میدان کنکورد؛ خونین‌ترین میدان فرانسه

4 ماه پیش 0 دیدگاه

 

 هم‌جواری میدان کنکورد با موزه لوور در پایین خیابان شانز‌لیزه و در مجاورت باغ تویلری بهشتی بی‌نظیر برای گردشگران فراهم کرده است. قدم زدن در میدان کنکورد یا میدان اعدام پاریس، شمایلی از تاریخ پر فراز و نشیب مردمان گذشته را به یاد می‌آورد که سرنوشت آن‌ها با گیوتین رقم خورده بود این میدان برای اولین بار به‌عنوان یکی از مکان‌های اعدام در طول انقلاب فرانسه شناخته شد. هتل‌های زیادی نیز در اطراف میدان وجود دارد و دو فواره دیدنی در میدان بر زیبایی و شکوه آن افزوده است.

همان‌طور که با حضور در تور پاریس می‌توانید تعدادی از مکان‌های دیدنی پاریس مانند طاق پیروزی در پاریس، رودخانه سن و برج ایفل را مشاهده کنید، با گرفتن عکس از مناظر زیبا و مکان‌های فوق‌العاده میدان کنکورد، سفری خاطره‌انگیز را رقم بزنید.

تاریخچه میدان کنکورد

 میدان کنکورد پاریس، تاریخچه‌ای پرفراز و نشیب دارد. طراحی این میدان را آنژ ژاک گبریل در دهه 1750 آغاز کرد، اما ساخت آن تا سال 1772 ادامه داشت. میدان کنکورد فرانسه که به افتخار پادشاه لوئی پانزدهم ساخته شد، در ابتدای ساخت، میدان لوئی پانزدهم نام داشت. بعد از اینکه این پادشاه در سال 1774 درگذشت، مشکلاتی در فرانسه آغاز شد. نوه و جانشین او، لوئیس شانزدهم 15 سال قدرت را حفظ کرد تا اینکه انقلابیون در سال 1789 به باستیل یورش بردند و آغازگر انقلاب فرانسه شدند. 

با سرنگونی پادشاه، مجسمه بزرگ سوارکاری لویی پانزدهم به‌سرعت سرنگون شده و گیوتینی به‌جای آن نصب شد. لویی شانزدهم، در 21 ژانویه 1793 در مقابل جمعیت زیادی از مردم اعدام شد. 9 ماه بعد سرنوشت همسرش ماری آنتوانت نیز اعدام بود. در پایان انقلاب فرانسه هم هزاران نفر در میدان کنکورد با گیوتین سر بریده شدند.

تاریخچه میدان کنکورد فرانسه

مجسمه‌های میدان کنکورد

در بدو ورود به میدان کنکورد پاریس، مجسمه‌های موجود در آن نظر شما را جلب می‌کند. مجسمه اسب‌های مارلی که گیوم کوستو، در سال 1795 در ورودی خیابان شانزلیزه ساخته است، یکی از مهم‌ترین مجسمه‌های این میدان به شمار می‌آید. در هر گوشه از میدان هشت‌ضلعی یک مجسمه وجود دارد که نشان‌دهنده شهرهای برست، روئن، لیون، مارسی، بوردو، نانت، لیل و استراسبورگ در فرانسه هستند.

مجسمه اسب‌های مارلی فرانسه

جاهای دیدنی میدان کنکورد

اگر قصد دارید تور فرانسه را انتخاب کنید، توصیه می‌کنیم با جاهای دیدنی میدان کنکورد پاریس بیشتر آشنا شوید. میدان کنکورد به‌دلیل معماری دیدنی خود شناخته شده است. معماری ساختمان‌های اطراف میدان، بسیار خاص و چشمگیر هستند؛ به‌‌ویژه هتل دکریلون که قدمت آن به قرن هجدهم بازمی‌گردد و یکی از مجلل‌ترین هتل‌های شهر است.

معمولاً از میدان کنکورد برای رویدادهای عمومی و تظاهرات استفاده می‌شود. این میدان تاریخی شهر، صحنه بسیاری از رویدادهای تاریخی از جمله رژه 14 جولای، جشن ملی فرانسه و همچنین رویدادهای سیاسی و فرهنگی است. همچنین مرکز تجمع پاریسی‌هایی است که برای قدم زدن، عکس گرفتن و لذت بردن از فضای پر جنب و جوش به اینجا می‌آیند.

 

  • فواره‌های میدان کنکورد

در این میدان دو فواره زیبا به نام فواره دریاها و فواره رودخانه وجود دارد. نزدیک‌ترین فواره به رود سن، فواره دریاهاست که گردشگران بسیاری به آن علاقه دارند. این دو فواره که به‌صورت قرینه از یکدیگر قرار دارند با دو حوض گرد احاطه شده‌اند و ابلیسک مصری نیز دقیقاً در وسط این دو فواره قرار دارد. این فواره‌های دیدنی در زمان پادشاهی فیلیپ و در سال 1840 ساخته شدند.

 

  • چرخ و فلک غول‌پیکر در میدان استثنایی پاریس

جاذبه دیگری که در میدان کنکورد وجود دارد یک چرخ و ‌فلک 65 متری است که مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر پاریس را نشان می‌دهد.‌ این چرخ و فلک غول‌پیکر در سال 2000 نصب شده و 42 غلاف دارد که به‌آرامی می‌چرخند تا زمان کافی برای تماشای مناظر زیبای شهر را به بازدیدکنندگان بدهند. دیگر بناها و مکان‌های دیدنی که از این چرخ و فلک مشاهده می‌شود موزه لوور، برج ایفل و رودخانه سن است.

 

چرخ و فلک میدان کنکورد

  • مجسمه‌های میدان کنکورد؛ نمادی از شهرهای اصلی فرانسه

درباره مجسمه‌های فرانسه کمی شرح دادیم. 8 مجسمه زن در میدان کنکورد قرار دارد که نماد شهرهای اصلی فرانسه شامل مارسی، لیون، استراسبورگ، لیل، روئن، برست، نانت و بوردو هستند و هرکدام با توجه به موقعیت مکانی خود در میدان پاریس قرار گرفته‌اند.

همه این مجسمه‌ها ویژگی‌های مشابهی دارند: یک تاج، مدل موی استادانه، یک لباس زیبا و قرار داشتن رو به مرکز میدان. هرکدام از این مجسمه‌ها نمادی از شهرهای مربوط خود را در دست دارند. دوازده مجسمه‌ساز به‌صورت شبانه‌روزی کار کردند تا سرانجام در سال 1840 همه مجسمه‌ها تکمیل شدند.

 

8 مجسمه اصلی میدان کنکورد

  • ابلیسک غول‌پیکر در مرکز میدان کنکورد

میدان کنکورد فرانسه، یکی از ابلیسک‌هایی را که زمانی ورودی معبد قصر در مصر را تزئین می‌کرد، در مرکز خود جای داده است. این ابلیسک در فاصله چند قدمی هتل‌های لوور، کاخ رویال و اپرا قرار دارد. این بنای تاریخی که بیش از 3300 سال قدمت دارد به‌عنوان هدیه به فرانسه به اولین مرد فرانسوی (ژان فرانسوا شامپولیون) اعطا شد که آثار هیروگلیف را ترجمه کرد. بیش از 2 سال طول کشید تا ابلیسک از مصر به فرانسه برسد؛ زیرا وزن آن حدود 227 تن و ارتفاعش 75.5 فوت است.

 

  • هتل دکریلون

این هتل مجلل را آنژ ژاک گابریل در سال 1758 برای کنت کریلون ساخت. در سال 1778، لویی شانزدهم و دیپلمات‌های آمریکایی از جمله بنجامین فرانکلین در هتل دکریلون جمع شدند و برای امضای معاهده دوستی و یک قرارداد تجاری با هم ملاقات کردند. در ابتدای قرن بیستم، این ساختمان به هتلی مجلل تبدیل شد و تا به امروز به همان شکل باقی مانده است. در قرن بیست و یکم، این هتل بازسازی و به جدیدترین هتلی تبدیل شد که کاخ دکلریون لقب گرفت.

undefined

هتل دکریلون

 

  • اولین سفارت آمریکا در پاریس

اولین سفارت آمریکا در پاریس در میدان کنکورد واقع شده و اولین سفیر آمریکا در فرانسه بنجامین فرانکلین نام داشت. سفارت فعلی آمریکا در سال 1933 در خیابان گابریل 2 واقع شده است.

آدرس میدان کنکورد

میدان کنکورد پاریس در منطقه 8 و در انتهای خیابان شانز‌لیزه قرار دارد. سریع‌ترین و راحت‌ترین روش برای رسیدن به میدان کنکورد، سوار شدن به مترو و به‌کمک قطارهای خطوط 1، 8 و 12 است. چنانچه در مکانی هستید که ایستگاه مترو نزدیکی آن وجود ندارد، می‌توانید از مسیرهای اتوبوس 42، 72 یا 73 به ایستگاه‌های اتوبوس‌های واقع در کنکور برسید.

دیدنی‌های اطراف میدان کنکورد

علاوه بر جاذبه‌های موجود در کنکورد، دیدنی‌های دیگری در اطراف میدان کنکورد پاریس وجود دارد که در ادامه با مهم‌ترین آن‌ها آشنا خواهید شد:

 

  • باغ تویلری در پاریس

باغ تویلری پاریس در نزدیکی میدان کنکور واقع شده است و تقریباً 450 سال قدمت دارد. این باغ زیبا یکی از جاهای دیدنی پاریس محسوب می‌َ‌شود و شامل مناظر زیادی مانند باغ کاترین دومدیچی و باغ لویی دوازدهم است.

 

  • کاخ ورسای

کاخ ورسای که در پاریس واقع شده، مکانی منحصربه‌فرد است که به‌دلیل مجموعه‌ای از نقاشی‌ها نظر بازدیدکنندگان را جلب کرده است. همچنین این کاخ دارای مجموعه گسترده‌ای از باغ‌های سرسبزی است که آندره لونتر طراحی کرده است. همه وسایل گران‌بهای موجود در کاخ بعد از انقلاب فرانسه فروخته شدند.

 

  • پل الکساندر سوم

در بین برج ایفل و خیابان شانز‌لیزه، پل معروف به Pont Alexandre III قرار دارد که نیکلاس دوم در سال 1899 ساخته است. این پل از رودخانه سن عبور می‌کند و یکی از زیباترین سازه‌های شهر است.

سخن پایانی

میدان تاریخی کنکورد، یکی از جاهای دیدنی پاریس است که در ساحل راست رودخانه سن در قلب پاریس قرار دارد و با رود سن، باغ تویلری و شانزلیزه همسایه است. دیدنی‌ترین راه برای رسیدن به این میدان تاریخی پیاده‌روی است. با وجود تاریخ پر فراز و نشیبی که این میدان پشت سر گذاشته است، امروزه محل فستیوال و جشن‌های بسیاری در شهر پاریس است؛ از این‌رو گردشگرانی که علاقه‌مند به بازدید از این میدان تاریخی هستند می‌توانند با اطلاع از قیمت تور پاریس در رز آبی از این محل دیدن کنند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات