معرفی شهرهای توریستی آفریقای جنوبی

10 ماه پیش 0 دیدگاه

یکی از هیجان‌انگیزترین و زیباترین کشورهای قاره آفریقا برای سفر، آفریقای جنوبی است. این کشور دیدنی و زیبا به سبب وجود منابع طبیعی بسیار، سازه‌های قدیمی، مکان‌های تاریخی و تفریحی و آب و هوای عالی، سالانه شمار بسیار زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. به‌طوری‌که هر ساله میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا برای دیدن این زیبایی‌ها به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند. اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، ما در این مقاله شما را با شهرهای توریستی آفریقای جنوبی و بهترین مکان‌های توریستی آفریقای جنوبی آشنا خواهیم کرد.

کشور آفریقای جنوبی کشوری بسیار توریستی و دیدنی است و بیشتر شهرهای این کشور، برای بازدید و اقامت گردشگران مناسب و دیدنی هستند، اما در ادامه این قسمت سعی داریم شما را با توریستی‌ترین شهرهای کشور آفریقای جنوبی آشنا کنیم که شامل شهرهای دیدنی و جذاب زیر هستند:

  1. ژوهانسبورگ شهر طلا

ژوهانسبورگ بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی شناخته می‌شود که مردم این کشور، این شهر را شهر طلا می‌خوانند. شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی از نظر اقتصادی، صنعتی و گردشگری بسیار برجسته است و توجه بسیاری از گردشگران، تاجران را به خود جلب می‌کند. همچنین به‌سبب اهمیت صنعتی بالای ژوهانسبورگ، کارگرانی که به دنبال کار و کسب درآمد هستند برای کسب درآمد به این شهر مهاجرت می‌کنند. ژوهانسبورگ مرکز استان گائتنگ است. این استان ثروتمندترین استان آفریقای جنوبی شناخته می‌شود و از اهمیت اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی پورت الیزابت

این شهر به‌سبب وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع، زیبا و دیدنی، قطعاً از بهترین گزینه‌های شما برای سفر به آفریقای جنوبی خواهد بود. موزه‌های تاریخی، پارک‌های زیبا، گالری‌ها و معادن طلا، تنها چند مورد از جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی این شهر هستند. بهتر است بدانید مردم ژوهانسبورگ مردمانی هنرمند و با فرهنگ و تاریخ بسیار غنی هستند؛ به‌طوری‌که می‌توانید به‌عنوان سوغاتی، صنایع‌دستی زیبای مختلفی را برای دوستان و آشنایان خود به سوغات ببرید. کارهای چوبی از جمله دیگر سوغاتی‌های زیبایی هستند که می‌توانید آن‌ها را از این شهر خریداری کنید و به‌عنوان یادگاری با خود ببرید.

همان‌طور که گفتیم، مردم آفریقای جنوبی شهر ژوهانسبورگ را به‌عنوان شهر طلا می‌شناسند. این شهرت به‌سبب وجود معادن طلا و جواهر است. وجود این معادن سبب شده است هنرمندان به صنعت طلا و جواهرسازی بپردازند؛ د نتیجه طلا، جواهرات و الماس از جمله دیگر سوغاتی‌های این شهر محسوب می‌شوند.

چنانچه به تاریخ علاقه‌مند هستید، موزه‌های زیبای ویکتوریا لیندفیل، اپارتاید، موزه ارتش آفریقای جنوبی و موزه ماندلا می‌توانند مکان‌هایی بسیار جذاب برای شما باشند. از سوی دیگر، اگر به هنر و آثار هنری علاقه دارید، گالری هنری ژوهانسبورگ می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند. بهتر است بدانید این گالری هنری موزه‌ای بسیار قدیمی و درواقع اولین موزه شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است که مسلماً بازدید از آن برای گردشگران بسیار مهم و جذاب خواهد بود.

از دیگر مزایای سفر به این شهر دیدنی می‌توان به وجود هتل‌های متعدد برای اسکان مسافران اشاره کرد که ژوهانسبورگ این موضوع را مدیون میزبانی جام جهانی در سال ۲۰۱۰ است. سرازیر شدن شمار زیادی از گردشگران برای دیدن جام جهانی به شهر ژوهانسبورگ در این سال، منجر شد این شهر تسهیلات زیادی را برای این گردشگران ایجاد کند و درنتیجه ژوهانسبورگ پیشرفته‌تر شد و آمادگی بیشتری برای پذیرش و استقبال از گردشگران ایجاد کرد.

  1. کیپ‌تاون عروس آفریقا

درست در جایی که دو اقیانوس هند و اطلس در قاره آفریقا به هم می‌رسند، شهر زیبای کیپ‌تاون به وجود آمده است. این شهر نه‌تنها یکی از زیباترین شهرهای آفریقای جنوبی محسوب می‌شود، بلکه زیبایی آن در سرتاسر قاره آفریقا زبانزد است. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل این زیبایی را بتوان تنوع بالای طبیعی در این شهر دانست؛ به‌طوری‌که در کیپ‌تاون می‌توان مناطق ساحلی، کوهستانی و جنگلی را هم‌زمان رؤیت کرد. این طبیعت بسیار زیبا مسلماً حیات‌وحشی زیبا و متنوع را در خود جای داده است. از جمله جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا و دیدنی کیپ‌تاون می‌توان به کوه زیبای تیبل اشاره کرد.

به‌سبب وجود منابع طبیعی و زیبایی‌های بسیار در کیپ‌تاون، مردم آفریقای جنوبی این شهر را عروس آفریقا می‌شناسند. از دیگر موارد بسیار جالب و جذاب درباره کیپ‌تاون می‌توان به زندگی شبانه در این شهر اشاره کرد؛ به‌طوری‌که شما در کیپ‌تاون می‌توانید هر ساعتی از شبانه‌روز بیرون باشید و مردم این شهر را مشاهده کنید؛ از این‌رو می‌توان کیپ‌تاون را یکی از سرزنده‌ترین شهرهای آفریقا دانست.

  1. شهر ساحلی پورت الیزابت

پورت الیزابت یکی از شهرهای ساحلی بسیار زیبا در آفریقای جنوبی است که برای تفریح و شنا در ساحل می‌توانید به آنجا سفر کنید. همچنین دلفین‌هایی در آب‌های شهر پورت الیزابت وجود دارند؛ به‌طوری‌که می‌توانید این حیوانات دوست‌داشتنی را از ساحل مشاهده کنید و از شیطنت و بازیگوشی آن‌ها لذت ببرید. از دیگر جاذبه‌های دیدنی پورت الیزابت بنای یادبود اسب، استادیوم نلسون ماندلا و قلعه فردریک است. ماه‌های دسامبر و ژانویه از بهترین ماه‌های سال برای سفر به شهر بسپار زیبا و دیدنی پورت الیزابت محسوب می‌شوند.

  1. شهر لوکس سان‌سیتی

اگر می‌خواهید سفری بسیار رؤیایی، دل‌انگیز و خاطره ساز را به آفریقای جنوبی تجربه کنید، ما اقامت در شهر لوکس سان‌سیتی را به شما توصیه می‌کنیم. این شهر، گران‌ترین شهر آفریقای جنوبی است که البته برای سفر به آن باید هزینه زیادی کنید و غالباً سفر به این شهر برای افراد ثروتمند مناسب است. سان‌سیتی از یک سو به رودخانه‌های ایرلندز و از سوی دیگر به کوه‌های پلانسبرگ محدود می‌شود. وجود اقامتگاه‌ها و هتل‌های درجه یک و گران‌قیمت، اقامت در سان‌سیتی را برای گردشگران رؤیایی کرده است.

هتل‌های پالاس، کاسکاداس، کاباناس و سان‌سیتی از جمله معروف‌ترین هتل‌های این شهر هستند که با قرار گرفتن روی کوه، منظره‌ای بسیار جذاب و زیبا را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. همچنین در این شهر پلی بسیار معروف وجود دارد که در دو طرف آن، ده مجسمه فیل بزرگ قرار گرفته‌اند؛ به‌طوری‌که برای عبور از آن باید از میان این مجسمه‌ها عبور کنید. عبور از روی این پل می‌تواند یکی دیگر از کارهای جذابی باشد که در سفر به سان‌سیتی می‌توانید آن را تجربه کنید.

  1. شهر توریستی و تجاری دوربان

دوربان یکی دیگر از شهرهای توریستی آفریقای جنوبی است که به‌سبب قرار گرفتن در ساحل، بندرهای مختلفی دارد که موقعیت تجارت را فراهم می‌کنند. آب و هوای بسیار عالی دوربان در کنار موقعیت تجاری این شهر، آن را به مکانی بسیار توریستی تبدیل کرده است که ارزش بسیار زیادی برای بازدید و سفر دارد. همچنین در این شهر اماکن گردشگری و تفریحی مختلفی نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

این شهر در طول سال‌های زیاد، میزبان رویدادهای بزرگی بوده است که این موضوع به‌سبب وجود استادیومی بسیار بزرگ و با امکانات در شهر دوربان است؛ برای مثال دوربان در سال ۲۰۱۰ میزبان جام جهانی، در سال ۲۰۱۳ میزبان جام ملت‌های آفریقا و در سال ۲۰۱۶ محل برگزاری کنسرت نیکی میناژ بوده است. اگر دوست دارید خوش‌گذرانی و خرید را هم‌زمان تجربه کنید، دوربان با داشتن مراکز خرید متعدد و اماکن دیدنی بسیار زیاد، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

پرتوریا پایتخت اجرایی آفریقای جنوبی

پرتوریا مرکز سیاسی آفریقای جنوبی است که سفارتخانه‌ها، وزارتخانه‌ها، ادارات دولتی و واحدهای سیاسی در آنجا واقع شده‌اند؛ درنتیجه می‌توان این شهر را پایتخت سیاسی کشور آفریقای جنوبی دانست. علاوه ‌بر اهمیت سیاسی بالای این شهر، پرتوریا شهری است که زیباترین مکان‌های توریستی آفریقای جنوبی را در خود جای داده و یکی از شهرهای توریستی آفریقا نیز شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون

موزه‌های فوق‌العاده و سازه‌های قدیمی بسیار زیبا از جمله اماکن دیدنی پرتوریا هستند که ارزش بازدید دارند. همچنین وجود درختان بگونیا در سراسر پرتوریا سبب شده است این شهر در ماه‌های خاصی از سال بسیار زیبا و باشکوه به نظر برسد. همه این مسائل در کنار هم سبب شده‌اند پرتوریا در لیست برترین شهرهای دیدنی و توریستی آفریقای جنوبی قرار بگیرد که برای گردشگران اهمیت بسیار زیادی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره شهرهای توریستی آفریقای جنوبی و مکان‌های توریستی آفریقای جنوبی با شما صحبت کردیم. این کشور بسیار زیبا با وجود شهرهای زیبا و دیدنی، منابع طبیعی متنوع، صنایع‌دستی زیبا و اماکن تاریخی و گردشگری می‌تواند محلی بسیار مناسب برای سفر شما باشد. چنانچه قصد دارید سفری متفاوت و هیجان‌انگیز را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم برای یک بار هم که شده، از این کشور رؤیایی دیدن کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات