طاق پیروزی پاریس؛ یادبود سربازان کشته‌شده

3 ماه پیش 0 دیدگاه

پاریس، پایتخت فرانسه گنجینه‌ای از مکان‌های تاریخی است که طاق یادبود پیروزی در پاریس تنها یکی از مکان‌های دیدنی معروف است که می‌توانید در تور فرانسه از آن بازدید کنید. نام دیگر طاق پیروزی پاریس، طاق نصرت است که در مرکز میدان شارل دوگل و در ابتدای خیابان معروف شانزه‌لیزه واقع شده است. یکی از ویژگی‌های مورد توجه گردشگران درباره این جاذبه طاق پیروزی فرانسه، حکاکی نام افرادی است که در انقلاب فرانسه و جنگ‌های ناپلئون جان خود را را از دست دادند.

طاق پیروزی پاریس به چندین چیز معروف است که مهم‌ترین آن مقبره سرباز گمنام و همچنین نقطه شروع سنتی رژه نظامی در روز باستیل است. احتمالاً کنجکاو شدید بدانید این بنای باشکوه چه زمانی و با چه هدفی ساخته شده است؛ پس در ادامه مطلب درباره طاق یا دروازه پیروزی پاریس اطلاعات کامل‌تری را به دست خواهید آورد.

بخش‌های مختلف طاق نصرت پاریس

طاق پیروزی یکی از جاهای دیدنی دیدنی پاریس و مقصد مهم گردشگری فرانسه است. این طاق پیروزی به شکلی طراحی شده است که به‌راحتی می‌توان در هریک از دوازده جاده اصلی فرانسه، به‌ویژه خیابان معروف شانز‌لیزه آن را مشاهده کرد. در ادامه مطلب قصد داریم بخش‌های مختلف طاق پیروزی را بررسی کنیم:

مقبره سرباز گمنام به یاد قربانیان جنگ جهانی اول

 یکی از بخش‌های مختلف طاق پیروزی، مقبره گمنام سرباز جنگ جهانی اول است. پس از ترور آرشیدوک فرانتس فردیناند در سارایوو در 28 ژوئن 1914، جنگ جهانی اول تعداد زیادی از کشورها را درگیر کرد. قرار بود این جنگ کوتاه باشد، اما این حدود چهار سال طول کشید و متأسفانه سبب مرگ بیش از 18 میلیون نفر شد.

در ارتش فرانسه، جنگ جان هزاران مرد را گرفت و بلافاصله بعد از پایان جنگ، در مورد محل دفن اجساد اختلاف نظر زیادی وجود داشت. درنهایت در سال 1920 که آتش‌بس اعلام شد برای ادای احترام به ارواح کسانی که جان خود را در جنگ از دست دادند این مقبره در زیر طاق پیروزی بنا شد. هر ساله مراسمی در این مقبره به افتخار افرادی که جان خود را برای میهن فدا کردند برگزار می‌شود.

مقبره سرباز گمنام طاق پیروزی

پشت‌بام طاق پیروزی پاریس

نکته مورد توجه دیگر این است که گردشگران می‌توانند به بالای طاق پیروزی پاریس بروند تا از منظره پانورامای باشکوه شهر پاریس با تمام نقاط دیدنی مهم آن به ویژه شانزلیزه و برج ایفل لذت ببرند. 

در بخش تاریخی خیابان شانزلیزه، میان طاق کاروسل دو لوور و طاق دفاع، طاق پیروزی در منطقه هشتم پاریس قرار دارد. در بالای طاق پیروزی می‌توانید منظره چشمگیری از بناهای تاریخی مهم پاریس را مشاهده کنید. بازدید از بالای تراس برای افراد زیر 18 سال رایگان است؛ البته بازدید از پایین و اطراف برج برای همه رایگان است. برج ایفل، فقط یک خیابان دورتر از طاق قرار دارد و کامل مشخص است.

پشت بام طاق پیروزی

مجسمه‌‌های دیدنی طاق پیروزی فرانسه

طاق پیروزی با مجموعه‌ای از مجسمه‌هایی که برخی از بزرگ‌ترین هنرمندان فرانسوی قرن نوزدهم ساخته‌اند، تزئین شده است. هرکدام از این مجسمه‌ها موضوع مهمی را در تاریخ فرانسه نشان می‌دهند.

1. نماد مقاومت

مشهورترین آن‌ها مجموعه‌ای از مجسمه‌های فرانسوا رود با عنوان خروج داوطلبان سال 1792 است که درواقع گروهی از داوطلبان از مارسی را در حال مبارزه برای گارد ملی در طول انقلاب فرانسه نشان می‌دهد. بد نیست بدانید سرود ملی فرانسه نیز اشاره به این داستان دارد.

در نماد مقاومت، یک جنگجوی برهنه، با دست راست خود با یک شمشیر مسلح ایستاده است و برای دفاع از کشور آماده می‌شود. در سمت راست جنگجو، پیرمردی سعی می‌کند جنگجو را از رفتن به جنگ منصرف کند. در سمت چپ او، همسرش نیز درحالی‌که فرزندشان را در آغوش گرفته، سعی می‌کند او را متقاعد کند که به جنگ نرود. این سرباز، نماد فداکاری یک میهن‌پرست برای کشورش است.

معنی مجسمه طاق پیروزی پاریس

2. پیروزی ناپلئون

در ستون شمال شرقی، اثر پیروزی ناپلئون اثر ژان پیر کورتو قرار دارد و اشاره به واقعه 1810 دارد که در آن سال امپراتوری ناپلئون طی نبردهای مختلف تا حد زیادی گسترش یافت و از طریق ازدواج با ماری لوئیز اتریشی توانست سلسله خود را تضمین کند.

ناپلئون اول در اینجا به سبک قدیمی لباس پوشیده است و شمشیری در دست و تاج پیروزی بر سر دارد. در سمت راست، مردی زانو زده با دست‌های بسته، یک زندانی را در کنار یک جنگجو خود نشان می‌دهد.

نماد پیروزی ناپلئون بر طاق پیروزی پاریس

معمار طاق پیروزی پاریس فرانسه

این بنای تاریخی و باشکوه به دستور ناپلئون بناپارت و توسط ژان چالگرین در سال 1806 طراحی و در سال 1836 افتتاح شد. ارتفاع طاق پیروزی پاریس 50 متر و عرض آن حدود 45 مترمربع است. چالگرین طرح این طاق را از طاق رومی تیتوس الهام گرفت و با بزرگ‌تر کردن این طرح قصد داشت عظمت دوران ناپلئون را نمایش دهد.

چند سال بعد چالگرین در 20 ژانویه 1811 درگذشت و کار ساخت این طاق نیمه‌کاره باقی ماند و درنهایت شاگرد او لویی رابرت گوست جانشین او در ساخت طاق نصرت شد. پس از سقوط ناپلئون و به قدرت رسیدن لویی هجدهم، ساخت طاق پیروزی متوقف شد. در سال 1814، معمار برنارد پونت پیشنهاد داد که ستون‌های طاق را با خاک یکسان کند، اما درنهایت با پیشنهادهای زیادی که برای ادامه ساخت طاق پیروزی در طول سال‌های 1814 و 1823 ارائه شد، در  نهم اکتبر 1823، لویی هجدهم مقرر کرد که طاق پیروزی باید فوراً به پایان برسد.

سرانجام در 29 ژوئیه 1836، پس از 30 سال از شروع ساخت، طاق پیروزی افتتاح و لیست اسامی فرماندهان جنگی روی پایه‌های طاق رونمایی شد، اما جشن بزرگی که قرار بود برای افتتاح طاق برگزار شود، به‌دلیل ترس از حمله به پادشاه لویی فیلیپ لغو شد.

جاهای دیدنی اطراف طاق نصرت پاریس

همان‌طور که می‌دانید پاریس، شهر نور و عروس شهرهای دنیا جاهای دیدنی بسیاری دارد. در اینجا قصد داریم چند مورد از جاهای دیدنی پاریس در اطراف طاق پیروزی پاریس را معرفی می‌کنیم:

  • سینما بالزاک: گاهی اوقات تماشای یک فیلم خوب در یک سینمای شگفت‌انگیز بهترین کار ممکن است. اگر با همسرتان به فرانسه سفر می‌کنید، سینما بالزاک پاریس می‌تواند مکان مناسبی برای دیدن یک فیلم رمانتیک باشد. یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های سینمای بالزاک این است که فقط فیلم‌های مستقل با بودجه کم را نشان می‌دهد که اغلب برای بینندگان شناخته‌شده نیست، اما داستان زیبایی دارد.
  • پارک مونسو: یکی دیگر از جاهای دیدنی پاریس در شب، پارک مونسو است که برای افرادی که از طبیعت و فضای سبز لذت می‌برند، پیشنهاد می‌شود. این پارک خیلی شلوغ نیست و به همین دلیل می‌تواند مکانی بسیار آرام برای استراحت یا پیاده‌روی بعد از بازدید از طاق پیروزی باشد.

مثلث طلایی: مثلث طلایی نام مشترکی است که به سه خیابان یعنی Montaigne، George V و Champs-Elysees اختصاص دارد. برخی از گران‌ترین برندهای جهان را می‌توان در خیابان‌های مثلث طلایی یافت. هنگامی که از مثلث طلایی عبور می‌کنید، می‌توانید از رستوران‌های باشکوه پاریس مانند جورج پنجم بازدید کرده و تجربه لذت‌بخشی را برای خود رقم بزنید.

مثلث طلایی پاریس

سخن پایانی

در زمان سال نو نورپردازی بسیار زیبا و جشن‌های فراوانی که در این مکان برگزار می‌شود آن را به یکی از بهترین جاهای پاریس تبدیل می‌کند. برای اطلاعات بیشتر درباره قیمت تور پاریس می‌توانید با کارشناسان رز آبی تماس بگیرید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات