جاذبه‌های آلبروبلو دهکده‌ای بی‌همتا در ایتالیا

11 ماه پیش 0 دیدگاه

آلبروبلو در جنوب ایتالیا و منطقه آپولیا قرار دارد. این دهکده روی دو تپه ساخته شده است و یک رودخانه از میان آن‌ها رد می‌شود. قسمت شرقی آلبروبلو ایتالیا، مدرن و قسمت غربی آن بافتی تاریخی دارد. شاخصه اصلی این شهر ترولی‌ها هستند که شنیدن تاریخچه آن‌ها بسیار جذاب خواهد بود. در یک محدوده زمانی در این شهر درخت‌های بلوط رشد می‌کرد و موقعیت نظامی مناسب برای جنگ‌ها بود.

نام‌گذاری این شهر هم نیز به همین موضوع مرتبط است. « albor» و «bellum» که به معنای «درخت» و «جنگ» است، حکایت از این ماجرا دارد. دهکده آلبروبلو ایتالیا حدود 11000 نفر جمعیت دارد و آب و هوای آن معتدل رو به گرم است؛ البته در بیشتر مواقع سال هوای این دهکده بارانی است و ممکن است حتی در اوج تابستان نیز بارندگی آغاز شود. برای داشتن اطلاعات بیشتر ابتدا ساختمان‌های ترولی و داستان آن‌ها را برایتان بازگو می‌کنیم. سپس مکان‌های دیدنی آلبروبلو را به شما معرفی خواهیم کرد.

ترولی (Trulli) چیست؟

ترولی‌ها، سازه‌هایی استوانه‌ای با سقف‌های مخروطی یا گنبدی شکل هستند که رنگی سفید از آهک دارند. در قرن شانزدهم دهقانانی که روی زمین‌ها کشت می‌کردند، مایل به پرداخت مالیات به پادشاه ناپل نبودند؛ به همین دلیل هنگام تفتیش مالیاتی از خانه‌ها آن‌ها راه‌حلی به ذهنشان رسید.

خانه‌هایی از سنگ آهک ساختند که بدون ملاط اتصال بود و با کشیدن یک پاره‌سنگ کل ساختمان منهدم می‌شد و گرفتار تفتیش نمی‌شدند؛ البته این کار به‌شدت نیاز به بازسازی دوباره داشت و بالاخره در سال 1797 آلبروبلو از مالیات معاف شد و مردم توانستد خانه‌هایی مقاوم با استفاده از وسایل ثابت بسازند. ساختار این خانه‌ها همچنان به‌صورت ترولی بود، اما با تداوم بیشتر.

دهکده آلبروبلو

تور پیاده‌روی آلبروبلو

پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید بهتر از دهکده آلبروبلو یک تور پیاده‌روی رزرو کنید. راهنمایی‌های تور اطلاعات صحیحی از هر ترولی به شما می‌دهند و برنامه‌ریزی دقیقی برای داشتن بازدیدهایی مفید از این دهکده در دست خواهند داشت. این گونه دیگر بین تعداد زیادی از خانه‌های سفید گم نخواهید شد و با تعجب به‌دنبال مکان‌ها نمی‌گردید.

آلبروبلو ایتالیا

ترولی سوپرانو (Sovrano)

این ترولی در یکی از خیابان‌های پر از سراشیبی آلبروبلو قرار دارد. دراماتیک‌ترین و چشمگیرترین ترولی مخروطی شکل این شهر به‌جرئت همین ترولی است. معنای سوپرانو در ایتالیایی یعنی پادشاه و فرمانروا که همین نشان‌دهنده عظمت این ترولی است. سوپرانو تنها ساختمان مخروطی شکل دو طبقه است و یک موزه در آن واقع شده است.

ترولی سیامی (Siamese)

بازدید از ترولی معروف و قدیمی سیامی یکی از بهترین کارهایی است که باید انجام دهید؛ البته به شرط اینکه داستان این بنا را بشنوید. سیامی تنها ترولی در آلبروبلو است که دو گنبد و قلعه دارد. دو برادر در این خانه زندگی می‌کردند و هر دو عاشق یک زن بودند، با اینکه به زن وعده ازدواج با برادر بزرگ‌تر داده شده بود، او عاشق برادر کوچک‌تر شد و با او ازدواج کرد. آن سه نفر ابتدا در یک خانه زندگی می‌کردند، اما بعدها پسر کوچک‌تر از ارث خود استفاده و ترولی را دو قسمت کرد و باعث شد این بنا دو گنبد داشته باشد.

در کلاس‌های آشپزی شرکت کنید

حقیقتاً رفتن به ایتالیا و خوردن پاستاهای خوشمزه شما را تحریک می‌کند تا راز پخت این غذا را دریابید. تجربه شرکت و یادگیری غذاها آن هم در دهکده آلبروبلو می‌تواند تا همیشه در ذهن شما باقی بماند. نان و پاستاهای ایتالیایی بسیار معروف‌اند و سرعت پخت و خوشمزگی آن‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: جالب‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های ایتالیا

کلیسای سنت آنتونیو

این کلیسا در سال 1927 برای عموم باز شد و در محله ریونه مونتی (Rione Monti) قرار دارد. کلیسای سنت آنتونیو سقفی مخروطی شکل دارد و تنها کلیسای ترولی در سطح جهان است. این کلیسا نمادی از مبارزه با مذاهب است.

کلیسای سنت آنتونیو

در Arte Fredda Gelateria بستنی بخورید

هنگام سفر به ایتالیا، خوردن بستنی یکی از مهم‌ترین تفریحاتی است که باید آن را انجام دهید. Fredda gelateria بهترین مکانی است که در آلبروبلو می‌توانید با داشتن یک منظره عالی بستنی بخورید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به ایتالیا

به مکان مخفی آلبروبلو بروید

هنگامی که از محله ریونه مونتی عبور می‌کنید، از دروازه‌ای پر از درخت خواهید گذشت و روبه‌روی خود شاهد تعداد بسیاری مغازه‌های سوغاتی زیبا خواهید بود. از این نقطه می‌توانید چشم‌اندازی از کل خانه‌های سفید شهر داشته باشید و در پارک پیاده‌روی کنید.

خانه عشق

خانه عشق در دهکده آلبروبلو در سال 1797 توسط فرانچسکو دآمور ساخته شد. این بنا نشانه پیروزی است؛ زیرا نه‌تنها روبه‌روی کاخ کنت است، بلکه از مصالح ممنوعه‌ای همچون آهک و ملاط ساخته شده است. این خانه به‌دلیل اهمیت تاریخی خود در سال 1930 به‌عنوان یک اثر ملی ثبت شد.

منطقه آیا پیکولا (Aia Piccola)

منطقه آیا پیکولا از آلبروبلو که قدیمی و جذاب‌ترین بخش این دهکده محسوب می‌شود، به معنای «منطقه‌ای از حیاط‌های کوچک» است. حدود 400 ترولی در امتداد 8 خیابان این منطقه وجود دارد و فضای کوچک تمام آن خیابان‌ها و کوچه‌ها بسیار جالب هستند. اغلب ترولی‌های این محله خانه‌های خصوصی هستند، اما به‌شدت پیشنهاد می‌کنیم به این قسمت از آلبروبلو سر بزنید. مردم ساکن در این محله به‌خوبی از شما استقبال خواهند کرد و تاریخچه آلبروبلو را با کمال میل و به صرف قهوه برای شما تعریف می‌کنند.

کلیسای سنت کوزما و دامیانو

یکی از مکان‌هایی که هنگام سفر به آلبروبلو باید از آن دیدن کنید، کلیسای نئوکلاسیک کوزما و دامیانو است. گردشگران هنگامی که به این دهکده پا می‌گذارند با دیدن ترولی‌ها دیگر جاذبه‌ها را از یاد می‌برند.

دهکده-آلبروبلو-ایتالیا

این کلیسا سالانه میزبانی یک زیارت معروف برای بزرگداشت مجسمه سنت کوزما را به عهده دارد. آن‌ها باور دارند سنت کوزما در سال 1782 که ایتالیا درگیر خشک‌سالی شده بود، آن‌ها را نجات و تسکین بخشیده است. اگر می‌خواهید از شلوغی سفر و ازدحام گردشگران دور باشد حتماً به این کلیسا سر بزنید.

ایوان سانتا لوکیا

اگر می‌خواهید یک پاناروما از دهکده آلبروبلو داشته باشید به سانتا لوکیا بروید. روبه‌روی خود تپه‌ای پر از ترولی‌های سفید می‌بینید که مختص به این دهکده است. عکاسی هنگام غروب خورشید در این ایوان زیبایی بیشتری به فضا خواهد بخشید.

سخن پایانی

آلبروبلو که پایتخت سازه‌های ترولی شناخته می‌شود، تاریخچه‌ای شگفت‌انگیز دارد و گشت و گذار در خیابان‌های این دهکده با کوچه‌های کوچکش بسیار لذت‌بخش است. در تابستان جشن‌ها و فستیوال‌های متعددی در این شهر برگزار می‌شود و نمایش‌ها و سرگرمی‌های بسیاری در انتظارتان خواهد بود. از آنجا که ایتالیایی‌ها عاشق آشپزی هستند، دهکده آلبروبلو غذاهای بومی و خوشمزه‌ای را برای شما سرو می‌کند. پاستا، گوشت، ماهی، میوه و انواع سبزی‌ها در منوی بیشتر رستوران‌ها موجود است. همچنین با سفر به این دهکده زیبا می‌توانید سوغاتی‌های جالبی از جمله مجسمه‌های ترولی، مگنت‌ها، تیشرت‌هایی با طرح‌های خاص و... بخرید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات