دلایل سفر به کنیا

4 سال پیش 0 دیدگاه

چرا نباید سفر به کنیا را از دست داد؟

 

برای کسانی که عاشق سفرهای ماجراجویانه، رفتن به مناطق تاریخی، بازدید از اماکن فرهنگی، حضور در دل طبیعت وحشی، دیدار با مردم بومی و استراحت در سواحل آرام هستند، هیچ مقصدی بکرتر از کنیا وجود ندارد.

کنیا مقصدی است که به سرعت به درخشان‌ترین برگ دفترچه خاطرات شما تبدیل می‌شود. برگی که تا سالها دوباره به آن سر می‌زنید وعکس‌ها و خاطرات پرهیجانش را با همراهان‌تان مرور می‌کنید. آژانس رزآبی به عنوان مجری تخصصی تورهای کنیا، برای اواسط بهمن‌ماه یک سفر هیجان‌انگیز به قاره آفریقا و کشور کنیا طراحی کرده است که فرصتی استثنایی برای عاشقان سفر و ماجراجویی است.

کارشناسان رز آبی در این مطلب شما را با 5 دلیل قانع‌کننده برای سفر به کنیا آشنا می‌کنند. این متن را بخوانید و برای این سفر پرهیجان آماده شوید؛

 

1- آبهای فیروزه‌ای و سواحل سفید

خط ساحلی و جزایر کنیا همان بهشتی است که رویایش را در سر دارید ! آب‌های گرم اقیانوس هند همچون حریری فیروزه‌ای سواحل ساحلی سفید کنیا را پوشانده است. جزایر کوچکی مانند فونزی، درست آنسوی سواحل جنوبی کنیا، بهترین جایی است که می‌توانید در سکوت و انزوای آن مجالی برای آرامش ذهن از هرج و مرج دنیای مدرن پیدا کنید. جزیره لامو آمیزه‌ای شگفت‌انگیز از معماری قرن 13 است، گویی زمان در اینجا متوقف شده است. جزیره مومباسا که در سواحل شمالی و جنوبی واقع شده است،  هم حس کنجکاوی شما را برمی انگیزاند و هم با جذابیت‌های ساحلی اش شما را مسحور خویش می سازد. وقتی از سواحل کنیا دور می شوید و قدم به شهر مومباسا می گذارید انگار به دنیای جدیدی وارد شده اید.  هنگامی که از کنار خانه های سواحیلی با جزئیات معماری ظریف عربی، بازارها ، مساجد ، کلیساها ، معابد و ساختمان‌های دیگر و از میان خیابان‌های هزارتوی آن عبور می کنید، عطر ادویه‌های عجیب و غریب فضا را پر کرده است.

 

2- غواصی در اقیانوس

دومین تپه طولانی مرجانی جهان در کنیا واقع شده است، تپه حایل کنیا ! این تپه که با طولی بیش از 140 مایل از شیمونی در جنوب تا مالندی در شمال امتداد دارد، موقعیت‌های فراوانی برای سفرهای اکتشافی دریایی در آفریقای استوایی فراهم کرده است. تقریبا بی‌نهایت مکان ایده‌آل برای غواصی وجود دارد که فرصت مناسبی است تا در کشف مکان‌های بی‌حد و حصر زیر اقیانوس، به تجربه‌های بکری دست پیدا کنید. کنیا برای تمام سطوح غواصی، از مبتدی تا پیشرفته مقاصد بی‌شماری دارد، از پارک دریایی جوان‌کننده کیزیته  در ماکوکوکو گرفته تا دیواره عمیق نیولی. تصور کنید یک روز در دره‌های باریک و تنگ اقیانوس با سفره ماهی‌های غول پیکر مانتا و کوسه‌های تپه‌های سفید غواصی کنید و روز دیگر در باغ‌های مرجانی غواصی آسانتری را تجربه کنید !

 

3- ملاقات با قدیمی ‌ترین انسان‌های روی کره زمین

باستان شناسان، سنگواره شناسان و دیرین شناسان تقریبا از هر نقطه جهان برای کشف اولین آثار بشریت به کنیا می‌آیند. اکنون شما می توانید از معتبرترین سایت‌های باستان‌شناسی بین‌المللی سرنخ‌هایی را از تاریخ انسان‌های باستانی به دست آورید. دریاچه تورکانا به عنوان میراث جهانی یونسکو و داشتن سهمی قابل توجه در باستان شناسی، به "گهواره بشریت" شهرت دارد. فقط یکی از سایتها به نام کوبی فورا بیش از هر مکان دیگری در آفریقا باعث پیشرفت فوق‌العاده علم دیرین شناسی آن شده و قدمت برخی از آثارش به بیش از 3 میلیون سال می‌رسد.

 

 

4- سرزمین تنوع و تضاد

اولین کاوشگران، حوادث و افسانه‌های بسیاری را در آفریقا کشف کرده‌اند. اکنون شما نیز می‌توانید با دنبال کردن ردپای آنها داستان باشکوه خود را بیافرینید ! کنیا سرزمینی از تضاد و تنوع است، با چشم‌اندازهای آتشفشانی، دشت‌های گسترده و وسیع ساوانا، قله‌های باشکوه کوهستانی، رودخانه‌های پرپیچ وخم، اقیانوس‌های عمیق آبی، جنگل‌های انبوه، سواحل ماسه‌ای سفید، بیشه زارهای رازآلود، تالاب‌های سرسبز، بیابان‌های وسیع و بسیاری دیگر!

 

در سفر به آفریقا برخی از ارزشمندترین موجودات زمین را مشاهده خواهید کرد- ماهی‌های فراوان با زندگی دریایی در میان صخره‌های مرجانی، خزندگان کوچک و دوزیستانی که در سراسر زمین در حال جست و خیزند، پستانداران کوچک و بزرگی که در جستجوی غذا و طعمه هستند، در کنار پرندگانی خارق‌العاده با هر شکل و رنگ و اندازه‌ای که فکرش را بکنید ! چه بخواهید پنج حیوان اصلی و بزرگ آفریقا را ببینید، یا گونه‌های نادر و در معرض انقراض را پیدا کنید، یا با فرهنگ‌های باستانی تعامل داشته باشید، یا در عمق جنگل‌های گدی در جستجوی ویرانه‌های باستانی باشید، کنیا رویایی‌ترین مقصد سفر در آفریقاست !

5- بی‌نظیر از هر نظر

تنوع حیات وحش در کنیا با وجود چشم‌اندازهای متضاد کاملا مشهود است. همچنان که از شمال کنیا به جنوب آن سفر می کنید، تغییرات نامحسوس و ظریف زمین شگفت‌انگیز است. حتی مکان‌هایی مثل سامبورو و لائیکیپیا در شمال که در قسمت یکسانی از کنیا واقع شده‌اند، می‌توانند بوم شناسی کاملا متفاوتی داشته باشند. کوه کنیا برچشم انداز مرکزی کنیا حکمرانی می کند، در حالی که اقیانوس هند در شرق منطقه امن و آرام بخشی را ارائه می‌دهد.

 

رودخانه بزرگ نیل در کنیای غربی واقع شده که از بزرگترین دریاچه آفریقا یعنی ویکتوریا، سرچشمه می‌گیرد. در جنوب‌غربی کنیا، منطقه حفاظت شده ملی ماسایی مارا، محل باشکوه‌ترین مهاجرت حیوانات حیات وحش واقع شده است. از آنجاییکه در کنیا موضوعات فراوان و متنوعی برای بازدید وجود دارد، شما بیشتر وقت خود را خارج از اقامتگاه می‌گذرانید. آب وهوای معتدل و ملایم استوایی کنیا ، شرایط اقامت را برای شما بهتر و راحت‌ترمی‌کند. حتی باوجود بارش یا عدم بارش باران، مناظر واقعی  منحصربه فردی را در تور کنیای آژانس رزآبی تجربه می کنید. از چرای علفخواران وحشی در دشتهای وسیع گرفته تا تولد نوزاد پستانداران.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات