غذا در فرانسه

6 سال پیش 0 دیدگاه

غذاهای فرانسه جزو میراث با ارزش این کشور محسوب می‌شود و در کنار فهرستی از بناهای تاریخی گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. فرانسه همچنین شامل یک زبان متمایز و غذاهای خاص بوده که اغلب به مناطق خاصی تعلق دارند و گاهی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع غذاهای لذیذ فرانسه بیشتر آشنا شوید‌‌.

باسکویز مرغی Basque-Style Chicken (Poulet Basquaise)

باسک به عنوان یکی از غنی‌ترین مناطق فرانسه از منظر آشپزی شناخته می‌شود. در این منطقه آن‌ها طیور را به شیوه خاص و برخی از نژادهای کمیاب مرغ و اردک پرورش می‌دهند.

غذاهای فرانسه

باسکویز مرغی یکی از غذاهای کشور فرانسه است که در آن، گوشت با استفاده از "piperade" سسی که از ژامبون بایونه، فلفل، گوجه‌فرنگی و فلفل Espelette تشکیل شده، طبخ می‌شود. این غذا در بهترین رستوران های پاریس طبخ می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 8 قانون جالب و عجیب در فرانسه | قوانین عجیب فرانسه

صدف‌های بوشو Charente Mouclade (Mouclade Charentaise)

این غذا در منطقه La Rochelle تا Ile de Ré زمانی که دما ملایم می‌شود، بسیار لذیذ و محبوب است. بسیاری از بازدیدکنندگان که مجذوب غذاهای خاص این منطقه شده‌اند، این غذای خوش‌طعم را در خانه درست می‌کنند. صدف‌های بوشو (نوعی بسیار محبوب) با استفاده از موسیر، حبه‌های سیر، گیاهان، ادویه‌ها، تخم‌مرغ، مقداری خامه و از همه مهم‌تر مقداری Pineau des Charentes پخته می‌شوند.

کرپری‌های برتون Breton Buckwheat Pancakes (Galettes Bretonnes)

کرپری‌های برتون تقریبا در همه‌جای فرانسه یافت می‌شود. اما گالت یک کرپ خوش‌طعم است که با آرد گندم سیاه درست می‌شود و رنگ خاکستری به آن می‌دهد. در این شیوه سنتی، ژامبون را با پنیر و تخم‌مرغ یا آندویل و پیاز پر می‌کنند. امروزه این غذا با شیوه‌های خلاقانه‌تری طبخ می‌شود و انواع مختلفی از آن وجود دارد. اگر قصد سفر به فرانسه و پاریس را دارید، بهترین کرپری‌های پایتخت را می‌توانید در محله تور مونپارناس پیدا کنید.

 

غذاهای فرانسه ای

کربناد فلاندری (Carbonnade Flamande)

کربناد فلاندری یکی از غذاهای مشهور فرانسه محسوب می‌شود که نسل به نسل از زنان خانه‌دار تا امروز منتقل شده است. یک غذای گوشت گاو که به آرامی با آلوی سبک و معطر پخته می‌شود. وقتی تقریبا پخت تمام شد، یک نان زنجبیلی سنتی با خردل به آن اضافه کنید تا طعم بیشتری به این غذای شیرین و خوش‌طعم بدهد.

راکلت Raclette

راکلت از سوئیس به ساووی آمده و از غذاهای محبوب سنتی فرانسه به شمار می‌رود. این غذا به‌طور سنتی از پنیر (پنیر راکلت) و با استفاده از آتش هیزم تهیه می‌شود. اما امروزه آن را با تابه‌های برقی کوچک آماده می‌کنند. مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن شامل پنیر، سیب‌زمینی، گوشت سرد، پیاز و ترشی است. این غذا در فصل زمستان بسیار لذیذ خواهد بود. پنیر راکلت، پنیر نیمه سختی است که به‌صورت ضخیم (کمتر از 1 سانتی‌متر) بریده می‌شود و برای ذوب و کباب کردن استفاده می‌شود و در بین دوستداران پنیر طرفداران بسیاری دارد.

غذای فرانسه چیست

فوندوی گوشت گاو (Fondue Bourguignonne)

فوندوی گاو (Fondue Bourguignonne) با استفاده از تکه‌های لطیف و مکعبی گوشت گاو تهیه می‌شود که در ترکیبی از کره و روغن پخته می‌شوند و سپس در سس‌های خوش‌طعم فرو می‌روند. سس خردل و خامه ترش طعم لذیذی به آن می‌بخشد. این غذا یک نوع دیگر از فوندو است که در این شیوه، نان را در پنیر فرو نمی‌برند، بلکه تکه‌های گوشت خام (به‌‌طور کلی گوشت گاو) را در روغن در حال جوش می‌پزند. 

غذاهای کشور فرانسه

فندوی گوشت گاو در فرانسه بسیار محبوب است، اما منشا آن بورگوندی (Bourgogne) نیست، بلکه از سوئیس می‌آید! این نام در واقع به گوشت گاو اشاره می‌کند که مواد اصلی تشکیل‌دهنده این غذاست. بورگوندی به دلیل پرورش گاو در بین مردم فرانسه شهرت بسیاری دارد.

تارتفلت Tartiflette

تارتفلت از دیگر  غذاهای فرانسه است که از منطقه ساوی می‌آید. این غذا با استفاده از سیب‌زمینی، بیکن، پیاز و reblochon، پنیر ساوویارد درست می‌شود. گونه‌ای به‌نام «کروزیفلت» وجود دارد که در آن سیب‌زمینی‌ها با کروزت‌ها، نودل‌های کوچک گندم سیاه جایگزین می‌شوند.

غذاهای سنتی فرانسه

بلانکت گوساله (Blanquette de Veau)

بلانکت به عنوان یکی از  غذاهای سنتی فرانسه شناخته می‌شود که گوشت گوساله را باید به آرامی پخت. این غذا با استفاده از شانه یا سینه گوشت گوساله، خامه و آب هویج و پیاز طبخ می‌شود که اغلب با قارچ همراه است، هرچند می‌توان از آن صرف‌نظر کرد که کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

Pot-au-feu از بهترین غذای سنتی فرانسه

Pot-au-feu یکی از بهترین غذاهای سنتی خانوادگی است. برای طبخ این غذای لذیذ باید گوشت گاو را به آرامی در آب هویج، شلغم تره آماده کرد.

غذاهای ملی فرانسه

پای کلبه (Hachis Parmentier)

Hachis Parmentier از دو لایه تشکیل شده است. گوشت چرخ‌کرده با مواد معطر برای لایه زیرین، و پوره سیب‌زمینی خانگی (اغلب au gratin ) برای لایه بالایی استفاده می‌شود. معمولا هاچی پارمنتیه با سالاد سبز  سرو می‌شود. کلبه پای یک غذای کلاسیک انگلیسی است که برای طبخ آن باید گوشت چرخ کرده گوساله را در سس خیس شده با پوره سیب‌زمینی خامه‌ای، آغشته کرد تا طلایی شود. یکی از بهترین غذاهای دل‌پذیر که با گوشت چرخ کرده آماده می‌شود. طرز تهیه پای کلبه و پای شپرد تقریبا مشابه است، به جز این که پای کلبه  را با گوشت گاو و شپردز پای را با گوشت بره، طبخ می‌کنند. 

بیشتر بخوانید:  ۱۰ تفریح در فرانسه که حتما باید تجربه کنید

کلم ترش Sauerkraut (Choucroute)

منشا کلم ترش به چین می‌رسد و قبل از رسیدن به آلزاس توسط هون‌ها به اتریش صادر می‌شود، جایی که اکنون جزو غذاهای محلی فرانسه است. این غذا به سادگی با استفاده از کلم تخمیر شده با سیب‌زمینی، گوشت خوک و انواع مختلف سوسیس آماده می‌شود.

غذاهای محلی فرانسه

نوع دیگر این خوراک، "کلم ترش دریایی" است، که در آن کلم را با گوشت خوک نمی‌خورند، بلکه با استفاده از ماهی سالمون، ماهی سفید و ماهی دودی آماده می‌کنند.

سوفله پنیر (Soufflé au Fromage)

سوفله پنیر به شیوه سنتی آماده می‌شود‌، هرچند از نظر تکنیک ساخت آن بسیار پیچیده است. برای رسیدن به طعم بهتر باید به زمان پخت و دمای فر بسیار توجه کرد. چند درجه بیشتر می‌تواند منجربه یک فاجعه شود. بنابراین پخت این غذا به تخصص ویژه‌ای نیاز دارد. انواع شیرینی‌های خوشمزه با لیمو یا شکلات نیز وجود دارد.

غذاهای مشهور فرانسه

پاهای قورباغه (Cuisses de Grenouilles)

پاهای قورباغه از غذاهای خیابانی فرانسه است که می‌تواند باعث نگرانی گردشگران ‌شود. پاهای قورباغه معروف به‌طور کلی با کمی پیاز، نان سرخ می‌شود. این غذا گوشت بسیار لطیف و نرمی دارد و طعم آن کمی شبیه مرغ است.

غذاهای خیابانی فرانسه

باگت (نان فرانسوی)

باگت در سراسر جهان شناخته می‌شود و یکی از نمادهای فرانسوی است. منشا آن هنوز مشخص نیست، اما ممکن است در قرن بیستم برای تسهیل در تهیه نان نانوایی رایج شده باشد. البته می‌توانید از نانوایی آن را خریداری و یا خودتان آن را درست کنید.

ساندویچ ژامبون و کره Jambon Beurre

Jambon beurre یکی از غذاهای خیابانی فرانسه محسوب می‌شود که چیزی بیش از یک ساندویچ ژامبون و کره است. این غذا با ترکیبی از باگت کلاسیک، کره فرانسوی خوب و ژامبون مرغوب آماده می‌شود که برای پیک‌نیک و نهار بسیار مناسب است.

آشنایی با غذاهای فرانسه

سیب‌زمینی همراه با پارمزان Parmesan Truffle Fries

 پخت سیب‌زمینی همراه با ترافل پارمزان، بدون‌شک یک غذای خیابانی دوست‌داشتنی و ساده و یک میان‌وعده عالی است که طرفداران بسیاری دارد.

محبوب‌ترین غذاهای فرانسه ای

شاه بلوط Candied Chestnuts

شاه بلوط برشته شده روی آتش سوزان، تداعی‌کننده اوقات لذت‌بخش و تعطیلات است. شاه بلوط‌های شیرین بسیار مجلل هستند که به عنوان لذت‌بخش‌ترین خوراکی‌های فرانسوی سرو می‌شوند. با طبخ شاه بلوط شیرین، طعم بی‌نظیر و گرم را به آشپزخانه خود بیاورید. 

 

فلامیش Flamiche

فلامیش یکی از غذاهای سنتی فرانسه است که در منطقه پیکاردی بسیار طبخ می‌شود. این غذا در رستوران‌ها طرفداران بسیاری دارد که به ‌عنوان میان‌وعده با استفاده از پوسته پای، تره‌فرنگی، شیر، تخم‌مرغ، کره و نمک و فلفل سیاه درست می‌شود. این وعده نه تنها شما را کاملا سیر می‌کند، بلکه بسیار خوشمزه است. می‌توانید این دستور فرانسوی را با نوشیدنی دلخواه سرو کنید تا طعم آن را بیشتر حس کنید. طعم خامه‌ای آن بسیار لذیذ است که با مخلوطی از تخم‌مرغ و شیر پخته می‌شود. 

غذای فرانسه چیست | دستور پخت غذاهای فرانسوی

این غذا در مناسبت‌های غذاخوری، پیک‌نیک، شب‌های بازی و گردهمایی‌های خانوادگی بسیار محبوب بوده و مطمئنا همه را تحت تأثیر  قرار می‌دهد. این دستور غذای ساده را برای عزیزان‌تان آماده کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

نوشیدنی فرانسوی green fairy

در زبان فرانسه، کلمه "absinthe" به معنای "افسنتین" است. green fairy در دوران اوج خود در کشور فرانسه در دهه 1800 به عنوان "پری سبز" شناخته می‌شد. این نام مستعار بیش از یک قرن بعد همچنان، "آبسنت" و "پری سبز" نامیده می‌شود.

نوشیدنی‌ها و غذاهای کشور فرانسه

آبسنت یک نوشیدنی با طعم بادیان است که از خیساندن افسنطین (افسنتین به عنوان کینین بینوایان تعریف شده است) و سایر گیاهان معطر (زوفا، بادرنجبویه و گلپر) تهیه می‌شود. این نوشیدنی با شفافیت سبز زمردی خیره‌کننده‌اش به دلیل محتوای کلروفیل، بسیار منحصر‌به‌فرد است. هنگامی که با آب مخلوط شود، رنگ نوشیدنی شما سفید خواهد شد.

اردک کانفیت Confit de Canard

Confit de canard اردک کانفیت، یکی از غذاهای ملی فرانسه است که طعم بسیار لذیذی دارد. این غذای کلاسیک فرانسوی از منطقه جنوب غربی گاسکونی سرچشمه می‌گیرد. confit به عنوان یک فرآیند استاندارد نگه‌داری گوشت شناخته می‌شود که در قرن‌های گذشته و زمانی که یخچال‌ها اختراع نشده بودند، استفاده می‌شد.

بهترین غذاهای سنتی فرانسه

اگرچه در سال‌های اولیه از اردک کامل برای تهیه کنفیت د کانارد استفاده می‌شد، اما امروزه این غذا بیشتر با پایه‌های اردک (چوب طبل با ران‌های متصل) آماده می‌شود. اولین مرحله برای تهیه اردک شامل پاهای اردک نمکی و قرار دادن آن‌ها در یخچال برای یک شب است. سپس پاها را روی حرارت کم در چربی خود گوشت به همراه مقداری برگ بو و آویشن می‌پزند تا گوشت شروع به جدا شدن از استخوان کند. پس از پخته شدن، اردک را به یک ظرف منتقل می‌کنند، با چربی صاف‌شده پوشانده می‌شود. به این ترتیب، اگر اردک را در یخچال نگه‌داری کنید، می‌توان آن را برای هفته‌ها مصرف کرد. 

پنیرهای فرانسوی

پنیر فرانسوی در سراسر دنیا شناخته می‌شود که انواع مختلفی از آن وجود دارد‌. به‌طور دقیق نمی‌توان انواع مختلف آن را نام برد. برخی می‌گویند برای هر روز از سال در فرانسه یک پنیر تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۹ مورد از تفریحات و کارهایی که باید در شانزه لیزه پاریس انجام دهید.

جزیره شناور Floating Island (Île flottante)

مواد اصلی جزیره شناور شامل سفیده تخم‌مرغ زده شده و خامه انگلیسی (crème anglaise) است. این ترکیب شبیه به یک جزیره شناور بوده که به عنوان یک دسر سرد سرو می‌شود.

دسرها و غذاهای ملی فرانسه

کرپ نمکی (Crêpe Salée)

کرپ‌ها معمولا به عنوان دسر یا میان‌وعده مصرف می‎‌شوند. اما کرپ نمکی یکی از غذاهای کشور فرانسه است که می‌توان آن را در وعده غذای اصلی میل کرد. این غذا معمولا با ژامبون، پنیر رنده شده، گاهی با سوسیس یا تخم‌مرغ سرو می‌شود. کم و بیش می‌توانید هر چیزی را که دوست دارید در سس امتحان کنید.

لذیذترین غذاهای محلی فرانسه

یول لاگ (Bûche de Noël)

چوب سیاه از قرن نوزدهم وجود داشته و منشا آن هنوز نامشخص است، اما یول لاگ از غذاهای محلی فرانسه است که در دهه 50 رایج شد. این خوراک یک چوب شیرینی است که با برخی تزئینات به عنوان دسر در پایان شب کریسمس سرو می‌شود. یک نسخه یخی دیگر این شیرینی نیز وجود دارد که آن را به‌صورت سرد میل می‌کنند.

تگ ها غذا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات