جاذبه های دیدنی مونیخ

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 10 جاذبه دیدنی مونیخ

   

رزیدنس مونیخ (Munich Residenz)

«رزیدنس مونیخ» یکی از تماشایی ترین کاخ های اروپا و بزرگ ترین کاخ در آلمان و مقر دوک ها، شاهزادگان و پادشاهان بایرن (بزرگ ترین ایالت آلمان) بوده است. این مجموعه ی گسترده، میان هفت محوطه ی سرسبز قرار گرفته و سه بخش اصلی آن عبارتند از:عمارت پادشاهی «کونیگزباو» (Königsbau)، که با ارتفاع 30 متر و بین سال 1825 تا 1835 ساخته شده و در برابر میدان بزرگ مکس جوزف (Max-Joseph-Platz) قرار گرفته است؛ «اقامتگاه قدیمی» (Alte Residenz) که رو به خیابان رزیدنشتراسه (Residenzstrasse) قرار گرفته؛ و «تالار پذیرایی» (Festsaalbau) که مشرف به باغ هوفگارتن (Hofgarten) می باشد.

تالار آثار باستانی یا «آنتی کواریوم» (Antiquarium)، اولین ساختمان ساخته شده در این مجموعه ی عظیم است. این تالار مجلل و شکوهمند، در سال 1579 میلادی ساخته شد و در حال حاضر، بخشی از موزه ی مشهور رزیدنس (Residenz Museum) است.پس از ساخت عمارت پادشاهی کونیگزباو (Königsbau) به سبک نئوکلاسيک، تالار پذیرایی (Festsaalbau)، و کلیسای سلطنتی (Court Church)، ساخت «اقامتگاه قدیمی» (Alte Residenz) در سال 1848 به پایان رسید. امروزه، «رزیدنس» مجموعه ی تعدادی از بناهای تاریخی و موزه هایی از جمله موزه ی رزیدنس (Residenz Museum)، خزانه داری (Treasury)، کلیسای درباری قدیسان (Allerheiligen-Hofkirche) و سالن تئاتر کوویلیه (Cuvilliés) است.حتماً از محوطه ی کاخ با حیاط های قدیمی بسیار زیبای آن از جمله «باغ سلطنتی» (Court Garden) و همچنین فواره ها، حوضچه ها و باغ های بی نظیر آن دیدن کنید. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Residenzstraße 1, 80333 München, Germany

ساعات بازدید : ..................................

تلفن : 4989290671+

وب سایت : www.residenz-muenchen.de

رزیدنس مونیخ

رزیدنس مونیخ

رزیدنس مونیخ

رزیدنس مونیخ

رزیدنس مونیخ

رزیدنس مونیخ

رزیدنس مونیخ

رزیدنس مونیخ

مارین پلاتز (Marienplatz)

«مارین پلاتز» (Marienplatz) از بدو تاسیس شهر، میدان مرکزی مونیخ بوده است. در این میدان، مسابقات قرون وسطايىِ نیزه بازیِ سواره برگزار می شده و تا سال 1807، بازار و محل خرید و فروش بوده است. علاوه بر «تالار بزرگ جدید شهر» (Neues Rathaus) که جبهه ی شمالی میدان را کاملا پوشانده، «تالار قدیمی شهر» (Altes Rathaus) را چون دروازه ای در انتهای جبهه ی شرقی میدان خواهید یافت. تالار قدیمی شهر، به سبک گوتیک بوده و تا سال 1874 به شهرداری اختصاص داشت. امروزه، این تالارِ بازسازی شده، ساختمان شورای شهر است و برج و سالن رقص بزرگی نیز دارد.گذرگاه عابر پیاده بین میادین کارلس پلاتز (Karlsplatz) و مارین پلاتز (Marienplatz)، محلی شلوغ و پرتردد، با فروشگاه ها و رستوران های بسیار است.در میدان بزرگ مارین پلاتز، «ستون مریم مقدس» (Mariensäule) و «فواره ی ماهی» (Fischbrunnen) را خواهید یافت. ستون مریم مقدس، در سال 1638 میلادی بنا شد که مریم را به عنوان حافظ و نگهدار ایالت بایرن تقدیس می کند. فواره ی ماهی، که تاریخچه ی آن به قرون وسطی باز می گردد، در طی جنگ جهانی دوم تخریب شد و سپس به شکل کنونی و با پیکره های برنزی مربوط به اوایل قرن نوزدهم، بازسازی شد.مارین پلاتز، مرکز خریدی محبوب با فروشگاه ها، بوتیک ها و رستوران های متعدد است. همچنین، بسیاری از جشن ها و فستیوال ها در این میدان برگزار می شوند و یکی از بزرگترین بازارهای کریسمس نیز می باشد.

مارین پلاتز

مارین پلاتز

مارین پلاتز

مارین پلاتز

تالار جدید شهر (Neues Rathaus)

«تالار جدید شهر» (Neues Rathaus)، کاملا مشرف به میدان مارین پلاتز (Marienplatz) است و در جبهه ی شمالی آن قرار دارد. این تالار بزرگ 400 اتاق دارد و نمای اصلی آن که رو به میدان است، 100 متر امتداد داشته و مزین به پیکره ها و جزییات ظریف زیبایی است. مدت زمانی را مقابل نمای اصلی ساختمان که به سبک نئوگوتیک است صرف کنید و غرق مشاهده ی سنگ کاری های ظریف آن شوید. تقریبا پیکره ی همه ی اعضای خاندان ویتلسباخ (Wittelsbach) در ایالت بایرن را می توانید نظاره گر باشید. بخش برآمده ی برج ساختمان، شامل مجسمه هایی از چهار پادشاه اول بایرن است.ساختمان تالار که در سال 1892 تکمیل شد، در حملات هوایی سال 1944 مونیخ آسیب دید و پس از پایان جنگ بازسازی شد.در حالی که نمای اصلی تالار رو به میدان است، نمای پشتی آن در مجاورت پارک کوچکی به نام «مارينهوف» (Marienhof) می باشد. طبقه ی زیرین ساختمان، به رستورانی بزرگ با عنوان «راتسکلر» (Ratskeller) اختصاص دارد که غذاهای سنتی بایرن را سرو می کند. (راتسکلر، در زبان آلمانی، به رستورانی اطلاق می شود که در زیرزمین یا نزدیکی تالارهای شهری باشد.) در طبقه ی همکف، «مرکز اطلاعات گردشگری» قرار دارد. برج اصلی ساختمان، 85 متر ارتفاع داشته و از طریق آسانسور، می توانید به گالری میانی دسترسی یافته و از مشاهده ی شهر و مناظر آن لذت ببرید.برج ساعت «راتهاوس گلاکنشپیل» (Rathaus-Glockenspiel) که در برج تالار جدید شهر قرار گرفته، در سال 1908 ساخته شد و دارای 43 ناقوس و 32 پیکره ی هم اندازه با انسان ها است. از این برج در ساعت 11 صبح یا 5 عصر بازدید کنید تا از تماشای حرکات پیکره های مکانیکی آن باز نمانید.تالار جدید شهر، مقر شورای شهر، دفاتر شهرداران و قسمتی از بخش اداری است. در سال 1874، ساختمان شهرداری از تالار قدیمی شهر به تالار جدید شهر انتقال یافت. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Marienplatz 8, 80331 München, Germany

ساعات بازدید : 9AM–6PM (یکشنبه ها : تعطیل)

تلفن : ..................................
وب سایت :
 www.muenchen.de

تالار جدید شهر

تالار جدید شهر

تالار جدید شهر

تالار جدید شهر

تالار جدید شهر

تالار جدید شهر

تالار جدید شهر

تالار جدید شهر

تالار جدید شهر

کلیسای جامع فراونکرشه (Frauenkirche)

بنای آجری «فراونکرشه» (Frauenkirche) که نام آن به صورت تحت الفظی به معنی «کلیسای جامع بانوی عزیز ما» است، در سال 1488 تکمیل شد. این کلیسا از بناهای شاخص مونیخ بوده و نماد پایتخت ایالت بایرن است. شهرت فراونکرشه به دلیل ابعاد گسترده ی ساختمان آن می باشد که 109 متر طول دارد و 40 متر عرض. برج های دوقلوی عظیمی به ارتفاع 100 متر، با گنبدهایی به سبک رنسانس، بر فراز ساختمان بلند آن سر به فلک کشیده اند. اگرچه نام دیگر این کلیسا، «کلیسای جامع مونیخ» (Münchner Dom) است، اما افراد محلی آن را با نام «فراونکرشه» (Frauenkirche) می شناسند. به دلیل وجود قانون محدودیت ارتفاع برای ساخت و ساز در منطقه، برج های کلیسا از دوردست و از هر نقطه ای در شهر به راحتی رویت می شوند.بیشتر فضاهای داخلی ساختمان در طی جنگ جهانی دوم تخریب شد، اما «رد پای شیطان» (Teufelstritt) که یکی از معروف ترین ویژگی های فضای داخلی این کلیساست جان سالم به در برده است. این رد پای عجیب، در کف دالان ورودی و در وسط یک موزاییک مربعی نقش بسته است. روایات متفاوتی از داستان های پشت پرده ی این رد پا وجود دارد. یکی از روایات این است که شیطان در جایی که رد پایش مانده، ایستاده بود و کلیسا را که در نظرش بی پنجره می آید، به سخره می گیرد. روایت دیگر این که شیطان با سازنده ی بنا قرار می گذارد که کلیسا بدون پنجره ساخته شود، اما این سازنده، با ستون هایی، صرفا پنجره ها را از معرض دیدِ ورودی پوشانده و شیطان پس از پی بردن به حقه ای که خورده، حین ایستادن در دالان ورودی، خود را ناتوان در ورود می بیند و با خشم پای می کوبد که اثر آن بر جای مانده است.برج جنوبی کلیسای فراونکرشه، عموما برای عموم باز بوده و قابل دسترس است. می توانید از پله های آن بالا رفته و به دیدی منحصر به فرد از مونیخ دست یابید. همچنین می توانید نظاره گر رشته کوه های آلپ از بالای این برج باشید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Frauenplatz 12, 80331 München, Germany

ساعات بازدید : .....................................

تلفن : ................................

وب سایت : www.muenchner-dom.de

کلیسای جامع فراونکرشه

کلیسای جامع فراونکرشه

کلیسای جامع فراونکرشه

کلیسای جامع فراونکرشه

کلیسای جامع فراونکرشه

کلیسای جامع فراونکرشه

کلیسای جامع فراونکرشه

کلیسای جامع فراونکرشه

کلیسای آزام (Asamkirche)

کلیسای زیبای «آزام» (Asam) که وقف «سنت جان نپوموک» (St. John of Nepomuk) شده بود، در سال 1746 تکمیل شد. این بنا، به سبک معماری روکوکو است. روکوکو، در قرن هجدهم رواج داشت و ویژگی آن تزیینات فراوان و پرگل و بته و استفاده از رنگ های شاد و روشن بود که این ویژگی ها، در کلیسای آزام نیز مشهود است. این کلیسا با مجسمه های گچی، نقاشی های دیواری و نقاشی های رنگ روغن تزئین شده است.نمای خارجی کلیسا شگفت انگیز بوده، اما فضای داخلی آن، به یاد ماندنی ترین شگفتی این کلیساست. قبل از ورود به کلیسا، درگاه ورودی بزرگ با ستون‌هایی عظیم در دو طرف آن خواهید یافت. پیکره ی سنت جان که بر سردر ورودی خودنمایی می کند، زانو زده و در حال مناجات است.در فضای داخلی کلیسا، زیبایی های بسیاری را خواهید یافت، از جمله گُل‌نَرده ی مشبک آهنینی که از سال 1776 میان فضای پیکره های گچی قدیسان و شبستان و گالری ها قرار دارد. در گچبری پیش آمده ی سقف، نقاشی های باشکوهی، زندگی سنت جان را به تصویر می کشند. برجسته ترین ویژگی فضای داخلی، محراب مجلل و مرتفعی است که توسط چهار ستون مارپیچی احاطه شده و روی آن مرقدی شیشه ای است که درون آن، پیکره ی مومی قدیس کلیسا قرار دارد. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Sendlinger Str. 32, 80331 München, Germany

ساعات بازدید : ................................

تلفن : 498923687989+

وب سایت : www.erzbistum-muenchen.de

کلیسای آزام

کلیسای آزام

کلیسای آزام

کلیسای آزام

کلیسای آزام

باغ انگلیسی مونیخ (Englischer Garten)

«باغ انگلیسی مونیخ» (Englischer Garten)، نه تنها بزرگ ترین بلکه یکی از زیباترین پارک های شهری آلمان است که در مرکز شهر قرار دارد. این پارک در ابتدا «پارک تئودور ها» (Theodors Park) نامگذاری شده بود، اما دیری نگذشت که با نام توصیفیِ «باغ انگلیسی» شناخته شد. باغ انگلیسی (English garden) سبکی از باغِ «منظر» است که سعی در ارائه ی چشم اندازی ایده آل از طبیعت دارد. این سبک، در اوایل قرن هجدهم و در انگلستان ظهور کرد و در سراسر اروپا رواج یافت و جایگزین باغ سازی متقارن فرانسوی (Jardin à la française) به عنوان سبک اصلی باغ سازی اروپا شد.باغ انگلیسی مونیخ، مساحتی 370 هکتاری را از مرکز شهر مونیخ تا شمال شرقی آن پوشش می دهد. گیاهان و درختانی که به طور طبیعی و مرتب کنار هم قرار دارند، مناظر فصلی متنوعی را پدید آورده اند و حضور جویبارهای پر پیچ و خم به طول 9 کیلومتر و دریاچه ای مصنوعی، چشم اندازی طبیعی و بی نظیر را رقم می زند. این باغ در سال 1785 و به عنوان یک باغ نظامی طراحی شد و در بهار سال 1792 و به صورت رسمی، پارکی عمومی اعلان شد و در دسترس عموم قرار گرفت. 78 کیلومتر طول گذر عابر پیاده و مسیر های اسب سواری این باغ است که مردم محلی و بازدیدکنندگان زیادی را برای بازدید، پیاده روی و دوچرخه سواری جذب می کند. همچنین، این باغ مکانی دلپذیر برای گرفتن حمام آفتاب و رفتن به پیک نیک است. در این باغ جاذبه های متنوع دیگری نیز می یابید، از جمله «خانه ی چای ژاپنی» (Japanese teahouse) که در آن مراسم چای انجام می شود و یا «برج چینی» (Chinesischen Turm) که می توانید سفارش نوشیدنی یا خوراک دهید. همچنین در قسمتی از مسیر آبی مصنوعی باغ، امکان «موج سواری» نیز فراهم است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Munich, Germany

ساعات بازدید : ....................................

تلفن : .................................

وب سایت : www.muenchen.de

باغ انگلیسی مونیخ

باغ انگلیسی مونیخ

باغ انگلیسی مونیخ

باغ انگلیسی مونیخ

باغ انگلیسی مونیخ

باغ انگلیسی مونیخ

باغ انگلیسی مونیخ

کلیسای سنت پیتر (Peterskirche)

کلیسای کاتولیک سنت پیتر، قدیمی‌ترین کلیسای محلی مونیخ است. مردم محلی، برج 91 متری کلیسا را با نام «پیتر پیر» (Alter Peter) می شناسند و از نمادهای شهر مونیخ می باشد. این کلیسا، بر روی تپه ای به نام پیترزبرگ (Petersbergl) قرار گرفته که در قرن هجدهم مأوای راهبان بوده است و این تپه، تنها زمین مرتفع قابل توجهی است که در شهرک قدیمی تاریخی مونیخ (Munich’s historic Old Town) و در نزدیکی میدان مارین پلاتز (Marienplatz) قرار دارد. کلیسای سنت پیتر، در سال 1368 میلادی و به سبک گوتیک ساخته شده است. یکی از معروف ترین کلیساهای مونیخ بوده، اما نه به اندازه ی فراونکرشه (Frauenkirche) که تنها چند دقیقه با آن فاصله دارید.در سال 1636 و در انتهای شرقی ساختمان کلیسا، سه برآمدگی چندضلعی، شامل محراب و محل سرایندگان به سبک باروک، اضافه شد، و منار مخروطی نوک تیز کلیسا در سبک گوتیک، با گلدسته ای نورگیر و بادگیر جایگزین شد.برخی از بخش های جالب توجه در فضای داخلی ساختمان کلیسا عبارتند از: حوضچه ی غسل تعمید اثر هانس کومپار (Hans Krumper)، آثار تاریخی اراسموس گراسر (Erasmus Grasser) از مرمر سرخ، و محراب شرنک (Schrenk) که در قرن پانزدهم و به سبک گوتیک ساخته شد و شامل مجسمه ها و برجسته کاری هایی از مسیح مصلوب و روز رستاخیز می شود.بخش قابل توجه دیگر، محراب مرتفع 20 متری کلیسا است که پیکره های چهار پدر کلیسا و سنت پیتر را در خود جای می دهد. تابلوهای نقاشی رنگ روغن اثر یان پولاک (Jan Polack) بر دیوارهای محل سرایندگان و همچنین محراب بانوی رحمت (محراب ماریاهیلف) مربوط به سال 1756 نیز خودنمایی می کنند.در انتها، می توانید از برج 299 پله ای که ارتفاعش به 91 متر می رسد دیدن کرده تا از چشم انداز وسیع شهر که تا رشته کوه های آلپ گسترده است غافل نمانید. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Rindermarkt 1, 80331 München, Germany

ساعات بازدید : .................................

تلفن : 4989210237760+

وب سایت : www.erzbistum-muenchen.de

کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر

کاخ نیمفِنبورگ (Schloss Nymphenburg)

کاخ بزرگ نیمفِنبورگ (Nymphenburg) در حومه ی شمال غربی شهر قرار دارد. این کاخ به همراه باغستان خود، در حال حاضر یکی از مشهورترین دیدنی های مونیخ و یکی از ممتاز ترین کاخ های سلطنتی اروپا است. در قرن هفدهم و به سبک باروک ساخته شده و نمای ساختمان حدود 700 متر امتداد دارد. برخی از اتاق ها تا به امروز دکوراسیون اولیه و اصلی خود در سبک باروک را حفظ کرده و به نمایش می گذارند و اتاق های دیگر بعدها به سبک روکوکو یا نئوکلاسیک بازطراحی شدند. این جا در اصل کاخ سلطنتی و اقامتگاه تابستانی خاندان ویتلسباخ، خاندانی اشرافی اهل ناحیه ی بایرن آلمان، بوده است. جناح تا جناح دیگر این کاخ عظیم، 600 متر فاصله داشته که حتی از کاخ ورسای (Château de Versailles) در فرانسه هم بیشتر است و از هر طرف توسط کانال نیمفنبورگ احاطه شده است. این کانال، پس از عبور از ساختمان اصلی منشعب شده و انشعابات آن، مجددا در یک استخر فواره دار و در مقابل نمای اصلی ساختمان به هم می پیوندند.نخستین توقف شما باید در عمارت کلاه فرنگی مرکزی باشد که کاخی مکعبی و به سبک ویلاهای ایتالیایی است. این عمارت که در سال 1674 تکمیل شد، یک «تالار سنگی» سه طبقه ای (Steinerner Saal) با دکوراسیونی مجلل و باشکوه، و چندین تالار پذیرایی با آثار هنری، مبلمان و تزئینات ظریف دارد. در «کليساى کاخ» (Palace Chapel)، به نقاشی های روی سقفش بنگرید که به زیبایی و گویایی زندگی مریمِ مَجدَلیه (Mary Magdalene) را روایت می کنند. جنب کاخ و در ساختمان سابق اصطبل سلطنتی (Court Stables)، «موزه ی مارستال» (Marstallmuseum) مجموعه ای از کالسکه های زیبای درباری را به نمایش می گذارد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Schloß Nymphenburg 1, 80638 München, Germany

ساعات بازدید : .......................................

تلفن : .................................

وب سایت : www.schloss-nymphenburg.de

کاخ نیمفِنبورگ

کاخ نیمفِنبورگ

کاخ نیمفِنبورگ

کاخ نیمفِنبورگ

کاخ نیمفِنبورگ

کاخ نیمفِنبورگ

کاخ نیمفِنبورگ

موزه های کونستاریال (Art Museums in the Kunstareal District)

«کونیسپلاتس» (Königsplatz) به معنی «میدان شاه» میدانی پرتردد و مرکزی فرهنگی است که در سال 1862 و به سبک نئوکلاسیکِ قرن نوزده اجرا شد و بسیاری از جاذبه های شهر از جمله کونستاریال، نگارخانه ی مونیخ و حوزه ی موزه ها در آنجا قرار دارند. «کونستاریال» (Kunstareal) که در آلمانی به معنی «حوزه ی هنری» است، نام منطقه ای در مرکز شهر مونیخ است که مجموعه ای از موزه ها را در خود جای داده است. سابقه ی موزه های این منطقه به سال ۱۸۱۶ بازمی گردد و شامل گالری های هنری «پیناکوتکن» (Pinakotheken) می باشد. «پیناکوتکا» (Pinacotheca) در دنیای مدرن، به نگارخانه های هنری عمومی با تأکید بر نقاشی گفته می شود. گالری های هنری پیناکوتکن عبارتند از: «گالری تصاویر قدیمی» (Alte Pinakothek) با مجموعه های زیبایی از نقاشی های هلندی، فلامانی، ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و قرون وسطایی؛ «گالری تصاویر جدید» (Neue Pinakothek) با نمایش آثار هنری از سبک روکوکو (Rococo) تا هنر نو (Art Nouveau)؛ و «گالری سلطنتی هنر مدرن» (Pinakothek der Moderne) که شامل آثاری از پیکاسو (Picasso) و وارهول (Warhol) است. موزه های معروف دیگر کونستاریال، «گلیپوتک» (Glyptothek) و «مجموعه ی آثار باستانی سلطنتی» (Staatliche Antikensammlung) می باشند که مجموعه های کاملی از مجسمه ها و آثار باستانی را به نمایش می گذارند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Gabelsbergerstraße 39, 80333 München, Germany

ساعات بازدید : ................................

تلفن : .................................

وب سایت : kunstareal.de

موزه های کونستاریال

موزه های کونستاریال

موزه های کونستاریال

موزه های کونستاریال

تئاتر کوویه (Cuvilliés Theater)

«تئاتر کوویه» (Cuvilliés Theater) در سال 1755 میلادی و در سمت شرقِ «رزیدنس مونیخ» (Munich Residenz) ساخته شد. این سالن تئاتر، نمونه ای فاخر از سبک روکوکو در آلمان است که از جایگاه تماشای اشکوبه ای (طبقه طبقه) بهره می برد. حکاکی های باشکوه تالار نمایش، با چهار ردیف جایگاهی که یکی از آن ها ویژه ی شاهزادگان ساخته شده بود، طی جنگ جهانی دوم و قبل از بمباران ساختمان از آن خارج و به خوبی حفظ شد و در نتیجه در سال 1958 توانستند این ساختمان را بازسازی کنند. ساختمان تئاتر از سال 2004 تا 2008 مجددا مورد بازسازی قرار گرفت و از نظر فنی تجهیز و مدرن شد. معماری خیره کننده، ظرافت بی نظیر و استفاده از رنگ های زنده و گرم در سبک روکوکو، فضای داخلی آن را به محیطی منحصر به فرد برای اپرا تبدیل می کند. رنگ غالب به کار رفته در فضای داخلی، قرمز و طلایی است و چهار طبقه که هر کدام 14 جایگاه ویژه داشته، همکف ساختمان را به شکل نعل مانندی احاطه کرده اند. اپراهایی مانند «ایدومنیو» (Idomeneo) از موتزارت در سال 1781 در این سالن اولین اجرای خود را به صحنه برد. هنوز هم این اپراها و اپراهای سبک باروک متاخر گاها در این سالن اجرا می شوند. شما می توانید با بلیتی جداگانه یا با بلیط ترکیبی با مجموعه ی رزیدنس از سالن تئاتر کوویه بازدید کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Residenzstraße 1, 80333 München, Germany

ساعات بازدید : ...................................

تلفن : 4989290671+

وب سایت : www.residenztheater.de

تئاتر کوویه

تئاتر کوویه

تئاتر کوویه

تئاتر کوویه

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات