان آفریقایی که توانست 22 آلبوم منتشر کند و در هنر آفریقای جنوبی بسیار پیشگام بود. سرانجام در 18 اکتبر 2007 به ضرب گلوله کشته شد و قاتلان او دستگیر و به حبس ابد محکوم شدند.

Brenda Nokuzola Fassie

برندا فاسی معروف به مدونای شهرک‌ها طرفداران بسیاری دارد و افراد بسیاری با موسیقی او ارتباط برقرار می‌کنند. پس از اعتیادش به نام Memeza، در سال 1998 پرفروش‌ترین آلبوم را در آفریقای جنوبی منتشر کرد. در سال 2004، برندا به دلیل مصرف بیش از حد کوکائین به کما رفت و درگذشت.

Trevor Noah

 از افراد معروف آفریقای جنوبی که به عنوان کمدین، مجری تلویزیون و نویسنده شناخته می‌شود. او در آفریقای جنوبی تحت شرایط خشن آپارتاید و در خانواده‌ای به شدت فقیر متولد شد.

R. R. Tolkien

 نویسنده مشهور سه گانه هابیت و ارباب حلقه‌ها که در بلومفونتین، ایالت آزاد اورنج به دنیا آمد. برخی از انتشارات معروف او عبارتند از Beowulf: The Monsters and the Critics، The Silmarillion and Unfinished Tales و The History of Middle-earth.

Nkosi Johnson

در سال 1989 نکوسی جانسون با اچ آی وی از مادری نوجوان به دنیا آمد. پدر انکوسی زمانی که او تازه بچه بود بر اثر ایدز درگذشت و انکوسی در سن دو سالگی به اچ آی وی مبتلا شد. از داستان انکوسی جانسون به عنوان داستان شجاعت و امید یاد می‌کنند. با وجود تعصب و تبعیض، او درباره زندگی با HIV و ایدز صحبت کرد و با صدای قدرتمندی برای تغییر مبارزه کرد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات